Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:58

Wij zijn gaan bear watchen in Tofino en hebben toen zeker een stuk of 8 beren gezien, terwijl we in de 9 jaar dat we naar Amerika/Canada gaan in het wild geen enkele beer hebben gezien. Het is een kwestie van geluk hebben. Je hoort op die tours ook gewoon erg veel interessante info van de gidsen.

Maar ja, met een beetje geluk zie je op de ferry ook al orka's of walvissen en dan moet je ook al niet gaan whale watchen :D

Eskimo

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:27

Beren heb ik 3 jaar geleden gezien in Canada, een moeder beer met 2 kleintjes liep vlakbij de weg.. Prachtig om zo'n wild dier in het echt te zien. Ook andere wilde dieren, het leuke is dat je dan ook de Canadezen nog langs de weg ziet stoppen om foto's te maken

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:25

Ja de garantie heb je dan wel, dat klopt. Als je weet waar je ze kan vinden is het wel wat goedkoper haha ;) Op de weg naar Tofino zitten er behoorlijk wat alleen moet je wel goed je ogen open houden. Rond Port Alberni zijn heel wat goede plaatsen en lopen ze ook regelmatig in de tuinen, m'n schoonouders worden er gek van. Lopen namelijk met vanalles en nog wat te slepen haha :P In de Rockies liep er een bruine zwarte beer (volg je m nog? ;) ) langs de weg, iedereen stoppen natuurlijk. En in de Yukon hadden we mama en baby Grizzly (hij was al groter dan een zwarte beer) tussen de paarden in de paddocks lopen. Daarna kwamen we ze nog een keer tegen op een buitenrit met z'n tweetjes. Gelukkig hadden we toen geen toeristen bij ons.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:20

Haha kom ik aan met 'Ik heb een coyote gezien'. (Had ze vorige keren ook al gesport hier, vooral in de Parken). Met de ferry naar Victoria lijkt me geweldig.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:41

Kyra komt waarschijnlijk morgen ipv vandaag uit quarantaine -O- en gaat dan op transport (970 km). Dat is meer dan 12 uur op de vrachtwagen. Dat zal nog even duren voor ze hier is. Maar ik kijk er ontzettend naar uit om haar weer te zien! Vrijdag de 13e (april) heb ik haar naar België in quarantaine gebracht en ik mis haar dagelijks!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:57

In het voorjaar van april tot eind juni kun je de meeste beren zien. Daarna gaan ze de bergen in.
Wij hebben in onze reizen naar canada in 1995-97-99-2001-04-09 in totaal 83 beren gezien, waaronder maar 2 grizzly's. Over 3 weken gaan we weer naar canada en maken een lange uitstap naar Yellowstone NP en hopen daar meer grizzly's te zien......... en wolven :-). In Banff NP in 2008 hebben we onze eerste (zwarte) wolf gezien ik kan je vertellen dat was wel heel speciaal.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:11

Wolf heb ik nog nooit gezien, maar die zitten hier ook diep in de bossen en niet dichtbij de steden. Cougar trouwens ook niet maar die zie ik liever ook niet, ze zeggen namelijk altijd; "if you see a cougar, it's on your back".

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 06:52

Wolven heb ik ook nog nooit in het echt gezien, wel moose. Dat was ook best spannend. Er zat wel een meertje tussen ons maar ik weet dat ze kunnen zwemmen.

Hier is wel een waarschuwings sign voor beren in het park.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:17

Ik heb afgelopen jaar in Waterton Lakes national parks mijn eerste beren gezien! Ik hoop ze dit jaar weer te zien, waanzinnig als die beesten zo in het wild lopen!! Toch ben ik er tijdens het hiken wel bang van, als je ze dan tegen komt!

Zo nog 3 weken voor ik naar Canada vertrek!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:25

Simoon, waar is die friezenfokkerij van jouw onderschrift juist? Ben wel benieuwd, zoiets zou ik ook nog willen doen :j

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:31

/ziet er gaaf uit idd :)
Ik ben van de paarden naar banquet server gegaan := Heb hier in Fredericton eerst 7 maanden op een arabieren fokkerij gewerkt. Daar ben ik gestopt en nu werk ik bij Delta :)

Ik ben sinds donderdag een landed immigrant! :D

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:26

@ Yasmine, Dat is in Alberta. Bij het plaatsje Nobleford ong. 2 uur onder Calgary! Ze zoeken nog iemand voor deze zomer ;) Ik ga ok maar zoeken nog iemand die langer kan blijven!

Leuk Elizabeth, gefelicteerd dat je nu landed immigrant bent! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:45

@elizabeth: gefeliciteerd! Werk je bij Delta (wat is dat dan?) of in (de plaats) Delta? Mijn paard komt in Delta te wonen. :) Als het goed is arriveert ze vanmiddag. Ik zit op een telefoontje te wachten.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:30

Delta is een hotel dat door heel canada heen zit :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:11

Ah, op zo'n manier!

Nou mijn paard is hier gisteren gearriveerd! *\o/* *\o/* Dat is super fijn!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:30

Leuk Elizabeth, dat je landed bent, gefeliciteerd!

Hippologic, wat fijn en een opluchting dat je paard er is.. Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent!

Hier verder geen nieuws. Ben net terug van een weekendje Helmond, ik ga maar weer eens even op huizenjacht in Vancouver

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:30

Eskimo schreef:
Hippologic, wat fijn en een opluchting dat je paard er is.. Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent!

Topic aangemaakt [VVDD] 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Gisteren hebben we toeristje gespeeld en zijn we eindelijk echt downtown Vancouver gegaan. Het was kennelijk 'prom night' want overal jonge mensen in gala en limo's reden af en aan. Leuk hoor!

Afbeelding

Op de achtergrond het cruiseschip 'Zaandam' van de Holland - America lijn. Mega schip (doet me aan Titanic denken en dan ben ik blij dat ik niet per schip hierheen hoefde te komen). De hutten hebben hier zelfs echte balkonnetjes! Boven de reddingsboten, zie je ze.

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:47

Aaah, Canada Place is prachtig he! Dat zicht op North Vancouver <3
Heerlijk dat je je paardje weer bij je hebt! Staat ze ver van jullie af?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:48

Kyra woont op ongeveer een half uurtje met de auto. Ik denk 30 km ofzo. Dat valt dus erg mee. Ja Canada Place is erg mooi. De Irish pub daar was ook leuk. :) Dead frog gedronken ipv een Guinness. Was wel lekker!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:23

Mooie foto's.. indrukwekkend zo'n boot, al zou ik er zelf nooit op durven :D Topic heb ik gelezen, je hebt een mooi paard! Ben je van plan om ooit je paard nog aan huis te nemen als je verhuisd?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:17

Ik weet niet of ik mijn paard aan huis wil. Op een pensionstal heb je het voordeel van aanspraak met gelijkgestemden. Als je zelf een pensionsstal hebt, heb je geen vriendinnen maar 'klanten'. Ik wil wel op termijn een ranch en daar een paardenbedrijf op. Maar eerst eens settelen en echt integreren voor ik in the middel of nowhere ga wonen. :P

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:05

We hebben een huis! *\o/* Via Metrovancouver.org is het gelukt

Nu komt het steeds dichterbij! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:58

@Eskimo: gefeliciteerd! Dan kom je niet zo heel ver weg van ons te wonen. Voor Canadese begrippen woon je bij mij om de hoek straks! :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:08

Dankjewel! Ja ik hoorde het al van mijn moeder, gezellig! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:34

Er zijn zulke gave kledingwinkels hier. In juli en augustus is het grote uitverkoop, dus ik wacht nog heel even.... :)