Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:11

Ik ga ook heen :)
Ik ben opzoek naar een hengstje :)

Froukje
Forever young

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:12

Shet, of een grotere maat?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:54

Ik ben er ook bij! Tweede keer voor mij. Dit jaar ga ik echter vooral voor het feestje.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:54

Zijn er hier nog mensen die zelf e.a meenemen?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:00

Zou er zelf nooit heen gaan. :n Lijkt me helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:05

Ik ga er dit jaar niet zijn, maar ben stiekem wel benieuwd naar de prijs van een kleine pony. 1.10-1.30 m liefst ruin of merrie en voorkeur jong maar dat is te overzien. Iemand daar ideeën over?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:21

robert45 schreef:
Zijn er hier nog mensen die zelf e.a meenemen?

Ik neem er misschien 1 of 2 mee maar weet nog niet zeker, het is nogal ver weg

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 01:47

leuk wat neem je mee?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:42

robert45 schreef:
leuk wat neem je mee?

Welsh A merrie veulen :) jij nog iets?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:02

Ik ga ook heen, kijken of er niets leuks tussen 1.30 en 1.40 loopt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:17

Ik ben elk jaar weer verbaasd dat 24/7 buiten, bitloos, boomloos, zweeploos, osteo, fysio, zadelpassend en dierenarts eisend bokt zich verheugd op een bezoekje aan de Zuidlaarder paardenmarkt.

Een verzameling ellende van handelaren en paarden vermeerderaars die het wérkelijk niet uitmaakt waar hun dier terecht komt..Niets meer en niets minder. Breng je dier verdorie zelf naar de slacht als je er van af moet, of doe via de verkoop in ieder geval je best een goede plek te vinden voor het dier waar je verantwoordelijk voor bent.

Maar dít.....bah..
Echt...soms snap ik helemaal niets van bokt...

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:24

En dit soort reacties komen ook elk jaar weer voorbij...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:27

Punz schreef:
Ik ben elk jaar weer verbaasd dat 24/7 buiten, bitloos, boomloos, zweeploos, osteo, fysio, zadelpassend en dierenarts eisend bokt zich verheugd op een bezoekje aan de Zuidlaarder paardenmarkt.

Een verzameling ellende van handelaren en paarden vermeerderaars die het wérkelijk niet uitmaakt waar hun dier terecht komt..Niets meer en niets minder. Breng je dier verdorie zelf naar de slacht als je er van af moet, of doe via de verkoop in ieder geval je best een goede plek te vinden voor het dier waar je verantwoordelijk voor bent.

Maar dít.....bah..

Niet alles wat op de zuidlaardermarkt staat is slecht. zo ken ik 'handelaars' uit het fokkerswereldje die gewoon goed spul meenemen, veelal hengstveulentjes en derg. Wat niet betekent dat die beestjes mishandeld of niet gevoerd worden. Tuurlijk staan er wel eens mindere dieren, maar het is niet zo dat per definitie alles slecht is, vaak staan er ook gewoon particulieren en kopen er gewoon particulieren. beetje weten waar en bij wie je koopt, en kijken wat je koopt ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:34

Ik heb niet gezegd dat alle paarden slecht zijn..
Het zou niet mijn manier van verkopen zijn zullen we maar zeggen..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:38

nope mijn manier ook niet, maar af en toe kun je wel iets leuks vinden waar je dan weer een leuk huisje voor kan zoeken (beleerprojectje zeg maar)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:47

Punt is dat ik het enthousiasme, de lol, het "uitje" niet snap. Oprecht niet. Vind het ook in schril contrast staan met alles wat er zo'n beetje aan paardenwelzijn ( soms tot op het overdrevene af..) gepredikt wordt hier op bokt. Maar goed..laat maar......

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:49

Tegenwoordig zijn de controles strenger en staat het er echt niet meer zo erg als zeg 7 jaar geleden! Tja ook niet mijn favoriete manier van kopen of verkopen maarja..

