Robin_Rikkie schreef:Hoi! Ik maak dit topic weer even actief![]()
Ik ben aan het oriënteren om volgend jaar naar Canada te gaan, dit staat al enkele jaren op mijn lijstje. Nu is het zo dat niemand in mijn omgeving mee kan en ben ik aan het kijken voor een groepsreis.
Ik heb Simi voorbij zien komen wat mij top lijkt, gezien het tussentijds reizen met suv’s is in plaats van een bus en er nog genoeg ruimte is voor eigen invulling. Graag ga ik met enige leeftijdsgenoten (27 ben ik nu). Wellicht hebben jullie hier nog ideeën voor groepsreizen richting Canada?
Ik ben ook aan het kijken wat de beste tijd is en ik twijfel eigenlijk tussen juni of september, wat raden jullie aan? Het gaat dan voornamelijk om het gebied in west-Canada
Mijn man heeft een tijd reizen begeleid voor Beyond Borders - een Belgische reis organizatie. Die hebben een mooie reis naar West-Canada (wel alleen in juli / augustus).
Ik zou zelf voor juni gaan. Het is het begin van het seizoen, dus op sommige plekken zal nog sneeuw liggen, en mogelijk zijn niet alle hikes (mocht je dat willen doen) in het hooggebergte toegankelijk. Maar er zijn waarschijnlijk ook geen (of weinig) bosbranden, iets wat in September waarschijnlijker is. Mijn schoonouders zijn ons op komen zoeken in September 2023, en we hebben veel niet kunnen doen vanwege bosbranden (wegen dicht enzo) en weinig kunnen zien door de enorme rook (onderschat niet hoeveel impact dat heeft en hoe ver het zich verspreid). Dit jaar viel het mee qua rook en problemen door branden (behalve Jasper natuurlijk), maar je kan het moeilijk voorspellen.