Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:06

Toch lijkt de dierenvervoer mij een hele uitdagende en leuke functie.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:29

Over beroemdheden gesproken.. Ik liep kennelijk voor een bekende Aziaat de aankomsthal in (dit was ook in Azië). Kwam door de poort en er stond een hele menigte + complete pers en paparazzi klaar. Niet waar je op staat te wachten na een reis van 16 uur :7.

Gelukkig stond een vriendin me ook op te wachten dus nu staan we op de achtergrond van een interview terwijl we naar elkaar toe rennen en heel dramatisch elkaar begroeten. (Hadden elkaar ruim een half jaar niet meer gezien). :')

Oh en in slaap vallen in het vliegtuig en wakker worden van de dreun tijdens de landing.. Ik dacht serieus dat we neergestort waren, nog nooit zo wakker geschrokken :').

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:16

nadere toelichting; het is niet zo dat een geluid een ongeluk kan veroorzaken maar wel de concentratie van de captain en copiloot zodanig kan verstoren dat hij kan besluiten de start af te breken. en stel dat ik hem net een vraag stel oid en hij heeft geeft daar toch antwoord op waardoor de luchtverkeersleiding ook in de war kan raken. het is gewoon het uitsluiten van alle mogelijke dingen die mis zouden kunnen gaan.
overigens mag je in de cockpit mits de captain hiervoor toestemming geeft, zoals in dit geval familie. maar mijn vriend heeft ook wel eens beroemdheden in de cockpit gehad. maar dit betekent niet dat de cockpit maar door jan en alleman betreden kan worden op verzoek, dat is idd allemaal veranderd sinds 911.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:25

In het vliegtuig kregen we hele erge turbelentie ik moest kotsen haha en toen kwam 1 van de gasten van de jonas brothers langslopen en helemaal kijken en toen keek ik hm fet raar aan, en toen het weer beter ging zei mn moeder dat dus die kerel was. Dus doodleuk rondje door eerste klas gelopen en ja hoor daar zaten ze hahaha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:28

Wat een verhalen zeg _O-

Francieen, Jonas Brothers, gaaf! :oo

Ik heb niet echt denderende verhalen, heb afgelopen herfst voor het eerst gevlogen sinds heel lang dus die vorige kan ik me niet herinneren.. maar ik weet wel dat ik afgelopen keer nogal bang was en mijn moeder nog eens even extra enge verhalen ging vertellen die ze vroeger mee had gemaakt of van een bevriende stewardess gehoord had... bedankt moeders := Durde oa. door een verhaal de hele tijd niet naar de wc, erg fijn :')

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:32

Wij hebben eens op de luchthaven op Kreta zitten wachten. Er werden constant mensen omgeroepen, maar niemand kon er iets van verstaan. Wij lachen, want ja... Hoe kun je nou je vlucht missen als je daar zit te wachten. Wij vlogen toen met Transavia en dat was maar 1 vliegtuig van hun die dag. Dus wij kijken naar buiten en ik hoor ineens naast me: Waarom stappen al die mensen in ons vliegtuig?

Hebben ze dus de hele tijd ons omgeroepen. Wij in blinde paniek naar onze gate en toen werden we met een klein autootje over het vliegveld geracet. Dus konden we uiteindelijk met 5 minuten vertraging vertrekken. Echt nog nooit zo hard gelachen :P Stomme actie!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:37

HorseyDude schreef:
xSlvna schreef:
Ik heb wel dat ik vaak wakker wordt als het eetkarretje een rij voor/achter me is (warm eten, pasta met saus) en dan gelijk van een goede slaap naar eetmodus en naar het eten val ik echt per direct weer in slaap. Altijd handig.

Sommige mensen dat vliegtuigeten niet te eten is, maar dat valt wel mee... ook geprobeerd namelijk!

weet je dat boven in de lucht je smaak verandering en waardoor het eten anders hierdoor kan smaken,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:58

Ik zit nu op de airport, leuk mensen kijken :p

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:11

Ik zat in het vliegtuig op weg naar Bonaire (lange vlucht) komt er opeens een baby/peuter langs kruipen. Nergens was een moeder of vader. Komt dat kindje terug. Pakt mijn stoel vast en staat rechtop. Probeert ze bij mij op schoot te klimmen. Gelukkig kwam de moeder er al aan en zei van alles tegen me wat ik niet begreep. Kind is daarna nog drie of vier keer langs gekropen...

