Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:57

c_alsemgeest schreef:
Mijn man moet voor zijn werk naar Monaco morgen... kreeg net een belletje van KLM dat de wachttijden tussen de 5 en 12uur kunnen duren :wow: Hij kan dan wel in de KLM lounge chillen, maar dan nog.

Damn!!

Wel fijn dat hij in de lounge kan. Dat maakt het wachten wel relaxter. Wij hebben daar ook kunnen vertoeven toen wij vlogen. Dan is 6 uur op Schiphol wachten gelijk een stuk minder vervelend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:58

Ik ging in de meivakantie naar Zuid Afrika, we waren er 3 uur van tevoren, die tijd hadden we helemaal nodig. We waren maar net op tijd bij de gate. Het was echt zo'n gestress!! Toen was ook die staking.
We hadden er beter 4u van tevoren kunnen zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:59

c_alsemgeest schreef:
Mijn man moet voor zijn werk naar Monaco morgen... kreeg net een belletje van KLM dat de wachttijden tussen de 5 en 12uur kunnen duren :wow: Hij kan dan wel in de KLM lounge chillen, maar dan nog.

Moet hij èèrst inchecken en door de douane?! Daar staan die rijen voor. Ben bang dat hij weinig lounge gaat zien?

Of vliegt hij business class en kan hij de rijen skippen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:00

Dat tweede, maar binnen wel wachten tot de vlucht.
Ze vliegen businessclass/private.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:03

Wij zijn zaterdag middag naar Istanbul gevlogen. Had medische assistentie op schiphol, dus wij waren er gelukkig zo doorheen. Toch verrassend dat in Istanbul de koffers eerder op de band lagen dan dat wij er waren :+ Dat is nog eens goed geregeld.

Cookies

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:13

Tussen de 5 en 12 uur???? :wow:

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:26

Cookies schreef:

Wij vliegen 6 juni, maar vertrekken maar vast denk ik :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:28

Ja, je kunt maar beter alvast gaan. _O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:32

c_alsemgeest schreef:

Sorry, wat?! -O- Dat meen je niet, dat is toch niet meer normaal. Volgens mij moet Schiphol maar eens wat bankjes weg gaan halen en vervangen door stapelbedden ofzo :P

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:35

Misschien kunnen jullie mij hier helpen, ik kom bij Sunweb er niet doorheen? Ik weet nou niet hoe je online inchecken voor mekaar krijgt. Bedoelen ze met online inchecken dat je stoelen kiest, en je bagage en is dit dan voldoende? Ik heb dit namelijk gedaan maar krijg geen boardingspas. Wel heb ik van Transavia een boekingsnummer gekregen in de mail, met de informatie van de mensen die mee gaan en de stoelen waar ze inzitten. Ik heb het idee dat het nog niet voldoende is omdat ik normaal online me boardingpassen krijg. Mijn vriend regelt dit normaal, maar nu ik met mijn moeder op vakantie ga is dit best een gedoe als je het nooit zelf doet. Vriend zit overigens zelf in Spanje, die doet er al 2 dagen over om terug te komen naar Nederland. -O-

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:43

L_iek schreef:
Cookies schreef:

Wij vliegen 6 juni, maar vertrekken maar vast denk ik :')

Ik ga alvast mee :+ vlieg ook de 6e. Ben wel heel blij dat we om 6.10 uur vliegen. Dan lijkt het nog So far te doen te zijn. Terugweg gelukkig op Rotterdam.

Succes allemaal, hopelijk redt iedereen z’n vliegtuig.

JoellaLoves schreef:
Misschien kunnen jullie mij hier helpen, ik kom bij Sunweb er niet doorheen? Ik weet nou niet hoe je online inchecken voor mekaar krijgt. Bedoelen ze met online inchecken dat je stoelen kiest, en je bagage en is dit dan voldoende? Ik heb dit namelijk gedaan maar krijg geen boardingspas. Wel heb ik van Transavia een boekingsnummer gekregen in de mail, met de informatie van de mensen die mee gaan en de stoelen waar ze inzitten. Ik heb het idee dat het nog niet voldoende is omdat ik normaal online me boardingpassen krijg. Mijn vriend regelt dit normaal, maar nu ik met mijn moeder op vakantie ga is dit best een gedoe als je het nooit zelf doet. Vriend zit overigens zelf in Spanje, die doet er al 2 dagen over om terug te komen naar Nederland. -O-

Je bent inderdaad nog niet ingecheckt. Ik durf niet te zeggen hoe dat normaal met sunweb gaat. Je kan proberen een account bij Transavia zelf aan te maken. Als je daar je boekingsnummer invult krijg je je vlucht te zien en zou je vervolgens kunnen inchecken (als de checkin open is, meestal iets van 24u van tevoren).

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:02

Ze hebben blijkbaar extra paspoort gegevens nodig waardoor ik toch langs de balie moet. Wat een gedoe allemaal, had eigenlijk zo door willen lopen. Morgen schijnt een piek dag te zijn, we vliegen om 14:10 maar willen om 8 uur op Schiphol zijn in de hoop dat we het gaan halen. Dit gaat wat worden zeg!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:22

JoellaLoves schreef:
Ze hebben blijkbaar extra paspoort gegevens nodig waardoor ik toch langs de balie moet. Wat een gedoe allemaal, had eigenlijk zo door willen lopen. Morgen schijnt een piek dag te zijn, we vliegen om 14:10 maar willen om 8 uur op Schiphol zijn in de hoop dat we het gaan halen. Dit gaat wat worden zeg!

Inderdaad lekker vroeg.

Weet niet of je al in de rij kan gaan staan voor inchecken, weet niet of de check in van jouw vlucht dan al open is.

