Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:42

Robin_Rikkie schreef:
Hoi! Ik maak dit topic weer even actief :)
Ik ben aan het oriënteren om volgend jaar naar Canada te gaan, dit staat al enkele jaren op mijn lijstje. Nu is het zo dat niemand in mijn omgeving mee kan en ben ik aan het kijken voor een groepsreis.
Ik heb Simi voorbij zien komen wat mij top lijkt, gezien het tussentijds reizen met suv’s is in plaats van een bus en er nog genoeg ruimte is voor eigen invulling. Graag ga ik met enige leeftijdsgenoten (27 ben ik nu). Wellicht hebben jullie hier nog ideeën voor groepsreizen richting Canada?

Ik ben ook aan het kijken wat de beste tijd is en ik twijfel eigenlijk tussen juni of september, wat raden jullie aan? Het gaat dan voornamelijk om het gebied in west-Canada :D


Mijn man heeft een tijd reizen begeleid voor Beyond Borders - een Belgische reis organizatie. Die hebben een mooie reis naar West-Canada (wel alleen in juli / augustus).

Ik zou zelf voor juni gaan. Het is het begin van het seizoen, dus op sommige plekken zal nog sneeuw liggen, en mogelijk zijn niet alle hikes (mocht je dat willen doen) in het hooggebergte toegankelijk. Maar er zijn waarschijnlijk ook geen (of weinig) bosbranden, iets wat in September waarschijnlijker is. Mijn schoonouders zijn ons op komen zoeken in September 2023, en we hebben veel niet kunnen doen vanwege bosbranden (wegen dicht enzo) en weinig kunnen zien door de enorme rook (onderschat niet hoeveel impact dat heeft en hoe ver het zich verspreid). Dit jaar viel het mee qua rook en problemen door branden (behalve Jasper natuurlijk), maar je kan het moeilijk voorspellen.

thequeensmum
Berichten: 4079
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:26

Is het ook niet zo dat de dagen veel langer zijn in juni dan in september? Dat zou voor mij zeker een punt van overweging zijn

Robin_Rikkie

Berichten: 3815
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:51

thequeensmum schreef:
Is het ook niet zo dat de dagen veel langer zijn in juni dan in september? Dat zou voor mij zeker een punt van overweging zijn


Goed punt, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Ik had het inderdaad meer in mijn hoofd zitten dat juni wellicht beter was ivm eventuele bosbranden. Maar dit is wel een hele goede ja :)

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:47

Ik schop het topic even omhoog. Bijna is het zover en zal ik de Canadese winter van dichtbij ervaren. Heb familie in Cranbrook waar ik naar toe ga. Vlieg naar Vancouver en gaan dan met de auto grofweg via Whistler, Jasper, Banff naar hen toe; daar ga ik ongeveer een week over doen. Om dan een paar dagen bij hen te zijn en dan via de USA naar Seattle te rijden en dan terug naar Vancouver.
Heb een goeie auto gehuurd en ben nu bezig de route wat specifieker voor te bereiden. Alles hangt natuurlijk ook af van het weer en hoe de wegen dan zijn. Ik ben flexibel. Nog geen accomodaties geboekt, weet ook niet of het nodig is dat ver van te voren al te doen?
Ben wel een beetje aan het kijken voor nacht 1 mss in de buurt van Squamish.
Heel erg veel zin in om mooie ritten te maken!

Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:43

paars schreef:
Ik schop het topic even omhoog. Bijna is het zover en zal ik de Canadese winter van dichtbij ervaren. Heb familie in Cranbrook waar ik naar toe ga. Vlieg naar Vancouver en gaan dan met de auto grofweg via Whistler, Jasper, Banff naar hen toe; daar ga ik ongeveer een week over doen. Om dan een paar dagen bij hen te zijn en dan via de USA naar Seattle te rijden en dan terug naar Vancouver.
Heb een goeie auto gehuurd en ben nu bezig de route wat specifieker voor te bereiden. Alles hangt natuurlijk ook af van het weer en hoe de wegen dan zijn. Ik ben flexibel. Nog geen accomodaties geboekt, weet ook niet of het nodig is dat ver van te voren al te doen?
Ben wel een beetje aan het kijken voor nacht 1 mss in de buurt van Squamish.
Heel erg veel zin in om mooie ritten te maken!



