Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 17:28

~~}> zweep erover. Streng hoor. Vaders moet luisteren. Fijn dat het zo opschiet. Hoe is het met je hondje?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:04

Wij betekent van gv. :) Je paps moet een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Fijn dat het hielp. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:29

Gv afkorting van goede vriend, ik moest er destijds een afkorting voor verzinnen ivm privacy

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 12:46

Zo de laatste aanhangwagen propvol wordt nu geleegd bij de vuilstort. *\o/* Alles wat we gedacht hadden dat weg kon is weg en nog wat extra dingen uit de garage en schuur die er nog bijpasten. Wat een ruimte heb ik nu extra. In de garage kan ik nu twee schragen inklappen en geeft het in de breedte een heel stuk meer plek.

Vanmiddag de ir plaat monteren, de mannen zet ik toch aan de keuken in elkaar zetten begin *\o/* daar is toch nu tijd voor tot mijn grote verbazing. Ik ga hout heen en weer kruien. Prut klus die niet voorzien was. Maar een enorme stapel met platte dunne stroken hout (kennelijk ooit gebruikt als een soort isolatie/afdek op de oude hooizolder, goed stookbaar maar niet als enige hout) ligt nu enorm in de weg en stoffig te wezen in de schuur bij de deur. Die ga ik naar de garage verplaatsen waar ik een soort bak wil maken waar ik het in kan storten. Voor de komende maanden jaren kan ik daarmee vooruit. :+

Alleen gv keek even boven op het laatste stukje etage waar de afgebroken tenten waren neergelegd. Daar zijn ze wat vergeten naar beneden te halen. Daar ligt nog eenzelfde berg %) wat net schoon is zou weer vuil worden dan. Geen idee of ik daar vandaag nog aan toekom. :n Of dat het nog wel even blijft liggen daar, maar gezien het gewicht liever ook vlot weg halen daar. Ik ga mijn best doen, door eerst de stapel beneden te verplaatsen.

O ja en ze beginnen met de parkeerplaats aanstaande woensdag *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:49

Gaat gestaag voort zo! En ook mooie klussen zijn dit deze dagen, voor een zekere eigenwijze man op leeftijd O:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 13:10

Hij is wel soort van redelijk verstandig. Vandaag weer even heel duidelijk nee we gaan niet de cirkelzaag gebruiken voor het slopen van de bank _-:( even grof geweld met een enorme kloofbijl was een stuk sneller.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:17

Dat is eigenlijk ook leuker }>

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:18

Beter ook als antifrustratie therapie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 19:19

#opgegeven 4 schroefjes een ir straler voor de badkamer. Na 1,5 uur worstelen en uiteindelijk vloeken met twee personen maar opgegeven. Man man wat een drama. Kreng hangt nog niet. _-:(

Het slaaphuisje ging vlot. Die is alleen anders ingericht nu ook :+ was niet de bedoeling maar we waren toch bezig. Het staat een stuk beter zo, en de deur gaat weer fatsoenlijk dicht, lekker dikkere dekens en een goed verwarmende ir paneel bij het bed. En de afstandsbediening daarvan werkt ook goed *\o/*

De stapel resthout is in de garage en de schuur een stuk schoner weer. 11 kruiwagens vol en een halve aanhangwagen met afvalhout. Mijn rug is een beetje stuk nu. :(:) Terwijl de mannen bezig zijn met de keuken. Het idee was pizza maken maar het worden hamburgers met brood. :+

Eerst even moed verzamelen om te douchen zo. %) Maar ik kom nu even niet meer overeind.

Maar de zware kloofbijl luchtte gv inderdaad even op kwa frustratie hihi. :)) ze hadden wel geluk er kwakte onderweg een enorm vat van een tractor aanhangwagen bijna op de bus :oo

Morgen hebben we nog tot een uur of 3 om schoon te maken dingen af te maken. Pur werk hier en daar voor mij. En de camper even leegmaken en uitsoppen en weer inrichten. Dan morgen avond een hapje eten onderweg. Vaste stop bij Buffalo Grill :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 20:40

Zo de mannen stoppen ook voor vandaag. Zij zijn een aardig eind gevorderd met de keukenkastjes, er missen alleen helaas wat kleine dingetjes en schroefjes ivm de pootjes. Even zien hoe ver ze morgen komen. Het zal opluchten in de keuken kwa ruimte.

En morgen om 11 komt de buurvrouw even met een schriftje. We hebben een plan bedacht samen ivm de caravan. We gaan de jongens voor wie hij is aan het werk zetten bij mij }> zodat ze ook wat doen voor hun mannenhok. Dat vonden we eigenlijk wel een heel goed idee :)) ik besteed wat prutklussen in de tuin en om het huis uit waar weinig aan mis kan gaan maar of fysiek zwaar zijn of echt een schijtwerk is. Dat scheelt mij een puist rotwerk, en zij doen wat nuttigs voor hun stekje. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:57

Ik las dat er in de schuur nog wat hout weg moest? :D Kinderarbeid altijd goed.

En verder lekker bezig zo te lezen, fijn hoor!

Ik heb hier een elektrische deken in bed liggen, een van de betere uitvindingen vind ik. Heerlijk om een warm bed in te stappen. Ik denk dat het nu 10-12 graden is in de slaapkamer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:52

Puberarbeid eerder.

De stand voor nu.

