Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Je onderschat echt hoeveel kinderen onthouden. Ik ben op jonge leeftijd meerdere maanden in India geweest om te reizen en kan me nog veel herinneren
Dingen die je hier nooit zult meemaken. Zoals erge armoede, open riolen, het lopen naast olifanten, het zien van wilde apen in de bossen, het eten maar ook het spelen met de plaatselijke kinderen en gewoon het hele gevoel van dat je ergens anders bent
Suzanne F. schreef:Die van 1 en 5 zullen zich niks meer herinneren hiervan dus ze leren er 0 van. Die van 7 herinnert zich misschien alleen nog hoe de ijsjes smaakten en hoe warm het was.
DuoPenotti schreef:Kimmie235 schreef:Dus DuoPenotti, jij zegt dat kinderen wel een trauma kunnen herinneren maar leuke dingen niet opgeslagen worden? Waar worden die trauma’s opgeslagen dan? En hoe weet je dat fijne ervaringen niet worden opgeslagen? Bijzonder, klinkt niet logisch en ik heb wat anders geleerd.
Vroeger werden babies zonder verdoving geopereerd, in het kader van kinderen herinneren zich niks
Je kan dat gewoon niet vergelijken.
Trauma en iets leuks.
En bijzonder dat jij wat anders hebt geleerd...
https://www.pleegzorg.nl/bibliotheek/23 ... t-geheugen
Misschien niet helemaal de juiste site.
Maar geen zin om verder te Googlen omdat het hier niet over gaat in dit topic.
Dorine92 schreef:Suzanne F. schreef:Die van 1 en 5 zullen zich niks meer herinneren hiervan dus ze leren er 0 van. Die van 7 herinnert zich misschien alleen nog hoe de ijsjes smaakten en hoe warm het was.
Aha. Dus op school leren ze van alles en dat herinneren ze zich uiteraard wel, maar op vakantie leren ze niks. Wat zijn die kleintjes toch selectief zeg.
Ik geloof dat ik deze post dan maar niet al te serieus neem
secricible schreef:Maar eigen rechter spelen "ik vind de wetgeving ruk dus ik hoef me er niet aan te houden" is kul natuurlijk. Op individueel niveau horen we niet zoveel van wetgeving te vinden, dat zou wat zijn.
Dorine92 schreef:secricible schreef:Maar eigen rechter spelen "ik vind de wetgeving ruk dus ik hoef me er niet aan te houden" is kul natuurlijk. Op individueel niveau horen we niet zoveel van wetgeving te vinden, dat zou wat zijn.
Als maar genoeg mensen dit doen wordt de wet vanzelf aangepast. Als iedereen maar de regels blijft volgen onder het mom van "ik vind ze stom, maar regels zijn regels" dan komen we nergens natuurlijk. Ik vind dat dan ook geen argument.
We hebben het hier uiteraard niet over simpele dingen zoals verkeersregels waar je je aan moet houden. Maar als ik het ergens echt tot in de grond van mijn hart niet mee eens ben, dan doe ik niet mee. Dit zag je bijvoorbeeld in coronatijd, en met mij velen. Er zijn natuurlijk nog veel meer voorbeelden, maar dit is eentje die wel heel duidelijk is en die iedereen gemerkt heeft. Je zag toen ook dat wetgeving individueler is dan je denkt. Want bepaalde vrijheden die in de (grond)wet staan, werden aan banden gelegd, omdat een aantal individuen die ons land regeren er ineens iets van vonden. Zo snel kan het gaat van bovenaf.
Van onderaf gaat het wat minder snel, dan moet je toch wel met veel zijn. Maar als iedereen denkt regels zijn regels kom je sowieso nergens. Ik vind het goed dat de TS de randjes van de wet opzoekt of er desnoods overheen gaat omdat ze het er niet mee eens is. Ze is ook niet de enige die het erg stom vindt, dat kun je wel lezen in dit topic.
Petpa schreef:Dorine92 schreef:Aha. Dus op school leren ze van alles en dat herinneren ze zich uiteraard wel, maar op vakantie leren ze niks. Wat zijn die kleintjes toch selectief zeg.
Ik geloof dat ik deze post dan maar niet al te serieus neem
Niet serieus nemen... Wel reageren...
Petpa schreef:Dorine92 schreef:Als maar genoeg mensen dit doen wordt de wet vanzelf aangepast. Als iedereen maar de regels blijft volgen onder het mom van "ik vind ze stom, maar regels zijn regels" dan komen we nergens natuurlijk. Ik vind dat dan ook geen argument.
