Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 16:49

verography schreef:
Tja of het jouw topic is of niet, je kan niet andere mensen de mond snoeren omdat het niet naar je bekkie is. Je hebt 2 opties, of gewoon lekker weggaan uit JOUW topic want wat is er zo boeiend aan het feit dat het topic van jou is, of de reacties negeren, maar wel gewoon meelezen. 1 is frustratie ontwijkend, nummer 2 frustratie opwekkend voor jou.

Dit is internet, daar heb je niet veel over anderen te zeggen.

Ehh sorry jij bent 24 jaar? Gedraag je dan ook zo ;).

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb voordat ik met dolfijnen ging zwemmen hier niet over nagedacht, dingen opgezocht etc. omdat we pas op vakantie besloten dit te doen. Nadat ik deze foto's plaatste schok ik behoorlijk van de reactie's, omdat ik me er totaal niet van bewust was dat het er zo aan toe ging, dat was een flinke eye-opener. Misschien dat ik daardoor anders reageerde als mensen gehoopt hadden, maar ik heb hier goed over na gedacht. Nog mijn excuses voor hoe ik toen reageerde. Achteraf kan ik natuurlijk de tijd niet terugdraaien, dus ik kan hier ook niks meer mee doen als me er bij neerleggen en toch maar blij zijn met de foto's. En ik begrijp goed dat bokt een discussieforum is, maar dit topic is niet bedoeld om een discussie te starten, enkel wat leuke foto's te laten zien. Dat mensen er op reageren over hoe zoiets er aan toe gaat vind ik top! Dat heeft me ook aan het denken gezet. Maar om op pagina 7 er maar over door blijven zeuren vind ik vervelend, ik vind het al vervelend genoeg dat het zo gebeurd is maar toch krijg je nog een schop na van sommige mensen. Dat ik dan reactie's krijg van dat ik lekker uit mijn topic weg moet gaan omdat t niet naar mijn bekkie is, vind ik persoonlijk een nare reactie! Ik vind het allemaal top dat jullie zo voor de welzijn van de dieren opkomen hoor! Maar als jullie met elkaar hier een discussie over willen voeren, heb ik graag dat dat in een topic gedaan word waar het echt voor bedoeld is. Inmiddels heb ik al meerdere malen geTeMd, omdat ik liever heb dat dit topic verwijderd word.
Zo, ik heb mijn woordje gedaan en hopelijk begrijpen jullie het een beetje :)

kimberley23

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:55

Wauw wat gaaf zeg! Lijkt me een heerlijk gevoel :) Hopelijk heb je genoten van je vakantie!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 17:19

Ik heb zeker genoten van mijn vakantie ! :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:52

Dapper van je. :)
Hoofdstuk kunnen we sluiten en dit topic kan weer gebruikt worden waarvoor het bedoelt is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:58

Heb je ook de positieve reacties gezien? Waaronder mijne 1 pagina terug?
Want daar reageer je niet op...je pakt alleen de negatieve dingen erbij.
Draai dat eens om en je topic word een stuk leuker! :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:38

Zeker heb ik die!

SophieFT schreef:
Jinte schreef:
Ik geloof dat jullie mening nu wel duidelijk is :) TS heeft hiervoor gekozen, leven en laten leven. Had TS dit niet gedaan, was er wel iemand anders in haar plaats geweest. Over dit onderwerp zijn gewoon diverse meningen, en die van jullie is nu duidelijk dus een beetje zonde om TS haar topic hiermee te verzieken toch?

TS, gave foto's! Snap dat je er blij mee bent. Lekker van genieten hoor, van je foto's!

Bedankt!

SophieFT schreef:
Jinte schreef:
Ja, maar na 1 keer zeggen weet ze het ook wel he? Dan hoeft niet meteen half bokt er bovenop te springen. En iedereen heeft z'n eigen mening erover. Als een dolfijn in een bassin zielig is, is een paard in een stal ook zielig. Zullen we nu met z'n allen bij alle stallen waar de paarden 24/7 op stal staan gaan demonstreren?

Bedankt!
Ja ik snap ook nu dat het misschien niet juist is, maar als iemand dat even had verteld en anderen hadden daar opbouwend commentaar bij gegeven had ik er meer aan gehad als alleen maar van "oh wat zielig." En dit is niet het eerste topic waarin dat gebeurt zegmaar.

Maar ik heb wel een superleuke dag en vakantie gehad!

SophieFT schreef:
kesha1 schreef:
Leuk dat je met dolfijnen gezwommen hebt! Echt!
Maar ik vind het wek sneu als je denkt aan alle dingen voorafgaand. Maar genieg daarover weet je genoeg denk ik nu. Geniet lekker van je foto's en man wat stonk tunesië echt

Dank je wel!

SophieFT schreef:
Bedankt iedereen voor de leuke reactie's en bedankt voor de gene die me netjes hebben uitgelegd hoe t zit!
En natuurlijk voor de pb :)

SophieFT schreef:
Dankjewel! :)

SophieFT schreef:
Butterfly schreef:
Het plezier straalt er af TS!

