Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:13

Denk dat ik ook niet was gegaan als ik geen abonnement had. Hopelijk mag binnenkort het hele park weer open!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:26

Ik sla voorlopig ook even over. Totdat alle attracties weer open mogen.

Zeker de Fata Morgana én Droomvlucht horen echt bij een dagje Efteling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:36

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:27

Klopt, met de sluiting van de keer ervoor stond er dus nog ruim 150 euro op mijn pasje.
Gisteren wat te eten en drinken genuttigd, dus nu staat er nog 145 op.

Ik vind dat echt supernetjes opgelost.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:10

Cayenne schreef:

Dat is gewoon netjes. Er zijn genoeg voorbeelden van doorbetalen en niets terug krijgen. En ook al heb je recht op terugbetaling het ook niet doen.

Zelf heb ik geen abo en ben er nog nooit geweest, het ligt wel een keer in de planning, maar ik wacht wel totdat het weer echt normaal is.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:29

Cayenne schreef:
Ik had verwacht dat het storm zou lopen nu de Efteling weer open is.
Maar blijkbaar wegen oa een dichte Symbolica en Droomvlucht en Fata Morgana toch best zwaar mee voor de meeste mensen. Begrijpelijk want de entree blijft qua prijs nog steeds pittig.

Ik had wel verwacht dat het niet heel druk zou zijn in het park. Naar mijn idee is het park op dit moment alleen interessant voor abonnementhouders en daarbij eigenlijk ook alleen maar voor de wat oudere bezoekers want de attracties die geschikt zijn voor kinderen zijn nagenoeg allemaal dicht. Het weer werkt ook niet echt mee, wat voor mij ook wel een reden zou zijn om niet te gaan.
Mocht de entreeprijs nou een stuk lager zijn dan had ik nog overwogen om nu naar de Efteling te gaan, maar ik vind €38,- echt teveel geld voor een handjevol attracties, dan ga ik liever als alle attracties weer geopend zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:37

Maar dat vind ik ook hoor! Ik vind Droomvlucht en Fata Morgana echt attracties die ik wil zien wanneer ik in de Efteling ben.
Oh ja, en Vogel Rok en de Vliegende Hollander ook.
Dus ik zou zeker wachten tot alles weer open is.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:40

Een dagje Efteling is natuurlijk niet compleet zonder in de Droomvlucht te zijn geweest

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:03

Dat heb ik ook. Heb helaas nog wel tickets van de kruidvat die tot eind juli geldig zijn dus wacht het nog even af maar moet op een gegeven moment wel anders is het zonde van het kaartje.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:57

Wij proberen altijd 1x per jaar te gaan (met eigen bedrijf dat 7 dagen per week open is (dierenpension) en het feit dat wij in noord nederland wonen zijn we toch altijd wat beperkt), dus dan ga ik niet als niet alles open is...
Hopelijk mag na 5 juni wat meer

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:08

Ik kom ook meekletsen! Altijd een abonnement gehad maar die vorig jaar opgezegd.
Aangezien we dit jaar niet op vakantie gaan, mezelf maar wéér getrakteerd op een abonnementje :D

De attracties zijn leuk, en het is jammer dat alles binnen (nog) niet open is, maar ik loop zélf het liefst de hele dag in het Sprookjesbos rond.. Daar kan ik me echt uren vermaken <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:19

Tja, als je dan toch een abonnement hebt...

Het is wel drukker dan zaterdag.Afbeelding

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:30

mvdende schreef:
Ik sla voorlopig ook even over. Totdat alle attracties weer open mogen.

Zeker de Fata Morgana én Droomvlucht horen echt bij een dagje Efteling.

Helemaal mee eens.
Bovendien een smak geld voor de paar dingen die wel open zijn en waar ik toch niet in durf :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:02

dalena schreef:

Het is wel drukker dan zaterdag.[ [url=m/sAplH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel plezier, geniet er van!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:08

leintje_ schreef:
dalena schreef:

Het is wel drukker dan zaterdag.[ [url=m/sAplH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel plezier, geniet er van!

Dankje!

Afbeelding

Groetjes uit de Efteling!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:30

Leuk! Is het niet erg nat?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:17

Cayenne schreef:
Leuk! Is het niet erg nat?

