Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:15

Leuk! Ik weet nog dat ik op vakantie was in Canada en we waren toen een paar dagen in Vancouver, ik heb nog nooit zo leuk geshopt als daar! Toen was er ook overal uitverkoop. Mooie merk kleding voor de laagste prijsjes.

De laatste maanden spaar ik mijn loon nu ook op zodat ik daar lekker kan shoppen. Veel leuker dan hier in Nl. :j

Heb jij eigenlijk nog familie in Nederland, Hippologic? Ik heb namelijk mijn broer, zus en vader die ik moet achterlaten. Dat is het enige wat ik verschrikkelijk vind van het emigreren naar Vancouver. Het is zo ver maar ook de tickets is niet even wat je snel kan kopen, het is aardig duur.

shoes

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:31

Leuk al die Canada-gangers hier! Ik ben een Canadees die in Nederland woont, nu inmiddels 29 jaar. Ik heb in London Ontario gewoond. Heb nog veel familie in Thunder Bay (Ontario) wonen, maar ook in Thompson Manitoba.

Ik moet zeggen, ik mis Canada nog elke dag. Voornamelijk mijn familie, de aardige mensen, natuur, vrijheid van wonen, eten etc.! Ik zou aan de ene kant graag weer terug willen, heb het er weleens over met mijn man. De moeilijkheid is om je familie achter te laten. Maar goed, als het zo doorgaat met (de ondergang) van NL, dan is het zeker de overweging waard.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:18

Dat is ook een grote stap.. Van Canada naar Nederland. Pas had ik een klant die ook een Canadees was en in Nederland woonde, maar die vond het hier ook helemaal niks en ging dus weer terug naar Canada. Kan me voorstellen dat je dat allemaal mist.. Als je het na 29 jaar nog steeds zo mist is het de overweging misschien toch wel waard. Lijkt mij heel moeilijk. Je moest neem ik aan ook Nederlands leren toen je hier kwam wonen? Dat lijkt me lastig zeg, Nederlands is een moeilijke taal. Canadees is nog Engels wat de meeste mensen kunnen, maar Nederlands is wel iets heel anders!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:07

HippoLogic schreef:
Er zijn zulke gave kledingwinkels hier. In juli en augustus is het grote uitverkoop, dus ik wacht nog heel even.... :)

Je moet naar Winners gaan, op de hoek van Granville en Robson. Zit boven de Future Shop. Dat is een geweldige outlet, heb je alle merken voor 70% korting enz. Ik heb er een handtas gekocht voor $70 ipv $260 en mijn moeder een jas van Hilfiger voor $70 ipv $300.

Alddable, je was dan nog jong toen je naar NL ging, toch? Dan leer je Nederlands erg snel. Ik ben ook in Amerika geboren en daar de eerste 4 jaar opgegroeid, alleen Engels praten met m'n vriendjes, maar Nederlands pik je zo op. Zie het ook bij mijn neefje en nichtje die al in België, USA, Zwitserland en Duitsland hebben gewoon, die leren de talen ook erg snel omdat ze nog zo jong zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:35

Dat weet ik maar al te goed. Ik heb zelf in Spanje gewoond toen ik ongeveer 13 was. Door die leeftijd leerde ik de taal Spaans ook heel snel. Maar het lijkt mij een hele verandering, van Canada naar Nederland. En Nederlands is nou niet echt de makkelijkste taal. Ik zelf heb helemaal niks met Nederland, ik tel dan ook de dagen af tot ik in Vancouver zit :) Ik zal het onthouden, Winners.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:30

Is idd lastig, Nederlands leren. Maar goed, ik was 6 en moest gelijk naar een Nederlandse school. Dan leer je het wel snel. Heb alleen nog steeds moeite met "de" en"het" en "die, dat en deze". En mijn zinsopbouw schijnt ook engels te zijn. Verder spreek ik het vloeiend, mijn moeder spreekt het met een zwaar accent. Is wel lachen om te horen, net Barry Stevens. Dat is wel de nadeel van Nederlanders, bijna iedereen spreekt Engels, dus wanneer ze horen dat je Nederlands met een Engels accent spreekt, word er automatisch door de Nederlander overgeschakeld naar het Engels. Goed bedoeld, maar wanneer je de taal wilt leren, niet echt gemakkelijk.

