IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:26

Zeker waar Fenrir :j

Ik ga jaarlijks naar Zweden en heb pas vorig jaar voor het eerst echt last gehad van muggen :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:35

Ik ga in september naar ijsland. In ieder geval rijden. De horse round up tour en dan heb ik nog een paar dagen daarvoor waarin ik zelf dingen ga bekijken. Nu nog even uitstippelen wat ik wil gaan bekijken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:28

Oohh tof dat je een round up gaat doen :D Is zoveel te zien geloof ik, ik moet ook nog even goed kiezen.

Ook qua excursies, het liefst zou ik alles doen maar helaas heb ik ook niet onbeperkt geld :+ Wie heeft er excursies gedaan waarvan die zegt: Ja dát moet je zeker doen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:38

Boottocht bij Jokulsarlon <3

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:09

Collega van me raakt maar niet uitgepraat over Landmannalaugur, maar ze zegt dat het juist leuker is zelf te gaan dan met georganiseerder tour.
Gewoon de bus pakken (of auto huren) en gaan wandelen, zegt ze.

Waarschijnlijk ook minder duur dan een gewone excursie ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:33

Landmannalaugur heb je wel echt een 4wd voor nodig.
Is ook niet het hele jaar bereikbaar, dus ligt er aan wanneer je gaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:41

Je kan er ook met de bus heen mocht je geen 4x4 willen/kunnen huren.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:21

Iemand enig idee voor hoe lang het leuk is om in de blue lagoon te verblijven. Ik heb met mijn huidige dagplanning iets van 3 uur maar geen idee of dat veel te weinig is

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:36

Dat is prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:50

Joki schreef:
Iemand enig idee voor hoe lang het leuk is om in de blue lagoon te verblijven. Ik heb met mijn huidige dagplanning iets van 3 uur maar geen idee of dat veel te weinig is

Prima te doen, maar er zijn meer thermale baden voor een stuk minder geld en minder drukte (zoals Myvatn) :j

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:55

Ik ga er wss dit jaar 4 dagen heen met mijn vader!!
In het jaar dat ik 16 word mag ik een bestemming in europa uitkiezen voor 4 dagen *\o/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:34

Bizzybijtje schreef:
Joki schreef:

Prima te doen, maar er zijn meer thermale baden voor een stuk minder geld en minder drukte (zoals Myvatn) :j

Snap ik maar ik wil een paar dagen gecentreerd vanuit reykjavik dingen gaan doen en dan past blue lagoon wel goed in de planning

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:36

Love2sk8 schreef:
Ik ga er wss dit jaar 4 dagen heen met mijn vader!!
In het jaar dat ik 16 word mag ik een bestemming in europa uitkiezen voor 4 dagen *\o/*

Let goed op de vlucht tijden met het boeken van je vlucht. Volgens mij is het namelijk zo dat icelandair pas rond 22u30 aankomt en wow Air om 6u sochtends vertrekt. Wij hebben geregeld dat we heen met wow Air vliegen en terug met Iceland Air Hierdoor hebben we 2x een halve dag extra :)

Veel plezier!

Ik denk idd dat we een 4x4 voor 3 dagen ofzo huren. En misschien ook een tentje huren, zag dat je bij landmannalaugar heel tof kan kamperen. Slaapzakken nemen we wss sowieso mee

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:46

Voor de mensen die dit jaar naar IJsland gaan houden jullie er rekening mee dat van 27 juni tot 3 juli de landsmot daar is? Dit is een hele grote paarden wedstrijd waar heel veel mensen op af komen.
Dit zorgt ervoor dat alles in de omgeving in die tijd bol geboekt zit en ook de prijzen omhoog gaan.
Als je niet aan een bepaalde tijd gebonden zit wel iets om rekening mee te houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:53

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:46

Na lang sparen komt dan eindelijk mijn droom uit: Een trektocht te paard door IJsland. Nu stond er een aantal jaar geleden bij de site waar ik de reis geboekt heb dat je als je ruiterspullen uit NL meenam(Zoals cap,laarzen ed.) je die moest desinfecteren en een certificaat van een dierenarts moest hebben. Nu staat dat niet meer op de site.

Dus nu vraag ik me af of het nog steeds verplicht is? Hoe doen jullie dat als je gaat paardrijden in IJsland?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:59

Het moet nog steeds ontsmet worden vanwege in IJsland onbekende ziektes, maar er zijn veel mensen die dit zonder dierenarts-certificaat zelf doen omdat (de meeste?) dierenartsen dit niet doen in Nl

Ik ben van plan zelf VirkonS te kopen (kan gewoon online, in niet al te grote hoeveelheden) en zelf mijn schoenen netjes en grondig schoon te maken. Kleding gaat naar de stomerij (wordt het ook eens een keer goed schoon haha) en de rest koop ik nieuw en laat ik in verpakking (handschoenen, simpele chaps) of leen ik van de stal in IJsland (zoals cap).
Ik ben van plan de betaalbewijzen etc. mee te nemen als soort van bewijs.