Ik wil vrijdag (drukke dag) ook zo rond 07:00 de deur uit. Tis ongeveer 1,5 uur met het ov naar Schiphol. Dan ben ik er ten minste optijd! Ben de laatste keer met de trein naar een luchthaven nog niet vergeten... Den Haag naar Eindhoven. Was ruim optijd, 1,5 uur voor boarding zou ik op de luchthaven zijn, Ryanair, dus online al in gecheckt enzo. Alleen nog de security en dat gaat op Eindhoven altijd wel vlug.

Is er bij Delft een aanrijding met persoon met de trein waar ik in zat. 1,5 uur stil gestaan.

Dat was héél hard stressen en héél hard rennen over de luchthaven, alle lintjes/poortjes omver gelopen, de hele rij voor security voorgedrongen (moet toch iets als je je vlucht dreigt te missen. Dag later vliegen was géén optie ivm concert de volgende dag enz.) en uiteraard moest m'n koffer open bij de controle, terwijl ik geen vloeistoffen erin had zitten dacht ik. Leverpastei blijkt dus verdachte situaties op te leveren en as usual moest ik m'n schoenen óók nog eens uittrekken.

Dus uiteindelijk rennend op m'n sokken naar de gate. Waar de vlucht wat vertraagt bleek te zijn. Heb het gehaald, maar was NIET grappig!

Dus vrijdag neem ik 2 treinen eerder dan ik normaal zou doen. Lesson learnt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:26

Hopelijk gaat het bij iedereen gewoon goed komen! Ik ben wel echt ontzettend zenuwachtig. Ik heb echt een hekel aan vliegen maar dit maakt het er helemaal niet beter op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:27

L_iek schreef:
Hopelijk gaat het bij iedereen gewoon goed komen! Ik ben wel echt ontzettend zenuwachtig. Ik heb echt een hekel aan vliegen maar dit maakt het er helemaal niet beter op.

Sterkte!

Als je er al z'n hekel aan hebt, is dit gestress helemaal niet grappig!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:29

mvdende schreef:
L_iek schreef:

Sterkte!

Als je er al z'n hekel aan hebt, is dit gestress helemaal niet grappig!

Ik denk dat ik wel voor het eerst blij ga zijn wanneer ik daadwerkelijk in het vliegtuig zit :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:31

Let wel even op;
Je kan wel uren voordat de incheck balie open gaat aanwezig zijn. Maar zolang de balie niet open is voor jouw vlucht kun je daar helemaal niets. Als we allemaal 3 u van te voren al voor de incheck balie gaan wachten krijgen we daar een hoop onnodige mensen. Dus op tijd zijn is goed. Maar 3u voordat je incheck balie open gaat heeft echt geen zin.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:33

Ik heb nu de melding gehad van sunweb dat ik 4u van te voren aanwezig moet zijn. Dan neem ik aan dat de incheckbalies dan ook open gaan?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:36

L_iek schreef:

Hier hetzelfde, kan ook heel slecht tegen drukte. Ik vlieg 10 juni rond 06:30 naar IJsland, hoop echt dat het vroeg in de ochtend 'rustig' is. :o

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:38

Weet niet of iemand dit weet. Wij vliegen zondag om 5 uur in de ochtend. Kregen netjes een mail van sunweb dat ze ons aanraden om er 3 uur van te voren er zijn. Maar is dit wel genoeg? Krijg het al op mijn zenuwen nou ik al deze berichten lees. Mijn man zegt gewoon keihard als het zo lang duurt ga ik terug naar huis en blijven we thuis.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:47

Lekker een vriendin meenemen of alleen gaan dan :wave: Maar wel op tijd vertrekken!

Nee grapje, kon het niet laten :D

Ik wens iedereen veel succes.

Ik heb al een grote pesthekel aan vakantiestress en lamlendig gehang op luchthavens zonder deze grote problemen, dus ik leef echt met jullie mee. Ik ben deze zomer met geen stok op vliegvakantie te krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:48

star_l0ver schreef:
Weet niet of iemand dit weet. Wij vliegen zondag om 5 uur in de ochtend. Kregen netjes een mail van sunweb dat ze ons aanraden om er 3 uur van te voren er zijn. Maar is dit wel genoeg? Krijg het al op mijn zenuwen nou ik al deze berichten lees. Mijn man zegt gewoon keihard als het zo lang duurt ga ik terug naar huis en blijven we thuis.

Je hebt de mazzel een ochtend vlucht te hebben. Rond die tijd is het nog te doen op Schiphol, omdat er relatief gezien weinig vluchten vertrekken rond die tijd. Enkele tientallen maximaal.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:52

mvdende schreef:
star_l0ver schreef:

Je hebt de mazzel een ochtend vlucht te hebben. Rond die tijd is het nog te doen op Schiphol, omdat er relatief gezien weinig vluchten vertrekken rond die tijd. Enkele tientallen maximaal.

Dit geeft me iets van hoop dat het goed gaat komen. Net ook even op de Schiphol app gekeken. Wij hebben echt de eerste vlucht van de dag :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:57

oke, ik lees dus in dit topic dat het geen zin heeft eerder dan de incheck balie open gaat te komen. maar als je online incheckt en alleen handbagage hebt, en je vliegt binnen europa, dan hoef je toch niet langs de incheck balie? of heb ik het nou fout?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:59

iiSunshine schreef:
oke, ik lees dus in dit topic dat het geen zin heeft eerder dan de incheck balie open gaat te komen. maar als je online incheckt en alleen handbagage hebt, en je vliegt binnen europa, dan hoef je toch niet langs de incheck balie? of heb ik het nou fout?

Klopt, dan hoef je niet langs de check in.

Dan maakt het niet uit of je er eerder bent, de kans is alleen dat je eerder op airside bent en daar moet wachten voordat je kan instappen.