Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:33

Wij zijn file vrij om munchen gekomen. Maar doken binnendoor ook voor eerste en laatste stuk. Geen vignet nodig gehad en hetis een mooie rit door de bergen en dorpjes.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:54

Ik wordt er helemaal enthousiast van, al die verhalen hier!

Het kriebelt hier ook!! Het heeft goed gesneeuwd in Winterberg dus zaterdag wordt het super. Na dat korte lesje van gisteren heb ik er helemaal zin in. Kan nog niet goed remmen, maar dan kom ik in ieder geval op een manier naar beneden :') }:0

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:13

loveslimpie schreef:
Karuna, leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad!

De afgelopen dagen veel gewandeld in de sneeuw aangezien mn gezelschap geen skieers zijn, maar morgen gaan ze naar huis en ga ik toch echt devpiste op want er is een vers pak sneeuw gevallen :)
Voor vrijdag staat Damuels op de planning, dat ziet er nu ook erg goed uit :j

Dan komen we elkaar vast tegen want wij skiën morgen ook lekker in Damuls! Vandaag ook overigens maar Pfoeh t valt me flink tegen. Wist dat mn conditie te wensen over laat maar met weinig zicht, sneeuw en veel hoopjes sneeuw is t echt hard werken.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:50

Ja er is volop sneeuw gevallen heerlijk!! Wij gaan al bijna..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:06

Oo ik wilde dat ik dit weekend kon. Maar wij zouden hier vrijdag sneeuw krijgen. Posbank is dichtbij fijn voor beginners om te krabbelen. Hihi

Alles is weer hier nu, paste niet meer in de auto maandag met de honden erbij. Hier heb ik mee rondgelopen/gekrabbelt. 137 cm skis en 105 cm stokken, kindermaat ongeveer. :')

Afbeelding

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:51

Hihi Karuna met je kinderskietjes en een Hello Kitty zak :') Klinkt alsof je je wel vermaakt hebt!
Ik heb een jaar in winterberg van de verhuur toko ook kleine skietjes gekregen, lekker makkelijk bochtjes maken, en bij het afrekenen bleken het daadwerkelijk kinderskies te zijn, dus minder betaald dan ik anders zou doen +:)+

Helaas nog geen sneeuw in La Plagne, maar we hebben nog twee maanden :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:51

miccamaaike schreef:
loveslimpie schreef:
Karuna, leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad!

De afgelopen dagen veel gewandeld in de sneeuw aangezien mn gezelschap geen skieers zijn, maar morgen gaan ze naar huis en ga ik toch echt devpiste op want er is een vers pak sneeuw gevallen :)
Voor vrijdag staat Damuels op de planning, dat ziet er nu ook erg goed uit :j

Dan komen we elkaar vast tegen want wij skiën morgen ook lekker in Damuls! Vandaag ook overigens maar Pfoeh t valt me flink tegen. Wist dat mn conditie te wensen over laat maar met weinig zicht, sneeuw en veel hoopjes sneeuw is t echt hard werken.

Oh echt! Wat leuk :j

Vandaag dichtbij huis gebleven en naar boedele gegaan, heerlijk pak poedersneeuw :)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:24

@Karuna: Die Hello Kitty skiehoes is echt leuk!! :) lekker herkenbaar

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:28

Kan ik je nog ergens aan herkennen loveslimpie?

hier zwarte broek, lichtblauwe jas en grijze helm (en vrij stevig van postuur )

Even een fototje erbij. Mocht je me zien, zou erg grappig zijn!
Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:59

k heb een witte helm, zeer weerspiegelende skibril, zwarte jas, knalgroene broek en ik sta op een snowboard.

Het is alleen nog niet zeker waar we naartoe gaan :| We zijn bang dat damuels erg druk is vanwege de feestdag en het lange weekend. Dus mss wordt t Warth of Diedamskopf. Ik heb een seizoenspas dus we kijken op de dag zelf waar we naartoe gaan :D :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:42

Gaat diedamsskopf vandaag open dan? Want gisteren was er nog niet al te veel te beleven met 3 geopende pistes.

Vrees ook dat t wel druk gaat worden vandaag. Ach ja we zien t allemaal wel. Gaan iig optijd heen. Had geen idee dat t hier een feestdag is vandaag.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:49

Loveslimpie waar ben je uiteindelijk wezen skiën?

Het was echt zooooo druk! Heb t daar nog nooit zo druk gezien. Zelfs liften waar normaal nooit iemand komt stonden nu dikke rijen. Maar wat een prachtig weer was het. Wel heel koud!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:46

Lekker geskied dus maar zo druk lijkt me ook niet echt heel fijn. Lang wachten dan ook.

Maar hier nu buiten wintersport uiterlijk *\o/* . Wel poedersneeuw en te weinig om een helling op te zoeken om te oefenen helaas. Maar ziet er heer leuk uit,

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:03

Wat leuk karuna!