Wat planten beschermd, weer rondje pur gedaan. De kast staat en is ingepakt waar kan. De de keuken vordert gestaag. Het gaat er om spannen of hij afkomt.
Ik ga langzaamaan aan de schoonmaak

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 09:25

Zover is de keuken toen we vertrokken. Kookplaat staat er inmiddels al op. Staat echt zo mooi en "af" alles staat nog los ivm stroom aanleg en deurtjes en laatjes missen nog

Vandaag het laatste stukje en als het goed is gaan ze vandaag scheppen.

Enne grappig gv heeft als hij wil meteen werk. Een kaasmakerij 8 km verderop wil hem heel graag hebben. De baas rijdt rond met een winkel en we raakten in gesprek. De baas spreekt ook engels en de twee hebben een gepassioneerd gesprek in frans/engels gehad. Was leuk om te horen

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:47

Dat is een leuke wending, en geeft wel extra opties als jij/jullie eerder naar Frankrijk zou willen permanent.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:52

Veel gedaan deze keer zo te zien,maar de koelkast moet nog wel ander plekje krijgen denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 09:54

Nope mijn gewone koelkast staat aan de andere kant. De kleine vriezer staat uit en is voedsel opslag.die heeft al een tijdelijke plek. Als de keuken is ingericht kan een tijdelijke kast weg en dat vriezertje op zijn definitieve plek

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:00

En de deur dan ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 10:39

Ik heb geen idee wat je bedoeld?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:43

Maar puberarbeid is perfect, lekker het luie zweet eruit laten werken. :))

Jeetje wat een werk hebben jullie weer verzet, ongelofelijk. :wow:
Ik vind die schuur er wel echt prachtig uitzien met al dat hout zo.

En inderdaad, een elektrisch dekbed vind ik ook een uitkomst nu mijn vriend doordeweeks niet thuis is. Even aan voordat ik naar bed ga, in een warm bed stappen, en dan uitzetten. :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:56

Oh super leuk dat keukentje! Haha die pa die niet eens even stil kan staan voor de foto _O-

Ik denk dat Lukka bedoelt dat die koelkast / vriezer nu wel erg voor de deur lijkt te staan, nog zo los op de foto :)

Waar ging het gepassioneerde gesprek over...? Echt over kaas, of...?
Wel geinig dat hij zo aan de slag zou kunnen! Zou dat ook een serieuze optie zijn of meer zo van het kan hoor maar je kan er niet echt een fatsoenlijke boterham mee verdienen := (nouja wel kaas in ieder geval :+ )

En zouden jullie dat ook wel echt willen eigenlijk, zou hij dan bij jou komen wonen...?
Dan zit je wel heel erg op elkaars lip ineens :=

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:07

pmarena schreef:
Oh super leuk dat keukentje! Haha die pa die niet eens even stil kan staan voor de foto _O-

Ik denk dat Lukka bedoelt dat die koelkast / vriezer nu wel erg voor de deur lijkt te staan, nog zo los op de foto :)

Waar ging het gepassioneerde gesprek over...? Echt over kaas, of...?
Wel geinig dat hij zo aan de slag zou kunnen! Zou dat ook een serieuze optie zijn of meer zo van het kan hoor maar je kan er niet echt een fatsoenlijke boterham mee verdienen := (nouja wel kaas in ieder geval :+ )

En zouden jullie dat ook wel echt willen eigenlijk, zou hij dan bij jou komen wonen...?
Dan zit je wel heel erg op elkaars lip ineens :=

Dat is idd wat ik bedoelde pmarena

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 14:05

Hihi hij was hier even opzij geschoven en de halve keuken stond overhoop nog. Zoals het nu is heb ik geen foto van. Mijn papa was de uitleg aan het lezen en bleef maar bewegen dit was de beste foto

Ik zal wel een tekening maken hoe het nu staat en wat de bedoeling is. Maar nu eerst laatste stuk rijden nog 180 km

Ze zoeken mensen in de productie.gewoon loondienst en parttime mogelijk met een net salaris en recht op maaltijd checks dan ook. Maar voorlopig nope gaat hem niet worden en als wel dan is nu het idee dan neemt hij de bovenverdieping in gebruik en deels zijn hok in de schuur. In ieder geval een eigen stekje dan zodat we niet continue op elkaars lip hoeven te zitten. Maar voor de komende jaren niet het plan of er moeten dingen in nl ten nadelen veranderen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:13

Wordt mooi zo die keuken, lekker veel opbergruimte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:24

Dat klinkt wel als een fijne mogelijkheid inderdaad +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 19:20

Alweer in nl en gestemd. Camper een beetje leger en de eerste was draait maar voor de rest even niks. Ik ben gevloerd. Morgen moet de camper helemaal leeg, matras, kussens kleding serviesgoed uit de bovenkasten echt alles moet eruit. -O- Prutklus en dan naar de garaga voor een deels nieuw dak en mogelijk een deel nieuwe zijkant. %)

Wat ik nog was vergeten te melden was dat we de hele week s nachts zachte vogelgeluiden hoorden overkomen die ik zo niet kon thuisbrengen. Tot ik bedacht wacht even de kraanvogeltrek misschien. Ik dacht dat die al voorbij was maar die is kennelijk in volle gang. :oo

Even hetgeluid opgezocht en jawel kraanvogels <3 en eergister tegen de avond zag ik ze ook overvliegen. Zo mooi. Schijnt dat de nederland en duitsland trekroute overkomt waar ik zit onderweg naar een tussenstop meer op een 80 km.