Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:50

Hier in Gällivare is het prima weer. En elke avond/nacht noorderlicht.

noordje schreef:
Ex-collega die in de Lofoten woont heeft vandaag foto's geplaatst met het 1e Noorderlicht dit jaar.
Dus goede kans dat je het ziet. Was wel om half 2 ' s nachts dat ie het toevallig zag.

Weer kan locaal zo slecht (of goed) zijn. Maakt de reis zoveel leuker met iig droog weer.
Veel plezier nog!


Ik zag het van de week al rond een uur of 9. Ook al gefotografeerd.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:51

Wat hebben jullie een leuk huisje in Sveg ! Hebben jullie de verwarming al aan dan ? Of is het nog niet zo koud ? En in zulke huisjes geen sauna neem ik aan ?

Het water ziet er nog rustig uit, uit Noorwegen ken ik echt die wilder stomende beken. Maar die gaan nog komen waarschijnlijk ! Hebben jullie al "vreemde" dieren gezien ( behalve die dode eland ) ?

Gabyfedde : foto's graag !!!

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:07

Wauw jullie zijn wel snel naar dorothea gereden zeg!
Ik zou graag een linkje van je polar steps willen :j even de helft van onze reis herbeleven :D

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:15

Dropneus95 schreef:
Wauw jullie zijn wel snel naar dorothea gereden zeg!
Ik zou graag een linkje van je polar steps willen :j even de helft van onze reis herbeleven :D


Morgen zijn ze geloof ik pas in Dorothea hoor, nu in Sveg.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:22

Leuk ik volg! Mag ik ook een linkje?
Ben jaren geleden met mn ouders naar Zweden geweest en zou graag zelf eens met de motor die kant op gaan

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:26

gabyfedde schreef:
Hier in Gällivare is het prima weer. En elke avond/nacht noorderlicht.

noordje schreef:
Ex-collega die in de Lofoten woont heeft vandaag foto's geplaatst met het 1e Noorderlicht dit jaar.
Dus goede kans dat je het ziet. Was wel om half 2 ' s nachts dat ie het toevallig zag.

Weer kan locaal zo slecht (of goed) zijn. Maakt de reis zoveel leuker met iig droog weer.
Veel plezier nog!


Ik zag het van de week al rond een uur of 9. Ook al gefotografeerd.


Oh ik hoop echt dat ik het ga zien <3

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:29

Maris schreef:
Wat hebben jullie een leuk huisje in Sveg ! Hebben jullie de verwarming al aan dan ? Of is het nog niet zo koud ? En in zulke huisjes geen sauna neem ik aan ?

Het water ziet er nog rustig uit, uit Noorwegen ken ik echt die wilder stomende beken. Maar die gaan nog komen waarschijnlijk ! Hebben jullie al "vreemde" dieren gezien ( behalve die dode eland ) ?

Gabyfedde : foto's graag !!!


Hi!
Persoonlijk vond ik het huisje hiervoor fijner, net wat groter en luxer.
Ja de verwarming staat aan, mede om de natte kleding van gisteren te laten drogen.
Echt heel koud is het nog niet hoor.
Nee geen sauna :-(

Ja? Oh wauw ik hou van ruige beekjes en watervallen prachtig!

Uhm ja een eekhoorn hihi.
We hopen overmorgen op wildsafari te kunnen gaan in Dorothea maar dat hebben we niet gereserveerd dus ik weet nog niet zeker of het gaat lukken.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:30

Maris schreef:
Dropneus95 schreef:
Wauw jullie zijn wel snel naar dorothea gereden zeg!
Ik zou graag een linkje van je polar steps willen :j even de helft van onze reis herbeleven :D


Morgen zijn ze geloof ik pas in Dorothea hoor, nu in Sveg.


Klopt :D

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:30

Wendy15 schreef:
Leuk ik volg! Mag ik ook een linkje?
Ben jaren geleden met mn ouders naar Zweden geweest en zou graag zelf eens met de motor die kant op gaan


Ik stuur je een pb.. ;)

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:32

Volgens mij heb ik iedereen die vroeg om een linkje er 1 gestuurd.
Mocht ik iemand vergeten zijn, stuur dan graag even een pbtje ;-)

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:40

Haha, jullie hebben al aardig wat volgers. Denk je de reis met z'n drietjes te doen, maar onderwijl kijken er gewoon tig mensen mee !
Maar wij, de volgers, vinden dat super leuk. Ik wel tenminste.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:42

Wat heerlijk om die foto's te zien! Ik wil nu al weer terug naar Zweden! :D
Jammer dat het eland dood was, levend zijn het echt machtige dieren (zit zich ondertussen af te vragen of het jacht seizoen niet begonnen is ondertussen).
Wij hebben tijdens de wildernis route (dorothea, Vilhelmina etc.. ) ook rendieren gezien. Door de bossen rijden hebben wij ook gedaan. één rendier lag in de berm uit te rusten. Deze is uiteindelijk op zo'n 2 meter afstand ons voorbij gerend :D

Afbeelding

Afbeelding

Marion_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:51

yvje86 schreef:
Uhm ja een eekhoorn hihi.
We hopen overmorgen op wildsafari te kunnen gaan in Dorothea maar dat hebben we niet gereserveerd dus ik weet nog niet zeker of het gaat lukken.

Zweden kennende (qua drukte) kun je zo mee zonder reserveren haha.. Toen ik in Zweden woonde bedacht ik vaak op de dag zelf wat ik ging doen. Nooit problemen gehad met dat iets volgeboekt was!

