Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:01

Mooie kleuren in de lucht! Was hier ook zo idd
Wat fijn dat de parkeermeneer zo snel al kan beginnen als alles mee zit. Scheelt je een hoop werk zo te lezen

Foto's van het waterpark zijn prachtig, mooie oude boom zeg!
En wat een water! Jeetje. Maar dat het dan ook weer zo snel gezakt is, dat is wel heel fijn

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 11:33

Vers van de pers het aangepaste plan al ontvangen *\o/*

Afbeelding

Hier ga ik zo blij mee zijn. Kost wat, maar mijn grootste voorkeur met betonnen L profielen was helemaal onbetaalbaar 5 cijferige offerte %) dit is ook niet echt goedkoop maar ik kan het niet zelf :n en een goed aangelegde parkeerplaats is voor de rest van het huis gewoon een aanwinst. En mocht ik moeten verkopen een waardevermeerdering meer als wat het mij nu kost.

En zeker gezien de schuurmuur die genoeg basis moet blijven houden. Beter meer betalen aan een bedrijf wiens vak het is. En die er voor is verzekerd mocht mijn muur gaan schuiven. Hij merkte zelf op, als de muur schuift is mijn reputatie ook gort en mijn bedrijf ten einde.

Met deze overgang ivm hoogteverschil deze verloopt van een kleine meter naar niks terug. Daar wil ik bodembedekkers of zo mee doen. Misschien gecombineerd met worteldoek oid.

Afbeelding

Die enorme plataan heeft een doorsnede van bijna 3 meter. Doorsnede geen omtrek :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:12

Mooie parkeerplaats zo, zeker handig. Wij hebben niet zoveel parkeerruimte omdat alles schuin loopt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 13:22

Dit loopt ook stevig schuin, 1 m verval op 7 m. Vandaar de talud ook om daarmee het verval op te kunnen vangen. Ik heb vlak maar dat is zuigmodder of lastig parkeren ivm zicht op een muur ipv de weg. Of geschikt voor heel kleine autootjes. Dat is blind wegrijden of ik sta op de stoep. Of ik blokkeer het zicht voor anderen vanaf de zijweg met een voertuig langer dan 3 m :x. Dit is wel zo fijn dan
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-11-23 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:23

Wat zal dat fijn zijn als het af is :j !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 13:25

Echt wel *\%/* ik heb gevraagd om een foto update tijdens de werkzaamheden voor mijn huis dagboek :D ze starten nadat we komende week zijn weggereden. Zolang ik er ben kunnen ze niet beginnen.of ik moet de camper op zijn terrein zetten maar dan kan de kraan er niet staan :')

Of er moeten opeens heel rare dingen gebeuren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 19:33

De mannen zijn in de buurt van Thionville/Metz ongeveer. Nog 1.5/2 uur als het verkeer meewerkt *\o/*

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:08

karuna schreef:
De mannen zijn in de buurt van Thionville/Metz ongeveer. Nog 1.5/2 uur als het verkeer meewerkt *\o/*

Dan lusten ze vast nog wel iets te eten na zo'n reis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 20:22

Dat ligt al klaar een kipquiche van de bakker op verzoek. Maar mijn papa had een bult eten.meegenomen inclusief zelfgebakken taart. Bij het tanken in Luxemburg waren ze aan het kauwen ook met bellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:44

Pa is een volleerd reiziger inmiddels :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 13:51

Verrassing. Ik had veel kunnen bedenken maar niet dat ik vanmiddag een verdieping vloer in de schuur armer ben en vloer twee of vanmiddag ook of volgende week. En de tenten afgebroken op die etage ook. Zonder een vinger uit te steken en gratis. Update met fotos volgt. _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 15:03

Hierbij wat fotos van werk in uitvoering. Zij hebben ook interesse in mijn woonkamer vloer en eventueel de verdiepingsvloer. Daar uiteraard wel voor betalen dan.

Maar toen we de aanhangwagen aan het volladen waren stond er een meneer op de stoep. Of we oud hout hadden, oude gebruikte planken, hoe ouder hoe beter. Eh eh oh wacht even kijk hier en hier en hier eens naar. En ja ze hadden interesse en tijd om het nu meteen te doen. :D Waarschijnlijk bang dat ik zou terugkrabbelen,

Maar hun komst maakt meteen einde aan mijn gepieker wat te doen aan de twee brakke extra etages in de schuur. Restaureren is peperduur en kan ik niet zelf. Een draagbalk is te gaar voor het gewicht van de vloer.