Of een keer verdwaald :') dubbeldekker of zo iets, wist niet meer waar ik was.

Of op de verkeerde stoel gaan zitten.

En vorige zomer zat ik op de wc en gingen we dalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:28

Waikiki schreef:
Ik zit nu op de airport, leuk mensen kijken :p

Dat is zooooo grappig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:37

Emita schreef:
Dit hebben wij gehad in New York (ook omdat mams haar eigen achternaam heeft gehouden).. Toen werden we allemaal apart genomen en verhoord, want het was toch zo raar, we zouden wel eens terroristen kunnen zijn. 8)7

New York is sowieso een ramp, mijn zwager is daar uit de rij geplukt en urenlang verhoord (zonder dat zijn medereizigers daarvan wisten) Reden: hij had geen handbagage bij zich (nee, die droeg mijn zus namelijk) en dat was zwaar verdacht.

Mijn leukste vliegtuigervaringen beperken zich tot konijntjes op het vliegveld in Parijs en op verkeerd ingeladen bagage ergens in Brazilië. Vliegtuig en passagiers moesten naar Asunción maar ze hadden de bagage van de verkeerde vlucht in het ruim gestouwd. Dat was met Varig... waar ze ook erg onaardige stewardessen hadden die terwijl het buiten (ergens boven de oceaan) licht was alle raamluikjes dichtknalden want in Brazilië was het nacht en dus moest het donker blijven :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:42

Francieen schreef:
In het vliegtuig kregen we hele erge turbelentie ik moest kotsen haha en toen kwam 1 van de gasten van de jonas brothers langslopen en helemaal kijken en toen keek ik hm fet raar aan, en toen het weer beter ging zei mn moeder dat dus die kerel was. Dus doodleuk rondje door eerste klas gelopen en ja hoor daar zaten ze hahaha

Haha, oké, dat is awkward. :+

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:48

Lynnepinny schreef:
Francieen schreef:

Haha, oké, dat is awkward. :+

Hahaha neeey johh :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:37

Bij mij zat Van Velzen ooit eens 2 rijen voor me en zag hem vervolgens nog op het vliegveld van de aankomstbestemming. Hij stond te wachten op (denk ik) zijn vrouw die naar de wc was terwijl ik aan het wachten was op mij zus die naar de wc was. Ik durfde alleen niks te zeggen _O-

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:15

M_nouska schreef:
Ik zat in het vliegtuig op weg naar Bonaire (lange vlucht) komt er opeens een baby/peuter langs kruipen. Nergens was een moeder of vader. Komt dat kindje terug. Pakt mijn stoel vast en staat rechtop. Probeert ze bij mij op schoot te klimmen. Gelukkig kwam de moeder er al aan en zei van alles tegen me wat ik niet begreep. Kind is daarna nog drie of vier keer langs gekropen...

Of een keer verdwaald :') dubbeldekker of zo iets, wist niet meer waar ik was.

Of op de verkeerde stoel gaan zitten.

En vorige zomer zat ik op de wc en gingen we dalen.

Zo'n kindje heb ik ook eens "gehad", die vond de glimsteentjes op mijn schoenen helemaal geweldig dus kwam telkens weer door het gangpad gekropen om aan die steentjes te gaan pulken. Supergrappig en goede afleiding tijdens zo'n lange vlucht!

Ik ga nu die Jonas Brothers eens googlen..... ;) Nooooit van gehoord!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:07

Een stokoud mannetje die de gehele reis (ruim 11 uur!!) met zijn jas aan, hoed op en stok in zijn hand rechtop in zijn stoel heeft gezeten. Hij is niet een keer op gestaan. Heeft niks gegeten en gedronken. Reisde alleen, de vrouw naast hem probeerde hem soms te helpen of iets uit te leggen, maar dan wuifde hij wild met zijn hand.
En hij moest nog verder met een andere vlucht, een stewardess kwam hem halen om te helpen met overstappen.

