Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:12

Heeft er iemand van jullie ervaring met Wild Cat World in Kirkwood, Kwazul natal? Ik heb de mogelijkheid om volgendjaar, bij hun een betaalde baan te hebben *\%/*

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:41

Gracezellaa schreef:
Ik vertrek morgen :D

Aah! Spannend! Heb je een goede reis gehad?

Ik wil in december gaan reizen, maar ik wil eigenlijk mijn koffer ergens achterlaten in Port Elisabeth. Ik wil namelijk met een backpack reizen en niet ook nog een koffer met schoolboeken en en laptop meeslepen. Hebben jullie een idee waar ik dat zou kunnen doen? Op het vliegveld kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord of het daar kon, dus ik denk niet dat dat mogelijk is. Zouden jullie het aandurven om het bij een hostel in PE achter te laten?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:35

casperzazoe schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met Wild Cat World in Kirkwood, Kwazul natal? Ik heb de mogelijkheid om volgendjaar, bij hun een betaalde baan te hebben *\%/*

Geen ervaring, maar wat supergaaf zeg! Echt een enorme kans lijkt me!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:05

idapaulien schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik vertrek morgen :D

Aah! Spannend! Heb je een goede reis gehad?

Ik wil in december gaan reizen, maar ik wil eigenlijk mijn koffer ergens achterlaten in Port Elisabeth. Ik wil namelijk met een backpack reizen en niet ook nog een koffer met schoolboeken en en laptop meeslepen. Hebben jullie een idee waar ik dat zou kunnen doen? Op het vliegveld kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord of het daar kon, dus ik denk niet dat dat mogelijk is. Zouden jullie het aandurven om het bij een hostel in PE achter te laten?

Ik zal het je vrijdag laten weten :)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:19

Oeh al weer bokkers die nu lekker in zuid afrika zitten ! geniet ervan! *\o/* Het is daar vast warmer dan hier :brr:

Zijn er nog bokkers die goede accomodaties weten in het krüger en Addo ? Met mooi uitzich op een waterhole of iets dergelijks. En waar je deze kan boeken. Zat op de site van Sanparks te kijken maar vond het nogal ingewikkeld B-)

En ik vroeg me nog af hoe zit het eigenlijk met een vlucht met tussenstop. Blijven je koffers dan aan boord of moet je die eerst zelf ophalen en dan weer opnieuw inchecken? En je moet zelf op nieuw inchecken en door de douane neem ik aan en dan opnieuw naar de gate.
Hoeveel tijd heb je daarvoor nodig gezien sommige vluchten maar een ruim uur als tussenstop hebben, is dat voldoende?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:22

Mijn koffer is "mooi" in Nairobi blijven staan :+.

Eerste keer dat ik problemen met een tussenstop heb gehad en heb al vaak gevlogen, ook met tussenstops. Ik had een tussenstop van 1,5u op Nairobi, Kenia. Kwam het vliegtuig uit, ben naar het rookhok gegaan, heb een broodje en een drankje gehaald en ben het andere vliegtuig weer ingestapt. Heb geen controle meer gehad, op de boardingpass-controle bij de gate na. Ligt heel erg aan het vliegveld, in USA moest ik wel weer door controles heen en door de lange rij waren er een aantal met dezelfde tussenstop erg laat bij de gate. Was in elk geval blij dat ik niet de enige was die toen laat was :').

Waar heb je een tussenstop?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:43

Aha heel wisselend dus Zal waarschijnlijk ook van afhangen hoe groot het vliegveld is. Maar je hoeft i.p. niet zelf met je koffer te slepen en alleen te hopen dat het goed komt ? Wel erg vervelend zeg sta je dan zonder koffer |o .
Nog nergens vlucht moet nog geboekt worden willen pas volgend jaar september

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:45

Antheanaomi, vlieg je het hele stuk met dezelfde maatschappij? Dan wordt je koffer vanzelf overgebracht naar het andere vliegtuig en hoef jij je er geen zorgen meer om te maken. Als je na je tussenstop met een andere maatschappij verder vliegt moet je volgens mij wel je koffer opnieuw inchecken, dus heb je (gok ik zo) wel 3 uur nodig.. In iedergeval even navragen bij de incheckbalie !