We hebben het hier uiteraard niet over simpele dingen zoals verkeersregels waar je je aan moet houden. Maar als ik het ergens echt tot in de grond van mijn hart niet mee eens ben, dan doe ik niet mee. Dit zag je bijvoorbeeld in coronatijd, en met mij velen. Er zijn natuurlijk nog veel meer voorbeelden, maar dit is eentje die wel heel duidelijk is en die iedereen gemerkt heeft. Je zag toen ook dat wetgeving individueler is dan je denkt. Want bepaalde vrijheden die in de (grond)wet staan, werden aan banden gelegd, omdat een aantal individuen die ons land regeren er ineens iets van vonden. Zo snel kan het gaat van bovenaf.
Van onderaf gaat het wat minder snel, dan moet je toch wel met veel zijn. Maar als iedereen denkt regels zijn regels kom je sowieso nergens. Ik vind het goed dat de TS de randjes van de wet opzoekt of er desnoods overheen gaat omdat ze het er niet mee eens is. Ze is ook niet de enige die het erg stom vindt, dat kun je wel lezen in dit topic.
Heb je enig idee hoe het in Nederland werkt inzake wet- en regelgeving?
mavantos schreef:Ik heb niet zoveel met kinderen en dit topic is voor mij nog een extra reden/bevestiging om geen kinderen te willen![]()
Alleen je kan toch ook een mooie reis maken in 2 weken? En wat voor bijzonder beroep heeft jouw partner dat (als hij het nu al aangeeft bij zijn werk) volgend jaar of het jaar erop 4 weken vrij te willen zijn in de zomer dat dit absoluut niet kan?
Dorine92 schreef:mavantos schreef:Ik heb niet zoveel met kinderen en dit topic is voor mij nog een extra reden/bevestiging om geen kinderen te willen![]()
Alleen je kan toch ook een mooie reis maken in 2 weken? En wat voor bijzonder beroep heeft jouw partner dat (als hij het nu al aangeeft bij zijn werk) volgend jaar of het jaar erop 4 weken vrij te willen zijn in de zomer dat dit absoluut niet kan?
Haha ja same here. Voor kinderen mij niet bellen.
Het is niet zo dat je in 2 weken geen mooie reis kunt maken, maar het kan wel kort zijn afhankelijk van de bestemming. En ook erg zonde als je dure tickets moet kopen enz, en dan de helft moet overslaan.
Een klein land of eiland lukt wel in 2 weken maar de wat grotere landen echt niet, tenzij je het niet erg vindt om weer terug te moeten
denice schreef:Dank voor je uitgebreide reactie cursebreaker!
We hebben alles al doorgenomen met school en leerplicht, inclusief werkgeversverklaring. Twee overleggen gehad. Begrip is er zeker, maar regels zijn regels. Prima.
Daardoor wordt het ook gemeld nu, als we ziek zouden melden tegen die tijd dan had niemand waarschijnlijk moeilijk gedaan. Maar ik wil niet liegen, en juist eerlijk en open overleggen.
Ik lees dingen als boetes, vog ingetrokken, rechters enz. Ik ben benieuwd naar hoe ver dit allemaal serieus zou kunnen gaan en daarom mijn vraag hier. Wie weet hebben meer dit al meegemaakt. Ik vind deze reis belangrijk, maar onbeperkt gezeik vind ik ook niet fijn.
ladynette_x schreef:Als je vanwege je beroep(wat blijkelijk de man van TS heeft) niet binnen de schoolvakantie op vakantie kan dan is verlof toegestaan.
Je hebt makkelijk lerende kinderen, zelf pabo gedaan. Van die 9 dagen weg krijgen ze echt geen mega achterstand hoor. Als ze een goede week ziek zijn missen ze misschien nog wel meer, de kennis, ervaring en geschiedenis die ze leren van jullie reis zijn ook een toevoeging. Waar ze door die 9 dagen(wat ik niet verwacht) een achterstand op krijgen kan TS ze met haar kennis goed bijspijkeren en weer op niveau krijgen.
Ik snap dat ze niet om elke vakantie toestemming willen geven, maar ik vindt dat als ze een lange reis op de planning hebben ze je daar 1 a 2 keer per basisschool tijd toestemming voor moeten geven, mits je kan bewijzen dat je langer op reis gaat/ bruiloft hebt enz.
mavantos schreef:Dorine92 schreef:Haha ja same here. Voor kinderen mij niet bellen.