Ik heb even zitten tellen (nee, klopt dat ik niks beters te doen heb :P ) er zijn 24 reacties in dit topic (ex TS), 25 met mij erbij. Van die 24 zijn 14 die TS vertellen dat dit niet goed is. Van die 10 die over zijn zijn ook een aantal posts van dezelfde poster.
Ik kan me voorstellen dat TS niet had verwacht dat iedereen lyrisch zou zijn over het feit dat ze heeft gezwommen met dolfijnen in gevangenschap. Als ik de foto's zie vond TS het zwemmen heel erg fijn, die ervaring heeft ze en dat gevoel wil ze graag delen. Dat dan meer dan de helft het alleen maar heeft over hoe slecht dit eigenlijk is, valt wel rauw op je dak. Ik kan me dan de geprikkelde reactie van TS wel voorstellen.
Aan de andere kant begrijp ik wel dat dit een forum is met dierenliefhebbers die elkaar graag willen vertellen wat je beter kunt doen en kunt laten v.w.b. het omgaan met dieren, dat is ook alleen maar goed!

Maar ik denk dat TS dat ook wel gezien had met 4 of 5 onderbouwde reacties, dan was wellicht het gevoel van TS geweest: het was een mooie ervaring, ik weet nu dat dit de volgende keer misschien beter niet kan vanwege het welzijn van de dieren.
Nu is het wel érg overheersend met 14x hetzelfde, dan is het mooie gevoel van de foto's ook wel weg. Ik denk niet dat we met zijn allen iemand een vervelend gevoel aan willen praten, dat kan toch de bedoeling nooit zijn?

Het zou kunnen dat na het plaatsen de aantallen in mijn post niet meer kloppen i.v.m. nieuwe berichen, het gaat me ook meer om het punt dat ik probeer te maken :) maar daar was iedereen vast wel achter :P

Bedankt! :)

SophieFT schreef:
Yezzi schreef:
Om maar even wat positievers aan te halen: Wat heb je verder gedaan? Lekker gegeten? Ik ga deze zomer weer en kan niet wachten om m'n oma's zelfgemaakte couscous te eten :9!

Jaaa, veel gewinkeld, en aan het strand gelegen natuurlijk. En een hoop nieuwe mensen leren kennen :). Al met al wel een ontzettend leuke vakantie gehad!

Even een greep uit een paar pagina's :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:41

Jolliegirl schreef:

Nee natuurlijk niet, zelfs uit mijn post dat ik adviseer dat ze zich beter terug kan trekken moet ik me opeens naar mijn leeftijd gedragen :') ts kan overal het negatieve in zien blijkbaar. Lijkt mij wel heel vermoeiend.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:16

verography schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee natuurlijk niet, zelfs uit mijn post dat ik adviseer dat ze zich beter terug kan trekken moet ik me opeens naar mijn leeftijd gedragen :') ts kan overal het negatieve in zien blijkbaar. Lijkt mij wel heel vermoeiend.

Sorry maar ik vind dit bijna lachwekken te vinden. Heb je ook gelezen wat ik er bij heb gezet en er later nog onder heb gezet? T lijkt er op dat jij bijna overal het negatieve van in ziet!

Ik heb mijn excuses aangeboden, wat wil je nog wat ik doe? Je kan wel aanvallend naar me blijven reageren maar dat maakt het er hier ook niet leuker op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:36

Je hebt er wel prachtige foto's aan over gehouden, en natuurlijk een onvergetelijke ervaring, en voor de rest dus een geleerd voor de volgende keer, en misschien zijn er door dit topic ook wel mensen gewaarschuwd om dit dus niet te doen. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:37

Jeutje gaan jullie nou nog steeds door?! TS heeft haar excuses aangeboden en begrepen wat jullie willen zeggen, wat moet ze nog meer doen? Op de knietjes gaan en jullie eren om jullie geweldige antwoorden, waarvan ze er na pagina 1 al genoeg van gelezen had? Ze heeft het begrepen en zal het niet meer doen. Oké? Ze kan de tijd niet terugdraaien en jullie evenmin. Wat heeft het nou voor nut om nu nóg door te gaan? Voor de mensen die (nog) niet beseffen dat het niet door de beugel kan? Geloof me, die mensen gaan óók geen 8 (!!!!) pagina's met gezeik doorlezen, hoor. Natuurlijk zijn er ook leuke reacties en die heeft TS ook gelezen, maar nu beginnen jullie haar negatief te noemen etc? Kicken jullie er op om iemand de grond in te stampen ofzo?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:52

Waar het de meeste om gaat is het feit dat de TS ontzettend bot reageert op de gene die wel op een positieve manier reageren, alleen lijkt het niet in haar straatje te passen. Dat kan, want ze is teleurgesteld in de reacties, maar iets vriendelijker mag wel.

Ik schreef daarom ook dat ik het dapper van haar vindt dat ze zo reageert als in de dikgedrukte letters.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:27

Inmiddels is alles nu wel tot in den treure besproken en plaats ik hier een slotje.