Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balance schreef:En zo is het. Je voelt wat je voelt en wikt en weegt. En dat mag ook. Niks egoistisch aan Monique, gewoon heel menselijk. Ik las jouw verhalen met het hoofddoel om niet te oordelen. Iedereen is anders, leeft en beleeft anders. Heel mooi verwoord zo, tijd om weer adem te halen.
Monique1963 schreef:balance schreef:En zo is het. Je voelt wat je voelt en wikt en weegt. En dat mag ook. Niks egoistisch aan Monique, gewoon heel menselijk. Ik las jouw verhalen met het hoofddoel om niet te oordelen. Iedereen is anders, leeft en beleeft anders. Heel mooi verwoord zo, tijd om weer adem te halen.
Dank je, ik vind het zelf heel naar om het zo blunt te zeggen eigenlijk, maar het is gewoon zo. Het was echt een schat van een hond, nooit fout geweest, nooit gegromd, superlief, zacht, echt een dot van een hond, maar door haar ziekte helaas voor haar was het voor ons ook een lijdensweg. En dat beïnvloedt toch je gevoel over haar. Hoe goed je ook beseft dat zij er niets aan kan doen en hoe lief je haar verder ook vindt, een dergelijk zieke hond beperkt enorm.
Dus niet alleen haar lijden is nu voorbij, gelukkig, maar ook het onze.
Ik ben alleen wat beschaamd om me er zo opgelucht over te voelen.
Nienkje_H schreef:Zo menselijk verwoord. Jullie hebben haar zo lief, warm en goed opgevangen en alles gegeven wat zij nodig had en waardevol was.
Ook haar euthanasie, dat lijkt mij ook een mooi/goed besluit.
En dan is er nu ook een soort van extra vrijheid. Had nog tijden niet gehoeven voor jullie lijk ik zo te lezen, maar is nu eenmaal wel zo.
Ook dat is een prima uitkomst.
Ik zou als rare jachthond zooooo graag bij jullie mijn laatste jaren slijten!
tamary schreef:Dat schuldgevoel is normaal onderdeel van rouwen over een zieke die je verzorgd hebt, dier of mens maakt niet uit.
Maar de balans vinden tussen zorgen voor een zorgenkindje en grenzen stellen qua kwaliteit van leven voor beide partijen is een lastige en die zie je achteraf duidelijker dan wanneer je er midden in zit.
-Namiro- schreef:Ik was gisteren aan het bijlezen en toen ik bij het stuk kwam waar je de eerste keer naar de dierenarts was gegaan dacht ik en het nog onzeker was of ze geopereerd moest worden dacht ik: dit was voor mij het punt waarop ik Yoda (gezien alles wat er al speelt) zou laten inslapen.
Dus ja, ik snap je volledig! Ja je mist haar als lieve hond, maar dat woog volgens mij al lang niet meer op tegen alle ongemakken. Bij jullie maar ook bij Yoda!
Jullie hebben het goed gedaan!
Prairy schreef:Zij heeft nu rust en jullie daardoor ook, daar is niets egoïstisch aan.
Het zou egoïstisch geweest zijn als jullie door hadden blijven moddereren met haar en haar hadden laten opereren.
Geniet van de vrijheid en denk aan haar als je ergens gewoon naartoe kunt, dat ze in gedachten mee vliegt met haar flaporen