Emigreren naar Zweden (Augustus 2022)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Emigreren naar Zweden (Augustus 2022)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:12

Ah nee, wat verdrietig :(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:12

Ach wat sneu van Cash. Maar je weet nu iig wel waar hij is, al is dit een vreselijk bericht

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:27

Wat een verdrietig nieuws. Maar wel fijn dat je weet wat er gebeurd is. Het zou je anders nooit meer loslaten ( denk ik )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:28

Fijn dat je nieuws hebt, verdrietig dat hij is dood gereden. Lief dat bloemetje!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:08

Verdrietig dat Cash werd aangereden. Wel lief van die mevrouw dat ze hem begraven heeft voor jullie en dat jullie op de hoogte zijn gebracht. Maakt het niet beter maar helemaal niks weten is ook zo naar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 06:12

Ach wat triest. Maar wel fijn dat je nu weet hoe en wat. Wat lief van die mevrouw.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:19

Veel sterkte met het verlies van jullie Cash! Het is heel verdrietig maar denk dat het ergens (ondanks slechte afloop) wel oplucht over waar hij is.. en wat lief dat ze hem voor jullie begraven heeft met een bloemetje erbij <3

Wat fijn dat je dochter het leuk vond op school!

Oei dat zijn gevaarlijke dingen die hij uitspookt, hopelijk gaat de training gestaag en krijgen ze dat er in ieder geval goed uit!

En zijn jullie al een beetje gewend aan de emigratie?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 19:24

Afbeelding
Hoi allemaal, Het gaat hier ondanks het gemis van Cash goed! En inderdaad echt een lieve vrouw die Cash voor ons heeft begraven . Zijn ook wel leuke mensen over het algemeen in Zweden soms wat afstandelijker dan Nederlanders maar wel vriendelijk en ze houden erg van (flauwe) grappen maken dus mijn vriend of eigenlijk moet ik nu man zeggen voelt zich wel thuis. En in de training van Otis heb ik wel vertrouwen. Vandaag een filmpje gekregen van longeren en nog een foto van het setje op straat. Vandaag zijn we naar Karlstad gedaan want onze bundels van de telefoon zijn telkens heel snel op. We krijgen dan een simkaart en een modem. Beter is glasvezel maar dan moeten we even wachten. Gisteren ook naar het schatteverket gegaan voor een samorderningsnummer zodat de paarden kunnen komen. Ook hebben we goed nieuws over het huis in NL dat is definitief verkocht want de financiering is rond. Niks staat onze emigratie in de weg en mijn vriend is eindelijk relaxt. Nu bezig met t schilderen van de keuken en daarna gaan we beginnen met het hek voor de paarden. Ik moet me nog inlezen op de site van het jordsbrukverket over afmetingen heb ik me laten vertellen. Ik had daar al eens gelezen maar de helft alweer vergeten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:57

Leuke update! Fijn en mooie foto van de vriendjes.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 20:33

*\o/* Yes we hebben WiFi Altijd handig. T gaat goed hier en Jaeda heeft inmiddels 7 vrienden. Wel wat onweer en stroomuitval maar ach… vandaag voor ons oudje een lekker comfortabel mandje gekocht in Malung en nog weer even gekeken en gemeten in de schuur, toekomstige paardenstal. Ook een foto van onze geschilderde keuken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:44

haha die laatste foto.
Dient het voor iets of zo ? Of is het "kunst"?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 22:05

Nou die laatste foto dat is een oefenpaard van de plaatselijke ponyclub… maar t clubhuis lijkt wat verlaten dus of ze er nog iets mee doen. Ik wil er wel een keer op zitten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:12

Mooie blauwe keuken. Ziet er fris uit. Mooie omgeving.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 19:56

Thanks Pien_2010 vandaag was weer een productief dagje en we hebben nu een Zweedse betaalpas Vanochtend gesprek en uitleg van de bank gehad. Verder ook nog naar een soort van welkoop geweest granngarden waar ze voer, hekken en strooisel verkopen. Ook kwamen we in de supermarkt onze buurvrouw tegen van verderop en daar hadden we een leuk praatje mee en zojuist kwam er een Nederlandse Appelbo bewoner zich voorstellen wn hulp aanbieden. Dus veel contact vandaag wat wel weer heel leuk was. Qua energie zitten we helaas nog niet helemaal lekker in ons vel maar dat komt vast wel weer… De oude Ladykat vermaakt zich prima en lijkt voorlopig nog niet naar de kattenhemel te gaan. Hij is goed aan het aankomen en geniet van het huis en de gepureerde prakjes. Afbeelding
Afbeelding
Verder heeft Jaeda even op t oefenpaard gereden Otis is inmiddels verkeersmak gemaakt in NL na een weekje dorpsweide dus dat is ook mooi. Alleen is hij een enorme uitbreker door schrikdraad heen dus we moeten echt goede hekken maken hier in Zweden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:35

Haha wat grappig dat paard :')
Heerlijk dat jullie al zoveel contact en gesprekjes hebben gehad daar, kan me ergens wel voorstellen dat dat prettig is.
Mooi zo die keuken!
Ook fijn dat Jaeda al vrienden heeft gemaakt, het verbaasd me soms hoe makkelijk dat kinderen af gaat haha :)

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 15:55

Nog steeds leuk hier en meer en meer contact met buren en bewoners van Appelbo super leuk. Een buurman gaat voor ons hout regelen voor de winter en ook gaan we 2 sept mee naar stallen om te kijken en info te vragen rondom hooi hoefsmid dierenarts etc. De eerste 3 palen zijn geslagen en we doen elke dag een stukje van het hek er komt nog hout tegenaan , gaas plus nog schrikdraad Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:26

Fijne buurman. Nodig hem maar gauw uit voor een hapje of drankje!