Dus zij hebben de tenten (jippie ook dat werk wordt ons zo bespaard gelukkig *\o/* )en de nieuwe vloerplaten opzij gelegd op de goede extra etage. En nu wordt plank voor plank eruit gebeukt en opgeladen. En ik heb zo meer licht in mijn schuur, de mooie muur en balken goed zichtbaar en zij zijn blij met het hout dat gebruikt gaat worden voor restauratie projecten zonder draagfunctie

En een aanhangwagen met afval is nu naar de stort, de schuur een stuk leger zo al. Hopelijk nog een tweede portie uit de garage afgevoerd nog ook.
En gras weer een stukje gemaaid ook,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grote tent al weg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al een flinke stapel op de wagen
Afbeelding

To be continued

Maar deze verrassingen houden je scherp en fris _O- :D :))

En even goed schoonmaken daarna overal liggen deeltjes hout,resten stro enz

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:52

karuna schreef:
Hierbij wat fotos van werk in uitvoering. Zij hebben ook interesse in mijn woonkamer vloer en eventueel de verdiepingsvloer. Daar uiteraard wel voor betalen dan.

Maar toen we de aanhangwagen aan het volladen waren stond er een meneer op de stoep. Of we oud hout hadden, oude gebruikte planken, hoe ouder hoe beter. Eh eh oh wacht even kijk hier en hier en hier eens naar. En ja ze hadden interesse en tijd om het nu meteen te doen. :D Waarschijnlijk bang dat ik zou terugkrabbelen,

Maar hun komst maakt meteen einde aan mijn gepieker wat te doen aan de twee brakke extra etages in de schuur. Restaureren is peperduur en kan ik niet zelf. Een draagbalk is te gaar voor het gewicht van de vloer.

Dus zij hebben de tenten (jippie ook dat werk wordt ons zo bespaard gelukkig *\o/* )en de nieuwe vloerplaten opzij gelegd op de goede extra etage. En nu wordt plank voor plank eruit gebeukt en opgeladen. En ik heb zo meer licht in mijn schuur, de mooie muur en balken goed zichtbaar en zij zijn blij met het hout dat gebruikt gaat worden voor restauratie projecten zonder draagfunctie

En een aanhangwagen met afval is nu naar de stort, de schuur een stuk leger zo al. Hopelijk nog een tweede portie uit de garage afgevoerd nog ook.
En gras weer een stukje gemaaid ook,

[ [url=m/DdNOt4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hamP8p.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g2UOf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De grote tent al weg
[ [url=m/sEgSOR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BuS1od.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xti6nv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hkzMMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al een flinke stapel op de wagen
[ [url=m/rxBqwY.jpg]Afbeelding[/url] ]

To be continued

Maar deze verrassingen houden je scherp en fris _O- :D :))

En even goed schoonmaken daarna overal liggen deeltjes hout,resten stro enz

Das mazzel hebben!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 16:34

Ik ben er blij mee. Nu zijn ze met de laatste riskante plek bezig de hoge verdiepingsvloer die nooit bereikbaar is geweest eigenlijk. Het hoe en waarom ervan is me nooit duidelijk geworden.

Daar komt een zooi vanaf.poe, en kennelijk gebruikte ze vroeger smalle platte srukken hout ter isolatie. Ik heb voorlopig meer dan voldoende aanmaak strookjes :+ Gelukkig had ik een enorme ladder in de schuur staan hiervoor,

maar wat blijkt, hun dag hadden ze ook niet verwacht dat het zo zou verlopen. :') Ze waren alleen maar reclame briefjes aan het rondbrengen eigenlijk. En hadden niet een meteen klus verwacht. De derde man is opgeroepen om meteen te komen zodat ze meteen konden beginnen. _O-

Hihi en dat voor een vrijdagmiddag.

Maar aanhangwagen nummer twee is nu naar de stort en op het oud papier na dat ik hier ook kwijt kan is eigenlijk alle vieze meuk weg wat nu erin paste. Rest ons alleen de twee banken slopen dit weekend zodat ze maandag in de aanhangwagen kunnen en weg. Wat een ruimte O *\%/*

Maar mijn allergie %) is minder blij. Die vieze kattenharen. Ik sta nu even stijf van de allergiemedicatie.

En het schoonmaken gaat wel een klusje worden nog. Echt alles ligt vol met stukjes hout, oude droge mest, stof meuk. Wasmachine en boiler zijn goed afgedekt. Ik hoorde een enorm lawaai. Kwam er een bult gruis naar beneden storten.

Maar een ding is wel duidelijk. Die etage waar de tenten stonden was echt levensgevaarlijk. Letterlijk :oo ik wist het al maar nu is dat zeker. Ze hebben zich op een gegeven moment gezekerd voor de laatste planken omdatde draagbalk onder hun begon te kraken. Onbegrijpelijk dat ze daar gasten op hebben willem ontvangen inclusief kindjes en onbegrijpelijk dat gasten ervoor hebben willen betalen en er hebben willen slapen. :x

Affijn dat probleem is nu opgelost :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 20:06

Morgen om 10 uur komen ze weer terug voor de laatste portie.