Leuk! Wanneer ga je precies? Welke route neem je van Cranbrook naar Seattle? Die van ongeveer 7.5 uur via Spokane en door de Washington plains? Zelf vind ik die route door de plains heel saai (al hebben wij die gedaan toen het 40 gaden was in juni, wat ook niet helpt). Een langere (maar in mijn ogen mooiere route) is van Cranbrook naar Osoyoos (nog in Canada) gaan, en dan daar de grens oversteken en dan langs de Cascades naar Wenatchee, om daar of higway 2 te nemen (die komt iets noordelijk van Seattle uit) of de I-90, afhankelijk van het weer. Highway 2 is een mooiere route (vinden wij), maar als het actief sneeuwt wordt die later geplowed dan de I-90.

Wij hebben net een prachtige January maand gehad - eigenlijk alleen maar zon. Ze hebben het dan ook over 1 vd droogste January months in jaren. Environment Canada zegt dat er een aannemelijke kans is dat het in February heel koud gaat worden, met mogelijk eindelijk wat sneeuw in de Lower Main land. Qua accomodatie - het is een beetje afhankelijk van wanneer je gaat. In februari is er een week vakantie, waardoor het zeker in de buurt van populair skigebieden en de National Parks wel drukker kan zijn, en moeilijker om iets betaalbaars te vinden. Net zoals in de weekenden kan het lastiger zijn. Ik zou misschien wel al kijken naar accomodaties. Het weer zal meer hoe lang je er over doet beinvloeden, omdat er niet heel veel alternatives zijn op de route die je doet, omdat er gewoon niet zoveel snelwegen zijn :D

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:27

Goeie tip idd qua route, dank! Zie in je profiel dat ik in je achtertuin land ;-) . Wat wonen jullie in een prachtig gebied.
Kan als ik in Cranbrook ben kijken wat haalbaar is qua terugweg! 6 feb vlieg ik die kant op, en dan de 20e weer terug. Via Seattle terugrijden naar Vancouver is een idee van mijn broer, hij rijdt vanaf Cranbrook gezellig met me mee, kan nog alle kanten op en idd ook afhankelijk van het weer.
Optiessss.
Volgens mij is alles daar prachtig....ben ook al snel een tevreden mens wat dat betreft. Even heerlijk ertussenuit en mooie ritten maken, dan ben ik al blij. De see to sky highway en de icefields parkway staan op de wishlist, net als ergens met een kabelbaantje omhoog ergens en dan genieten van het uitzicht in (hopelijk) het zonnetje, uitkijkend over de witte bergen.

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:39

Heeft iemand hier een tip voor een goeie app om mee te navigeren in BC?
Heb nu de ‘driving BC’ gedownload, die lijkt wel heel handig ook met camerabeelden van de weg +:)+ maar de app geeft zelf een melding dat de route niet helemaal volledig is / up to date is. Dat kan ik snappen omdat het een Google maps route is die je bijv om 10:00 maakt en de condities kunnen wijzigen (ik neem aan dat dat wordt bedoeld.

Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:24

paars schreef:
Heeft iemand hier een tip voor een goeie app om mee te navigeren in BC?
Heb nu de ‘driving BC’ gedownload, die lijkt wel heel handig ook met camerabeelden van de weg +:)+ maar de app geeft zelf een melding dat de route niet helemaal volledig is / up to date is. Dat kan ik snappen omdat het een Google maps route is die je bijv om 10:00 maakt en de condities kunnen wijzigen (ik neem aan dat dat wordt bedoeld.


Driving BC gebruik ik hier vooral om road closures op te zoeken. En idd soms webcams. 2 jaar geleden was er door bosbranden en weg maar tussen bepaalde uren open, Google Maps geeft dit dan niet goed aan (weg is of open of dicht). Driving BC heeft dan de details over wanneer het open is.

Google Maps is wel het best voor up-to-date, al geeft die soms hele slechte suggesties. In december was de Sea to Sky dicht door een landslide, en Google Maps gaf een detour door de back country, een watershed, en allemaal forest service roads - zelfs in de zomer een niet echt begaanbare weg :+ . Meteen werden er allemaal waarschuwingen via Social Media verspreid om niet de detour te nemen. De echte detour was zo'n 8 uur, via een snelweg 200 km naar het oosten.

Als je 4G gaat hebben (al zijn er ook zeker dead zones in BC), dan is Google Maps wel de beste, gecombineerd met een dosis gezond verstand (suggereert Google een Forest Service road, neem die dan niet, zeker in de winter). En borden op de highway zijn ook goed. Zaterdag was highway 5 dicht vanwege een sneeuwstorm. Dit werd 50km van te voren al via borden aangegeven met suggesties voor alternatieve route + de omstandigheden op die routes.