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 17:38

Update Vandaag contact gehad met Schaap voor transport van de paarden en heb er een goed gevoel bij. Verder nog wat leuke updates gehad de trainster waar Nala en Otis staan. Ze doen het super goed. Nala wordt nu even gereden door meerdere ruiters om te wennen en leert aan de Longe met ruiter erop. verder Woensdag officiële overdracht Kuikensweg en Vrijdag ons eigen huis officieel van ons. Ook zijn de eerste palen geslagen en krijgt de paddock/weide vorm. Later meer foto’s want we gaan er nog planken op timmeren, gaas op doen en er komt bovenop en tussendoor nog een draad. Behoorlijk hufterproof dus oh ja en t leukste. We hebben 2 kittens ‍⬛ en ze gaan goed met onze oude kater nog niet 100% tussen de kittens maar geen gevechten alleen wat gebrom. Ze zijn zo cute Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:25

Kittens <3

Het wordt mooi zeg. Klinkt echt heel fijn allemaal :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:27

Leuke update!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:27

Oh wat een fijne update, alles begint vorm te krijgen. Het vorige hoofdstuk gaat binnenkort echt sluiten en dan kunnen jullie 100% voor jullie nieuwe stek gaan zonder nog aan het oude te hoeven denken.
Fijn ook dat het goed voelt voor het transport voor de paarden, het is toch een flinke afstand wat ze moeten afleggen dus dan is een vertrouwd gevoel fijn!

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 22:26

Was zeker superfijn om die dame even te spreken. Ergens deze week komt de mail van de planning van de reis voor de paarden. Dan weten we ook hoe snel we op moeten schieten met alles. Ook weet ik dan hoe ze vervoerd gaan worden. Met een stuk boot ertussen of een paardenhotel. Bij de boot hebben ze altijd minder paarden dan een volle bak (er kunnen er 10 in) en maken ze grotere boxen. Op de boot is het natuurlijk fijn dat er redelijk weinig beweging is (het is een vrij rustige zee daartussen meestal) en de paarden echt even kunnen rusten en de chauffeur ook en ze gaan zo snel mogelijk naar ons huis. Bij het paardenhotel kunnen ze wel echt hun benen strekken in paddocks. Hopelijk komt ook van de week de brief over t samorderningsnummer ook binnen want dan kan ik de paarden registreren op dit adres Verder is onze dochter echt superblij met de kittens en ook met school en staat de vriendenteller op 11! Ze begint hier wel lekker te puberen….maar ook daar komen we wel over heen. Vorige week ging ze “hangen “ met vrienden maar t werd wel heel laat (uur of half 8) en ze wist niet welke bus ze terug moest pakken (want schoolbus rijdt niet meer) dus we hebben haar opgehaald uit Vansbro. Daar staat de school en t is toch 11 kilometer dus je loopt ook niet ff naar huis…Het hangen hier is toch wel wat anders want er is veel meer ruimte en speelvelden en ruimte ook voor oudere kinderen. Denk niet dat hangjongeren hier een probleem vormen en ook zie ik niet veel troep rondslingeren. Brave kinderen ondanks ze pubers zijn. Tenminste wat ik er nu van meekrijg… het kind zal heus niet meer alles vertellen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:18

Wat fijn dat je dochter het ook zo naar haar zin heeft en al best wat vrienden gemaakt heeft!
Weten jullie verder al meer over de paarden?
Denk dat aan beide wel voor en nadelen zitten (hotel of boot)
Krijgt het paarden gedeelte al meer vorm?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 08:52

Toch weer een hoop gebeurd hier :) Afgelopen weekend was onze dochter uit logeren bij haar vrienden om dungeons en dragons te spelen. We hebben de gelegenheid gepakt om als verrassing haar kamer op te knappen en een mooie piano te kopen. Ze vond het zo gaaf :) Verder hadden we een flinke bos hout voor de deur wat nu in de schuur ligt (10 kuub) en omdat jullie zo nieuwsgierig zijn naar het paardengedeelte heb ik een youtube video opgenomen. Verder hadden we vorige week de officiele overdracht van het oude en het nieuwe huis en nu is alles geregeld. Ook hebben we meer geld om dingen aan te schaffen! Verder zijn de kittens helemaal leuk met elkaar en spelen ze de hele dag en geen gegrom en geblaas meer. Zo blij dat we er 2 tegelijk hebben gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=qbYaqd0Ijhw het filmpje van de paddock

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:26

Lekker veel land en ruimte hoor. Houtvoorraad ziet er goed uit. Mocht het zo zijn dat jullie géén economische kachel hebben dan kan ik je aanraden om dat aan te schaffen. Scheelt je meer als de helft hout in de winter!

Het ziet er prachtig uit, goed gedaan.