Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:44

Leuk! Wij vertrekken de 27ste, dus kan ik misschien nog net van je horen hoe het bevallen is.... Ik ben druk aan het rondgoogelen, zodra ik tips heb stuur ik je wel een pbtje.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:57

Hoezo naar Tsjechië en geen Oostenrijk of Frankrijk

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:05

Er is toch besloten om in 2015 op wintersport te gaan. We gaan naar Val Thorens. Een mega skigebied in Frankrijk dat bovendien lekker hoog ligt. Hopelijk is de sneeuw daardoor ook beter. Ons appartement ligt vlak naast de piste, echt heel chill.

Gisteren nieuwe schoenen en bindingen gekocht. Na vier jaar intensief boarden op de borstelbaan en op de pistes in Oostenrijk, waren mijn oude schoenen en bindingen wel aan vervanging toe. Ik kan er voorlopig weer tegenaan. *\o/*

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:13

@CorieenRN: in ons geval vanwege combi sneeuwzekerheid/beschikbaarheid/prijs. Ik was op zoek naar een huis (redelijk luxe, zelfstandige woning met drie slaapkamers) in een sneeuwzeker gebied in de week tussen Kerst en Oud en Nieuw.

We hebben heel laat besloten om te gaan (lees: een paar weken geleden) en in Oostenrijk en Frankrijk viel het niet mee om iets betaalbaars te vinden. Tsjechië is natuurlijk qua pistes niet te vergelijken, maar omdat we geen van allen ervaren skieeers zijn (en ikzelf zelfs helemaal niet ga skieen) is dat voor ons niet zo erg. Bovendien hebben we nu ook nog de mogelijkheid om een dag naar Praag te gaan, wat ons erg aansprak.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:30

Tja dan is de keus snel gemaakt ja :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:51

@turtlelito: Begrijpelijk dat je dan voor Tsjechië gaat. Zou zelf nooit buiten Oostenrijk gaan als ik kon kiezen. Maar snap heel goed dat je zegt dat je liever naar Tsjechië gaat dan helemaal niet ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:59

Ik zou Frankrijk ook nog wel een x willen doen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:05

Leuk topic! Ik wil al 2 jaar lang weer skien, maar steeds geen vriendinnen die mee kunnen gaan ivm geld of tijd. Dus het houdt elke keer op. En met een onbekende lijkt me ook niks. Het lijkt me juist leuk met vriendinnen.

Laatste twee keer met school geweest bij de Hochzeiger. Ben ook een keer naar Winterberg en Mayrhofen geweest met familie.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:12

Jammer is dat he! ik heb dat ook met vriendinnen. nu ga ik met een paar meiden van het Sgw'en :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:25

Hebben jullie ervaring met last minutes boeken?
Ik wil samen met mijn vriend gaan, maar misschien willen mijn vader en broer ook, zou dan januari of februari worden.
Of zal ik toch nu boeken of wachten tot mijn vader en broer duidelijkheid geven? En miss pas 1 of 2 weken van te voren boeken?
Ik wil in elk geval naar een vrij groot ski gebied, vorig jaar saalbach hinterglemm. Dat beviel goed, dus dit jaar weer of iets vergelijkbaars.
Maakt voor mij ook niet uit of het Frankrijk, Oostenrijk of Zwitserland is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:35

Kosten lopen dan wel erg op denk hoe langer je wacht..
Frankrijk is super groot hoor ik van verhalen en Oostenrijk meer apreski

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:37

Me moeder en ik wilde eerst ook wachten op last minutes. Vaak heb je met 2 personen nog wel kans in Oostenrijk, maar met zn vieren wordt het al snel moeilijk om wat betaalbaars te vinden. Dan is het gewoon hopen dat je er nog tussen komt als er mensen geannuleerd hebben. Dit is vaak alleen wel ECHT last minute soms helaas..

Het is wel een risico maar wel mogelijk ;)

Edit: Ik zei Oostenrijk omdat ik alleen daar ervaringen mee heb. Andere landen zou ik het niet weten!
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 24-11-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:39

Daar ben ik soms idd ook wel bang voor, nu zie je nog aanbiedingen van 200 euro incl skipas.
Misschien moeten we toch wel boeken en dan kunnen mijn vader en broer evt nog een last minute boeken in hetzelfde dorp.
Apres ski doen we niet aan, we gaan meestal al vroeg de piste op en dan in de avond eten en wat TV kijken of lezen. Of evt bubbelbad/welness, hebben we ook een keer gehad, was wel heel relaxed.