We hadden een paraplu mee dus was wel te doen. Op het laatste zelfs het zonnetje {:}

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:54

*komt binnenvallen met een bijzonder verzoek* :D
Is er iemand die binnenkort naar de Efteling gaat en een boek voor mij kan halen en opsturen?
Mijn verloofde en ik gaan over een paar maanden trouwen in een prachtige tuin vol met sprookjes 8-)
En nu willen de eigenaresse graag het beste sprookjesboek geven, namelijk het Sprookjesboek van de Efteling O:)
Nu is het zo dat wij in Nieuw Zeeland wonen en de Engelstalige versie niet online te bestellen is. Ik had de Efteling zelf al een berichtje gestuurd maar helaas.
Mijn ouders wonen ook niet echt in de buurt om even langs te wippen. Daarom dacht ik, ik vraag Bokt *D
Dus, is er iemand die binnen nu en een paar maanden naar de Efteling gaat en het blauwe boek voor mij wil halen en naar mijn ouders in Nederland wil opsturen :PB ? Uiteraard worden de aanschaf en verzendkosten vergoed :$
Het gaat om dit boek: Afbeelding

Alvast heel erg bedankt! <3

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:49

Ik ben afgelopen vrijdag geweest weer een keer. Jaarlijks naar de Efteling is toch wel een moetje als je er een 15 minuten vanaf woont.

Het was, vond ik, wel echt druk. Wij hadden wel een aantal keer geluk met de wachttijden (Joris ging later open en toevallig kwamen we net de Python uit toen hij open ging dus 10 min gewacht en toen hij later op de dag open ging na een uur dicht te zijn was echt precies hetzelfde gebeurt).

In de wachtrijen zelf houdt niemand meer afstand, vorig jaar nog wel maar nu stond iedereen gewoon waar ze zelf wilden en mondkapjes doen het ook niet goed (maar dat maakt niet meer uit over een week).

Het was 30+ graden en die plexiglazen zijn wel echt benauwend dan hoor, in combi met iedereen die weer in je nek staat te hijgen en de Pirana die tot 5 uur dicht was.

Maar, even al het negatieve weg gelaten heb ik wel echt een top dag gehad. Ik stoor mij niet zo veel aan geen mondkapjes/afstand maar kan me voorstellen dat het misschien voor sommigen wel tegenhoudt.

Ik ben in ieder geval weer even verzadigd, ik ben overal in geweest waar ik in wilde en in de achtbanen dubbel en dat uur extra open is ook echt fijn!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:02

Ik was vorige week zondag geweest en het was ook zo druk. Volgens mij gewoon de normale capaciteit leek het. Bijna overal meer dan een uur moeten wachten. Konden daardoor niet meer in de symbolica en python. Gelukkig gaan we in augustus weer en gaan we daar als eerste in.
En indd de 1.5 meter in de rij bestond niet haha. Voelde wel weer vertrouwd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:11

Ja, ze mogen ook maar halve capaciteit natuurlijk in de karretjes. Ben benieuwd wanneer ze weer volledig open mogen, of meer dan 50% van de totale capaciteit, wat dat gaat doen met de drukte.. aangezien die karretjes nog steeds maar half gevuld worden, maar wel meer mensen komen, denk ik dat een dagje Efteling niet meer leuk is.

Ook kon je bijna nergens meer zitten om even te eten.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:30

Wij moesten zelfs een half uur wachten voor een swirl haha

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:54

pony33 schreef:
Is er iemand die binnenkort naar de Efteling gaat en een boek voor mij kan halen en opsturen?
Mijn verloofde en ik gaan over een paar maanden trouwen in een prachtige tuin vol met sprookjes 8-)
En nu willen de eigenaresse graag het beste sprookjesboek geven, namelijk het Sprookjesboek van de Efteling O:)
Nu is het zo dat wij in Nieuw Zeeland wonen en de Engelstalige versie niet online te bestellen is. Ik had de Efteling zelf al een berichtje gestuurd maar helaas.
Mijn ouders wonen ook niet echt in de buurt om even langs te wippen. Daarom dacht ik, ik vraag Bokt *D
Dus, is er iemand die binnen nu en een paar maanden naar de Efteling gaat en het blauwe boek voor mij wil halen en naar mijn ouders in Nederland wil opsturen :PB ? Uiteraard worden de aanschaf en verzendkosten vergoed :$
Het gaat om dit boek: [ [url=m/ELKN3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga maandag, kan wel even voor je kijken of ik ‘m ergens zie liggen!

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:37

_xManadisx_ schreef:
pony33 schreef:

Ik ga maandag, kan wel even voor je kijken of ik ‘m ergens zie liggen!

Super lief! Alvast heel erg bedankt, stuur maar een pb als je 'm kan vinden❤️

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:21

Het was me helemaal ontschoten.. :z
Dus hierbij nogmaals, wie gaat er binnenkort naar de Efteling en wil het Engelstalige sprookjesboek voor mij meenemen? O:)

pony33 schreef: