Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:33

Narya schreef:
Eva schreef:
Leuk, wanneer ga je heen?

Hier is het opeens allemaal heel snel gegaan, ik vertrek over precies een week naar Duitsland. :))

Leuk, waar ga je naar toe? :D

Ankum :)

c_esther

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:51

Wat leuk dat iedereen weer plannen heeft :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:41

Leuk om te lezen dat iedereen plannen heeft of ergens heen gaan! Ben afgelopen week terug gekomen uit Duitsland, heb daar 2 weken op een Ranch gewerkt bij een Nederlandse eigenaar.
Heb het erg naar me zijn gehad, veel geleerd en wat een onwijs mooie omgeving om paard te rijden daar zeg, het bedrijf zit midden in de natuur :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:40

Leuke plannen inderdaad iedereen! Ik heb zelf nog 3 weekjes in NL te gaan voor ik voor onbepaalde tijd naar Nieuw Zeeland vertrek. Zo veel zin in!

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:39

__Sannne schreef:
Leuke plannen inderdaad iedereen! Ik heb zelf nog 3 weekjes in NL te gaan voor ik voor onbepaalde tijd naar Nieuw Zeeland vertrek. Zo veel zin in!

Zo, dat is een eind weg!
Wat voor werk ga je daar precies doen?

Hoe hebben jullie het allemaal met verzekering/telefoon abbo etc. Geregeld?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:39

Chantaliiejj schreef:
Leuk om te lezen dat iedereen plannen heeft of ergens heen gaan! Ben afgelopen week terug gekomen uit Duitsland, heb daar 2 weken op een Ranch gewerkt bij een Nederlandse eigenaar.
Heb het erg naar me zijn gehad, veel geleerd en wat een onwijs mooie omgeving om paard te rijden daar zeg, het bedrijf zit midden in de natuur :)

Zou je mij hier meer over kunnen vertellen?
Klinkt wel interessant, ik wil volgend jaar voor een periode ook zo iets gaan doen :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:55

Eva schreef:
__Sannne schreef:

Zo, dat is een eind weg!
Wat voor werk ga je daar precies doen?

Hoe hebben jullie het allemaal met verzekering/telefoon abbo etc. Geregeld?

Ik ga als receptionist in een backpackershostel aan de slag. Dit was mijn stagebedrijf van december t/m april en ik heb hier vanaf juli een vaste baan.

Mijn telefoonabbo loopt gelukkig toevallig in juli af, dus ga hierna voor sim only in Nieuw Zeeland zelf. Qua verzekeringen moet ik nog even kijken. Weet wel dat, aangezien ik niet verwacht binnen de volgende x aantal jaren weer in Nederland te gaan wonen, dat ik mij uit moet schrijven bij de gemeente, zorgtoeslag moet stop zetten en mijn zorgverzekering moet opzeggen. Ik ben dus straks gewoon in NZ verzekerd en niet meer in NL.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:25

lovelyfiefy schreef:
Chantaliiejj schreef:

Klinkt wel interessant, ik wil volgend jaar voor een periode ook zo iets gaan doen :)

+1

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:16

Ik ben gisteravond aangekomen op mijn nieuwe bestemming: Lanzarote! Ik woon hier samen met mijn vriend en ga deze week op zoek naar een baan. :j

__Sannne schreef:
zorgtoeslag moet stop zetten

Moet je dit zelf doen ja? Ik heb me wel uitgeschreven uit de gemeente en met mijn zorgverzekering gesproken, maar ben mijn zorgtoeslag een beetje vergeten. Kan dat via DigiD?

c_esther schreef:
Ik ga toch nog naar t buitenland, minimaal 4 maand naar Gran Canaria als reisleider')

Leuk! Bij welk bedrijf ga je werken en zitten zij toevallig ook op Lanzarote? :D Klinkt erg interessant, heb je meer informatie voor mij? (mag in pb)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:21

Ja als het goed is kan dat via je digid

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:29

@nissima ik doe je PB

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:06

lianne484 schreef:
Chantaliiejj schreef:

lianne484 schreef:
+1

Het is een kleinschalige Ranch met 7 paarden waar ze ook een back en breakfast hebben en ruiter 'vakantie's' organiseren, je doet de dagelijkse verzorging van de paarden, landje uit mesten, en mee met de ritten van de gasten, daarnaast help je ook mee met het ontbijt maken voor de gasten, helpen met de kamers voor de gasten in orden maken en ze vinden ze het fijn als je af en toe met de hond wandelt s'middags.
Ik zat toevallig in een periode waar sommige paarden een half jaar niet hadden gelopen vanwege een rustige winter periode, ik mocht dan met de paarden naar buiten om weer wat conditie 'op te bouwen', vond het zelf leuk om te doen en de omgeving is prachtig daar.