Veel mensen maken er een uitje van door de kraampjes, kermis, kroegen en feesttent want het is meer dan alleen die markt met paarden hoor. Velen zullen de paarden niet eens zien, die gaan de markt over en de kroeg in of naar huis!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:50

Ik kom ook :D alleen om te kijken. En zo vroeg mogelijk. Wij vertrekken rond 02.00 's nachts (vanuit Gelderland/Utrecht).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:55

Ik heb het niet over de mensen die naar de kermis, kroeg of wat dan dan ook gaan. Heb het over de bokt dames die gericht naar de markt gaan. Maar laat maar. Ik begrijp het gewoon niet, zal het ook wel niet gaan begrijpen. Hoop eigenlijk alleen maar dat mensen na gaan denken over of dat wat ze zo léuk vinden.. in werkelijkheid ook echt zo leuk is.

Wordt zelf jaarlijks toch wat somber ( op zijn zachts gezegd) van de onvermijdelijke "We zijn naar de Zuidlaarder Paardenmarkt geweest"- foto topics......

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:56

De meest schrijnende gevallen heb ik bij particulieren thuis gezien…op de markt is het natuurlijk ook wel opletten maar de meeste “handelaren” zorgen goed voor hun dier.
Uitzonderingen daar gelaten.

En je zal maar via marktplaats niet van je hengstveulentjes af komen, dan is dit toch een redelijke oplossing. Mijn welsh van de markt was mij op marktplaats ook niet opgevallen en ben super blij met hem.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:00

Ok.. laatste reactie: feit dat het elders erger is...maakt niet automatisch dat iets anders dan "goed" is.
Maar goed. Laat maar. Ik ga het feestje hier niet verder verpesten.... (soms ben ik een naïeve idealist die probeert aan te zetten tot nadenken.. moet ik eigenlijk ook niet doen...)

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:02

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:05

Punz schreef:
Ik heb het niet over de mensen die naar de kermis, kroeg of wat dan dan ook gaan. Heb het over de bokt dames die gericht naar de markt gaan. Maar laat maar. Ik begrijp het gewoon niet, zal het ook wel niet gaan begrijpen. Hoop eigenlijk alleen maar dat mensen na gaan denken over of dat wat ze zo léuk vinden.. in werkelijkheid ook echt zo leuk is.

Wordt zelf jaarlijks toch wat somber ( op zijn zachts gezegd) van de onvermijdelijke "We zijn naar de Zuidlaarder Paardenmarkt geweest"- foto topics......

En nu vraag ik mij oprecht af of je er überhaupt wel eens bent geweest? Zeker de laatste jaren, want zo zielig is het niet meer vergeleken met een paar jaar geleden.

En idd, ik ben totaal niet van de 24/7, bitloos, NH, en weet ik wat er allemaal rond dwaalt hier op bokt.
Een paard is een paard, ze worden hier goed verzorgd maar tis wel een beest en niet mijn kind! ;) En zo denken de meeste handelaren daar op de markt ook.

Waarom mogen koeien en schapen wel een hele dag op de markt staan wachten tot er een slager voorbij komt om ze te kopen en is dat voor paarden ineens een groot taboe? :?

Dat er rotte appels tussen zitten houd je altijd, overal. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar op de markt slecht is.
Wij hebben al een aantal keer een paard gekocht van een particulier/handelaar die gewoon netjes met hun paarden omgaan en er wel omgeven waar ze terecht komen.

Ik snap oprecht niet dat er mensen zooo anti paarden markt zijn, maar wel rustig een biefstukje naar binnen werken 's avonds zonder na te denken waar die koe weg gekomen is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:05

Punz schreef:

Maar dít.....bah..

Wees blij dat ze dan bij iemand als een bokker terecht komen en een 2e kans krijgen!!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:41

Wat voor beesten verkopen ze daar eigenlijk allemaal?

Ik heb paarden en ezels gezien, maar zijn er nog meer?