London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:16

Rock schreef:
Ga je nou naar New York? Wat gaaf!!!

Yup 8-)

Citaat:
Weten jullie toevallig nog leuke, niet al te dure, restaurantjes/pubs waar je wat kan eten 's avonds?

Wagamama, wagamama, wagamama! :D

Verder is er zo veel, ook afhankelijk van waar je bent. Plus, je kunt altijd rondkijken en gewoon ergens binnenlopen.. (dat is meestal mijn strategie).

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:02

Echt super leuk om al die tips te lezen....

Heb net geboekt voor een vlucht van 2 december t/m 7 december om daar te gaan kerstshoppen.

Zat te denken aan hotel:

Omschrijving
Het Park Grand London Paddington Hotel is een indrukwekkend nieuw 5-sterren hotel, gelegen in het stijlvolle Borough of Bayswater en met zijn stille en rustgevende omgeving is dit hotel een ideaal uitgangspunt van waaruit u deze magnifieke stad kunt ontdekken.... Lees Meer
Het Park Grand London Paddington Hotel is tevens gunstig gesitueerd en op loopafstand van Paddington Station en de Heathrow Express en op korte loopafstand van Notting Hill en het prachtige Hyde Park. Voor een gezellig dagje winkelen moet u 'Whiteleys' of 'Queensway' eens proberen. Het Park Grand London Paddington Hotel is absoluut een perfecte optie voor zowel de zakenreiziger als de vakantieganger en op zoek is naar een geheel andere en exclusieve accommodatie.
Gecreëerd met stijl en gemak als achterliggende gedachte beschikken de 157 elegante en mooi ingerichte gastenkamers in het Park Grand London Paddington over warme en discrete kleuren, welke de perfecte atmosfeer voor ontspanning en rust creëert. Verder zijn alle kamers uitgerust met plasma televisies, elektronische deurvergrendeling en 24/7 gratis breedband internettoegang. Gasten die in de Club Rooms verblijven kunnen gebruik maken en genieten van de Club Lounge.

Is dit een beetje gunstig om hier vandaan te gaan kerstshoppen? En iemand nog tips waar we echt naartoe moeten gaan?

Talida

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:05

Volgens mij zijn we langs dat hotel gelopen, wij zaten ook bij paddington in de buurt. Prima uitvalsbasis!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:25

Thanks...en weet iemand of de winkels dan al in kerstsfeer zijn? Daar kennen ze nl toch geen Sinterklaas? Of heb ik het nu helemaal verkeerd

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:27

In december is alles al lang in kerstsfeer :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:28

Halverwege november al:

Afbeelding

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:44

Idd china town is echt lekker eten!
Tenminste als je der van houdt..

Voor de rest zijn wij ook op leicester square bij verschillende staekhouses gegeten en
we zijn een keer in de buurt van het hotel in een kababzaak terecht gekomen <3

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:47

Valencia2002 schreef:
Thanks...en weet iemand of de winkels dan al in kerstsfeer zijn? Daar kennen ze nl toch geen Sinterklaas? Of heb ik het nu helemaal verkeerd

Sterker nog, ik zag ze zondag op Harrods al in kerstkleding lopen haha maar dat zal wel hele jaar rond zijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:50

In Schotland ken ik ook diverse 'kerstwinkeltjes' die het gehele jaar open zijn.

Wij Nederlanders vinden dat vreemd, maar goed, bij ons in NL 'hoor' je eerst Sinterklaas te vieren voordat de kerstman zijn gezicht mag laten zien. In de UK werkt dat toch net even anders. ;)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:15

Wauw, super foto...heb nu al zin....kan niet meer wachten.
Wat een sfeer en zal voor die tijd alle 73 pagina's eens doorspitten op zoek naar leuke tips...

Heb nu al Leicester square en china town voorbij zien komen voor het eten...Harrods uiteraard gewoon even sfeer opsnuiven en lekker koekeloeren....

Volgens mij wordt het met een nagenoeg lege koffer heen en dan gevuld weer terug hahaha

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:16

Karin schreef:
In Schotland ken ik ook diverse 'kerstwinkeltjes' die het gehele jaar open zijn.

