Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:36

Jippie, op weg van Rotterdam naar huis ter hoogte van Bergen op Zoom in een VIRM met een kapotte tractiemotor... "Onze maximum snelheid wordt hierdoor enigszins beperkt, evenals ons vermogen snel op te trekken."

Hopelijk kom ik zonder al te veel vertraging thuis.

Charles

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:36

En? Heeft het veel langer geduurd?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:51

Uiteindelijk waren we een kwartier later, viel dus nog redelijk mee. :j
Wel mijn bus gemist, maar met zulk goed weer als het deze week was is naar huis lopen geen ramp :P

Ik heb wel eens zo erg vertraging gehad dat de intercity waar ik in zat op een zijspoor moest wachten om ingehaald te worden door de stoptrein van 25 minuten later, zodat die in elk geval geen vertraging zou hebben... :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:00

Dikke kans dat de tractiemotor die het nog wel deed, ook al kuren aan het vertonen was. Normaal heb je op dat traject hooguit 5 in het ergste geval 10 minuten vertraging met halve tractie := .
En een intercity laten wachten op een stoptrein, ook al is de intercity te laat, is ook echt heel logisch _O-

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:26

ik had vrijdag ochtend de eerste stoptrein om kwart over 5 van utrecht naar r'dam, ook best komisch dat treintje :') (naja meer de mensen er in :P )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:32

Zou best kunnen Inoterry, er werd ook 3 keer wat anders omgeroepen... Eerst was 'ie defect, toen oververhit en toen weer defect... Dus misschien was de ene defect en de andere oververhit of zo :+

Ik vind het altijd grappig als de mensen in mijn Sprintercity (intercity die overal stopt :+) 's morgens zitten te pitten en ze hun station daardoor missen _O-
Leedvermaak is echt het beste vermaak. :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:40

oh hihi ja dat was in die trein van donderdag ook, jongen die moest bij vleuten er uit en die kwam er bij gouda achter toen ie wakker werd :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:09

En dan te bedenken dat de meeste slapers een prachtwekker bij zich hebben :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:58

Die ze niet zetten omdat ze denken dat "even de ogen sluiten" geen kwaad kan en ze wel weer op tijd wakker zullen worden. :')

(Ervaringsdeskundig: op Rotterdam C in de intercity richting Leeuwarden stappen, moest er op Alexander uit... Werd wakker in Utrecht, toen ze de Groningen eraan hingen. Oeps. :+)

Ik heb tegenwoordig gelukkig de NS trein app en als de trein op tijd rijdt of de app is up to date betreffende de vertraging, gaat er een paar minuutjes voor je eruit moet een alarm 8-)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:11

In slaap vallen en mijn station voorbij rijden gelukkig nog niet gehad, wel een paar keer net op tijd wakker geworden, nu zet ik meestal mijn telefoon als ik nog even wil slapen in de trein.
Van de week veel getreind. Woensdag van Gouda naar Assen geweest en gisteren weer terug van Assen naar Gouda.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 05:07

Gelukkig kan ik gewoon NIET zittend slapen dus ben ik nooit in slaap gevallen in een trein...
(als je de treinen in oost europa niet meetelt iig :D )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:28

Slaaptreinen <3

Wederom op weg van Middelburg naar Rotterdam, intercitydienst verzorgd door een DD-ARM. Die bankjes zitten echt zoveel lekkerder dan de stoelen in de VIRM :D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:46

@konstantine, aah wat ben ik jaloers! Stuur die trein straks maar terug zodat ik die om 2 uur in goes heb :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:47

Inoterry schreef:
En dan te bedenken dat de meeste slapers een prachtwekker bij zich hebben :D

mm maarja die trein zat vol met dronken mensen die denken daar dan niet aan hoor :') Ik kan ook niet echt slapen in de trein al ben ik wel een keer omdat ik een boek las mn halte voorbij gegaan, ik dacht dat rdam centraal toen het eind station was dus daarom zat ik niet goed op te letten hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:12