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:43

Gut…ja die landslide had ik gezien; was toen net aan het kijken hoe ik naar Whistler kon rijden. Stuurde Google maps me onderlangs. In plaats van via de BC99 N en BC97 S via de HW1 en de HW5.
Goeie combi dus die 2 apps.
Waze ook nog een optie?

Die namen van de wegen is nog even een studie waard.
Hoe herken ik een forest road op Google maps?

Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:13

paars schreef:
Gut…ja die landslide had ik gezien; was toen net aan het kijken hoe ik naar Whistler kon rijden. Stuurde Google maps me onderlangs. In plaats van via de BC99 N en BC97 S via de HW1 en de HW5.
Goeie combi dus die 2 apps.
Waze ook nog een optie?

Die namen van de wegen is nog even een studie waard.
Hoe herken ik een forest road op Google maps?


Dan deed Google Maps het nog correct :D . Als de weg tussen Vancouver en Whistler dicht is, dan moet je idd helemaal onderlands, en dan highway 1 naar boven, en weer via de 99S naar beneden. Een goede 500km ipv 120.

In eerste instantie gaf Google Maps deze detour:

Afbeelding

Schijnbaar hebben mensen die dus ook echt geprobeerd te nemen :D

Waze hebben we hier nog nooit gebruikt, dus geen idee.
In sommige gevallen is het beter even te wachten tot een weg weer open is, dan de uren lange detour te gaan doen. Afhankelijk natuurlijk waarom de highway dicht is. Highway 5 was een uurtje ofzo dicht vanwege de sneeuwstorm, dan kan je prima even wachten. In de winter zijn sommige stukken ook gepland dicht vanwege bijvoorbeeld lawine preventie maatregelen - Driving BC geeft dat allemaal goed aan!

Enkele vd grote wegen hebben ook eigen Facebook groepen waarin de omstandigheden op de weg gedeeld worden, die zijn ook wel echt goed.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:03

Waar ik vorig jaar al bang voor was..... er is nog maar één hostel in Jasper en deze weet z'n prijzen wel zeg -:(-

€90 voor 1 nachtje in een 10 persoons slaapzaal -:(- -:(- -:(- -:(- 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Die zijn echt helemaal GEK geworden. En dan óók nog een minimaal verblijf van 2 nachten.... dit is zelfs nog erger dan Sydney tijdens oud en nieuw....

Klote wel, want ik had gehoopt een hostel te kunnen boeken, maar ben bang dat het uiteindelijk een first come first serve camping gaat worden als ze die hebben.....

Mjelleke
Berichten: 811
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:50

Hoogseizoen zeker? De prijs nu ligt op $45, zonder minimumverblijf.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:04

Mjelleke schreef:
Hoogseizoen zeker? De prijs nu ligt op $45, zonder minimumverblijf.


Juni. Is in Nederland geen hoogseizoen, maar in Canada blijkbaar wel. Heb gekeken en vanaf mei stijgen de prijzen ineens van €50-55 naar €75-90.

Ben al een hoop gekke prijzen tegen gekomen maar deze spant de kroon...

Dat wordt wéér kamperen.....(had gehoopt een dag of 2 een "normaal" bed te hebben ipv uitsluitend ultralight luchtmatje.)

Marjo

Berichten: 38538
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:24

Zoek je toch in een goedkopere plaats een hotel? Ik vind de prijs eerlijk gezegd niet vreemd voor die regio en periode :=

Katja

Berichten: 42304
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:35

Ik vind de prijs ook niet zo gek en zeker niet omdat er veel is weggevallen in Jasper. Hoop dat mensen ook bereid zijn om een beetje extra te betalen om zo de heropbouw daar weer op gang te helpen.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:38

Marjo schreef:
Zoek je toch in een goedkopere plaats een hotel? Ik vind de prijs eerlijk gezegd niet vreemd voor die regio en periode :=


Voor een 10 persoons slaapzaal?

Als het een privé kamer geweest zou zijn, had ik je gelijk gegeven, maar voor een kamer die je met nog 9 anderen deelt + badkamer die je met 3-4-5 andere slaapzalen deelt (dus één badkamer voor zn 20-30-40 man, 1 toilet 1 douche) vind ik het vreselijk veel!

