[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 10:48

Afbeelding

Snake vs lizard

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:54

Wauw wauw wauw wat een schitterende foto! Dat is echt een tref uit duizenden!

EDIT, ik denk dat dit een valse adder is. Hij heeft ronde pupillen en is niet giftig.

Prairy

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:10

Gave foto zeg

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:12

Of het is denk ik een gladde slang.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 11:22

Milko zag het, ik heb ook een paar filmpjes. Milko ligt een beetje in de kreukels, hij is gisteren achterover van de berg afgevallen 4 meter naar beneden. Op zijn al zere knie en enkel. Hij had zijn nek wel kunnen breken. Was met bosmaaier.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:36

Tinka schreef:
Milko zag het, ik heb ook een paar filmpjes. Milko ligt een beetje in de kreukels, hij is gisteren achterover van de berg afgevallen 4 meter naar beneden. Op zijn al zere knie en enkel. Hij had zijn nek wel kunnen breken. Was met bosmaaier.

Sh*t heftig zeg voor Milko! Een van de redenen waarom wij van onze andere plek in Fr verhuisd zijn, is dus precies dat. Met bomen kappen, terreinonderhoud, met de tractor, het was altijd drama op die schuine hellingen. Erwin is een keer met de tractor div malen over de kop gegaan en kwam als een godswonder precies tussen de wielen van de tractor terecht. Veel materiele schade toen en hij was bont en blauw, maar had ook wel dood kunnen zijn. Wat je daar ook deed, je moest altijd enorm oppassen dat je niet van de berg gleed. Dat en het sombere dal waar we in zaten, waren de hoofdredenen om naar een andere plek te zoeken, zonder al te schuine hellingen. Wens Milko maar veel beterschap.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 11:48

Hij is al weer dingetjes in de tuin aan het doen hoor. En hij gaat daar niet meer maaien, was op een stuk van de tuin waar we toch niets doen en ook niet tegenaan kijken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:54

Tinka schreef:
Hij is al weer dingetjes in de tuin aan het doen hoor. En hij gaat daar niet meer maaien, was op een stuk van de tuin waar we toch niets doen en ook niet tegenaan kijken.

Groot gelijk, het hoeft ook allemaal niet Nederlands netjes. Dat zeg ik ook vaak tegen Erwin. Beetje natuur mag ook wel!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:28

Beterschap voor Milko! Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen.
En wat een prachtige foto zeg, echt een geluksmomentje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 13:12

Met Milko gaat het gelukkig al weer een stuk beter.
Ik zit aan mijn 2e antibioticum kuur voor mijn kaakholte en middenoor ontsteking. Ik heb het idee dat het nu wel beter gaat, wel heb ik 1 augustus een afspraak voor een scan.
Door de antibiotica wel flink aan de dia.
Gisteren toch nog een rit met Carole gemaakt. Ze moest het weekend werken, we zijn begin van de avond gegaan. Eerst bergop, daarna wou ik een pad aan de overkant nemen, maar door het hoge gras was die helemaal niet meer zichtbaar. We zijn maar over de weg gegaan, was toch rustig op zondag. En daarna nog even het weggetje naar de buren genomen. Kon Carole mooi vragen naar een pad daar. Die gaan we een andere keer proberen.
Mercy heeft op die rotsige of gras paden moeite met de tolt, gooit dan alles door elkaar, zit niet lekker. Maar op de mooie gladde weg gooide ze er toch een stuk mooie tolt uit.
En Pathos doet erg zijn best en is braaf. We hebben het western bit (shanks) omgewisseld voor een trensje en dat gaat goed.

Afbeelding

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:19

Ik blijf het leuk vinden dat jullie zo lekker samen op pad kunnen gaan. Gelukkig gaat het met Milko weer wat beter. Balen zeg, dat je zo sterk op die antibiotica reageert. Benieuwd wat de scan gaat uitwijzen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 12:04

Nog wat foto's van gisteren, heel veel regen en onweer weer, en maar 15 graden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:05

Wel goed voor de natuur.
Hier al weken erg warm en droog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:09

Stuur maar door, het is hier al een maand kurkdroog.....

Mooie foto's +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:59

Milko kan weer lachen gelukkig. Hier zelfde soort weer, maar wel 20 graden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 14:02

lukka63 schreef:
Wel goed voor de natuur.

Het regent hier al minstens 3 weken bijna dagelijks, volgens mij heeft de natuur wel genoeg vocht nou.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:08

Tinka schreef:
lukka63 schreef:
Wel goed voor de natuur.

Het regent hier al minstens 3 weken bijna dagelijks, volgens mij heeft de natuur wel genoeg vocht nou.