Yasmine, je leert idd de talen snel wanneer je er jong mee in aanraking komt.

Is wel bizar, ondanks dat ik zo jong was, nog steeds heel erg hang aan mijn geboorteland. Wie weet, nemen we ooit wel de stap.

Eskimo, je gaat een spannende en mooie tijd tegemoet. Moet je nog veel regelen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:33

Ik ben volgend jaar van plan naar Canada te gaan, nu duurt dat nog eventjes. Maar wat zijn dingen die ik nu al moet regelen, en wat is volgens jullie een verstandig budget voor minimaal 3 maanden en maximaal ~10?

Ik wil ergens in het voorjaar gaan.

Edit] Hah, ik wil graag gaan werken op een Ranch/op verschillende ranches. Maar zou ook zeker graag wat willen zien in Canada! Dus een weekje of 2 echt vakantie.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:40

Als je wilt gaan werken, zeker een visum aanvragen. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Budget hangt er vanaf hoe je wilt reizen. Auto huren, met de bus, binnenlandse vluchten, trein. Hotels, hostels, couchsurfen, kamperen etc. :)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:06

Of je meld je aan bij Wwoof --> http://www.wwoof.ca/ Dan hoef je geen visum aan te vragen. Zijn voornamelijk biologische boerderijen maar heb afgelopen zomer op een ranch in de yukon gewerkt als gids op buitenritten en de paarden trainen. Veulens, dekhengsten, natuur, quads, beren, etc zijn er genoeg!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:09

Ik ga donderdag naar Canada voor 2,5 maand! Ik ga naar Brockville. Ik wordt opgehaald van het vliegveld. Alleen nu wil die persoon bellen, zodat we elkaar kunnen vinden. Ik heb mijn mobiele nummer gegeven maar welke nummers moeten ervoor het 06 nummer als een Canadees naar Nederlands nummer in Canada wil bellen?

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:10

Oh en toeristenvisum kan ik toch gewoon op vliegveld krijgen? Beetje last minute maar goed :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:12

Voor Canadese nummers moet +1. Dus bv. +1 778 986 5426.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:26

Als Nederlander heb je toch geen toeristenvisum nodig? :o?

Ik moet nog 35 daagjes, wij hebben het al over samenwonen hihi. <3 Steeds afscheid nemen vind ik niks.. Vraag me af hoe lastig het is, hij is zelf wel gewoon Canadees.
Ik neem uiteindelijk 1600 euro mee. We'll see haha :')

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:30

Je moet 01131 voor de nummers zetten, dat wordt dan 011316********

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:30

@ Jasmine, ik denk dat ze bedoelt wat je voor een nl nummer zet als je vanuit canada belt..

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:32

Anthea schreef:
Als Nederlander heb je toch geen toeristenvisum nodig? :o?

Ik moet nog 35 daagjes, wij hebben het al over samenwonen hihi. <3 Steeds afscheid nemen vind ik niks.. Vraag me af hoe lastig het is, hij is zelf wel gewoon Canadees.
Ik neem uiteindelijk 1600 euro mee. We'll see haha :')

Ik ben ook na 3x afscheid nemen gaan samen wonen met mijn vriend. We wonen nu 6 maanden samen en gaat helemaal top, wel even wennen ;)
Edit; Je hebt gewoon automatisch een toeristenvisum voor 6 maanden, die hoef je niet aan te vragen o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:45

We kennen elkaar al jaren via internet, gewoon als vrienden. Toen is ie gaan backpacken in Europe, tenminste, was zijn plan. Heb 'm uitgenodigd om 'n nachtje te blijven slapen en hij is zo 4 maanden gebleven, dus we zijn 't wel gewend op zich, 24 uur per dag op elkaars lip zitten. :+ Maar vond het afscheid nemen verschrikkelijk en vind zo'n long distance relationship wel 'vermoeiend' en lastig zeg :=

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:50

Het afscheid nemen was ook echt heel naar voor ons, vooral de laatste keer omdat we toen niet wisten wanneer we elkaar weer terug zouden zien. Ik moest namelijk op mijn visum wachten en we hebben elkaar toen 2 maanden niet gezien, viel uiteindelijk dus nog mee maargoed..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:32

