Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:41

Jippie nog meer foto's!

Een minpuntje: ik zie alleen maar kruisjes.... Ligt dat aan mijn computer ? Of is er iets misgegaan met de foto's?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:45

Jaaaaaah! De foto's doen het! Leuk hoor! Zo te zien heb je een hoop lol daar!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:20

he wat leuk! Dit hele topic had ik nog niet gezien!

Volgend jaar ga ik op uitnodiging van 2 ieren naar ierland op vakantie. Als dat bevalt pak ik over anderhalf jaar mijn 2 paarden en ben ik vertrokken.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:07

Wow! Wedden dat je over 1,5 jaar in Ierland woont!?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:03

Ja dat denk ik ook wel, die ieren wilden me al ontvoeren, maar eerst mijn school af hihi

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:38

Hier weer een berichtje van eef18 vanuit Ierland.

Ik ben hier nu ruim 4 maanden en heb een absoluut te gekke tijd!!
Volgende week begint de Christmas break en hebben we 3 weken vrij. Ik ga een paar dagen naar Nederland toe en ben de rest in London. Ik ga in January hier bij een stal verderop paardrijden (exciting!) en halverwege die maand hoop ik weer terug te keren naar Nederland om mijn studie af te maken (ik kon langer blijven maar dan zou ik studievertraging oplopen, vandaar dat ik nu terug kom)
Het is momenteel erg koud hier, twee weken geleden hebben we de eerste sneeuw gehad s'nachts. Ik wat met een vriend buiten aan het praten toen de vlokken ineens naar beneden kwamen dwarrelen! Heel erg apart was dat en we hebben uiteraard een vreugde dans gedaan hahaha!

Hier wat foto's!
Een goede vriend en ik tijdens Halloween:
Afbeelding
Nog een goede vriend en ik tijdens een bezoek aan een grot in Co. Tipperary
Afbeelding
Mijn schoonzusje en ik tijdens een bezoek aan The Rock of Cashel, Co. Tipperary. Very very windy!!!
Afbeelding
One of my best friends' Megan en ik met een of andere bouncer
Afbeelding
Friends at Halloween party
Afbeelding
Part of our International group enjoying the sun!!
Afbeelding
More of our group at the caves:
Afbeelding

Dit is het voorlopig weer even, foto's zijn nog volop in ontwikkeling en dan hoop ik ook meer foto's van Ierland zelf te plaatsen!!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:15

Haha, ik las net dat je nieuwe foto's had geplaatst! Dus ben maar meteen gaan kijken...

Die eerste foto is stoer!
Maar als ik het goed lees, zit het er alweer bijna op daar in Ierland? Da's wel jammer lijkt me. Maar goed, zoals je zelf schrijft heb je het enorm naar je zin daar en dat neemt niemand je meer af!

Owjah, hier in NL is het Westlife-gehalte een stuk minder...ik hoop niet dat je moet afkicken

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:05

Ja ik heb hier nog een maand en dan ga ik weer naar huis. Helaas!!
Maar dat neemt niet weg dat ik de komende maanden weer meer kan gaan reizen en ik weer wat geld kan SPAREN!!! (potje Nutella kost hier gewoon 4 EURO hoor...even een prijsvergelijking!)

Maargoed, zoals je zei, ik heb het g-e-w-e-l-d-i-g gehad!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:43

As I have the day off today I was finally able to sort out some more pictures:
Afbeelding Beach in Zuid-West Ierland
Afbeelding 2 vrienden zijn zo gek om een duik te nemen, water is absolutely freezing!!
Afbeelding
Afbeelding Goede vriend van me...aparte foto he!
Afbeelding
Gap of Dunloe

Noord-Ierland:
Afbeelding Giant's Causeway
Afbeelding Geniet even van dit landschap
Afbeelding Een vriendin op de foto bij een groot meer
Afbeelding The Troubles - Belfast (de hele straat is vol van deze muurschilderingen van Catholic vs Protestants)

EbbyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:58

Wow, gaaf, al die foto's en verhalen!
Als het goed is ga ik aanstaande zomer voor onbepaalde tijd naar Ierland, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Waar is nog niet duidelijk, wat ook nog niet, dat word pas in het voorjaar helder. (Dat het ierland is is wel helder ).
Ben er een paar jaar geleden geweest, zal eens kijken of ik de scanner aan de praat krijg, dan zal ik wat fototjes plaatsen, en moet zeggen, geweldig .
En weten jullie toevallig hoe het zit met liften in Ierland? Ik hoorde dat het vrij algemeen is ivm gebrekkig en weinig rijdend OV.

