USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:57

Lijkt me goed genoeg als smoes.

Iemand wel eens in Tampa geweest?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:01

Ik ben er vroeger wel eens geweest, leuke stad. Je hebt daar ook een big cat rescue waar grote katachtigen worden opgevangen. Prachtig om eens te bezoeken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:05

Ga ik daar eens naar kijken. Wij vliegen vanaf Tampa terug en pas om 19.45 dus misschien wel de moeite waard om een dagje Tampa te pakken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:15

Bedankt voor het advies van een paar pagina's terug; ik ga hoogstwaarschijnlijk na mijn reis naar Toronto/Detroit nog een paar dagen door naar Washington DC :j Alleen even afwachten of het qua tijd en geld lukt zodra ik de precieze data van mijn excursie weet, maar dat kan haast geen probleem meer zijn.

Een nitwit-vraag: wat voor creditcard is aan te raden? Ik hoor veel goede dingen over VISA, maar kom op internet juist veel meer goede ervaringen met Mastercard tegen. Het liefst wilde ik een prepaid creditcard, maar ik begreep al dat die niet overal geaccepteerd wordt, dus die heb ik maar laten varen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:51

Ik heb zowel Visa als Mastercard gehad en ben over allebei tevreden. Het zijn beiden zo'n grote bedrijven dat je eigenlijk niet fout kan gaan :) Prepaid kaarten (bv. cash passport) worden vaak niet geaccepteerd omdat er op vele soorten geen naam staat en in Amerika aanvaarden ze voor bepaalde dingen (bv. hotels, autohuur, zo'n "grote" dingen) meestal alleen kaarten waar een naam op staat. Maar ik heb bijvoorbeeld via mijn bank wel gewoon een prepaid Mastercard waar wél mijn naam op staat. Dus als je daarop let, dan kan je prima een prepaid kaart aanvragen. Ik zou eigenlijk gewoon eens bij je bank informeren, die kunnen je aanraden welke kaart bij jou past en zij weten ook wat er algemeen geaccepteerd wordt in Amerika :) Ik veronderstel bv. dat je nog student bent? dan kan je ook niet zomaar alle kaarten krijgen.

Let wel op: bij mij is het zo dat mijn bank automatisch alle uitgaven in Amerika blokkeert met mijn kaart, omdat het anders te makkelijk is voor scammers om je gegevens te stelen en fraude te plegen/je geld te gebruiken voor online aankopen of uitgaven in Amerika (vaak moet je daar je pincode niet ingeven dus eens mensen je gegevens hebben kunnen ze makkelijk je credit card nummer gebruiken om aankopen te doen). Dus vraag zeker even na of je op voorhand moet verwittigen dat je je kaart in Amerika gaat gebruiken zodat ze je kaart kunnen openstellen, want ik moet dat altijd enkele dagen op voorhand meedelen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:24

Ik heb een Mastercard, Discover en een AMEX (die gebruik ik alleen bij Costco). Het maakt volgens mij niet zoveel uit. Gewoon goed de voorwaarden doorlezen en alles op tijd afbetalen. Discover gebruik ik het meeste, maar die wordt over het algemeen op minder plaatsen geaccepteerd dus je kan inderdaad beter een VISA of MasterCard nemen. Yasmine geeft je nog een goede tip: zorg dat de bank van tevoren weet dat je op vakantie gaat anders blokkeren ze je kaart (dat is ons zelfs binnen Amerika al een paar keer overkomen haha).

Nagini schreef:
Ja had wat reclamegelden idd.

Is dat duur?

Haha nee ka er zemee naar toe, maar vind het leuker als het warm is en je nat kan worden en zonnen :p

Redelijk prijzig ja, maar je kan via Living Social & Goldstar discounts krijgen. Via Cavalia zelf is idioot duur. Maar de show is echt onwijs gaaf!

Pas wel op bij Great Falls ... niet echt een plaats waar je nat kan worden. Het is een heel verraderlijk deel van de Potomac waar je absoluut niet in kan waden/zwemmen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:30

Ik betaal hier het liefst gewoon alles met mn betaalpas van de ING of met mn debitcard van de Wells Fargo.. heb ook een creditcard van de ING maar die gooit er heel vaak random extra kosten bij (eerst niet en een week later opeens wel) dus dat vind ik niet heel fijn. Die debitcard van de wells Fargo kan ik ook als creditcard gebruiken dus dat is echt top :D WF is trouwens VISA en ING is Mastercard =) Geeen idee wat verder het verschil is haha
Zolang ze het maar doen vind ik het prima :'D

En bij de meeste banken moet je idd instellen dat je hem wereldwijd wil gebruiken, en zelfs dat gaat het soms nog niet helemaal goed :+ Mijn passen staat tot februari op wereldwijd en ik kreeg laatst een melding dat ze mn betaalpas wilde gaan blokkeren omdat ik hem teveel in het buitenland gebruikte (ehh ING wat denk je dan.. dat ik m 1x per week in amerika gebruik en de rest gewoon in NL.. staat niet voor niets op wereldwijd)
En van huisgenootjes van me waren hun creditcard geblokkeerd en bij 1 van de 2 zelfs bedragen die ze betaald had voor tickets weer ingetrokken omdat haar bank het 'verdachte' activiteit vond en toen had ze dus geen vliegtickets meer... :') En ja ze had aangegeven dat ze in Amerika zat voor een half jaar :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:54

Haha mijn hemel wat had ik daar gepost _O- overduidelijk op m'n telefoon..

