Singles reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:44

Ben je al eens alleen wezen cruisen?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:56

Ik ga niet met een singlereis maar wel met een groepsreis.
Voor de 3e keer met NRV. Ik vind die organisatie echt heel fijn. Alles goed geregeld en er zitten qua excursies echt al heel veel bij!
Voor die bedragen kan je met alles wat er bij in zit echt niet de reis zelf goedkoper regelen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:37

Ik zoek geen reis waarbij ik elke dag op uur en tijd van alles moet en voor mij ingevuld is waar we heen gaan en wat ik eet etc. In mijn ogen ben je meer aan het rondtoeren dan vakantie houden. Althans voor mij is zo’n reis geen vakantie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:58

Zonnetje81 schreef:
Ben je al eens alleen wezen cruisen?

Ja, 2 x nu. Beide keren goed bevallen. 1e keer had ik meer aanspraak dan de laatste keer. Zelf zou ik niet zo snel in de kerstvakantie gaan, vanwege de prijzen en de schoolvakantie. Mij iets teveel kinderen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:54

Ik werk in het onderwijs dus geen keuze.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:52

O, ik benijd je niet :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:13

Open je een lijstje met prijzen. Die ene reis in de vakantie is letterlijk 2x zo duur. :+

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:34

Oh wat leuk dat dit topic bestaat!
Ik ben met het idee aan het spelen om eens een singlereis te proberen. Ik zou graag een keer flink uit mijn comfortzone willen gaan en een verre reis willen maken. Ik vind het wel een plus om een eigen kamer te hebben en het liefst geen reis waar je grotendeels alleen maar onderweg bent. Ook vind ik het wel fijn als er af en toe rustmomenten zijn en dat je gewoon tijd hebt om een boekje te lezen ofzo. Qua landen zat ik te denken aan Zuid Afrika of Costa Rica. Jamaica lijkt me ook gaaf. Thailand misschien?
Hebben jullie misschien tips/aanraders? Of met welke organisaties hebben jullie goede ervaringen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:39

Ik heb het gevoel zat die tussenweg niet bestaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:59

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:39

xdniesje schreef:
Oh wat leuk dat dit topic bestaat!
Ik ben met het idee aan het spelen om eens een singlereis te proberen. Ik zou graag een keer flink uit mijn comfortzone willen gaan en een verre reis willen maken. Ik vind het wel een plus om een eigen kamer te hebben en het liefst geen reis waar je grotendeels alleen maar onderweg bent. Ook vind ik het wel fijn als er af en toe rustmomenten zijn en dat je gewoon tijd hebt om een boekje te lezen ofzo. Qua landen zat ik te denken aan Zuid Afrika of Costa Rica. Jamaica lijkt me ook gaaf. Thailand misschien?
Hebben jullie misschien tips/aanraders? Of met welke organisaties hebben jullie goede ervaringen?

Ik ben vorig jaar met shoestring naar costa rica geweest en jordanie. Eind oktober ga ik met de single reis naar Thailand. Ook via shoestring.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:12

Ik wil ook eens zoiets doen. Indd een verre reis: Afrika, Mexico, Mongolië.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:06

Ik kijk met een schuin oog naar de Noord-India reis voor volgend jaar. Weet alleen nog niet of ik durf, India heeft geen al te beste reputatie.. :o

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:34

Biks2 schreef:
Ik wil ook eens zoiets doen. Indd een verre reis: Afrika, Mexico, Mongolië.

Mexico lijkt me ook heel gaaf!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:35

Fitzroy schreef:
Is dit misschien wat?
Dat ziet op zich best leuk uit.
https://www.fox.nl/reis/singlereis-eila ... 15-10-2024

Dit lijkt me wel wat! Alleen zie ik dat het een groepsreis is. Ik ben dan ergens bang om met allerlei stellen te zitten en dan als enige single er tussen te zitten, dat lijkt me een stuk minder fijn. Iemand daar ervaring mee?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:20

