Het is nu Ramadan, 29 september is de laatste dag en dan is het suikerfeest. Wat ook erg leuk is trouwens.
Maar in Marmaris merk je dus helemaal niets van de Ramadan. In de tijd dat ik er gewoont heb heb ik helemaal niemand die in het toerisme werkte ontmoet die mee deed. Alleen mijn streng praktiserende buurtbewoners.
Dus daar moet je het niet voor laten.
Ik ben 3 jaar geleden op 28 september gegaan en toen was het fijn. Discotheken waren toen wel zo goed als leeg, en het was heel rustig, veel dingen gesloten etc. Maar nog niet hinderlijk. Maar vlak voordat ik weg ging, was het aardig uitgestorven.
Ik heb dit niet meer zo meegemaakt toen ik er woonde natuurlijk, want dan valt me dat niet echt meer op en dan maakt het ook weinig uit.
Maar ik herinner me wel van 3 jaar geleden dat ik toen hoopte dat ik een weekje eerder gegaan was.
Maargoed aan de andere kant, boottrips kun je waarschijnlijk nog wel maken, jeepsafaris ligt eraan... Vorig jaar was er al veel gesloten in oktober, vooral veel excursieverkopers, aangezien het een slecht seizoen was, en dit seizoen is niet veel beter geweest.