Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:31

Ik meld me opnieuw! Wil met collega een mini-ski doen in maart, heeft er iemand misschien tips qua geschikt gebied voor twee halfgevorderden en enige sneeuwzekerheid?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:01

Kaprun?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 05:59

Wij zijn een paar jaar terug in maart naar kirchberg geweest. In de ochtend was de sneeuw echt perfect. In de middag werd het wel papperig maar het was ook echt warm.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:57

last minute voor de voorjaarsvakantie een reis boeken..man wat een gezoek was dat. Echt bijna alles vol (of idiote prijzen)

Komen nu in oost tirol terecht tegen de Italiaanse grens ben benieuwd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:15

Mooi dagje vandaag :D
Afbeelding

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:42

Afbeelding

Hier in Saas-Fee ook volop genieten!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 02:04

sureido schreef:
Kaprun?

Dank allebei voor de tips! Inmiddels is duidelijk dat we beiden in het lange weekend van 6 t/m 9 maart uitgeroosterd zijn, dus ik ga zeker naar Kaprun en Kirchberg kijken. Andere ‘sneeuwzekere’ opties zijn natuurlijk ook welkom!

Heb er zin in, maar met al het aanbod weet ik nog echt nada. Luxeprobleem.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 04:25

lshannah schreef:
sureido schreef:
Kaprun?

Dank allebei voor de tips! Inmiddels is duidelijk dat we beiden in het lange weekend van 6 t/m 9 maart uitgeroosterd zijn, dus ik ga zeker naar Kaprun en Kirchberg kijken. Andere ‘sneeuwzekere’ opties zijn natuurlijk ook welkom!

Naar wat voor soort sfeer zoek je?

Ik ben vorig jaar in Kirchberg geweest, ik vond het eerlijk gezegd qua sfeer tegen vallen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:36

lshannah schreef:
sureido schreef:
Kaprun?

Wij zijn een maand geleden naar Kaprun geweest, en eerlijk, we zijn er van de 7 skidagen maar 1 dag geweest. Het is mooi om te zien bovenop de gletsjer, maar ik persoonlijk zelf vond het behoorlijk eentonig en daarom zijn we alleen maar naar Zell am See en Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn gegaan, maar ik hou ook meer van tussen de boomgrens skiën en wij konden ook eerder in het seizoen gaan. Qua dorp vond ik Kaprun wel heel leuk! Gezellig sfeertje en veel, maar echt veel Nederlanders. Je moet er van houden. Voor sneeuwzekerheid zit je ieder geval goed (en mocht er nog genoeg sneeuw vallen dan zou je nog een dag naar Zell am See kunnen gaan!) :D

Hieronder een paar foto’s van hoe het eruit ziet

Afbeelding

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:55

Wij hebben zonet herboekt. We gingen eerst in maart naar Châtel in les portes du soleil. Vooral omwille van het grote aantal kilometers piste. Maar er ligt nu al maar 20cm sneeuw in het dal?

Voor het zekerste toch herboekt naar Zermatt in Zwitserland. Natuurlijk wel iets duurder maar we hebben beide nog nooit geskied in zwitserland en alle reviews zijn super positief. Het gebied ligt ook een stuk hoger en de Matterhorn moet je toch eens gezien hebben :P ik kijk er enorm naar uit!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:19

Zwitserland is wel DUUR. Maar ook heel mooi :)

Gisteren bij Decathlon 2 skipully's gehaald. Nu dus de grote vraag of er volgende week sneeuw zal liggen. Het ziet er niet al te gunstig uit....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:29

Ik vond de gletsjer in Kaprun prima voor 3 dagen skiën.. Kunt altijd nog een dagje naar Zell am See gaan. Maar voor een korte vakantie is het daar prima! En ik vond het wel gezellig in de apres ski.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:43

Florence wij zitten nu aan de andere kant van de berg in Saas-Fee. Gaan al jaren hier heen en deze kant van de berg is prachtig.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:52

bantu schreef:
Florence wij zitten nu aan de andere kant van de berg in Saas-Fee. Gaan al jaren hier heen en deze kant van de berg is prachtig.

Saas-Fee is ook zwitserland? Hoeveel kilometer piste heb je daar? :)

Ik hoor ook van iedereen dat het prachtig is.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:02

Ja ook Zwitserland

100 km en t is er heerlijk rustig Afbeelding

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:19

Florence mijn ouders zitten nu in zermatt en t is er super weer. Zelf ook al een aantal keer geweest en t valt nooit tegen. Veel km piste en altijd genoeg sneeuw. Zeker een keer naar Italië (breuil cervinia) gaan hoor!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:18

Dizzy505 schreef:
lshannah schreef:

Naar wat voor soort sfeer zoek je?

Ik ben vorig jaar in Kirchberg geweest, ik vond het eerlijk gezegd qua sfeer tegen vallen.

