Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marilu schreef:Wauw, zeg, Monique, jullie hebben daar echt wel een (paarden)paradijs in Frankrijk !!
Ik ben even gaan kijken naar de oproep die je geplaatst had.
Geweldig, zeg, zo'n groot domein !
En die schuilstal op de foto is zo mooi ! En ook nog eens leuk, met die koetsenwielen ervoor (of ik denk toch dat het koetsenwielen zijn).
Hopelijk vinden jullie een geschikte oppas ! Het is toch altijd een beetje met een bang hart dat je je paarden en andere dieren aan andere mensen overlaat, hé. Tenminste toch als het gaat om iemand die je nog niet kent.
Marilu schreef:Ik probeer zo af en toe wat meer bij te lezen
Zo las ik - nu pas- dat jullie voor Callas verhuisd zijn binnen Frankrijk.
Hoe kwam dat dan zo ? Woonden jullie voorheen minder rustig, dan ?
Ik denk dat ik toch het boek over Callas toch voor mezelf ga kopen, want ik denk dat ik er ook wel veel uit kan leren !
Ik zie dat het op diverse sites aangeboden wordt. Maakt het voor jou uit langs welke weg ik het koop ?
Tinka schreef:Dat deed ons beagle ook, luisterde perfect, tot ie iets rook, dan speerde ie weg en bleef soms een hele nacht weg.
TinkerTreas schreef:Balen dat boefje Zozo is weggelopen. Volgens mij is het heel lastig om een jacht hond af te leren om achter zijn neus aan te gaan.
Van wanneer tot wanneer mag er worden gejaagd dan? Dat is toch niet het hele jaar door?
tamary schreef:Je zal altijd rekening moeten houden met waarvoor je hond ooit gefokt is, sommige dingen krijg je er niet uitgetraind.
En hoewel ik inderdaad een probleem met met de manier waarop is dood beter dan loslaten. Verwilderde honden zijn problematisch voor o.a. vee in delen van Spanje.
balance schreef:Oei.. jagen door honden is altijd en overal een probleem. Ik denk dat je hem nu 3 maanden hebt?
Jammer dat er geen echte hondenlosloop velden zijn bij jullie waar hij met een groep honden los kan spelen dan.
Maar je kunt inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.
uxgranta schreef:Frankrijk lijkt me een mooi land om te wonen, maar dat non-stop jagen is toch wel een punt. Hier jagen ze ook, maar het jachtseizoen is gelukkig beperkt.
Zozo lijkt precies op onze ruwharige teckel: luistert prima, maar als hij wild ruikt dan kun je het schudden. Ook drollen eten is zijn hobby en als ik er wat van zeg toch nog gauw even een hapje nemen.
TinkerTreas schreef:Ja, en als je dan met zn 2en bent pak je eerder de grotere klussen aan. Zodat de kleinere klussen blijven liggen.
Al vond ik die klimplant verwijderen geen kleine klus
Tinka schreef:Lekker bezig geweest zo in je eentje