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:50

Wij vlogen met Etihad. Heenweg volledig Etihad, terugweg Etihad en dan vanaf Abu Dhabi met Air Berlin, maar hebben niks met onze koffers te maken gehad, op zowel heen- als terugweg. :) Verschilt misschien ook per maatschappij. Etihad en Air Berlin werken op bepaalde vlakken samen, dus dat zal wel anders zijn met 2 maatschappijen die verder ook niet samenwerken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:55

Yv_ schreef:
Mijn koffer is "mooi" in Nairobi blijven staan :+.

Eerste keer dat ik problemen met een tussenstop heb gehad en heb al vaak gevlogen, ook met tussenstops. Ik had een tussenstop van 1,5u op Nairobi, Kenia. Kwam het vliegtuig uit, ben naar het rookhok gegaan, heb een broodje en een drankje gehaald en ben het andere vliegtuig weer ingestapt. Heb geen controle meer gehad, op de boardingpass-controle bij de gate na. Ligt heel erg aan het vliegveld, in USA moest ik wel weer door controles heen en door de lange rij waren er een aantal met dezelfde tussenstop erg laat bij de gate. Was in elk geval blij dat ik niet de enige was die toen laat was :').

Waar heb je een tussenstop?

Dat is hoopgevend :')
We hebben tussenstop op Amsterdam en Nairobi

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:10

Via Amsterdam? Vanaf waar vlieg je?

Ik hoop echt dat het niet gebeurd, is echt niet fijn zeg maar. Heeft m'n neef een hele middag gekost. Dan ben je wel blij met de Nederlandse mentaliteit hoor! Meer dan eens is de hoorn er na 20 minuten wachten gewoon op gegooid en er zijn letterlijke antwoorden gegeven zoals "wij zijn ZA, hebben met Kenia niks te maken... piep piep pieeepppp". Echt bizar eigenlijk. Nederland kon voor ons helaas niets doen, ze konden alleen zien dat de koffer goed was ingechecked en vanaf Schiphol mee was gegaan.

Maargoed, eindelijk was het gelukt, kregen het antwoord dat de koffer de dag erna gebracht zou worden. Als welkomstcadeautje gooide mn neef me in het zwembad _O-.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:25

Mijn broertje heeft het eens andersom gehad. Wij vlogen toen op arusha in Tanzania en zijn koffer ging verder mee naar zuid afrika. Dat heeft geloof ik wel een week geduurd.

Ik ben ondertussen in ZA! Mijn backpack heeft de overstap in Istanbul gelukkig wel overleefd. Ik zit nu al sinds 6 uur te wachten op mijn vlucht om 11 uur naar port Elizabeth.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:37

De KLM heeft een hele fijne directe verbinding dus ik ga echt niet overstappen :n
Alleen nog een binnenlandse vlucht vanaf J'burg maar dat kan niet anders.

anthea_naomi, veel kampen in Kruger hebben uitzicht op water (rivier of dam). Moet je wel een plek aan het water boeken want er zijn ook huisjes die verder bij het water vandaan zijn.
Ligt er een beetje aan of je in het noorden, midden of zuiden wil verblijven?
Dit zijn kampen waar ik zelf op erg mooie plekken aan het water heb gezeten.
Zuiden: Lower Sabie en Skukuza, midden: Olifants en Letaba, meer naar het noorden: Mopani.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:49

Daarom zorg ik altijd voor een setje kleding in de handbagage :')

Gelukkig nog nooit overkomen, maar ik let altijd op wat op de bagagelabel staat. Als daar de letters op staan van de eindbestemming, dan hoef je over het algemeen niets te doen. Staan daar de letters op van de tussenstop, dan moet je wel in actie komen, want dan gaan ze niet mee naar de eindbestemming.

Alhoewel er natuurlijk veel fout kan gaan.. Gelukkig gaat het over het algemeen goed :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:16

Wij hadden terug idd een rechtstreekse vlucht van KLM. Heen was die (voor onze periode iig) niet te krijgen. Vond toch de korte overstap fijner, even beentjes strekken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:37

Doorgaans gaat het natuurlijk ook gewoon goed.... we zien het wel.
Vlieg vanaf Brussel.
Scheelde enorm veel geld.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:50

Ah super wat veel antwoorden ! Hangt dus heel erg van de maatschappij af waarmee je gaat vliegen we zullen het wel zien dan. Gewoon Goes opletten

Bedankt MarijeR olifants leek mij inderdaad ook mooi! Jij hebt wel via de site van sanparks geboekt ?

