Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:27

De winter is daar van december tm februari. Daarna lopen de temperaturen weer op. Ik ben een keer in februari geweest, maar dat doe ik niet meer. Het was net aan 20 graden, een frisse wind en het water was ook niet zo lekker. Het liefst ga ik in het najaar of in april. Dan is het niet te heet, maar gewoon heerlijk.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:39

Ik vond oktober de beste tijd om te gaan. :j Qua temperatuur nog lekker maar niet zo vreselijk heet als in de zomer en de watertemperatuur is dan heerlijk! <3

Januari doe ik ook niet meer denk ik. Vorige keer was het prima, maar nu zit ik vandaag voor het eerst in bikini aan het zwembad, na 3 dagen... Misschien in maart een keer, later kan ik helaas niet weg ivm werk.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:10

Ik heb juist wel positieve ervaringen met eind Februari. Als ik jullie was zou ik inderdaad even afwachten en kijken rond die tijd, Egypte is op dit moment toch niet zo enorm populair dat je vast ook nog keuze zat hebt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:58

*schopje*

Ik en mijn vriend gaan 21 juni voor 12 dagen naar Hurghada.
We willen graag snorkelen en een quad tocht door de woestijn. Ook zou ik graag willen paardrijden.

Hebben jullie nog tips? Hoe zijn de markten en wat kunnen we verwachten kwa prijzen?

We zitten all inclusive, maar vinden het ook leuk om een rondje buiten te lopen, praten met de lokale mensen en ergens een flesje drinken kopen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:20

Sharoontje: Wij zijn een maand geleden geweest, ook in Hurghada. Prijzen vallen echt heel erg mee! Heel luxe uit eten geweest (ook al zaten we all inclusive) voor omgerekend nog geen 25 euro. Snorkelen is sowieso een aanrader, kost wel wat (volgend mij was het voor 2 personen omgerekend een 100 euro) maar zo mooi om te zien! Paardrijden heb ik daar niet gedaan (nog wel even getwijfeld) en quad ook niet. Maar bij dit soort dingen vooral even de prijs naar beneden praten, vaak kan er een heleboel vanaf.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:39

Hallo sharoontje,

Ik werk momenteel in Egypte (hurghada) in het toerisme, dus weet veel van verschillende uitstappen en prijzen. Een boottocht via mijn organisatie is 39€ pp all in. Quadrijden €25 dus de roijzen hier vallen zeker mee. Je mag me altijd Pb doen voor meer info over restaurantjes, winkelcentra etc ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:20

Carolien; dankjewel voor de info. Dat is inderdaad niet duur!

Esther; ik ga je zo even een pb doen!

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:27

Ow wat toevallig wij zijn in de meivakantie naar Jungle Aqua Park geweest! Heel erg leuk, wij zijn 1x naar een winkelcentrum op 15 minuten loop afstand geweest en daar was niet veel aan dus de rest van de dagen op het hotel gebleven. Echt heel veel plezier het is echt een vet gezellig en leuk hotel! En een tip probeer alle ice cofees uit, onze favoriet was de Lion van Jazz :))

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:30

I love ice coffees haha! Ga ik zeker proberen! Shoppen hoeft niet perse, maar thuis komen met een leuke tas, slippers oid is altijd leuk :D

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:55

Hoi allemaal!

Wij zijn op zoek naar een zon zekere bestemming eind oktober begin november. Egypte is daar een van.
We hebben een paar hotels in Marsa Alam bij de haven port Ghalib.
Is iemand hier geweest?
Ik vraag me af of je hier wel buiten het hotel kan lopen en zo. Want alleen in een resort blijven is ook weer zo saai.
En is een uitje naar Luxor veilig?
Misschien kan iemand me helpt met tips of informatie!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:13

Ik ben ook geïnteresseerd in egypte maar dan vooral voor de piramides. Is het mogelijk in 1 van de piramides te gaan eventueel met gids?

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:29

TamaraFloor; Ik ben nu 2 keer richting Marsa Alam geweest! Beide keren in het hotel The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort. Echt een geweldig hotel! Het personeel is super en je hebt geen last van eventuele Russen aangezien die niet op Marsa Alam mogen landen..
In de buurt is er niet veel te zien, wel kun je vanaf dat hotel over het strand naar de schildpaddenbaai lopen (Hier kun je met een beetje mazzel schildpadden en zeekoeien spotten tussen het zeegras). Ook kun je vanaf het hotel met een busje naar Port Ghalib. Wij hebben dit alleen nooit gedaan, maar dat is voor zover ik weet gewoon veilig. Mijn ouders hebben voorheen ook een uitje naar Luxor gedaan. Dat was een lange tocht maar dat was het wel waard volgens hen. Ook daar was het volgens mij gewoon veilig.

