Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:22

kimberleyepe schreef:
Ik denk dat mensen hier lezen dat ik bedoel dat de incest en mishandeling misschien niet zo schadelijk kan zijn. Dit lees ik nu zelf ook. oeps. Ik doelde meer op een "klap" als zijn kind niet luistert.

Ja dit lees ik eigenlijk wel ja.
Vooral hoe je alles goedpraat is echt doodeng.

Shephard

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:23

Ik zeg toch wat ik er mee bedoel?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:25

kimberleyepe schreef:
Ik geloof ook echt dat de Forsyths deze mensen steunen! Ik bedoel het staat op hun site, ze komen er ook openlijk voor uit zelfs.

Ik denk dat als deze mensen het goed vinden dat ik kom, ze ook open staan voor hoe andere mensen zijn opgegroeid. En nee, ik denk niet dat ik ze kan veranderen! Wel kan ik daar een handje helpen met normale families die daar ook op bezoek komen. Er komen ook genoeg toeristen daar, waarbij vrouwen gewoon in broeken lopen.

Zelf zal ik echt geen dingen doen waar ik het absoluut niet mee eens ben.

Je ben een gratis hulp. Iemand die nu al kneedbaar is in gedachtengangen over wat ok is en niet. Ze denken "Ok gratis hulp, en met een beetje geluk kunnen we haar op het rechte pad helpen." Je gaat echt met dat soort mensen geen diepe gesprekken kunnen voeren over de zin van het leven en morale en ethische vraagstellingen. De geloofsovertuigingen in die kringen zijn zwart/wit en ingemetseld.

Dus ja, je gaat gratis helpen bij mensen die vinden dat God het ok vindt dat je je vrouw slaat en onderwerpt. Je kinderen slaat en onderwerpt. Mensen die vinden dat God, en zijn woordvoerder de Dominee/Predikant, het alleenrecht heeft om daarover te oordelen en het goede pad aan te wijzen.
Je gaat doneren aan hun "goede doel", want gratis werk is een donatie.

Ik blijf erbij, doneer die tijd aan een ander goed doel. Er zijn zat andere organisaties (ook in Amerika) die met slachtoffers van dit soort mensen werken die ook staan te springen om extra handen.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 05-04-18 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:26

Drifter schreef:
Ik blijf erbij, doneer die tijd aan een goed doel. Er zijn zat andere organisaties (ook in Amerika) die met slachtoffers van dit soort mensen werken die ook staan te springen om extra handen.

_/-\o_

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:27

Wat ik me vooral erg afvraag is het volgende.. Als TS deze discussie met haar ouders heeft, geeft ze deze argumenten dan ook? Vinden zij de gedachtengang niet erg naar overkomen? Zeggen ze hier echt gewoon helemaal niks van?
Het ziet ernaar uit dat je gewoon gaat, wat iedereen ook zegt.. Maar om eerlijk te zijn snap ik er werkelijk niks van. Ik heb voor de grap gegoogeled en er zijn zoveeeeel organisaties die bijzondere stages/vrijwilligerswerk hebben, waarom kies je daar niet een van uit? Een die aangesloten is en waar je zelf ook rechten hebt en weet waar je aantoe bent? Al helemaal nadat iedereen je afraadt om te gaan en dan toch gaat, erg naief..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:37

poes schreef:
Lieve TS, jouw ouders hadden jou nooit mogen slaan. Gewoon niet.

Ach, ga toch weg. Ik heb ook wel eens een klap ontvangen vroeger en toen had ik die meer maar dan ook meer dan verdiend.
We slaan hierin tegenwoordig echt te ver door, hoor. Aan een klap houd je niets over. Het was een wijze les voor me en hard nodig.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 05-04-18 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:37

Ik weet nog helemaal niet of ik ga, het ligt er aan of het lukt met een werk visa.
Het was voor mij wel een hele stap om deze mensen te mailen en contact met ze te hebben aangezien ik dat soort dingen wel spannend vind.
Ik vind het dan ook lastig om contact op te nemen met mensen waar ik helemaal nog nooit van heb gehoord of überhaupt een ander adres te vinden. Ik vind het wel juist leuk om gewoon bij een gezin te komen, en niet bij een grote organisatie zoals bijvoorbeeld het rode kruis. Nu is dat maar een voorbeeld, er zijn nog een hele hoop van deze organisaties natuurlijk.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:39

@Fitzroy,dat vind ik inderdaad ook. Ook ik had dit nodig.
Het is natuurlijk wel lastig om ergens een grens te trekken van wat te ver gaat.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:40

