Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 06:14

Fijne vakantie, Lotus83.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:00

Marlou_ schreef:
Ankeren op hydra ging bij ons wel goed, met de nadruk op ons :P veel andere mensen pakte elkaars ankers maar dat is dagelijkse kost daar. Naast ons lag een dame die al 25 jaar kapitein was en daar hadden we mooie gesprekken mee over het ankeren haha.
En ja het is de sunset inderdaad!! Onze ober was Panos en hij was zo grappig haha! Dat soort mensen vergeet je nooit meer.

We gaan inderdaad nog terug naar aegina maar nu pakken we de andere kant, weet ff niet meer hoe dat stukje heette

Ik zou naar Perdika gaan. Dat vind ik echt het leukste haventje op Aegina.

Aegina Marina ligt qua haven heel ver af van alles wat leuk is.

Ja,..ankeren op Hydra is erg euh,...speciaal :D . Wij gaan met opzet daar vroeg naar binnen om dat tegen een uur of 3 eens allemaal goed te bekijken. _O- De botenshow noem ik dat. Ook geen overbodige luxe want er zijn mensen die daar echt in paniek raken als het niet lukt.
Wij zijn inmiddels al 5 x naar Hydra geweest. En dit jaar gaan we weer. Het blijft gewoon leuk.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:14

Ik vond hydra nog niet eens het leukste, wij vertrekken vandaag vanuit Poros naar epidavaros en dan naar methana en daar meten we een dame die we op hydra hebben ontmoet. Was de kapitein van ons naast in hydra echt leuk mens. Dan gaan we naar een vulkaan en hot springs en mogen we met ze mee naar een of ander bijzonder restaurantje. Super leuk!
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 06-07-15 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:14

@natasja, wij komen dan al jaren in Aegina Marina en hebben ook altijd wel scooters waarmee we het eiland over gaan. Nu ben ik wel eens benieuwd wat jij leuke plekjes vind op het eiland? Ik denk dat we al wel veel gezien hebben, maar toch vinden we elke vakantie wel weer wat anders.

Fijne vakantie!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:19

Marlou_ schreef:
Ik vond hydra nog niet eens het leukste, wij vertrekken vandaag vanuit Poros naar epidavaros en dan naar methana en daar meten we een dame die we op hydra hebben ontmoet. Was de kapitein van ons naast in hydra

Grappig,...ja ik vind Hydra een van de leukste eilanden.

Methana moet je opletten waar. De haven stinkt nogal. Ze hebben er vulkanische warm water bronnen en die zijn euh,..nogal smelly.

Epidavros is heel erg leuk. Ik zou daar zeker het theater bezoeken. Poros is ook leuk.

Hoe is de wind? maken jullie gebruik van Poseidon weather systems?

Wij willen weer naar de Cyclades maar dan moet de wind wel net goed staan(niet te veel Meltemmi)

Deze site bedoel ik.
http://poseidon.hcmr.gr/weather_forecast.php?area_id=gr
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 06-07-15 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:22

DewiRox schreef:
@natasja, wij komen dan al jaren in Aegina Marina en hebben ook altijd wel scooters waarmee we het eiland over gaan. Nu ben ik wel eens benieuwd wat jij leuke plekjes vind op het eiland? Ik denk dat we al wel veel gezien hebben, maar toch vinden we elke vakantie wel weer wat anders.

Fijne vakantie!

De haven van Aegina Marina ligt vrij ver van het dorp af. Je moet dan voor je een scooter hebt al een heel stuk lopen.

Wat wel leuk is dat ze bij binnenkomst in de haven daar altijd een foto maken en uitvergroten. Die kan je dan kopen.

Ik vind op Aegina Perdika heel leuk. Dat is een klein haventje. Je kan dan met een bootje naar een strandje op een eilandje net onder Aegina. Heel leuk plekje.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:30

Ja die dame gaf al aan waar we kunnen ankeren en idd niet in die stink haven

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:43

Marlou_ schreef:
Ja die dame gaf al aan waar we kunnen ankeren en idd niet in die stink haven

Aha,..okee.

Het is er inderdaad super mooi.

Heel veel plezier nog.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:00

Zo.. ik lig aan het zwembad van een hotel op Zakynthos!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:07

Lotus83 schreef:

Eindelijk ontstressen :=

Veel plezier!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:34

Lotus83 schreef:

Oe jaloers

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:42

Nou dat ontstressen is inderdaad een ding, vergeten hoe dat moet hahahhaa, zal vanaf morgen wel beter gaan! Welke bokker woont nu hier op het eiland? Ben het even kwijt.

Heb al wel ontzettend veel paarden leed gezien vanuit de bus, heel triest

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:48

Dat is _Mel geloof ik, die werkt bij het hotel van haar vriend/schoonfamilie als ik het goed heb :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:00

mies_dummy schreef:
Hoi iedereen mag ik mij ook melden?
Hier gaat de reis in augustus naar Kreta naar de plaats Chania.