En wij hebben even een deel van de enorme berg meuk weggewerkt zodat we konden douchen in ieder geval.

Mijn lijf is een beetje stuk. handen, knie en longen. :(:) maar het was voor een goed doel. Het afval stond niet voor vandaag in de planning maar het liep zo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:09

Hoe zag dat er eigenlijk uit, al die tenten daarboven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:10

Kijk dat is even een productief dagje geworden dan +:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:14

Dat is geluk hebben, van je troep af en je hoeft het niet eens zelf te doen ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 20:21

Ik zal eens een foto opduiken. Ik dacht dat ik die wel al geplaatst had. Maar aan de ene kant een oranje katoenen bungalowtent en rechts een kunststof tunnel tomatenkas :+ te boeken voor heel veel geld 8)7

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:44

Nee joh, echt, betaalden mensen daarvoor? Nu ben ik wel benieuwd naar die foto.

Fijn dat je ineens zoveel hebt kunnen (laten) opruimen!

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:31

Wat fijn dat het opgeruimd is.
En ik snap ook niet dat mensen wilde betalen voor slapen in een tomaten kas op een bedompte zolder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 09:37

De woorden van een van de mannen erover zal ik maar niet herhalen. Zijn vraag vooral was het legaal en is het ooit geïnspecteerd? Gezien de veiligheid risicos. Nou ja dat probleem is over nu. Over 1.5 uur staan ze weer op de stoep

En wij kunnen helaas een andere klus oppakken. Het dak van het slaap huisje checken. Het was droog ondanks de vele regen. Nu is het droog maar hangen er druppels aan de binnenkant grrr. Het is of condens of iets wat opeens terug is. Ik had de vlekken wel gezien maar er nooit een vochtplekje aan ontdekt. Nu niet te missen -O-
Balen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:41

Volgens mij wilden de meeste mensen er niet voor betalen, aangezien Karuna het nu kon kopen :). Het was ook een raar concept natuurlijk, tenten in een schuur :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 14:30

Maar de reden van vertrek was een combi van persoonlijke omstandigheden en heimwee weten we inmiddels. Niet dat de verhuur slecht liep of zo. En ook de recenties waren best goed. :)

De mannen waren tegen 12 klaar. Toen waren wij nog aan de worstel met het laatste stuk afdekzeil. Eerder gebruikt op een van de etages. Nu dus tijdelijk een dakbedekking. Wel hip camouflage kleur. Ik ben nu een beetje aan het opwarmen en ga zo voor de lunch zorgen. Stromende koude regen en een overall zijn niet de beste combinatie. Maar het zit erop. Nog op een paar extra punten vastmaken maar dat komt later vandaag wel.

Gv is nu met een beetje hulp van mijn papa de twee aan elkaar geschroefde kasten aan het kapot beuken. Mijn papa doet de stukjes in de kruiwagen. Een van de banken is al half stuk ook. Er gaat na de lunch nog een vracht richting stort. Nu wel droog buiten gelukkig. :j

Dan ga ik aan het vegen vegen en nog eens vegen. De schuur op de begane grond is vergeven van de stukjes meuk. Ze hebben zo veel als kan weggehaald maar er ligt nog genoeg. ;( Maar het is maar goed dat het enorme gewicht van de balken is. Nu die vloer eraf is zie je pas goed hoe een aantal draagbalken er aan toe is. Ik was bij keuring en later door de bouwmeneer al gewaarschuwd of gewicht er af en dan redden ze zich wel zolang ze droog blijven of restauratie en zeker niet gebruiken. Ik wil voor een punt even een deskundige laten checken of er een metalen spalk moet komen voor een balk en of ik dat zelf kan of moet laten doen.

Maar de planning is wel al overboord gegooid nu. Ik hoop dat de keuken nog gaat lukken morgen en maandag met in elkaar zetten. Want de bus leegpakken gaat niet lukken zolang er meuk ligt overal. En de keuken is nu als laatste aan de beurt.

Fotos volgen nog wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 16:57

De derde aanhangwagen met zowaar ook 1 bank zijn nu naar de stort. Ze gaan meteen de nieuwe grotere supermarkt bekijken, de kleine buurtsuper schijnt een nagelnieuw veel groter pand te hebben gekregen *\o/*

Ik doe nu de vrouwenklusjes hier :') en heb nu even verplichte rust, het was weer naaldprik tijd. %) Mijn papa voelt zich heel nuttig :)) met kleine voor hem ongevaarlijke klusjes en helpende hand. Gv was vandaag heel duidelijk. Als u een cirkelzaag gaat bedienen pak ik de sleutels en rijdt ik met u naar huis hoe laat het ook is. Dat hielp }> :P