En een "goedkopere plaats" is er niet binnen Jasper nationaal park. (Ja, wil persé binnen Jasper, want ik ga geen 2 uur heen en vervolgens 2 uur terug rijden op 1 dag om Jasper te kunnen ontdekken en dat meerdere dagen achter elkaar!)

Gelukkig zie ik nog wat beschikbare kampeerplekken, dus tis wachten totdat de aangevraagde creditcard binnen is (duurt lang..... ) en dan snel alles boeken. Maar een normaal bed kan ik vergeten in Jasper (hopelijk volgende week nog een camping mèt douches beschikbaar.... ergens eens normaal kunnen douchen is wel lekker....)

Sowieso verbaas ik me... uit aan het zoeken hoe het met de first come, first serve campings zit. Wordt aangeraden om vóór 05:00 in de ochtend al bij z'n camping te staan.... met 3,5 uur rijden van de 1 naar de andere moet je dus echt midden in de nacht vertrekken 8)7

Had ik niet zien aankomen....had verwacht rond 15:00 aankomst is vroeg genoeg.

Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:54

mvdende schreef:
Gelukkig zie ik nog wat beschikbare kampeerplekken, dus tis wachten totdat de aangevraagde creditcard binnen is (duurt lang..... ) en dan snel alles boeken. Maar een normaal bed kan ik vergeten in Jasper (hopelijk volgende week nog een camping mèt douches beschikbaar.... ergens eens normaal kunnen douchen is wel lekker....)

Sowieso verbaas ik me... uit aan het zoeken hoe het met de first come, first serve campings zit. Wordt aangeraden om vóór 05:00 in de ochtend al bij z'n camping te staan.... met 3,5 uur rijden van de 1 naar de andere moet je dus echt midden in de nacht vertrekken 8)7

Had ik niet zien aankomen....had verwacht rond 15:00 aankomst is vroeg genoeg.


Mensen vertrekken vaak vroeg omdat dan de kans op wildlife het hoogst is, en van die plekken moet je het hebben. Ik zou bij Banff en Jasper nooit op first-come-first-serve in het hoogseizoen gokken. Er zijn zo weinig van zulke plaatsen en je mag er (volgens mij) 14 dagen op blijven staan. In Kootenay NP hebben we 1.5 jaar geleden in augustus wel een first-come first-serve plekje kunnen bemachtigen (en dat op vrijdagavond), en we waren er ook pas om 17u. Maar Kootenay is gewoon minder bekend / populair, en ligt niet op de "hoofd route" die veel mensen nemen.

Er wordt ook weer veel gecancelled op de campings bij Jasper en Banff. Eind january gingen de reserveringen open, en veel mensen boeken dan gewoon meerdere opties, omdat je toch kan annuleren met een deel van je geld terug. 1.5 jaar geleden heb ik in Banff en Jasper half juli nog plekjes kunnen bemachtigen voor begin augustus, puur omdat er mensen vaak annuleren (hetzelfde in bijv Yellowstone). Zolang je het niet echt uitmaakt waar je staat komt dat wel goed.

Jasper en Banff zijn gewoon heel duur, en juni is daar ook echt al wel hoogseizoen. Kamperen is ook zo'n 60 dollar per nacht (alles bij elkaar, aangezien je ook een verplichte fire permit moet hebben). Met de slechte CAD dollar valt dat in euro's wel mee, maar voor wat het is blijft het aan de duurdere kant. Het is er ook prachtig en mensen blijven toch wel komen, dus waarom ook niet. Zeker omdat bij Parks Canada een deel ook weer wordt gebruikt voor de bescherming van de NPs.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:02

Oshaa schreef:
mvdende schreef:
Gelukkig zie ik nog wat beschikbare kampeerplekken, dus tis wachten totdat de aangevraagde creditcard binnen is (duurt lang..... ) en dan snel alles boeken. Maar een normaal bed kan ik vergeten in Jasper (hopelijk volgende week nog een camping mèt douches beschikbaar.... ergens eens normaal kunnen douchen is wel lekker....)

Sowieso verbaas ik me... uit aan het zoeken hoe het met de first come, first serve campings zit. Wordt aangeraden om vóór 05:00 in de ochtend al bij z'n camping te staan.... met 3,5 uur rijden van de 1 naar de andere moet je dus echt midden in de nacht vertrekken 8)7

Had ik niet zien aankomen....had verwacht rond 15:00 aankomst is vroeg genoeg.


