Ik ga jaarlijks naar Zweden en heb pas vorig jaar voor het eerst echt last gehad van muggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bizzybijtje schreef:Joki schreef:Iemand enig idee voor hoe lang het leuk is om in de blue lagoon te verblijven. Ik heb met mijn huidige dagplanning iets van 3 uur maar geen idee of dat veel te weinig is
Prima te doen, maar er zijn meer thermale baden voor een stuk minder geld en minder drukte (zoals Myvatn)
Love2sk8 schreef:Ik ga er wss dit jaar 4 dagen heen met mijn vader!!
In het jaar dat ik 16 word mag ik een bestemming in europa uitkiezen voor 4 dagen
NoeskaMoos schreef:Het moet nog steeds ontsmet worden vanwege in IJsland onbekende ziektes, maar er zijn veel mensen die dit zonder dierenarts-certificaat zelf doen omdat (de meeste?) dierenartsen dit niet doen in Nl
Ik ben van plan zelf VirkonS te kopen (kan gewoon online, in niet al te grote hoeveelheden) en zelf mijn schoenen netjes en grondig schoon te maken. Kleding gaat naar de stomerij (wordt het ook eens een keer goed schoon haha) en de rest koop ik nieuw en laat ik in verpakking (handschoenen, simpele chaps) of leen ik van de stal in IJsland (zoals cap).
Ik ben van plan de betaalbewijzen etc. mee te nemen als soort van bewijs.
Het kan ook op Keflavik airport maar dat schijnt duur te zijn.
NoeskaMoos schreef:Ze raden aan zo'n buff sjaaltje te kopen voor onder de gehuurde cap, ook lekker voor warmte.
Het ligt er een beetje aan wat voor cap je hebt, maar een plastic cap zou schoon gemaakt kunnen worden denk ik. Met stof zou ik eerst een klein stukje testen of het geen vlekken oid geeft.
Rubberen laarzen kan zeker; in tijden van ziektes op boerenbedrijven zie je ook altijd van die voetbaden met Virkon staan en rubberen regenlaarzen kunnen daar prima doorheen.
Kleding gaat specifiek om kleding die bij paarden is gedragen / gedragen gaat worden daar. Heet wassen kan ook, ik geloof 60 graden? Ik ben bang dat mijn broek daarbij krimpt dus wil de stomerij om hulp vragen![]()
In de instructies die ik heb gekregen, moet je alles dus goed schoon maken en dan daarna nog 5 dagen in een afgesloten ruimte (weg van paarden) laten staan voordat je ze echt meeneemt.
Ze raden ook aan het na de terugreis nogmaals te doen, omdat je andersom ook ziektes zou kunnen overbrengen naar de paarden hier.
Alles in Reykjavik kopen kan ook heel handig zijn haha.
Als het geen sale zou zijn, is het dan ook een beetje betaalbaar Skessa?