Zal inderdaad eens zoeken voor een coupon o.i.d. :)

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:48

Vraagje voor de wereldrijzigers hier...
Ik ga in april voor 6 maanden naar Canada.
Maar waarschijnlijk gaan we een aantal wedstrijden in Amerika..
mag ik Amerika in en uit vanuit Canada zo vaak als ik wil of zit ik met die 90 dagen regeling die geld in Amerika?
Ik hoop dat iemand het weet want kan op Internet niet echt duidelijkheid vinden.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:39

Lastig, vanuit NL zou je in principe zo vaak je wilt naar Amerika en terug kunnen (of het wantrouwen wekt is een tweede) zolang het iedere keer niet meer dan 90 dagen is (die 90 dagen regeling betekend 90 dagen aaneengesloten). Vanuit Canada weet ik niet of je dan op je VWP (visa waiver) heen en weer gaat of dat je op een visum zit?

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:26

Douraque schreef:
Ik vind de op de vineland ook fijner, maar VS zit enkel op de international drive dus moest ik er wel heen

Ja, wij hadden de coupons gedownload en dat was maar goed ook omdat ik best hoge bedragen uitgaf waardoor ik nog meer korting kreeg.

Hi,
ik vertrek vrijdag naar Orlando, en ben zeker van plan om ook te gaan shoppen! :D Maar waar kunnen jullie die kortingsbonnen vinden? Op de site van vineland kon ik alleen 3 die op de homepage staan zien?
Verder nog tips om te doen in die omgeving naast de parken etc?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:28

Je moet je even aanmelden als VIP shopper. Dat is gratis.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:30

Je moet vip member worden, is gratis dmv enkel je mailadres op te geven.

Ik heb afgelopen keer enkel Orlando bezocht voor de parken, voor het winkelen en de lekkere restaurants

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 14:51

Oeiii ik wil heeeeel graag zo'n iPad mini met retina-scherm maar vind 'm hier zo duur!
Ticket kopen om 'm in de VS aan te schaffen gaat wat ver he.. :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:52

Zo zit ik met een iphone! :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 14:58

Niet eerlijk dat t hier zoveel duurder is! ^)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:14

Ik ga denk ik in Januari een Ipad kopen in Amerika en/of een laptop aangezien die daar ook veel goedkoper zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:27

Ik kan eventueel wat voor iemand meenemen rond de kerst. Daarvoor moet je even pb'en.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:51

Andewi, er staat mij iets bij dat dat niet mag. Ik geloof dat je visa waiver tijd in Canada (en Mexico) door blijft lopen. Je zou dan eerst Canada uit moeten om je tijd weer op 0 te zetten. Misschien dat iemand anders hier meer over weet?

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:08

Citaat:
Je moet je even aanmelden als VIP shopper. Dat is gratis.

Douraque schreef:
Je moet vip member worden, is gratis dmv enkel je mailadres op te geven.

Ik heb afgelopen keer enkel Orlando bezocht voor de parken, voor het winkelen en de lekkere restaurants

Dank jullie wel!! Dan ga ik dat even doen! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:09

Korting op korting is extra leuk!!

Nog minder dan twee weken en dan vliegen we al naar Tampa en maandag heb ik nog een reisje naar Chili dus het gaat opeens super snel.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:40

Goh, vervelend zeg!! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:12

Ik heb toch ook een tripje geboekt; van 23 dec tm 7 jan ga ik naar mn broer en schoonzus in Calgary! :) Heb er voor gekozen om het alleen daar bij te houden, ivm het slechte weer en omdat ik 2 weken vakantie dan heb.

Alleen ik heb nu al de kriebels; op de heen en terugreis heb ik een overstap in Houston.. maar voor beide heb ik maar 2 uur overstap tijd en ik lees al allemaal slechte verhalen over lange rijen en traag personeel bij immigrations := Wie kan mij geruststellen?

En hoe kom ik zo snel mogelijk door immigrations? En weet iemand waar de in- en uitgangen zitten bij een Boeing 777? Dan ga ik zo dicht mogelijk inchecken bij de deur namelijk.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:08

Ingangen zitten altijd voorin, dus zo ver mogelijk voorin in altijd het beste

Daarnaast is 2 uur op Houston wel voldoende, wij waren er met 30 - 45 doorheen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:17

Ah bedankt, dat stelt me gerust. :)