We zijn naar Warth gegaan, k zag de file in mellau en we zijn lekker in de bus blijven zitten :)
Al was Warth ook niet helemaal geweldig, t skigebied ligt helemaal in de schaduw, sneeuw was onhandig plakkerig kwam met mn board amper vooruit soms, vrij veel ijs en de piste naar de lift beneden was echt voor skieers, erg smal en vlak op sommige stukken..
Vandaag rustdagje en morgen ga ik nog ergens naartoe maar nog geen idee met wie en waar :p en maandag moet ik toch echt helaas weer aan het werk..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:40

Jammer dat het zo tegenviel!

Wij zijn vandaag in Au aan t skiën, Diedamskopf. Heerlijk relaxed hier. Veel blauwe pistes dus lekker makkelijk dagje. Wel veel paadjes om van de ene naar de andere kant te komen die met snowboard niet heel relaxed zijn denk ik.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:28

Haha nou vrijdag wordt er niet in Nederland weer wat sneeuw voorspeld toch? ;-)

Wij zijn aan het aftellen! Saalbach ziet er nu goed uit op de webcams.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:44

Er is een mooi pak gevallen in Oostenrijk en er komt ook nog flink wat aan!

Heerlijke dagen gehad in Oostenrijk. Zondag weer terug gereden naar huis. Was gelukkig rustig op de weg, want het was in Zuid-Duitsland toch wel erg slecht. Veel sneeuw op de weg. Maar waren in 10 uur terug dus al met al viel t niet tegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:50

Jaaa sneeuw hier weer. Hopelijk voldoende.
Miccamaaike ik las de toestanden op de weg en was blij dat wij een week eerder moesten rijden. Redelijke puinhoop geloof ik.

Zell am see nu ook dik pak in plaats zelf.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:53

M'n tante heeft ove een stuk van 200km, ruim 4u gedaan. Totaal 16 u onderweg geweest (normaal 8-9 u rijden).

Solden ziet er ook goed uit, wel onwijs koud zeg :oo

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:55

Wij vertrekken volgende week zaterdag. We vertrekken vroeg. Hopelijk valt het mee onderweg. De afgelopen jaren zaten we gemiddeld rond de 8,5 uur reistijd. (Naar Westendorf, Konigsleiten en Gerlos)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:57

Celiien gefeliciteerd. Zell am see van de week -15 overdag. Ietsje anders dan wat wij hebben gehad, :+

Daaf gaan jullie in een keer? Wij waren blij het opgeknipt te hebben. Kwamen volledig uitgerust en relaxed aan zaterdag. Energie genoeg om nog van alles te gaan doen ook.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:59

Celiien gefeliciteerd met je verjaardag!

Ja wij rijden (tot nu toe) altijd in 1 x. Gaan met zo'n 25 man en we stoppen altijd onderweg 1 x bij een wegrestaurant en verder rijden we gewoon door. Maar tot nu toe hebben we altijd geluk gehad met het weer (geen sneeuw op de weg) dus ik heb geen idee wat we doen als het slecht wordt. Zie het wel :)

(Er zijn er zelfs een paar bij ons die helemaal niet stoppen haha. Iets met fanatieke rallyrijders :') )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:05

Wij hebben netjes steeds iedere twee uur gestopt voor plaspauze of plaspauze en hapje eten. En gewisseld onderweg. Heen hebben we over stuk van net geen 500 km heel lang gedaan door files en wegwerkzaamheden. Vertrokken vlak voor 11 in emmerich na boodschappen doen en waren pas kwart voor 8 bij pension. Was een redelijke drama rit maar wel gezellig gelukkig. Vanaf oberhausen alleen maar opstoppingen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:06

Gefeliciteerd Celiien!

Leuk al die mensen die net geweest zijn of bijna gaan! Wij rijden komende zaterdag rond 05.00 u aan, richting Flachau. Daar heeft het de afgelopen week flink gesneeuwd, ligt nu 175cm op de berg en 50 in het dal. :):)

Wij zijn vorig jaar op de heenweg een keer of 2 a 3 gestopt, en op de heenweg denk ik wel 10 keer. Had erg last van mijn rug en heb ongeveer 12 u aan een stuk zitten huilen van de pijn, ellende. :oo

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:07

Gefeliciteerd Celien! Ik hoop maar voor ons beiden dat de sneeuw blijft liggen. Er gaat zo te zien deze week niet veel bij vallen.

Als deze temperaturen aanhouden in solden, dan ga ik heel blij zijn met mijn nieuwe skibroek denk ik zo :)

Wij rijden ook in 1X, hoop maar dat we daar geen problemen mee gaan krijgen. Mijn schoonvader vind het wel leuk om af en toe horrorverhalen te vertellen over pakken sneeuw op de heen/terugweg.

Ach, we moeten nog eventjes wachten. Dat er sneeuw op de berg ligt, zorgt wel dat het gaat kriebelen. Vorig jaar lag er tot een week van tevoren nog helemaal niets.