Wel nu vroeg ik me af of mensen hier nog tips hadden om te doen? Ik hoorde iets over een boot naar Santorini maar daar kan ik weinig over vinden.
Ik zag wel al wat museums die zeker op het lijstje gaan maar varen naar eilanden lijkt ons ook onwijs leuk.

Dus alle tips zijn welkom!

Groetjes

Ben vorig jaar op Kreta geweest, heel mooi eiland. Je hebt er de Samaria kloof die echt de moeite waard is. Is wel 16 kilometer lang maar aan het eind kun je zwemmen en je zal er zeker geen spijt van hebben! Santorini eiland (dat is het Lepra eiland toch?) vond ik zelf een beetje een tegenvaller, maar er gaan vaak boten naar toe. Bij je hotel zullen ze je daar vast wel over kunnen informeren.
Aan de westkust zitten veel tropische vissen dus daar moet je ook zeker een keer langs. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:04

Santorini is niet lepra eiland. Dat is Spinalonga

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:07

Samariakloof vond ik prachtig! Maar wel heel zwaar. We hadden hele simpele sneakers aan en eigenlijk was dat niet handig. Je loopt ontzettend veel over stenen en rotsen en dan is 16km echt wel ver. Ook deels in brandende zon, dus neem voldoende bedekking/zonnebrand en vooral WATER mee. Echt doen!

Afbeelding

Afbeelding

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:25

Wij gaan bijna naar Rhodos toe. *\o/* Ik ben er zelf nog niet eerder geweest (wel Kreta en Corfu). Dus ik ben benieuwd!! :D Griekenland is wel echt mijn favo vakantieland. Wij vliegen normaal altijd vanaf Schiphol, maar moeten nu vanaf Rotterdam vliegen en hebben helaas de terugreis een tussenstop in Eindhoven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:03

manzano schreef:
Samariakloof vond ik prachtig! Maar wel heel zwaar. We hadden hele simpele sneakers aan en eigenlijk was dat niet handig. Je loopt ontzettend veel over stenen en rotsen en dan is 16km echt wel ver. Ook deels in brandende zon, dus neem voldoende bedekking/zonnebrand en vooral WATER mee. Echt doen!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Je kan ook Imbros-kloof lopen. Die is maar 7 km

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:39

Afbeelding

Tsivilli beach gisteravond @ Zakynthos

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:07

Wauwie Lotus83!

Ik hoop dat wij ook zulke mooie avonden gaan hebben..

Wij hebben namelijk last-minute een vakantie naar Karpathos geboekt, we vertrekken komende dinsdag :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:31

Nachtlampje schreef:
Wauwie Lotus83!

Ik hoop dat wij ook zulke mooie avonden gaan hebben..

Wij hebben namelijk last-minute een vakantie naar Karpathos geboekt, we vertrekken komende dinsdag :D

Ik kom net van karpathos vandaan! Wat een geweldig mooi eiland :D

En....ik ben verliefd geworden op een Griekse barman :D en het was/is wederzijds! We hebben nu nog steeds goed contact hihi.
Mocht je naar Nisia Island bar gaan, doe je dan de groetjes aan Endi, de cocktail maker? :P
Ze hebben trouwens tussen 9 en 11 happy hour, cocktail voor 5 euro en zijn echt de lekkerste van het eiland!!

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:36

Hihi als ik er langs kom zal ik dat zeker doen.

Heb je nog tips voor ons? Lekkere goedkope restaurantjes, mooie stranden of mooie boottochten?
Had jij overigens een auto gehuurd?

En, andere mensen, hoe is de ervaring met het huren van een auto voor een paar dagen, als je het daar huurt? Erg duur of valt dat mee?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:42

Ik was alleen, heb geen auto gehuurd maar excursies gedaan. Als je beetje cultuur wilt proeven is Olympos wel een aanrader. Verder is Apella het mooiste strand (van Europa) en echt de moeite waard! Die kan je met de strandentocht met piratenboot doen (erg lastig bereikbaar met auto).

Eten kun je overal erg goedkoop maar als je net ff wat luxer en lekkerder wilt is Acropolis wel goed! En je hebt tussen de hoofdstad en het vliegveld een geweldig goed restaurant (Poseidon) waar een vrouw kookt die 3e is geworden met Griekse Masterchef!

Welk hotel zit je?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:07

Atlantis hotel, middenin Pigadi.

En wat voor excursies heb je allemaal gedaan?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:08

Ik was vorig jaar op karpathos. Hotel was er super. Zat in alimounda mare. Olympos is leuk. Aanrader om heen te gaan. Leuke weg met huurauto. Slinger de slinger langs de kust.