Het kan ook op Keflavik airport maar dat schijnt duur te zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:32

NoeskaMoos schreef:
Het moet nog steeds ontsmet worden vanwege in IJsland onbekende ziektes, maar er zijn veel mensen die dit zonder dierenarts-certificaat zelf doen omdat (de meeste?) dierenartsen dit niet doen in Nl

Ik ben van plan zelf VirkonS te kopen (kan gewoon online, in niet al te grote hoeveelheden) en zelf mijn schoenen netjes en grondig schoon te maken. Kleding gaat naar de stomerij (wordt het ook eens een keer goed schoon haha) en de rest koop ik nieuw en laat ik in verpakking (handschoenen, simpele chaps) of leen ik van de stal in IJsland (zoals cap).
Ik ben van plan de betaalbewijzen etc. mee te nemen als soort van bewijs.

Het kan ook op Keflavik airport maar dat schijnt duur te zijn.

Cap huren hou ik niet zo van, vind ik onfris. Heb rubberen laarzen, kan dat en de cap ook met dat VirkonS Spul? Ik wist niet dat kleding ook gedaan moest worden, is de wasmachine niet genoeg? Was toch al van plan nieuwe broeken te kopen, dus misschien die alleen bewaren voor IJsland en het bonnetje te bewaren. En moet je al je kleding laten doen? ook wat je niet draagt tijdens het rijden?

Bedankt vor je antwoord trouwens!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:49

In Reykjavik zit een mooie topreiter zaak _O-
Toen wij er waren was er sale. Koste zeker alles de helft van wat t hier kost :=

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:34

Ze raden aan zo'n buff sjaaltje te kopen voor onder de gehuurde cap, ook lekker voor warmte.
Het ligt er een beetje aan wat voor cap je hebt, maar een plastic cap zou schoon gemaakt kunnen worden denk ik. Met stof zou ik eerst een klein stukje testen of het geen vlekken oid geeft.
Rubberen laarzen kan zeker; in tijden van ziektes op boerenbedrijven zie je ook altijd van die voetbaden met Virkon staan en rubberen regenlaarzen kunnen daar prima doorheen.

Kleding gaat specifiek om kleding die bij paarden is gedragen / gedragen gaat worden daar. Heet wassen kan ook, ik geloof 60 graden? Ik ben bang dat mijn broek daarbij krimpt dus wil de stomerij om hulp vragen :+

In de instructies die ik heb gekregen, moet je alles dus goed schoon maken en dan daarna nog 5 dagen in een afgesloten ruimte (weg van paarden) laten staan voordat je ze echt meeneemt.
Ze raden ook aan het na de terugreis nogmaals te doen, omdat je andersom ook ziektes zou kunnen overbrengen naar de paarden hier.

Alles in Reykjavik kopen kan ook heel handig zijn haha.
Als het geen sale zou zijn, is het dan ook een beetje betaalbaar Skessa?

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:58

NoeskaMoos schreef:

Topreiter is zeker geen goedkoop merk, voor een rijbroek betaal je al gauw 200 euro. Er zullen ook vast wel goedkopere ruiterwinkels op ijsland zitten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:12

NoeskaMoos schreef:
Ze raden aan zo'n buff sjaaltje te kopen voor onder de gehuurde cap, ook lekker voor warmte.
Het ligt er een beetje aan wat voor cap je hebt, maar een plastic cap zou schoon gemaakt kunnen worden denk ik. Met stof zou ik eerst een klein stukje testen of het geen vlekken oid geeft.
Rubberen laarzen kan zeker; in tijden van ziektes op boerenbedrijven zie je ook altijd van die voetbaden met Virkon staan en rubberen regenlaarzen kunnen daar prima doorheen.

Kleding gaat specifiek om kleding die bij paarden is gedragen / gedragen gaat worden daar. Heet wassen kan ook, ik geloof 60 graden? Ik ben bang dat mijn broek daarbij krimpt dus wil de stomerij om hulp vragen :+

In de instructies die ik heb gekregen, moet je alles dus goed schoon maken en dan daarna nog 5 dagen in een afgesloten ruimte (weg van paarden) laten staan voordat je ze echt meeneemt.
Ze raden ook aan het na de terugreis nogmaals te doen, omdat je andersom ook ziektes zou kunnen overbrengen naar de paarden hier.

Dank voor je uitgebreide bericht!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:39

Ik heb nu echt geboekt. Nu al enorm zin in. Wat duurt het dan opeens lang tot het september is :+

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:46

Wij zijn sinds 6 mei al weer terug, fantastische rondreis gehad en zeker niet de laatste keer!
We zijn nu al stiekem aan het kijken of we in oktober nog een paar daagjes kunnen, mogelijk noorderlicht spotten!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:56

Lisan89 schreef:
Wij zijn sinds 6 mei al weer terug, fantastische rondreis gehad en zeker niet de laatste keer!
We zijn nu al stiekem aan het kijken of we in oktober nog een paar daagjes kunnen, mogelijk noorderlicht spotten!

Oeeeh foto's:D ? Hebben jullie de ringweg gedaan?