Marmaris 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Marmaris 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:11

Dat is goed hoor Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:50

Het weer hoef je je niet druk te maken. Maar in Oktober valt er weinig te beleven, vind ik. Of je moet van de rust houden natuurlijk. Haha!
Ik zou dan echt kiezen voor september, dan is het nog ietsje drukker.
Het weer is dan gewoon goed al vind ik het 's avonds wel altijd wat fris (maargoed ik ben ook echt een koukleum Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:56

We hebben pas vrij na 22sept. en ik heb vernomen dat het dan precies ramadan is en het dan ook erg stil is. vandaar datwe ervoor hebben gekozen om dan de laatste dagen van sept of de eerste dagen van okt. te gaan
Zolang we ons boottripje en de jeepsafari maar kunnen doen en dan ook nog leuke dingen zien en kunnen doen vinden wij het prima. we gaan niet echt voor de drukte of het uitgaan. Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:53

Het is nu Ramadan, 29 september is de laatste dag en dan is het suikerfeest. Wat ook erg leuk is trouwens.
Maar in Marmaris merk je dus helemaal niets van de Ramadan. In de tijd dat ik er gewoont heb heb ik helemaal niemand die in het toerisme werkte ontmoet die mee deed. Alleen mijn streng praktiserende buurtbewoners. Haha!
Dus daar moet je het niet voor laten.

Ik ben 3 jaar geleden op 28 september gegaan en toen was het fijn. Discotheken waren toen wel zo goed als leeg, en het was heel rustig, veel dingen gesloten etc. Maar nog niet hinderlijk. Maar vlak voordat ik weg ging, was het aardig uitgestorven.
Ik heb dit niet meer zo meegemaakt toen ik er woonde natuurlijk, want dan valt me dat niet echt meer op en dan maakt het ook weinig uit. Knipoog Maar ik herinner me wel van 3 jaar geleden dat ik toen hoopte dat ik een weekje eerder gegaan was.

Maargoed aan de andere kant, boottrips kun je waarschijnlijk nog wel maken, jeepsafaris ligt eraan... Vorig jaar was er al veel gesloten in oktober, vooral veel excursieverkopers, aangezien het een slecht seizoen was, en dit seizoen is niet veel beter geweest.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:27

Vorig jaar kon het nog wel de excursies, was er bij ons 1 van het animatie die dat nog regelde Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:36

Ja er zijn er vaak nog wel wat open, maar er zijn er ook wat gesloten. Dus dan moet je net langs de goede komen.
Ik denk dat ze in het centrum nog wel open zullen zijn, maar bijv in Armutalan zal het meeste gesloten zijn.

En excursies zijn vaak nog wel mogelijk, alleen veel kantoortjes zijn al gesloten aangezien zij al vrij weinig verdienen aan het excursie verkopen en bij een slecht seizoen gaan ze vaak eerder dicht.
Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk. Haha!
Zeg niet dat het dit jaar ook zo is, maar vorig jaar zeker wel.. Mijn ouders waren bij ons op bezoek in oktober en toen was er ontzettend veel gesloten. In heel Armutalan was er nog één bureautje open.