Wat zijn trouwens jullie favoriete gebieden :)?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:05

Ik vond zelf Mayrhofen erg mooi wilde nog graag naar hinterux!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:45

Wij zitten met z'n 2en in een 6persoons appartement (nou ja, zo'n schoenendoos dus, 4 goed te doen, met 6 moet je elkaar wel echt heel erg aardig vinden en niet teveel bewegen) en dan is het geen enkel probleem om er later personen bij te boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:10

Margreet schreef:
Wij zitten met z'n 2en in een 6persoons appartement (nou ja, zo'n schoenendoos dus, 4 goed te doen, met 6 moet je elkaar wel echt heel erg aardig vinden en niet teveel bewegen) en dan is het geen enkel probleem om er later personen bij te boeken.

Wij boeken ook altijd een maat groter, als je dan met zn 6en zou gaan heb je 1 2persoonsbed, een stapelbed en een slaapbank :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:47

Wij gaan al 20 jaar lang naar Gerlos (Een keer naar Kapll geweest, maar zaten toen twee weken ingesneeuwd zonder stroom, en moesten wegens lawine gevaar bijna met de helikopter afgevoerd worden. Gelukkig konden we net daarvoor toch nog snel met de auto weg.) En we vinden het er nog steeds heerlijk. Kennen het hele gebied uit ons hoofd dus gaan ook het hele gebied door. We gaan meestal ook nog een dagje naar Kaltenbach. Ook leuk!

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:51

Leuk topic!!
Ik ga dit jaar ook weer lekker snowboarden in oostenrijk (geen idee waar precies :+ ) met de familie. wij gaan in de voorjaarsvakantie

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:57

Weet iemand trouwens hoe vaak je een board moet laten waxen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:02

bliver schreef:
Weet iemand trouwens hoe vaak je een board moet laten waxen?

Ik doe het elk jaar. Of ja, telkens vlak voor ik op vakantie ga. Toen ik m kocht werd mij verteld dat hij na een week wintersporten opnieuw gewaxt moet worden. Ben je een jaar niet geweest, moet je het ook doen, want dan is de wax helemaal uitgehard geloof ik.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:03

Ik breng mijn skies altijd weg aan het einde van het seizoen/vakantie. Of tussen de vakantie en een weekend weg door als ze er slecht uitzien. Ligt er ook aan hoe diepe groeven erin zitten.

Wij zijn een paar jaar naar Krimml geweest. Je kan vanaf daar ook naar de Koningsleite toe (Gerlos). ERG naar ons zin gehad! Jaar naar Lermoos maar dat vonden we niets met al die kleine gebiedjes. Paar jaar in Brixen im Thale geweest in het Brixental-gebied. Echt super leuk daar en erg groot, alleen zijn de pistes nooit echt heel lang, tenzij je een dalafdaling maakt. Maar die zijn als eerste het slechtst. Het gebied ligt best laag en is wel gevoelig voor sneeuw. Aantal jaar al slechte jaren gehad.

Ga zelf nu voor het eerst naar Kirchberg in het Kitzbuheler Alpen. Ben op meer plekken geweest maar toen nog erg jong, dus kan me niet echt herinneren hoe het daar was. Vond toen alles wel prima :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:03

Wij brengen onze boards de dag voordat we daadwerkelijk gaan boarden (wij zijn er altijd een dag eerder) weg om te waxen en eventueel te slijpen. De volgende ochtend halen we voordat we de berg op gaan eerst ons board op.
Dus wij doen het ieder jaar.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:09

Slijpen doe ik jaarlijks (bij 1 a 2 weken wintersport) en dan laat ik ook evt het belag repareren indien nodig, dan ook gelijk waxen, maar dat doe ik -afhankelijk van de omstandigheden- ook zelf nog wel een paar keer tijdens de week.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:37

Moet die van mij idd ook laten waxen!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:45

Voor indoor wax ik zelf maar ik ga niet al mijn spullen meezeulen naar Frankrijk dus daar laat ik waxen. Gewoon op het moment dat mijn board er droog uitziet (witte aanslag) of als ik voel dat hij niet meer lekker glijdt. Het makkelijkst is om je spullen op de plaats van bestemming te laten waxen, dan doen ze er meteen de wax op die geschikt is voor de plaatselijke weersomstandigheden. 1x in de week is wel het meest minimale denk ik.