Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:23

Had daar inderdaad al iets over gelezen. Of het echt een verschil zal maken weet ik niet, maar ik vind het in elk geval een erg mooi gebaar, al is het maar zodat de Grieken weten dat niet iedereen in het stereotype dat de westerse media op het moment nogal graag laten zien gelooft :)

littletash

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:41

Ik zou nog even update geven over mijn vakantie. Momenteel merk ik eigenlijk helemaal niets van de crisis. De Grieken zijn even vriendelijk als voorheen en voel me ook totaal niet onveilig. Heb net ook gewoon met gemak gepind. Er stonden geen rijen en de andere pinautomaat deed het ook zag ik:) verder is het hier heerlijk!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:48

littletash schreef:
Ik zou nog even update geven over mijn vakantie. Momenteel merk ik eigenlijk helemaal niets van de crisis. De Grieken zijn even vriendelijk als voorheen en voel me ook totaal niet onveilig. Heb net ook gewoon met gemak gepind. Er stonden geen rijen en de andere pinautomaat deed het ook zag ik:) verder is het hier heerlijk!

Fijn! Waar zit jij ook alweer?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:44

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:17

Hebben jullie het idee dat de reizen naar Griekenland ook goedkoper worden?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:14

Geen idee, heb al tijdje geboekt. Maar accommodatie waar ik heen ga is 100,- goedkoper dan in februari. En dan kijk ik naar de prijzen van eind augustus.

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:51

Lotus83 schreef:
littletash schreef:

Fijn! Waar zit jij ook alweer?

In Argassi :)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:56

Hoi iedereen mag ik mij ook melden?
Hier gaat de reis in augustus naar Kreta naar de plaats Chania.

Wel nu vroeg ik me af of mensen hier nog tips hadden om te doen? Ik hoorde iets over een boot naar Santorini maar daar kan ik weinig over vinden.
Ik zag wel al wat museums die zeker op het lijstje gaan maar varen naar eilanden lijkt ons ook onwijs leuk.

Dus alle tips zijn welkom!

Groetjes

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:18

De Imbros-kloof lopen, die is niet heel lang, 7 km.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:42

Ik ben nu in Griekenland. Wij zeilen vanaf Athene en hebben nu aegina, Poros, hydra, ermioni gehad en Poros echt op de eerste plaats als mooiste! Wat een bijzondere plek met heerlijke vis tentjes! Ook een bijzondere plek omdat ik 4 dagen geleden daar boven bij het witte klokken torentje ten huwelijk gevraagd ben haha!
We merken trouwens nog niet veel van het Griekenland gebeuren. We zorgen voor genoeg cash maar volgend de locale mensen kunnen toeristen gewoon pinnen.
Ohja en ik heb geen een onvriendelijke Griek gezien hier, we hebben echt vrienden gemaakt!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:44

Gefeliciteerd! Heb je wel Ja gezegd? *\o/*

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:48

Gefeliciteerd! Poros is inderdaad heel mooi :)). Toevallig ook bij die lekkere Italiaan gegeten?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:51

Lotus83 schreef:
Gefeliciteerd! Heb je wel Ja gezegd? *\o/*

Wat leuk! :):)
Ik ga uit van een ja! Toch..?

Zeilen ben ik geen fan van, maar zag Hydra een poosje geleden op tv; hoe was Hydra?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:06

Haha tuurlijk ja gezegd!! :D

Wij wilde in Poros vis eten dus werd giamas aangeraden en dat was hemel! Hydra werd hier ook ergens genoemd en wilde we graag zien. Vond het erg mooi en heerlijk gegeten bij le gato Nero, heerlijke Italiaan! Veel zwerfkatten en de zielige ezeltjes due de hele dag in de zon staan aan een meter touw zonder water, te wachten tot er een dikke pad komt om er een rondje op te rijden. Op internet word hydra mondain genoemd en dat herken ik wel. De winkeltjes vind ik duur en dat wil ik niet als toerist haha!
Wel mega lekker gegeten tweede avond met het mooiste uitzicht ever! Weet alleen niet meer hoe het daar heet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 17:31

Gefeliciteerd *\o/* Wat leuk en romantisch.

Ik wil ook nog wel eens die eilanden af. Paar jaar geleden zaten we wel die kant op, maar was het te warm om veel in de auto te zitten en verder dan Nafplio zijn we toen niet geweest.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:54

wauw wat leuk! gefeliciteerd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:02

Marlou_ schreef:
Haha tuurlijk ja gezegd!! :D

Wij wilde in Poros vis eten dus werd giamas aangeraden en dat was hemel! Hydra werd hier ook ergens genoemd en wilde we graag zien. Vond het erg mooi en heerlijk gegeten bij le gato Nero, heerlijke Italiaan! Veel zwerfkatten en de zielige ezeltjes due de hele dag in de zon staan aan een meter touw zonder water, te wachten tot er een dikke pad komt om er een rondje op te rijden. Op internet word hydra mondain genoemd en dat herken ik wel. De winkeltjes vind ik duur en dat wil ik niet als toerist haha!
Wel mega lekker gegeten tweede avond met het mooiste uitzicht ever! Weet alleen niet meer hoe het daar heet.

De Sunset Restaurant :D
Afbeelding

Hydra is mijn favoriet. Hoe vond je het ankeren daar? :D

Wij gaan er dit jaar weer naar toe. Die Italiaan is inderdaad ook erg lekker om te eten.

Gefeliciteerd met je aanzoek.

BTW,..als je terug gaat via Aegina ga naar Perdika. Is ook erg leuk. Epidavros is ook erg leuk.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:57

Ankeren op hydra ging bij ons wel goed, met de nadruk op ons :P veel andere mensen pakte elkaars ankers maar dat is dagelijkse kost daar. Naast ons lag een dame die al 25 jaar kapitein was en daar hadden we mooie gesprekken mee over het ankeren haha.
En ja het is de sunset inderdaad!! Onze ober was Panos en hij was zo grappig haha! Dat soort mensen vergeet je nooit meer.

We gaan inderdaad nog terug naar aegina maar nu pakken we de andere kant, weet ff niet meer hoe dat stukje heette

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:07

Marlou_ schreef:
We gaan inderdaad nog terug naar aegina maar nu pakken we de andere kant, weet ff niet meer hoe dat stukje heette

Aegina Marina? Of hebben jullie juist die kant gehad.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:15

Ja marina, daar lagen we in de baai en daar zijn we zo lek gestoken door muggen! En was een onrustige nacht door de wind maar in de rest van de havens liggen we aardig rustig.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:21

Marlou_ schreef:
Ja marina, daar lagen we in de baai en daar zijn we zo lek gestoken door muggen! En was een onrustige nacht door de wind maar in de rest van de havens liggen we aardig rustig.

Meen je, zo veel muggen?..
Maar even goed muggenspul meenemen dan als ik ga.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:12

Het is bijna zover!! *\o/*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:07

Nu " verplicht" 1,5 uur naar bed gestuurd Door mijn vriend.. Dit omdat ik strak sta van de spanning. Wie gaan er nog meer straks naar Griekenland?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:36

Fijne vakantie !!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 01:25

Electra63 schreef:
Fijne vakantie !!

Dank je wel, zal wel een foto plaatsen! {:}