Ik ben 2 keer in India geweest en ik vond het fantastisch. Wil volgend jaar voor een 3e keer gaan. Wel nooit met een groepsreis geweest. Waar ben je bang voor? Ik heb 1 keer een individuele rondreis gedaan via een lokale agent ter plaatse en 1 keer een individuele rondreis via een Nederlandse organisatie. Zou het de volgende keer weer direct met de lokale agent regelen. Zijn regelden de auto, chauffeur en evt. gidsen, boekten de hotels die we wilden en reden ons overal naartoe. Vertelden ons duidelijk wat wel en niet verstandig was. Dus in bepaalde plaats niet van het hotelterrein af na donker, maar hij zette ons ook af op de markt en legde dan uit waar hij zou wachten op ons. Ze zorgde voor goede plek om te eten, geld te halen. Was superfijn als 2 vrouwen die samen door India reizen, voelde heel veilig.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:25

Ik ben een tikkeltje bang voor hitsige Indiase mannen :') Ik ga gerust in mijn eentje het hele Midden-Oosten door, maar India klinkt toch nog een beetje heftiger. Het helpt ook niet dat Indiase vrienden het in strengste verwoordingen afkeuren :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:32

Mij trekt India ook niet. Dan ga ik liever naar Vietnam. Maar ik ben sowieso geen Azië fan eigenlijk. Ik wil graag nog een keer naar Schotland en voor mijn werk nog naar Afrika, naar Kenia of Tanzania.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 08-09-24 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:33

Daar waren wij ook bang voor, maar als je je eigen mannetje mee hebt (gids) valt het mee. Ik vond de indiaanse mannen in het midden oosten opdringeriger dan de indiaanse mannen in India. We zijn niet lastig gevallen, maar je hebt wel een heel mannelijk publiek op openbare plaatsen en van je afbijten en gepast kleden is wel heel handig. Ik vind India prachtig, maar er zijn genoeg mensen die het haten. Ik zou het niet aanraden voor “beginners”, maar met een groepsreis is t denk ik prima te doen. Tijdens mijn reis wel een groepsreis tegen gekomen in Varanasi. Gezellig gekletst met de reisleider die heel wat werk om de verwachtingen van de deelnemers te managen. Ja, de stad is vies, nee, je kan het water niet drinken, inderdaad de stroom viel even uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:47

Suzanne F. schreef:
Mij trekt India ook niet. Dan ga ik liever naar Vietnam. Maar ik ben sowieso geen Azië fan eigenlijk. Ik wil graag nog een keer naar Schotland en voor mijn werk nog naar Afrika, naar Kenia of Tanzania.

Het scheelde vorige week maar 200km of we hadden in Schotland gezeten maar we bleven steken op de Dales bij een bekend adresje :D

Narya schreef:
Ik ben een tikkeltje bang voor hitsige Indiase mannen :') Ik ga gerust in mijn eentje het hele Midden-Oosten door, maar India klinkt toch nog een beetje heftiger. Het helpt ook niet dat Indiase vrienden het in strengste verwoordingen afkeuren :o

Vanwege die hitsige mannen of omdat je een vrouw bent?

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:04

Als je iets met paarden wilt. Ben je welkom bij ons in Noorwegen.
https://hingardenstall.com/activiteiten/

Maar er zijn ook heel veel mooie plekjes om te bezoeken, te wandelen of te skiën bij ons in de buurt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:24

ikke schreef:
Narya schreef:

Da's hetzelfde toch? :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:58

Narya schreef:
ikke schreef:

Da's hetzelfde toch? :')

Dat kun je zo lezen maar niet alle Indiase mannen zijn zo geëmancipeerd dat ze een vrouw alleen op pad sturen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 23:17

Hingarden schreef:
Als je iets met paarden wilt. Ben je welkom bij ons in Noorwegen.
https://hingardenstall.com/activiteiten/

Maar er zijn ook heel veel mooie plekjes om te bezoeken, te wandelen of te skiën bij ons in de buurt.

Ziet er heel gaaf uit! Ik ga hier over nadenken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:38

xdniesje schreef:
Dit lijkt me wel wat! Alleen zie ik dat het een groepsreis is. Ik ben dan ergens bang om met allerlei stellen te zitten en dan als enige single er tussen te zitten, dat lijkt me een stuk minder fijn. Iemand daar ervaring mee?

Ik weet niet wat er bij jou staat? Hieronder een screenshot en daar staat toch duidelijk het een singlereis is voor de soloreiziger?
En ja, een groepsreis omdat je met allemaal andere singles reist.

Afbeelding