Het is niet zo dat je in 2 weken geen mooie reis kunt maken, maar het kan wel kort zijn afhankelijk van de bestemming. En ook erg zonde als je dure tickets moet kopen enz, en dan de helft moet overslaan.
Een klein land of eiland lukt wel in 2 weken maar de wat grotere landen echt niet, tenzij je het niet erg vindt om weer terug te moeten
Dat sowieso, maar die grote reis zou je dan over één of twee jaar kunnen doen in de zomer als je nu al om de tafel gaat met werkgever om te kijken hoe het te regelen valt. Je kan werkgever immers nu ook aangeven dat je echt alles heb geprobeerd om het anders te plannen, maar het niet mogelijk is.
In de huidige arbeidsmarkt is iedere werkgever blij met goed personeel, dus kan me voorstellen dat er over zoiets wel te praten valt als je het echt ruim van te voren vraagt.
secricible schreef:Nog afgezien daarvan. Men reageert alsof TS helemaal niet op vakantie zou mogen. En halen alle dingen die de kinder van TS op reis leren aan alsof die nu helemaal niet meer zouden kunnen gebeuren.Maar er gebeuren nu 2 dingen in het topic.
Er is een algemene discussie of de wetgeving van deze tijd is: prima, mag je wat van vinden. Als het je na aan het hard ligt, maak er werk van om hervorming te krijgen.
Daarnaast is de discussie richting TS. Volgens mij is die simpel: je hoort de wet te volgen, doe je dat niet zijn er gevolgen. Ts overweegt die gevolgen op de koop toe te nemen, dat is aan haar.
Maar eigen rechter spelen "ik vind de wetgeving ruk dus ik hoef me er niet aan te houden" is kul natuurlijk. Op individueel niveau horen we niet zoveel van wetgeving te vinden, dat zou wat zijn.
Dorine92 schreef:Maar straks ben je dood is ook zo'n kulargument. Zullen we allemaal maar de bankrekeningen leegtrekken en yolo stijl door het leven gaan? Bedoel, straks zijn we dood en hebben we voor niks spaarcenten. Waarom überhaupt nog aan de toekomst denken?Ja maar over 1 of 2 jaar ben je misschien wel dood. Who knows? Of misschien wil je over 1 of 2 jaar wel ergens anders heen, of heb je al plannen voor de zomer
Daarnaast kan de periode van het jaar ook belangrijk zijn voor wat je wilt met je reis. Ik hou daar altijd wel rekening mee, kan me voorstellen dat meer mensen dat doen. Mijn doel is altijd toeristen vermijden, maar ieder heeft zo zijn redenen om in een bepaalde periode te willen. Bijvoorbeeld het vermijden van regen, extreme hitte of orkanen.
Cambionn schreef:Dorine92 schreef:Ja maar over 1 of 2 jaar ben je misschien wel dood. Who knows? Of misschien wil je over 1 of 2 jaar wel ergens anders heen, of heb je al plannen voor de zomer
Daarnaast kan de periode van het jaar ook belangrijk zijn voor wat je wilt met je reis. Ik hou daar altijd wel rekening mee, kan me voorstellen dat meer mensen dat doen. Mijn doel is altijd toeristen vermijden, maar ieder heeft zo zijn redenen om in een bepaalde periode te willen. Bijvoorbeeld het vermijden van regen, extreme hitte of orkanen.
Maar straks ben je dood is ook zo'n kulargument. Zullen we allemaal maar de bankrekeningen leegtrekken en yolo stijl door het leven gaan? Bedoel, straks zijn we dood en hebben we voor niks spaarcenten. Waarom überhaupt nog aan de toekomst denken?
Daarbij, als het echt zo'n droomreis van TS is, dan zal ze over 2 jaar niet opeens elders heen willen. En zo wel, gaat ze toch elders heen? Je gaat echt niet dood als je niet elk jaar naar verwegistan gaat hoor. Je kan nou eenmaal niet altijd alles doen en krijgen wat je wil. En daarbij kán ze wel gaan, maar dan gewoon niet zo lang.
En nogsteeds. Als tijd van het jaar uitmaakt, ga je toch lekker wat korter ipv jezelf belangrijker te vinden dan de rest en extra privileges te willen eisen?