Gezocht met spoed bijrijder naar zweden....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Re: Gezocht met spoed bijrijder naar zweden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:21

Waar zoek je precies Aikon? Weet nog een leuk huisje te koop (mijn schoonmoeder woont in Zweden en komt terug naar Nederland), dan kun je je horizon misschien een beetje verbreden.
Ik weet dat er heel veel te koop staat in haar regio, veel Nederlanders kopen een huisje in de hoop de kosten er uit te kunnen halen door de verhuur, maar dat valt nog niet mee. Bovendien is werk vinden (sommigen hopen daarop) bijna onmogelijk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:24

Karuna in zweden is het net als hier dat je voor gewicht betaald. Al weet ik niet 123 hoe dat daar met campers geregeld is. Diesels zijn zwaarder.

Ohjajoh dat weet ik inmiddels ;) Maar dat is achter af -O- Route planner gaf een heel ander verbruik aan, gebaseerd op wat ik dacht dat hij verbruikte.

Hilli ik had zelf ook al zoiets, ik heb geen camper nodig in zweden als ik daar woon. Een kleiner ligt autootje zat ik al naar te kijken. Mede omdat ik niet weet hoe mijn camper zich houd in de winter. (vorst en sneeuw op de weg)

Turtlelito ik zoek een klein simpel huisje met minimaal 1 ha grond. Heel zweden mag, maar ik heb een afspraak met mijn ouders dat ik enigszins bij hun in de buurt blijf. Ik heb een handicap en zij willen als het nodig met een paar uur bij mij kunnen zijn.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:30

Huisje van mijn schoonmoeder staat bij Hagfors (dat is dan weer een stukje boven Karlstad). Laat maar weten als je wat meer info wilt, ik kan zo zorgen dat je wat info krijgt over wat er al te koop is daar.

En kleine schattig huisjes daar in overvloed, da's de specialiteit van de regio :).
Ik zou vooral goed kritisch zijn op bv de manier waarop het huisje verwarmd wordt, ik weet dat in de aanpassing daarvan wel wat geld kan gaan zitten. Wordt bv gebruik gemaakt van aardwarmte, pellets of hout (maar dat is vooral leuk als je een goede conditie hebt en gebruik kan maken van je eigen bosje in de achtertuin).

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:42

Mijn moeder "woont" in Munkfors :D

Ik wil pertinent geen cv op wat voor een manier ook. Word dus echt houtkachel. Vandaar ook de minimaal 1 ha. ;)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:46

Haha Aikon, wat een toeval!
Ik zal even wat gegevens vragen over haar huisje. Is echt helemaal opgeknapt, ik twijfel alleen over de oppervlakte van de tuin. Is nl 'wat kleiner' voor Zweden, maar dat zegt dan weer helemaal niks :D .

Zij kent in ieder geval alles en iedereen daar in de buurt, dus misschien weet ze nog wat anders leuks.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:42

Al wat gehoord over de bouwtechnische keuring?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:03

Ik ben vorige week nog in Munkfors geweest! :) Ben al helemaal verliefd geworden op Zweden, ik snap dat je daar een huisje wilt kopen! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:58

Wat een leuk huisje!!! Ik heb je topic gevolgd, echt erg leuk!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:29

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:40

Wat cool, op deze manier kennen Brainless en ik elkaar dus ook, alleen dan van een ritje Roemenie haha. En we zijn nog een keer met z'n tweetjes daarheen geweest.
Bokt kan zooooo handig zijn voor dit soort dingen.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:20

Jammer dat ik dit nu pas lees, had graag met je meegewild! Zelf net terug uit die omgeving (Eksjö). Heerlijk daar en wil eigenlijk nooit meer weg :-p

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:27

Voor de volgende rit meld ik me hoor. Wat leuk zo'n avontuur, een huisje in het buitenland :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:57

Bij de volgende rit ga je een grote bus mogen inleggen voor iedereen dat mee wilt :')