Omdat het zo klein is, is er natuurlijk veel minder te doen dan bij een hele grote Ranch. Het is wel op vrijwillige basis en je krijgt kost en inwoning. Als jullie meer vragen hebben hoor ik het wel :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:18

Even een vraag voor de frequent flyers hier! Ik heb deze vakantie voor het eerst een overstap bij mn vlucht, en ik poep 'm hier een beetje voor omdat het ook op Dubai Airport is. Gelukkig heb ik 4 uur de tijd dus dat moet wel lukken, ondanks dat ik alsnog ga stressen := Ik vraag me nl af wat er nou nog moet gebeuren. Krijg ik in Dusseldorf meteen ook de boarding pass voor in Dubai of moet ik opnieuw inchecken (waar je ook je ruimbagage achterlaat)?
Ik vlieg het hele stuk met dezelfde maatschappij, dus mijn ruimbagage gaat in één keer door toch? niet dat die opnieuw ingecheckt hoeft te worden in Dubai?

Grappig, ga ik in de middle of nowhere zitten en met wilde dieren werken maar ik stress hem momenteel het meeste voor het vliegen :')

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 23:24

hahaha, ja je bagage wordt gewoon doorgecheckt, als je aankomt kijk je gewoon weer op "departures" naar hoelaat en vooral welke gate je volgende vlucht vertrekt. loop je rustig daarheen, misschien weer door duane and thats all. komt helemaal goed hoor!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:54

casperzazoe schreef:
Even een vraag voor de frequent flyers hier! Ik heb deze vakantie voor het eerst een overstap bij mn vlucht, en ik poep 'm hier een beetje voor omdat het ook op Dubai Airport is. Gelukkig heb ik 4 uur de tijd dus dat moet wel lukken, ondanks dat ik alsnog ga stressen := Ik vraag me nl af wat er nou nog moet gebeuren. Krijg ik in Dusseldorf meteen ook de boarding pass voor in Dubai of moet ik opnieuw inchecken (waar je ook je ruimbagage achterlaat)?
Ik vlieg het hele stuk met dezelfde maatschappij, dus mijn ruimbagage gaat in één keer door toch? niet dat die opnieuw ingecheckt hoeft te worden in Dubai?

Grappig, ga ik in de middle of nowhere zitten en met wilde dieren werken maar ik stress hem momenteel het meeste voor het vliegen :')

Je krijgt je boarding pass gelijk al. Dubai is een super makkelijk vliegveld, alles staat duidelijk aangegeven. Kijk op het bord vanaf welke gate je volgende vlucht gaat en volg de bordjes naar de gate. Kan zijn dat je met het treintje/metro moet maar dat is ook allemaal super makkelijk aangegeven.

En je ruimbagage hoef je idd niks mee te doen, dat wordt voor je van vliegtuig naar vliegtuig gebracht.

Komt helemaal goed! :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:56

Oke jullie lacherige en relaxte reacties stellen me wel gerust *\o/*

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:36

Zo al lang niet in het topic gekeken! Ik ben nu voor de 2e werk dag in Frankrijk bij een melkveehouderij. Behalve het kwart voor 5 op om 5 uur te melken is het prima te doen. Snap helaas niks van de taal :+

Er zijn op moment allemaal baby-dieren: 2 kittens, 8 pups, kalfjes en lammetjes. Erg vreselijk dat die moeten worden geknuffeld :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:24

kionasuppie schreef:
Zo al lang niet in het topic gekeken! Ik ben nu voor de 2e werk dag in Frankrijk bij een melkveehouderij. Behalve het kwart voor 5 op om 5 uur te melken is het prima te doen. Snap helaas niks van de taal :+

Er zijn op moment allemaal baby-dieren: 2 kittens, 8 pups, kalfjes en lammetjes. Erg vreselijk dat die moeten worden geknuffeld :D

Haha :p , hoe lang zit je daar? Want zo vroeg op staan went van zelf ;)
Zeker als het iedere dag is. Krijgt je lichaam een heel fijn ritme van uiteindelijk.

Knuffeldiertjes maken dat dan vast ook wel een stuk dragelijker ;)
Kunnen ze trouwens wel engels?
Want anders lijkt communiceren me inderdaad wel erg lastig.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:07

Ik zit hier ongeveer 7 weken.. Ja als ik een ritme heb is het makkelijker maar nu... Phoe
Het zijn Nederlandse mensen dus dat is erg fijn!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:45

kionasuppie schreef:
Ik zit hier ongeveer 7 weken.. Ja als ik een ritme heb is het makkelijker maar nu... Phoe
Het zijn Nederlandse mensen dus dat is erg fijn!

O gelukkig!
Dus je kan dan gewoon nederlands met ze praten.
Probeer je daar dan nu ook een beetje de taal te leren?
Of dat niet?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:48

Nou daar ben ik niet echt om heen gegaan, er werken hier wel gewoon franse dus je pikt vanzelf van alles mee. :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 04:32

Ik ben onderweg naar Schiphol! Weer een avontuur voor de boeg om 8 weken te gaan werken aan de Costa Brava. Ontzettend moe, maar 2 uur slaap gehad, maar goed! Met frisse moed het vliegtuig in!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:49

sureido schreef:
Ik ben onderweg naar Schiphol! Weer een avontuur voor de boeg om 8 weken te gaan werken aan de Costa Brava. Ontzettend moe, maar 2 uur slaap gehad, maar goed! Met frisse moed het vliegtuig in!

Veel plezier en succes!

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:59

sureido schreef:

Succes! Veel plezier daar

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:49

sureido schreef:

Succes en veel plezier!

Ik ga juist nu naar huis van een avontuur van 5 maanden.