Rijdt ddarm (ddz) al dan?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:20

@jans ik heb het iig niet gezien vandaag! had nog gehoopt dat hij terug gestuurd werd door Konstantine maar helaas.
Nu wel in een nieuw ic :D heerlijk (standaard elke zondag tussen rotterdam en amersfoort (is de IC naar Leeuwarden)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:10

Nee, geen nieuwe hoor Jans! Gewoon nog de oude. :)
Het is vandaag chaos bij de NS geloof ik, die DD-ARM als intercity, Sprinters en Fyra die niet rijden, veranderde vertreksporen... En Middelburg en Goes schijnen geen intercity-stations meer te zijn. :')

Ik blijf me er trouwens over verbazen dat er mensen zijn die het lef hebben met een blèrend kind in de stiltecoupé te gaan zitten... Zeker als de trein zo leeg is als nu.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:50

haha m'burg en goes geen ic stations? Kapelle zeker wel :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:21

Maar dan is het toch gewoon DDAR, en niet DDARM, tenzij je er eentje met een motorwagen bedoelt, maar die heten officieel ook weer mDDM, dus niet DDARM zegmaar :+

Ik zit dagelijks in de DDAR, maar moet er niet aan denken die op lange trajecten te hebben.. zeker niet als het extreem warm is buiten :=

Wanneer komt de eerste DDZ eigenlijk?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:17

Ik moest vanochtend om via Arnhem, was aanrijding met een persoon tussen Amersfoort en Apeldoorn..
'Gelukkig' was het nog voor Deventer dat wij het te horen kregen, dus konden we fatsoenlijk overstappen.
Moet zeggen dat het maar 20 minuutjes langer duurde en ik alsnog op tijd op school was, viel mee. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:31

nathalie_v schreef:
haha m'burg en goes geen ic stations? Kapelle zeker wel :P ?
Haha, nee, hij ging gewoon van K-Y meteen naar Vlissingen volgens de omroepdame :j

De trein naar Venlo stopte volgens de omroepdame vandaag ook alleen nog maar op Breda en Tilburg. :')

Wij reden 'net' in Etten-Leur langs de defecte trein die daarna het treinverkeer meer dan een uur stil heeft gelegd. Stinken joh, dacht echt dat 'ie in de hens stond of zo :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:21

@Konstantine ah ja nee dat kan ook, al die vervelende stations in zeeland toch ook :P

wat voor een treinen heb je wel niet, ze slaan geloof ik hier en daar wat stations over :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:06

zag vandaag in de krant stukje over de nieuwe intercity dubbeldekker, ben benieuwd :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:22

Ik las al reacties van meer mensen die zeiden wat Jans ook zei over die vernieuwingen: stiltecoupés boven werkt niet, kinderen willen al-tijd boven zitten...
Klopt over het algemeen wel, terwijl studenten en forensen meestal uit gemakzucht beneden gaan zitten. Het is beneden ook altijd veel drukker. Daarom zit ik altijd boven. :D
(Maar dan wel in de stiltecoupé. :P)

Gisteren zat ik trouwens in een stiltecoupé met maar twee anderen. Hardcorefans die keihard van die herrie draaiden en me een peuk en een blikje bier aanboden. Vroegen nog heel lief "Hedde ge d'r last van?" maar ik vond ze zo grappig dat ik niet eens boos op ze kon worden, en ze moesten toch maar naar het volgende station. :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:30

ja dat las ik ook toen dacht ik ook huh kinderen lekker beneden? Ik wilde als kindje boven hoor zeker weten (nu nog eigenlijk, lekker uitzicht :D :P )

Ik vind het alleen altijd zo irritant dat er boven alleen 4 zits zijn, ik zit met m'n lange benen voor m'n gevoel altijd met m'n voeten in m'n nek als iemand tegen over me wil zitten.