Waarom wil je zo graag naar die mensen toe terwijl er ontzettend veel plekken zijn waar je hulp gewaardeerd wordt die niet zo'n rare manier van leven en opvoeden hebben? Ik lees vanaf het begin mee en schrik ervan hoeveel je 'goed praat'.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:43

Deze mensen zullen mijn hulp natuurlijk ook waarderen. Ik vind het vooral heel erg interessant hoe ze leven. Heb er hiervoor niet echt bij nagedacht dat ik ze dan hulp bied zeg maar.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:50

Misschien had ik moeten schrijven 'ook waarderen'. Ik snap dat deze mensen je hulp ook zullen waarderen.
Wat denk je daar te halen wat je niet op afstand mee kunt maken? Kun jij het aan om bijvoorbeeld te zien dat daar een kind geslagen wordt en dat je daar niks aan kunt doen?

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:58

Ik denk dat ik dit aan kan, misschien omdat ik ook niet emotioneel bij ze betrokken ben. Ik zou er zelfs nog wat van kunnen zeggen over hoe wij het thuis zouden oplossen.

Het wil trouwens nog niet zeggen dat deze familie dat ook doet. Ze hebben zelf geen kleine kinderen meer en ik verwacht niet dat ze kinderen van een ander zomaar slaan. Het gaat hier vooral om het feit dat ze die mensen en hun overtuigingen steunen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:03

Fitzroy schreef:
poes schreef:
Lieve TS, jouw ouders hadden jou nooit mogen slaan. Gewoon niet.

Ach, ga toch weg. Ik heb ook wel eens een klap ontvangen vroeger en toen had ik die meer maar dan ook meer dan verdiend.
We slaan hierin tegenwoordig echt te ver door, hoor. Aan een klap houd je niets over. Het was een wijze les voor me en hard nodig.

Dus je ouders gingen ook op je zitten en sloegen je regelmatig met een tak (soms al voordat je wat verkeerd deed) en lieten de tak regelmatig als waarschuwing zien?
Deze mensen slaan baby's om ze te leren luisteren!

En tegenwoordig er in doorslaan?
Ik heb nooit 1 tik gehad als kind en nee ik was niet de makkelijkste.
Een tik heb je nooit verdiend, ook niet als je er niets aan overhoud.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 23:07

Ik heb het hier natuurlijk over gewoon een tik, niet de ernstige dingen uit het boek.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:08

Een kind een tik geven is gewoon onkunde in je eigen opvoeden. Als je zoiets bij baby’s doet ben je gewoon niet goed bij je hoofd en verdien je passende straf.
Ook bij “gewoon een tik.”
En als ik zie hoe makkelijk je over dit soort dingen denkt, zowel over fysiek geweld als over incest, schrik ik écht. Vooral dat je zelf niet inziet hoe enorm abnormaal je gedachtengang is.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 05-04-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:09

Maar waar leg je de grens.. wat is ernstig. Hoe je eerder ook op het 'aanraken' van die jongen bij die meisjes reageerde... Pas op dat je grens niet de verkeerde kant op schuift.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 23:12

Natuurlijk doe je dit niet bij baby's, bij een kind dat weet of iets wel of niet mag en je hebt gewaarschuwd kan ik het gewoon begrijpen. En dan doe je natuurlijk niet zo extreem met op hem zitten of met takken slaan.

Ik denk dat het daarom dus ook heel moeilijk is om te beslissen wat wel en wat niet mag. Ieder mens heeft er een andere kijk op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:16

TS je durft niet contact op te nemen.. maar denkt daar wel je mannetje te durven staan als ze je iets vragen wat jij niet wil doen? :roll:

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:17

kimberleyepe schreef:
Ik denk dat het daarom dus ook heel moeilijk is om te beslissen wat wel en wat niet mag. Ieder mens heeft er een andere kijk op.

Dat is niet moeilijk. Als een ander denkt dat fysiek geweld normaal is brengt dat mij niet aan het twijfelen. Als iemand anders denkt dat het goede opvoedkunde is om een baby met een wilgentak te slaan, een peuter te lren niet in zijn broek te plassen door de koude tuinslang op hem te zetten, of om te leren op een dekentje te blijven door op hem te gaan zitten, dan brengt mij dat niet in twijfel.
Die dingen zijn niet ok. Dat is mishandeling. Daar is geen moeilijke beslissing of grijs gebied te vinden!