Mensen vertrekken vaak vroeg omdat dan de kans op wildlife het hoogst is, en van die plekken moet je het hebben. Ik zou bij Banff en Jasper nooit op first-come-first-serve in het hoogseizoen gokken. Er zijn zo weinig van zulke plaatsen en je mag er (volgens mij) 14 dagen op blijven staan. In Kootenay NP hebben we 1.5 jaar geleden in augustus wel een first-come first-serve plekje kunnen bemachtigen (en dat op vrijdagavond), en we waren er ook pas om 17u. Maar Kootenay is gewoon minder bekend / populair, en ligt niet op de "hoofd route" die veel mensen nemen.

Er wordt ook weer veel gecancelled op de campings bij Jasper en Banff. Eind january gingen de reserveringen open, en veel mensen boeken dan gewoon meerdere opties, omdat je toch kan annuleren met een deel van je geld terug. 1.5 jaar geleden heb ik in Banff en Jasper half juli nog plekjes kunnen bemachtigen voor begin augustus, puur omdat er mensen vaak annuleren (hetzelfde in bijv Yellowstone). Zolang je het niet echt uitmaakt waar je staat komt dat wel goed.

Jasper en Banff zijn gewoon heel duur, en juni is daar ook echt al wel hoogseizoen. Kamperen is ook zo'n 60 dollar per nacht (alles bij elkaar, aangezien je ook een verplichte fire permit moet hebben). Met de slechte CAD dollar valt dat in euro's wel mee, maar voor wat het is blijft het aan de duurdere kant. Het is er ook prachtig en mensen blijven toch wel komen, dus waarom ook niet. Zeker omdat bij Parks Canada een deel ook weer wordt gebruikt voor de bescherming van de NPs.


Alleen als je een kampvuurtje wil maken toch?

Dat was ik niet van plan, dus dan hoef ik als het goed is geen fire permit.

Canada is inderdaad behoorlijk aan de prijzige kant, al vallen de simpele Parks Canada campings vaak wel wat goedkoper uit. Meestal rond de €30 voor een plekje zonder water en stroom.

Oshaa
Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Chilliwack, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:27

mvdende schreef:
Alleen als je een kampvuurtje wil maken toch?

Dat was ik niet van plan, dus dan hoef ik als het goed is geen fire permit.

Canada is inderdaad behoorlijk aan de prijzige kant, al vallen de simpele Parks Canada campings vaak wel wat goedkoper uit. Meestal rond de €30 voor een plekje zonder water en stroom.


Nee, het is verplicht als je een firepit op je plekje hebt (en de meeste hebben die). Als je reserveert krijg je er automatisch 1 - volgens mij zijn ze 13 dollar per nacht. Alleen als er een fireban is, krijg je de permit automatisch terug.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:53

Oshaa schreef:
mvdende schreef:
Alleen als je een kampvuurtje wil maken toch?

Dat was ik niet van plan, dus dan hoef ik als het goed is geen fire permit.

Canada is inderdaad behoorlijk aan de prijzige kant, al vallen de simpele Parks Canada campings vaak wel wat goedkoper uit. Meestal rond de €30 voor een plekje zonder water en stroom.


Nee, het is verplicht als je een firepit op je plekje hebt (en de meeste hebben die). Als je reserveert krijg je er automatisch 1 - volgens mij zijn ze 13 dollar per nacht. Alleen als er een fireban is, krijg je de permit automatisch terug.



Mooi dan -:(- die €13 had ik dus even niet meegerekend.....baal hiervan als een stekker dat dit zomaar door je strot gedouwd wordt....

Ik wil zelf bepalen of ik een kampvuurtje stook of niet. Zowel, hè ik geen probleem met het betalen van z'n permit, maar ik vind het de grootste onzin voor zn permit te betalen zonder er gebruik van te maken.

Wees dan transparant en gooi gewoon de all in prijs omhoog op je website ipv overal extra toeslagen/fees/ permits bovenop te gooien....

Tis al absoluut géén goedkoop land.....

Picopico
Berichten: 1232
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 23:57

Is dit iets van de laatste jaren?
Ik ben een jaar of 10 geleden in Banff en Jasper geweest. Toen zijn we gewoon op de bonnefooi daar naartoe gegaan (met caravan), niks gereserveerd van tevoren, ook spontaan een andere route gereden enzo. Was midden in het hoogseizoen en we kwamen overal pas later op de dag aan, maar een plekje vinden was geen probleem. Waren wel plekjes zonder voorzieningen (ja, een toilet).