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 02:21

Thanks!
Qua liften zit je wel goed. Aangezien de wegen niet optimaal zijn (behalve hoofdwegen) zijn er ook niet heel veel busverbindingen buiten de steden om. Liften schijnt erg gemakkelijk te zijn aangezien de meeste reizigers wel een praatje willen maken tijdens hun rit! En het helpt dat de Ieren zo gastvrij zijn natuurlijk!!

Ja foto's zou leuk zijn!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:32

Wow, die foto van Gap of Dunloe is echt geweldig! En die foto waar die goede vriend van je opstaat is inderdaad erg apart, lijkt wel alsof die foto bewerkt is haha.

Wat de busverbindingen betreft: die 2 x dat wij de bus genomen hebben, vertrok de bus keurig op tijd en hij stopte overal op de route waar je maar wilde! Maar ja, of die twee ervaringen met de bus die wij hadden een representatief beeld geven van het OV in Ierland?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:41

Dat je al weer bijna (nou ja, bijna...) terugkomt, Eef! Wat gaat het hard he! In Belfast ben ik nog niet geweest, wel in Derry. Ik heb gehoord dat Belfast een erg mooie stad is, dus ik ga er vast nog eens heen! IK heb destijds met open mond naar The giant's Causeway gekeken, zo bijzonder!

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:56

Wow! Wat een geweldige verhalen!
Mijn wens is om een paar maanden of langer in ierland aant werk te gaan en dan natuurlijk het liefst met paarden!

Iemand daar ervaring mee?
Weet iemand adressen waar ze misschien nog iemand nodig hebben? misschien vakantieadressen of stoeterijen oid?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:48

Odyne schreef:
Wow! Wat een geweldige verhalen!
Mijn wens is om een paar maanden of langer in ierland aant werk te gaan en dan natuurlijk het liefst met paarden!

Iemand daar ervaring mee?
Weet iemand adressen waar ze misschien nog iemand nodig hebben? misschien vakantieadressen of stoeterijen oid?

Je zou in op County Kildare kunnen googlen. In Kildare bevinden zich alle stoeterijen voor renpaarden.

Odyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:30

thnx! Ik zal er eens kijken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:57

meiden blijf genieten hier van al die mooie fotos... zucht....

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:36

Heej meiden!

Ik vroeg me af wie er plannen heeft om dit jaar weer naar Ierland te gaan? Behalve Vjellko dan haha.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:03

Ik ben er voor wat betreft het jaarlijkse uitje met de meiden van stal nog niet uit. Mijn directe collega heeft voor de tweede keer bedacht dat ze gedurende mei tm september met zwangerschapsverlof/vakantie gaat en 3 jaar geleden ben ik gedurende die tijd niet vrij geweest (dat was wel mijn eigen keuze) Maar er staat sowieso elk jaar Ierland op het programma met m'n vriend en dan maakt het jaargetijde niet zoveel uit.

Suomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:14

Ben benieuwd hoe afloopt met je collega qua vakantie... Maar je gaat iig al met je vriend naar Ierland!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:42

owww eefje wat een mooie fotos weer zeg!!
ik wil ook echt zo gaan van de zomer, moet alleen even een bonus afwachten
maar ow wat wil wil wil wil wil ik haha
eef kun je niet als je terug bent een soort digitale kaart maken met je route erop?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:04

Wat een heerlijke foto's en verhalen! Ik ben nog nooit in Ierland geweest maar ook ik heb al zolang ik me kan herinneren heimwee naar dat land. Ik hoop er dus absoluut snel eens heen te kunnen gaan, misschien van de zomer al als mijn budget dat toelaat

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:06

Vjellko weet het al, en ja_nee heeft 'm vandaag ook al gezien:

de dvd van onze vakantie in ierland hebben we (eindelijk) gekregen!

Jippie! En hij is erg mooi geworden! We zijn een aantal keer te bewonderen haha. Soms goed in beeld, soms moet je ons zoeken, maar het gaat om het idee. Het is in ieder geval een mooi aandenken aan onze vakantie in Ierland!

Je kunt 'm gratis bestellen op http://www.horse-holiday-farm.com/news.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:39

Iik vind het alleen zo jammer dat alles zo duur is, boven de 700 euro.. zijn er ook goede organisaties die wat goedkoper zijn?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:00

Mijn zus vertrekt zeer binnenkort waarschijnlijk voor onbepaalde tijd naar ierland, ze gaat in Dublin werken.
Dus, tsjaaa, ik zal er ook aan moeten geloven om haar eens op te zoeken, vervelend