Hmm sfeer, goede vraag. Ik ben zelf tot nu toe tweemaal naar la Plagne geweest en m’n collega/vriendin is slechts een ‘gebied’ met een handjevol pistes gewend. Sneeuwzekerheid en aansluitend niveau qua pistes is het meest belangrijk, echte apres-ski zijn we niet gewend dus ook niet per se naar op zoek. Qua zoeken op Google kom ik bij bv Sölden uit, vanwege de aanwezigheid van gletsjers. Maar als ik realistisch kijk en we wél met de auto gaan ipv vliegtuig, dan zullen we twee hooguit drie dagen op de latten staan..

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:20

Jadeleigh263 schreef:
lshannah schreef:

Wij zijn een maand geleden naar Kaprun geweest, en eerlijk, we zijn er van de 7 skidagen maar 1 dag geweest. Het is mooi om te zien bovenop de gletsjer, maar ik persoonlijk zelf vond het behoorlijk eentonig en daarom zijn we alleen maar naar Zell am See en Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn gegaan, maar ik hou ook meer van tussen de boomgrens skiën en wij konden ook eerder in het seizoen gaan. Qua dorp vond ik Kaprun wel heel leuk! Gezellig sfeertje en veel, maar echt veel Nederlanders. Je moet er van houden. Voor sneeuwzekerheid zit je ieder geval goed (en mocht er nog genoeg sneeuw vallen dan zou je nog een dag naar Zell am See kunnen gaan!) :D

Hieronder een paar foto’s van hoe het eruit ziet

[ [url=m/E6a4Dn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vmrmSa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er wel prachtig uit!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:46

Ik ben al op veel plekken geweest in Oostenrijk maar een gebied als La Plagne krijg je daar zeker niet. Maar in maart is het redelijk sneeuwzeker op veel plekken!

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:17

Hier in Zwitserland sneeuwt het momenteel pittig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:20

Grote vraag: wat is een fijn skigebied waar de stoeltjesliften kinderbeveiliging hebben? (Voor volgend jaar) in Winterberg kon onze dochter van 4 mee in de lift omdat er valbeveiliging tussen de benen zit.

Volgend jaar gaat ze op les, maar ik ben nu al bang voor de skilift zonder dat ik erbij ben (blijf wel in de buurt zelf ook skieen)

Voor dit jaar gaan we niet nog een x, zouden wel gaan maar ik heb een reisje gewonnen in april (geen wintersport helaas) en zit daardoor met mn vakantiedagen

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:13

Ik ga hier rustig aan ook meelezen :D
Over 2 weken hebben wij onze eerste proefles op de rolbaan. De vriendengroep gaat al jaren en icm met studie en meer prioriteit aan zonvakantie hebben we altijd overgeslagen. Desondanks altijd gezegd dat ik heel graag wil leren skiën dus dan moet het er nu maar eens van komen.

Maar nu we beide een baan hebben is het toch iets makkelijker toe te zeggen en te gaan sparen voor de wintersport. Ik ben super benieuwd hoe we het gaan vinden en toch langzaam eens verdiepen in wat we allemaal nodig hebben :+

Zus en zwager hebben nog ski's en schoenen dus daarvan willen we kijken of ons dat goed past. Hebben jullie verder nog tips/tricks? Ik geniet al wel van jullie foto's!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:32

Decathlon voor je thermo's, pullly's, vesten enzo. hebben ook jassen en broeken, maar ga daarvoor liever naar de outletstore van Duijvestein.
Schoenen moeten echt goed passen, dus daar heel goed naar kijken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:50

Hanafubuki schreef:
Grote vraag: wat is een fijn skigebied waar de stoeltjesliften kinderbeveiliging hebben? (Voor volgend jaar) in Winterberg kon onze dochter van 4 mee in de lift omdat er valbeveiliging tussen de benen zit.

Volgend jaar gaat ze op les, maar ik ben nu al bang voor de skilift zonder dat ik erbij ben (blijf wel in de buurt zelf ook skieen)

Voor dit jaar gaan we niet nog een x, zouden wel gaan maar ik heb een reisje gewonnen in april (geen wintersport helaas) en zit daardoor met mn vakantiedagen

tip je kind een skituig aan doen (launchpad harnas) gebruiken wij. Om dochter in de skiliften te tillen en van de grond af te rapen (dochter is 5.5 en gaat 2x per jaar op wintersport dus kan ook best leuk skiën) maar hebben al vele complimenten gehad van lift bediendes hoe fijn/ handig dit is. Ik ala vrouw trek kind zo de lift in en je kunt ze ook in de lift goed aan het handvat vast houden dat ze nooit weg kunnen glippen ( aan skikleren heb je geen houvast...)

let op je hebt ook van die goedkope buikbanden...maar dan trek je je kind vol in de buik..niet doen dus

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:56

Hanafubuki schreef:

Dit jaar in La Plagne geweest. Hier had zo goed als iedere lift de kinderbeveiliging. Ook waren er bij een hoop liftjes een soort van ophogingen, waardoor het kind ook makkelijk de lift in kon.