Veel plezier gracezellaaa!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:27

Als maatschappijen samen in zo'n alliance zitten worden je koffers vaak door geboekt (tenzij je naar de USA vliegt en daar een overstap hebt)

Wij vlogen vanaf Dusseldorf via Munchen naar Johannesburg, met Lufthansa en South African en het werd gewoon doorgeboekt omdat ze in zo'n samenwerking zaten. Gewoon even vragen op t vliegveld.

Ik vond in het Kruger het camp Lower Sabie errrrg mooi! Prachtig restaurant ook met uitzicht op de (half droge) rivier met nijlpaarden en olifanten.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 17:56

Lower Sabie was ook mijn favoriet. We hadden daar zo'n tent aan de rivier. Olifants was ook mooi.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 18:08

We hebben komende vakantie 2 nachten een privelodge aan de rivier in Balule en nog 1 nacht privehuis aan de rivier in Malelane (rivier is grens met kruger). Hoop dat we mooie dingen gaan zien daar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:30

Ja hoor, komt vaker niet voor dan wel gelukkig :). Was voor mij nu ook voor het eerst. En ach, nu moest ik verplicht shoppen, vervelend :+.

Oh gaaf! Gaan jullie ook de grens nog over? Edit: Sorry, ben in de war met Limpopo :+.
Iemand daar weleens door heen gegaan trouwens?

Wij hádden een huisje in Lower Sabie voor 1 nacht en dan eentje in Skukuza voor 1 nacht, maar ergens bij de ZA reisagent was iets fout gegaan en doordat ze voorjaarsvakantie hadden, was het afgeladen en geen plek meer. Kregen de keus uit een huisje van een vriend van mijn neef ergens erbuiten of een huisje in Marloth Park. Hebben voor het laatste gekozen. Wel jammer, want we hadden een beetje bedacht hoe we wilden gaan rijden en dit gooide wel een beetje roet in het eten. Maar ach, alsnog een heleboel gezien, jammer genoeg alleen geen luipaarden.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:41

Ah Thanx voor de tips had al over olifants
Gehoord, maar dan ga ik ook zeker naar lower sabie kijken. Eens zien wat op de route ligt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:20

anthea_naomi schreef:
Bedankt MarijeR olifants leek mij inderdaad ook mooi! Jij hebt wel via de site van sanparks geboekt ?

Nee mijn tante woont 5 minuten van het sanparks hoofdkantoor in Pretoria en zij gaat erheen voor het boeken.
Ze boekt ook met een speciale korting omdat ze daar al 40+ jaar lid zijn en life time member zijn bij sanparks.
Zelf zijn we ook wel lid maar die korting is alleen voor mensen die in SA wonen en aangezien zij ook mee gaan, moeten zij boeken anders vervalt de korting.
Door welke gate wil je Kruger in? Dan kan je daar het kamp ook op uitzoeken.

Yv_, we wilden een paar jaar geleden wel bij Giriyondo de grens over naar Limpopo maar met de autohuur was dat toen lastig en kwam er een flinke toeslag bij als je Mozambique in wilde. Dat vonden we zonde voor 1 of 2 dagen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:18

We willen via Orpen naar binnen en dan vanuit kruger naar
Johannesburg dus een poort die een beetje in de richting van Johannesburg ligt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:35

Dan is Satara ook een mooi camp als je leeuwen wil zien. Dat is echt leeuwen gebied.
Is alleen niet aan een grote rivier maar je kan wel een mooie trip maken naar bv Olifants wat wel aan de rivier ligt.
Weet niet hoeveel dagen je in Kruger bent maar 1 of 2 nachten Satara en 1 of 2 nachten Lower Sabie (aan de rivier) zou dan een mooie combi zijn. Of langer natuurlijk :D

Of via Phalaborwa gate en dan Olifants bv.
Is iets noordelijker maar wel goed te rijden via Pietersburg en Tzaneen.