Als je zo wankel staat in je eigen overtuiging moet je helemaal niet met dit soort mensen in contact staan, die banketstaaf alles wat krom is recht, en dan kun je jezelf daarna weer proberen op het goede spoor te brengen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:22

kimberleyepe schreef:
Ik denk dat ik dit aan kan, misschien omdat ik ook niet emotioneel bij ze betrokken ben. Ik zou er zelfs nog wat van kunnen zeggen over hoe wij het thuis zouden oplossen.

Het wil trouwens nog niet zeggen dat deze familie dat ook doet. Ze hebben zelf geen kleine kinderen meer en ik verwacht niet dat ze kinderen van een ander zomaar slaan. Het gaat hier vooral om het feit dat ze die mensen en hun overtuigingen steunen.

Natuurlijk ben je wel emotioneel betrokken bij hen. Je omschrijft dat je de familie al lang volgt, de laatste nieuwe afleveringen hebt gezien, je kent de familie en al hun kinderen bij naam en je zegt dat je ze bewondert. Je bent al van het begin van dit topic zo emotioneel betrokken en star struck als wat.

Als je dan toch een werkvisum wil aanvragen (wat je gegarandeerd niet meer op tijd lukt, want wachttijden voor visums zijn veel langer dan online aangegeven) ga jezelf dan nuttig maken in een organisatie die iets goed doet voor deze wereld. Planned Parenthood of een vluchthuis voor vrouwen. Zo help je tenminste een positief gedachtengoed verder.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 23:27

Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar ik ga niet naar de familie die ik volg. Zo emotioneel betrokken vind ik dat niet.

@drifter, dat is natuurlijk over de grens. Dit zijn erge dingen die wij niet eens zouden bedenken. Ik bedoel meer het is lastig te zeggen of een tik al te veel is.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:28

Citaat:
maar als ik het ergens niet mee eens ben qua gedrag of bidden oid dan zeg ik dat wel eerlijk

En jij denkt echt dat je met deze mensen redelijk kunt praten? Als vrouw... als nederlandse.. _O- _O- _O-

En je denk dat ze dan waardering hebben voor je eerlijkheid...

Serieus??

_O- _O- _O-

En, al eerder gezegd, maar nog maar eens herhaald... Het feit dat er in een boek ook góede dingen staan... Maakt het slechte nog niet minder slecht, of meer acceptabel...

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 23:33

Als ik niet met ze kan praten merk ik dat snel genoeg. Ze kunnen me niet dwingen iets te doen hoor. Ze hoeven voor mij geen waardering te hebben hoor. Moeten ze zelf weten. zouden ze het überhaupt goed vinden dat ik zou komen als niet gelovige zonder dat ze waardering voor me hebben? Is niet ieder leven in hun ogen door God geschonken en dus dierbaar? Ik zou niet weten waarom ze dan geen waardering voor me hebben of voor het werk waar ik ze mee zou helpen.

En ik snap dat het het niet acceptabel maakt. Wel vind ik bijvoorbeeld dat als iemand inziet dat hij fout was, ook vergeven kan worden. (zoals bij de jongen). Van wat wij als buitenstaanders er van weten is dat hij spijt heeft, maar goed, we kennen ze niet persoonlijk dus echt weten doen we dat niet.

Nu denken deze mensen dat ze goed bezig zijn, wat het lastiger maakt. Waar moet je ze in hun ogen voor vergeven? Nergens. Daarom is het ook erg dat ze die mensen steunen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:38

Citaat:
zouden ze het überhaupt goed vinden dat ik zou komen als niet gelovige zonder dat ze waardering voor me hebben?

Tuurlijk... hulp is hulp.. en een bekeerde ziel is altijd mooi meegenomen.

De enige reden waarom je mag komen ,is omdat ze denken je te kunnen bekeren...Niets meer, niets minder. Het lijkt steeds alsof je denkt dat er redelijke, filosofische gesprekken gevoerd kunnen worden met over en weer respect voor elkaar...

En geloof me
Zo gaat het niet zijn.

Jij zult hén moeten respecteren, en als vrouw zul je ook nog eens moeten gehoorzamen, dienstbaar zijn en vooral ook geen al te uitgesproken mening moeten hebben. Luisteren mag je... een eigen zelfstandige mening hebben vooral niet.... Echt niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:39

Nee, niet ieder leven is in hun ogen dierbaar. De volledige LHBT community mag van hun de paasei krijgen. En met ongelovigen hebben ze ook niet veel op.