Wij Nederlanders vinden dat vreemd, maar goed, bij ons in NL 'hoor' je eerst Sinterklaas te vieren voordat de kerstman zijn gezicht mag laten zien. In de UK werkt dat toch net even anders. ;)

Ik weet wel dat je in NY een winkel hebt, die het hele jaar in kerstsfeer is en kerstspul verkoopt....ben daar een jaar geweest (pffff is alweer eeuwen geleden lijkt het wel)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:50

Valencia2002 schreef:
Harrods uiteraard gewoon even sfeer opsnuiven en lekker koekeloeren....

Heb hier vorige week een paar nike schoenen voor kindlief gekocht voor 25 pond :')
Kon hij mooi aan oma vertellen dat ze daar vandaan kwamen. :D

Wij gingen met 2 vrij grote koffers heen en waarvan 1 vol was en de andere bijna leeg en ben terug gekomen
met 3 volle koffers... ben toch blij dat wij niet met het vliegtuig gingen _O-

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:33

Zo ben vandaag teruggekomen van London! Was weer geweldig! Wil echt snel weer terug! Heerlijk om alles weer te zien, overal heerlijk gegeten, rosétje erbij, gezellige pubs en mensen. Hardrockcafé was ook weer super! Ja heerlijk weekje gehad!:D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:18

Oh hellup, met 3 volle koffers terug...ppfff. Dat gaan wij niet redden hoor, wordt teveel bijbetalen haha.

Kun je in London eigenlijk ook overal in the city ontbijten of is dat altijd het makkelijkst bij het hotel zelf?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:22

Wij hebben geen 1 keer bij het hotel ontbeten. Telkens op pad gegaan, je kan bijna overal ontbijten, ook pubs enzo hebben breakfast, en dan heb je altijd nog pret en eat waar je sandwiches mee kan nemen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:28

MacavityL schreef:
Tasmania, dat is nog eens wat anders! Kom ik aan met New York.. Wat ga je in Tasmania doen als ik vragen mag?

Wonen, in Hobart. :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:41

Ik ga ook liever verder ergens iets zoeken, maar vroeg het mij af...wel vaag hoor, vraag hier van alles en naar NY ging ik met een minieme voorbereiding hahahaha. Zal het aan de jaren ouder zijn

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 07:56

Wij hebben wel het meest in het hotel ontbeten .. ik betaal er ook voor en ben gek op
engels ontbijt :o

Maar voor de lunches haalde wij vaak van die sandwiches bij de Boots of Tesco.. die zijn daar
redelijk geprijst.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:30

MarcoBorsato schreef:
MacavityL schreef:
Tasmania, dat is nog eens wat anders! Kom ik aan met New York.. Wat ga je in Tasmania doen als ik vragen mag?

Wonen, in Hobart. :D

Gaaf! Da's nogal een andere levensstijl!

Ik ga niet meer naar Londen, 2 vriendinnetjes kunnen 't geld niet bij elkaar krijgen i.v.m opleiding. Wel heel erg jammer. Zou zo graag eens naar Groot-Britannie willen!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:44

Even een klein vraagje... Je kunt de Eurostar tickets via NSHispeed boeken (dan zit de trein van overal in Nederland - Brussel Zuid in het tarief), maar klopt het dat je ze ook rechtstreeks via eurostar.com kunt boeken? Of ben je als Nederlander verplicht om via NSHispeed te boeken?

Wij eten in Londen trouwens ook nooit in het hotel, kun je beter ergens buiten de deur gaan eten. Meestal meer keuze én betere prijs :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:34

Ik heb geen idee Gearl... ben 1x met de trein geweest. Dat werd door school geregeld en voor mij was het eens maar nooit weer...

Ik ben al aan het uitzoeken geslagen, mijn kledingkast is al onder handen genomen! De spullen die in de auto mee gaan naar Engeland verzamel ik op het logeerbed. En dan pik ik daar maandag wat kleren uit voor maandag tot en met vrijdag (dan komen mijn ouders).

Wat een gedoe zeg, alles bij elkaar pakken... _O-

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:48

Gearl; ja, je kan gewoon via eurostar.com boeken. Je tickets kan je dan op laten sturen via de post of zelf uitprinten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:13

Wij hebben op Leicester Garden Square (?) een keer bij Bella Italia (?) gegeten. Vond ik heel lekker :) Superlekkere bloemkoolsoep vooraf gehad en daarna een overheerlijke pizza :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:24

Bella Italia is ook een favoriet van mij!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:36

Strada is ook erg lekker!