Thanks!! Ik wil sowieso 3000 euro hebben voor volgend jaar, daar gaat dan het geld van de tickets/reis van af. Ik weet nog niet precies welke locatie(s) ik heen ga dus de prijs exact van de reis is dan ook nog onduidelijk. Ik wil sowieso 1500 voor de reis zelf (heen en terug), lekker ruim toch?
Voor de vakantie zelf, ik heb geen auto/rijbewijs dus zal met trein en bussen mijzelf moeten redden. Liefst kamperen en een keertje iets leuks doen e.d Vooral veel natuur/Canada zien eigenlijk, en zo goedkoop mogelijk, ben geen luxe persoon en redt me met weinig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:37

Ik neem 1600 euro mee, ga sowieso een maand kamperen. Kan je nog wel laten weten wat ik kwijt ben, maar mijn vriend betaald ook een groot deel :)

Super tof dat je nu in Canada woont! Wij wisten ook niet hoe lang, zie hem uit eindelijk 3 maanden niet. Valt ook nog wel mee, maar tis zo wennen. :=

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:42

Super bedankt voor de informatie!!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:50

@ZusJacobs; Hou er wel rekening mee dat het bussensysteem niet altijd goed geregeld is, en treinen zijn er (in BC) bijna niet (en duur!!!!). Weet je wel welk deel van Canada je heen wilt? Ikzelf ben de eerste keer in m'n eentje wezen backpacken voor 3 maanden, eerst Vancouver island en toen de Rockies. Jaar daarna voor 5 maanden werken via wwoof, eerst Vancouver Island weer en toen de Yukon. Het eerste jaar kwam ik er achter dat Canada erg duur is! Ik had een budget voor eten van $7,- per dag wat bijna niet mogelijk was, lees; alleen sla of brood of een stukkie vlees voor de dag. Niet al te gezond dus. En de campings waren ook duurder dan ik had verwacht. Reken toch maar op $30,- per nacht. In BC doen ze eigenlijk ook niet aan delen van plaatsen, in de Rockies wel en dat scheelt je een hoop! Ik heb uiteindelijk nog bij iemand die ik daar heb leren kennen in huis gezeten want anders had ik het niet gered qua geld denk ik. En ik ben heel veel wezen liften.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:20

vivian_ve schreef:
@ Jasmine, ik denk dat ze bedoelt wat je voor een nl nummer zet als je vanuit canada belt..

Euh, nee? Het is +1 voor Canada en +31 voor Nederland, +32 voor België. Ik heb 6 maanden in Canada gewoond en mijn ouders smsten mij op mijn Canadese telefoon met gewoon +1 voor mijn mobiel nummer en dat werkte gewoon ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 01:26

Yasmine schreef:
vivian_ve schreef:

Euh, nee? Het is +1 voor Canada en +31 voor Nederland, +32 voor België. Ik heb 6 maanden in Canada gewoond en mijn ouders smsten mij op mijn Canadese telefoon met gewoon +1 voor mijn mobiel nummer en dat werkte gewoon ;)

Ja maar vanuit Canada naar een nederlands nummer bellen is 01131 ;)

Dus zoals vivian ook al zei je nummer word dan 011316-rest van het nummer..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:22

Wat leuk, al die mensen uit Canada!

Anthea, ben je uiteindelijk van plan om bij hem in Canada in te trekken? Lijkt mij heel moeilijk zo'n long distance relationship.. Vooral het afscheid nemen! Waar woont hij in Canada? Sorry als ik daar overheen heb gelezen :D

Alddable: Ja dacht ik al.. Je hoort vaak toch nog een Engels accent aan een Engelse die Nederlands spreekt, het is dan ook gewoon echt een hele lastige taal.. Daar kwam ik snel achter toen ik in Spanje woonde, taal gaat mij makkelijk af en Spaans ging dan ook super snel.. Maar Nederlands.. Al die rare regeltjes.. Ja ik heb er ook super veel zin in. Nou het meeste is al geregeld. We hebben sinds kort een huis, de paarden zijn verkocht, tickets voor de honden zijn geboekt, en er is al voor alles bezig voor mijn stiefvader om daar een bedrijf op te zetten. Dus alles gaat z'n gangetje.