Heel iets anders: is iemand hier in Fort McMurray geweest? Daar ben ik destijds ook geweest (kende iemand die daar woonde/werkte) en dat is voor mij echt de bizarste plek waar ik ooit ben geweest (en ja, ik ben ook in Niagara Falls geweest). Maar ik ben verder nog niemand tegengekomen die daar ook is geweest (ja, Canadezen). Is verder ook totaal niet toeristisch natuurlijk :+

Marjo

Berichten: 38538
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 00:14

mvdende schreef:
Oshaa schreef:

Nee, het is verplicht als je een firepit op je plekje hebt (en de meeste hebben die). Als je reserveert krijg je er automatisch 1 - volgens mij zijn ze 13 dollar per nacht. Alleen als er een fireban is, krijg je de permit automatisch terug.



Mooi dan -:(- die €13 had ik dus even niet meegerekend.....baal hiervan als een stekker dat dit zomaar door je strot gedouwd wordt....

Ik wil zelf bepalen of ik een kampvuurtje stook of niet. Zowel, hè ik geen probleem met het betalen van z'n permit, maar ik vind het de grootste onzin voor zn permit te betalen zonder er gebruik van te maken.

Wees dan transparant en gooi gewoon de all in prijs omhoog op je website ipv overal extra toeslagen/fees/ permits bovenop te gooien....

Tis al absoluut géén goedkoop land.....


Joh, ga dan lekker naar de Ardennen of Texel als je het allemaal zo duur vindt. Dit komt voor mij over als zeer slechte planning/ voorbereiding waardoor je nu in de stress schiet omdat je het allemaal te duur vindt.

mvdende

Berichten: 6158
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 01:24

Marjo schreef:
mvdende schreef:




Mooi dan -:(- die €13 had ik dus even niet meegerekend.....baal hiervan als een stekker dat dit zomaar door je strot gedouwd wordt....

Ik wil zelf bepalen of ik een kampvuurtje stook of niet. Zowel, hè ik geen probleem met het betalen van z'n permit, maar ik vind het de grootste onzin voor zn permit te betalen zonder er gebruik van te maken.

Wees dan transparant en gooi gewoon de all in prijs omhoog op je website ipv overal extra toeslagen/fees/ permits bovenop te gooien....

Tis al absoluut géén goedkoop land.....


Joh, ga dan lekker naar de Ardennen of Texel als je het allemaal zo duur vindt. Dit komt voor mij over als zeer slechte planning/ voorbereiding waardoor je nu in de stress schiet omdat je het allemaal te duur vindt.



Juist een hele grondige planning..... juist ivm zeer klein/ geen budget. Maar ik ga familie opzoeken die naar Canada gaat verhuizen volgende maand.

maar letterlijk NERGENS op de websites van Parks Canada staat vermeld dat een fire permit verplicht is, zelfs zonder gebruik van kampvuur. Ja, tis verplicht als je wél een kampvuurtje wil maken, dàt wist ik en is overal op hun website te vinden...

Ik blijf me verbazen hoe vreselijk duur Canada in letterlijk ALLES is. Van overnachten, tot eten, tot kampeer materiaal en simkaarten enz.

Nado
Berichten: 3488
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:58

Even omdenken: een groot deel van BC bestaat uit prachtige natuur, zeker als je het met NL ogen bekijkt. En BC is heel groot. Een paar plekken, zoals Jasper/Banff/Whistler, zijn heel toeristisch en duur. De rest veel minder tot niet. De Kootenays werden al eerder genoemd. Zo zijn er veel meer kleinere parken die veel beter bij jouw budget passen, en - voor NL ogen - minstens net zo mooi zijn, met wildlife, bergen, bossen en rivieren. Ik zou zeggen: kies daarvoor. Scheelt een hoop (financiële) stress. Waar gaat je familie wonen?

Katja

Berichten: 42304
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:08

Voor een reis naar het drukst bezochte nationale park van Canada ben je gewoon relatief laat met boeken. De Canadese dollar is vrij sterk ten opzichte van de euro dus dat maakt dat alles daar voor ons duur is, daar kunnen zij ook niet zoveel doen.
Voor simkaarten kun je het beste een e-sim gebruiken van bedrijven die dat wereldwijd aanbieden zoals Airalo. Die heb je al voor €15 voor 30 dagen. Of gewoon geen sim dat kan natuurlijk ook prima.