Ik ben momenteel met mijn ouders en broer/schoonzusje en vriend aan het kijken of we in februari een soort georganiseerde mini rondreis gaan doen door Egypte. Dan beginnen we in Caïro, onder andere piramides en vliegen we daarna van Caïro naar Luxor. Dan bekijken we van alles daar in de omgeving en d.m.v. een cruise eindigen we uiteindelijk in Aswan.

moonsparkle ik heb geen idee hoe het met de piramides zit. het enige wat ik me kan herinneren is dat deze echt meer in de buurt van Caïro en de Nijl liggen. Weet niet of je vanuit een resort aan de kust erheen wilde? Want ik heb geen idee of dat dan te ver is.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:05

Goedenmiddag,
ik woon en werk in Egypte, Hurghada. Marsa alam is mooi om te snorkelen, maar verder buiten de hotels is er niet veel. Een kleine haven maar dat is het. Zou je meer willen wandelen buiten het hotel zou ik eerder voor Hurghada kiezen.
Naar luxor gaan wordt door de Nederlandse overheid nog altijd afgeraden, Caïro is wel mogelijk. Daar vind je de piramides en ja daar kan je ook naar binnen gaan.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:56

Maar kan je in hurghada bijvoorbeeld ook zo mooi snorkelen? Ik hoorde dat je dat in Marsa Alam heel mooi kan doen!
We willen vooral relaxen en zonnen en snorkelen. En af en toe even er uit.
Misschien een cliché vraag maar is het veilig om heen te gaan. Ik bedoel met het vliegtuig over de Sinai en zo? Natuurlijk kan er overal wat gebeuren maar wil me wel veilig en onbezorgd kunnen voelen.
Alle reisorganisaties bied Egypte aan geloof ik dus lijkt me wel.
Maar misschien de ene plaats meer dan de andere?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:21

In Hurghada kan je zeker ook mooi snorkelen. Wel afhankelijk per hotel maar zeker met een boottocht ga je prachtige dingen zien. Mocht je geïnteresseerd zijn in uitstappen laat t me zeker weten!
En ja het je hienabsoluut veilig. Ik voel me hier veiliger dan in Nederland ;)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:15

We zijn er uit! Het word Egypte. En waarschijnlijk toch Marsa Alam. Vooral voor het mooie snorkelen. Ik heb ook een tripje voorbij zien komen naar Sataya. Oftewel het dolfijnen rif.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand wat dat kost? Je kan ook met overnachting op de boot! Dat lijkt me helemaal geweldig!
Ons oog is tot nu toe op Royal Tulip resort gevallen. Wel buigen het centrum maar met een geweldig huisrif en goede beoordelingen.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:07

Ooooh jaaaa Sataya! Daar ben ik heen geweest, dat was echt ge-wel-dig!
Wel gewoon een dagtrip gedaan. Was erg vroeg op (werden om 5 uur 's ochtends opgehaald), maar het was het dubbel en dwars waard. Het was voor ons toen ongeveer 2 uur met de bus en daarna nog 2 uur met de boot (waarbij de halve boot wel zeeziek was door die dag flinke golven). Wij betaalden toen geloof ik rond de 80 euro per persoon voor een dagtripje.
Heb trouwens nog een filmpje ervan! Zie link
https://www.youtube.com/watch?v=9yd-AJPkqg4

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:18

Zie mijn foto's op de vorige pagina. Dit was in Marsa Alam, daar zaten we in het Hilton hotel. De dolfijnen zijn bij Sataya. Wij zijn ook al een paar keer in Hurgada geweest en ook daar is het snorkelen prachtig hoor. (zie foto's pagina 6 onderaan)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:55

Cindy je filmpje is niet beschikbaar helaas!!
Is wel flink aan de prijs haha! Maar blijkbaar wel waard dus? Ik las ergens iets over 60 euro of zo.

Wat een gave foto's Kimmes!!
Maar vanuit een andere plaats is die trip niet te doen aangezien het vanaf Marsa Alam al 2 uur met de bus is!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:40

Geboekt!
12 dagen Royal tulip beach resort in Marsa Alam! Wel buiten het dorp maar wel met het beste rif in de buurt! Ook al contact gehad met duikschool over de dolfijnen rif trip.
Nu nog twee en halve maand wachten...
Ik hoop stiekem nog steeds dat we wel naar Luxor kunnen maar ben bang van niet!