Rendieren ga je denk ik sowieso nog wel tegenkomen! In het noorden in overvloed. Elanden voornamelijk vroeg op de ochtend of laat in de middag! :D

Leuk verslagje weer!

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:54

Maris schreef:
Haha, jullie hebben al aardig wat volgers. Denk je de reis met z'n drietjes te doen, maar onderwijl kijken er gewoon tig mensen mee !
Maar wij, de volgers, vinden dat super leuk. Ik wel tenminste.


Haha ja dat klopt, en niet alleen een stel bokkers maar ook een hoop vrienden, familie en collega's die ons volgen.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:58

Marion_ schreef:
yvje86 schreef:
Uhm ja een eekhoorn hihi.
We hopen overmorgen op wildsafari te kunnen gaan in Dorothea maar dat hebben we niet gereserveerd dus ik weet nog niet zeker of het gaat lukken.

Zweden kennende (qua drukte) kun je zo mee zonder reserveren haha.. Toen ik in Zweden woonde bedacht ik vaak op de dag zelf wat ik ging doen. Nooit problemen gehad met dat iets volgeboekt was!

Rendieren ga je denk ik sowieso nog wel tegenkomen! In het noorden in overvloed. Elanden voornamelijk vroeg op de ochtend of laat in de middag! :D

Leuk verslagje weer!


Ik hoop echt nog elanden te zien, we hadden gisteren nog een elandtocht kunnen doen van 40km maar we waren zó moe van de reis met de boot dat dat er niet meer van gekomen is.

Bedankt, ik doe m'n best om een leuk verslag te typen.
Het typt wel makkelijker dan op m'n tel. ik bok namelijk altijd op m'n telefoon.

Weet je wat ik wel heb als we zo tussen de bomen door rijden in Zweden?
Ik heb zo'n zin in de Kerst <3
Misschien gek hoor maar krijg echt een kerstgevoel met al die rendieren en elanden dingen, kerstbomen etc. Hihi

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:01

Dat had ik zelfs al door de foto's van jullie, ik was vanmiddag een kerstliedje aan het neurieën .....

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:02

Ik heb vorig jaar in januari een bezoek gebracht aan een eland-park, en aangezien ik gek ben op elanden was dat echt een droom die uit kwam. Ik hoop ze ooit nog eens in het wild te zien! :D
Afbeelding

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:07

Elanden jacht is nu nog niet, dat is oktober. Hier in de weide tijdje terug eland met twee jong gehad, zo'n machtige dieren. <3

Meestal hoef je inderdaad weinig te reserveren, alleen in t echt hoog seizoen op de heel toeristische plaatsen, maar dat is al wel voorbij. :)

Hoop dat je het noorderlicht gaat zien!

En ehh, de Zweden hier zijn ook al echt in kerststemming haha.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:10

Maris schreef:
Dat had ik zelfs al door de foto's van jullie, ik was vanmiddag een kerstliedje aan het neurieën .....


Oh echt??? Ik dacht dat ik echt de enige was in die stemming haha.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:11

Piekosjj schreef:
Ik heb vorig jaar in januari een bezoek gebracht aan een eland-park, en aangezien ik gek ben op elanden was dat echt een droom die uit kwam. Ik hoop ze ooit nog eens in het wild te zien! :D
[ [url=m/0Ti0Hw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och prachtig zeg!
Zo'n elanden park hebben we nog aan gedacht maar ik hoop ze toch echt één deze dagen in het echt te kunnen zien.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:14

Quir schreef:
Elanden jacht is nu nog niet, dat is oktober. Hier in de weide tijdje terug eland met twee jong gehad, zo'n machtige dieren. <3

Meestal hoef je inderdaad weinig te reserveren, alleen in t echt hoog seizoen op de heel toeristische plaatsen, maar dat is al wel voorbij. :)

Hoop dat je het noorderlicht gaat zien!

En ehh, de Zweden hier zijn ook al echt in kerststemming haha.


Een eland met 2 jongen? Dat moet een prachtig beeld zijn geweest.

Oké, wist niet dat er op elanden gejaagd mocht worden.

Nee je kunt echt duidelijk merken dat het geen hoogseizoen is, de campings zijn vrij leeg. Toch ben ik daar heel blij mee, ik ben niet zo van de drukte.

Ja zijn ze daar ook al in Kersstemming? Waar merk je dat aan? Hangen ze verlichting op of draaien ze kerstmuziek ofzo?

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:19

Fiorini schreef:
Een droom voor velen, ook voor mij :) . Dit zal voor ons pas binnen enkele jaren zijn. Ik vraag me altidj af wat zo'n roadtrip wel niet moet kosten.
Ik volg mee de tips van de medebokkers.
Veel plezier!


Zie net dat ik deze vraag helemaal niet heb beantwoord.

We hebben deze reis geboekt via een reisbureau en we hebben totaal inclusief brandstof voor de auto, excursies, eten en drinken, echt alles bij elkaar €6.000 hiervoor apart gelegd.

Ik hoop dat we het hier mee redden maar goed dat gaan we dus zien :Y)

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:37

Haha vorig jaar stond mijn kerstboom al op in oktober :') ik ben gek op kerst en winter en wil zoveel sneeuw :D

noordje

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:46

Elanden jacht begint hier al vanaf 25 september.
Hertenjacht al eerder.

Wij hebben heel wat watervallen en snel stromende rivieren gezien afgelopen weekend <3

Ach nee , sneeuw mag wel ff wachten.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 02:56

Hahaha ik zing altijd in het voorjaar/zomer kerstliedjes! Tot ergenis van mijn collega's