Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caaroo

Re: Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:16

De bus nog eens nagebeld voor bepaald deel van onze rejs, je had iets van 30 kaartjes of zo nodig, maar was erg goedkoop. Maar het hoeft al niet meer, want we krijgen van de familie een oude Saab mee die we naar Akureyri mogen rijden en daar achter mogen laten bij de verkoop. :) hij rijdt... Oud :') maar prima, thuis rijd ik in 2cv's dus ben wel wat gewend. Vanaf Akureyri vliegen we naar Reykjavik op een aanbieding! Alleen nog even kijken of Saab echt WA verzekerd is...

Al even niks laten horen: wifi is afgesloten, is hier erg duur. We rijden nu af en toe naar het dorp, hier is wifi, voor een klein beetje contact met de buitenwereld.

In de tussentijd is hier een soort feestweek aan de gang geweest, zijn wij IJsland-style uitgeweest met twee meiden die hier wonen.. we rijden inmiddels met hoofdstel en zadel op Kreppa, die erg braaf is, maar erg scheef - en snel moe van alle nieuwe dingen die ze doet. Ze vinden hier dat ze wel al mee op rit kan (lees: extreem off-road paar uur lang in hoog tempo). Dat zien wij niet zitten, we hebben er pas 2x 'normaal' op gezeten. Sowieso wordt zo'n rit voor ons ook geen pretje :')

We rijden wel echt extreem mooie rondjes hier met andere paarden! Laatst een strandrit met ondergaande zon (jup, die gaat inmiddels onder), het was zo prachtig: roze/paarse lucht, dikke damp uit alle watertjes hier... Als klap op de vuurpijl kwam er uit deze mist een HUGE kudde jaarlingen galopperen en wij reden ernaast - wat een sprookje! De buurman heeft erg veel paarden en zijn veulens lopen de eerste jaren wild op het schiereiland rond. Hij dreef er nu een aantal naar huis. Het was zoooo intens mooi... Natuurlijk had ik juist nu de GoPro niet mee :(

We gaan weer eens in beweging komen! Zo een rit maken met oude heer Sindri en inmiddels hebben we Therna omgeruild voor Mokka, een 'mindsick maniac', zoals ze 'm hier terecht noemen. Pakt uit het niets compleet respectlooshet bit vast en rent keihard weg. Tip van Flip: niet loslaten, dan ben je 'm kwijt. Leuk, de laatste dagen nog een beetje avontuur!

We vertrekken alweer bijna... Nog maar 3 dagen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:13

Nou mooi..transport geregeld en nu hopen dat het allemaal aansluit.....
Moeten mooie plaatjes zijn van allees wat jullie beleven, wens jullie nog een paar leuke dagen.....
En een goede terug rei gewenst....

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:09

Dankje kally! We zijn erg blij dat het gelukt is.

Er is hier nu een groep van 8 of zo, die logeert hier met 30 paarden - ze gaan vanuit de punt van Langanes het hele land door rijden met deze groep. Gezellig druk dus op het erf! Ze hebben paarden mee om tussen te wisselen ivm de lange afstanden en wat jonge paarden die zo al wat opgevoed worden. Paar ruiters vooraan, grote groep paarden los mee en achteraan nog wat ruiters. Als we mazzel hebben, mogen we morgen een stuk met ze meerijden :D

Vanavond eens kijken hoe de boer zijn honden traint met schapendrijven; vanmorgen stonden we al te kijken, maar toen werd er ineens nog een lammetje geboren haha.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:15

Heel leuk om jullie reis te volgen!
Ik ben zelf vorige week in IJsland geweest en het was prachtig! Alleen de buitenrit met eldhestar was niet leuk, weggegooid geld.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:24

Waarom? Lijkt me een goed bedrijf...?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:36

Caaroo schreef:
Waarom? Lijkt me een goed bedrijf...?

Ik had het gevoel alsof ze mij behandelde alsof ik er niet was. Ik vond het echt niet leuk

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:48

Wat jammer! :( gelukkig verder een goede week!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:35

Ben net van IJsland weer in Canada.. mehh ik wil weer terug! Zijn jullie uiteindelijk nog naar Myvatn en Dettifoss geweest? Vond kamperen aan Myvatn echt heerlijk.

Heel leuk om jullie verhalen te lezen, hoop dat jullie vandaag een goede reis hebben!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:01

Leuk zeg! Canada ook?

Ja, Dettifoss, Gullfoss(?), Myvatn, Ásbyrgi en meer gezien! Echt geweldig! Vond Myvatn ook erg mooi!

We zijn op weg naar huis! De rit in de Saab (ca 4 uur) ging haast vlekkeloos. Nu aan het wachten op onze vlucht Akureyri-Reykjavik, dan als de sodemieter een taxi vinden naar de FlyBus, die ons naar het internationale vliegveld brengt, waar we nog eeeeventjes wachten op de vlucht naar Amsterdam van 06.10u :) het was een topmaand, wat een mooi land. Iris en ik zijn de laatste twee dagen nog op Kreppa naar buiten geweest, de bergen in, dat deed ze superbraaf! We zijn erg trots op wat we met haar hebben bereikt deze maand. Binnenkort meer foto's en ik ga een filmpje in elkaar zetten - maar eerst naar huis!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:10

Gaat dat toch snel dan, een maand :) Goede reis terug!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:14

Goede reis! :D En bedankt om jullie reisverhaal met ons te delen :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:59

Was superleuk om jullie te volgen, goeie reis terug!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:48

Dag allemaal! Het is alweer even geleden dat wij terugkwamen uit IJsland. Sindsdien hebben we het erg druk gehad, maar nu was er dan eindelijk tijd om het stijlvol af te sluiten!

We hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen! Wij hebben het super naar ons zin gehad, absoluut een zomer om nooit te vergeten. Bedankt voor alle reacties! Ze waren zowel motiverend als behulpzaam en we werden er ook gewoon erg vrolijk van! :)

-- Oh, en voor de échte ervaring zet je 'm natuurlijk even op (1080) HD!

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:06

Heel erg leuk filmpje! Wat zullen jullie genoten hebben, want wat is het daar moooi! <3

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:12

Wow wat een prachtig land!!

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:02

Waauw echt super gefilmd! Wat moet dat een ervaring zijn geweest. En wat zijn die puffins leuk :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:46

Gelukkig op tijd terug. Want de hoogste waarschuwing voor een vulkaanuitbarsting, het rommelt al behoorlijk

Het is zo'n geweldig land

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:22

Mooie film, klinkt ook als een hele leuke ervaring!
IJsland is echt geweldig <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:39

Leuk hoor het filmpje, een mooie herrinering om nooit te vergeten.....prachtige landschappen
ook en wat gaan de pony's hard in draf.....kunnen ze jullie niet meer afpakken...mooi hoor....

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:05

Wat onwijs gaaf zeg!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:05

Leuk filmpje!

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:07

geweldige ervaring rijker ....mooi in beeld gebracht

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:14

Onwijs gaaf!!!!! Jaloers! :)

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:35

Leuk filmpje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:15

Wat een leuk topic zeg! Toffe tijd hebben jullie daar gehad.

Ik ga samen met een paar andere Bokkers op een fotoreis aankomende zomer. Ik ben echt heel erg benieuwd en heb er heel veel zin in! :D

Wij zijn wel van plan om vanuit Reykjavik een buitenrit te doen en voor zo ver ik de adviezen krijg en tips kan vinden is Eldhestar daarvoor geschikt, maar ik lees in dit topic toch ook nog wel wat andere ervaringen. :=