Mee eens, hier ook zoveel regen 's nachts meest gelukkig, maar hooien zit er nog steeds niet in, maar gisteren waren de paarden het zelfs zat die regen en kwamen droog staan. Dat doen ze eigenlijk nooit met regen. Ze hebben er de hele nacht gestaan, want vanmorgen waren ze nog steeds droog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:06

Suf dat weer tegenwoordig hoor. Het is echt van die te lange periodes van het 1 of het ander steeds -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:42

Gisteren voor het eerst van mijn leven een mammografie gehad. We waren te vroeg dus gingen in het park er tegenover zitten. Schuin tegenover ons zaten 6 mannen, ze waren aan het schreeuwen en dronken alcohol. Op een gegevens moment kwamen er 2 politie agenten aan, 1 gooide gauw zijn blikje bier leeg. Ze doorzochten de plastic tassen die ze bij zich hadden. Daar zat een grote fles sterke drank in nog helemaal vol. Die werd ter plekke leeg gegooid door de agenten en fles in de vuilnisbak. Kennelijk mochten te geen alcohol nuttigen in het openbaar.
Daarna dus de mammografie, het deed gelukkig amper zeer, ik kon gewoon stop zeggen als het zeer ging doen. Ik had het steeds uitgesteld vanwege horror verhalen van vreselijke pijn. Daarna kwam er nog een dokter voor een echo. Hij zei dat alles goed was, dus ik ben opgelucht. Vond het wel raar dat ik 42 euro moest betalen, dacht dat bevolkingsonderzoek altijd gratis was.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:53

Tinka schreef:
Gisteren voor het eerst van mijn leven een mammografie gehad. We waren te vroeg dus gingen in het park er tegenover zitten. Schuin tegenover ons zaten 6 mannen, ze waren aan het schreeuwen en dronken alcohol. Op een gegevens moment kwamen er 2 politie agenten aan, 1 gooide gauw zijn blikje bier leeg. Ze doorzochten de plastic tassen die ze bij zich hadden. Daar zat een grote fles sterke drank in nog helemaal vol. Die werd ter plekke leeg gegooid door de agenten en fles in de vuilnisbak. Kennelijk mochten te geen alcohol nuttigen in het openbaar.
Daarna dus de mammografie, het deed gelukkig amper zeer, ik kon gewoon stop zeggen als het zeer ging doen. Ik had het steeds uitgesteld vanwege horror verhalen van vreselijke pijn. Daarna kwam er nog een dokter voor een echo. Hij zei dat alles goed was, dus ik ben opgelucht. Vond het wel raar dat ik 42 euro moest betalen, dacht dat bevolkingsonderzoek altijd gratis was.

Als je gegaan bent nav je oproep, dan is het gratis en krijg je het terug. Als je in het Franse systeem zit en een carte vital hebt.

En pijn, het hangt erg af van welke zuster je hebt vind ik. Het heeft bij mij altijd erg zeer gedaan. Een keer zelfs zo erg dat ik weken erna echt nog pijn eraan had op links bij het bewegen van mijn arm. maar gelukkig was dat de uitzondering. Ik laat het al doen vanaf mijn 40e omdat mijn oma bk had.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:58

Ik heb er toevallig laatst eentje laten doen, zag er ook heel erg tegenop maar het viel mij gelukkig ook heel erg mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:36

Mijn eerste keer was echt enorm pijnlijk. Ook echt lang blauwe borsten gehad. Mevrouw was ook lomp in haar handelingen. De tweede keer niet fijn maar ook niet pijnlijk of blauw. Nu kun je duimen tot de uitslag
Gelukkig is het voor een nuttig doel.

Die mannen lijken me niet fijn om daar tegenover te moeten wachten brrrr

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 14:52

We moesten daar niet tegenover wachten, maar zag er geen kwaad in, ze bleven gewoon op dat bankje zitten. We zaten er wel een eindje vanaf want konden niet horen wat er gezegd werd.
De vrouw die de mammografie deed was heel aardig, ze zij ook steeds dat ik het moest zeggen als het pijn deed.
Volgens de arts was alles goed, dus ik hoef niet in spanning te zitten voor de uitslag.
Het was na aanleiding van de oproep voor het bevolkingsonderzoek. Ik weet niet of een echo standaard is?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:59

Tinka schreef:
We moesten daar niet tegenover wachten, maar zag er geen kwaad in, ze bleven gewoon op dat bankje zitten. We zaten er wel een eindje vanaf want konden niet horen wat er gezegd werd.
De vrouw die de mammografie deed was heel aardig, ze zij ook steeds dat ik het moest zeggen als het pijn deed.
Volgens de arts was alles goed, dus ik hoef niet in spanning te zitten voor de uitslag.
Het was na aanleiding van de oproep voor het bevolkingsonderzoek. Ik weet niet of een echo standaard is?

Soms zit het er wel bij en soms niet. En als je dus de oproep had dan krijg je het terug. Ik neem aan dat je de oproep en je carte vital hebt moeten laten zien, dan gaat de terugbetaling automatisch.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 19:43

Ja die heb ik laten zien.
We waren net even in gesprek met de boer waar we vorig jaar veel hooi van hadden gekocht want hij was aan het maaien. Had ie vorig jaar nieuw ingezaaid. Bleek dat graan te zijn. Was nog helemaal groen en graankorrels zaten eraan. Is een speciaal soort stro voor koeien dus. Nu heeft hij alleen nog een paar kleine beetjes grasland. Hij was er niet helemaal duidelijk over wanneer.
We kunnen wel zijn land tegenover ons land gebruiken, maar dat is afgezet voor koeien, daar hebben we niets aan, voor de winter hebben we just hooi nodig. Tegenvaller dus.