Zo ontzettend sneu, hij leek er niks te snappen en bang te zijn :(:)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:08

Oh wat zielig!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:25

:( dat klinkt erg sneu.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:30

Leuke ervaringen allemaal, althans om te lezen dan. :D

Alleen het verhaal hier boven krijg ik een naar gevoel bij.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:43

Heb slechte ervaringen met delta.

een keer op een vlucht naar new york zaten ik en mijn vriend naast een vrouwtje van (gok) in de 90. blind, kon geen engels. en die heeft dus de hele vlucht zitten bidden. er werd haar niks aangeboden qua eten of drinken. bij de hoofdmaaltijd heb ik er wat van gezegd, ze kreeg wel wat. maar wij moesten haar voeren. want helpen deden ze niet. wij scheten al in ons broek, want we zagen bij de duane, dat ze haar niet door de poortjes detectoren deden. ze voelden niet in haar hoofddoek, helemaal niks...

echt te bizar voor woorden.

de andere keer, viel er een zak met appelen op het hoofd van mijn buurvrouw. geen paracetamol aangeboden, helemaal niks... ben wel klaar met delta

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:46

Ik heb juist hele leuke ervaringen met Delta :) vriendelijk personeel, erg behulpzaam en meewerkend :)

Wij vlogen vorig jaar terug vanaf Orlando via Detroit. Bij het boarden van onze binnenlandse vlucht bleek dat er een ander toestel was dan ze verwacht hadden. Dus moesten even langs de balie voor nieuwe plaatsbewijzen.
Toen hij zag waar wij nog heen moesten kregen we direct beide een gehele rij zodat we lekker ruim konden zitten :D

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:55

toen ik naar nieuw-zeeland ging ging ik naar de wc en toen ik terug kwam ging ik in de verkeerde stoel zitten en toen riepen ze in het vliegtuig om dat mijn ouders me kwijt warenXD

naar Curacao gingen we ook want famillie en vrienden wonen daar en toen kreeg ik eten met vlees en ik zei dat ik vegetariër was en toen kreeg ik een hele bak vol met groente en fruit!

en ik ga 19 juli naar Ibiza en dan zal er ook wel weer wat misgaan hahaha

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:56

Leuke vliegtuig ervaringen, hmm...

Het eerste wat me te binnen schiet is dat ik op vakantie was geweest in Rhodos met mijn familie en de reisleider van Thomas Cook was nogal een lekkerding. En dat vond mijn zusje ook. Het was de laatste week van het seizoen dus hij vloog ook mee naar Nederland. Wij zaten in de linkerrij en hij in de rechter rij maar dan 2 rijen achter ons. Ik zat een rij achter mijn zusje en uit het niets zie ik ineens een stukje van haar telefoon boven de stoel uitsteken. Ze wilde blijkbaar nogal graag een foto van onze leuke reisleider maken :') Ik was niet de enige die het zag, hijzelf namelijk ook! Mijn zusje kreeg een knipoog en vervolgens stond hij op en is een paar rijen verderop gaan zitten :=

En wat vliegen met celebrity's betreft, ik ben Linda de Mol tegengekomen op het vliegveld van Rotterdam en zat in een vliegtuig vanuit Toulon samen met Barry Atsma. :9

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:01

Ooooh Barry<3 jaloers!!

Ik ben een keer een nacht doorgehaald met mijn broer toen we met de familie een weekje weg gingen. Werd ik aan het eind van de reis wakker op niet de schouder van mijn broer (links) maar op de schouder van een wildvreemde (rechts!!) incl een beetje kwijl in mijn mondhoek....

Daarnaast vervelende ervaringen met zwanger reizen vanuit Turkije. Ondanks mijn verklaring van de verloskundige werd er moeilijk gedaan en moest ik formulieren tekenen voor eigen risico. Nadat ik de reisleiding ingeschakeld had en zij 2 zinnen Turks hadden gesproken was alles 'een misverstand'. Ja ja, ze proberen het gewoon je weet maar nooit wie er in trapt bah bah

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:10

In Orlando op het vliegveld terug naar Nederland (via washington dan wel)! Vrouw van de douane nam mij apart, ik had een Sapph BH aan en het bandje kwam nogal iets boven mijn shirt uit nadat ik gebukt had..
Toen vroeg ze heel bescheiden: Is dat een BH? Ik zo ja.. Toen zei ze: Ohh.. waar kun je dat kopen????
Ik kon mijn lach niet meer inhouden _O-
Heb toen voor haar de online webshops maar opgeschreven en de naam van dit merk en relevante merken, ze was zo verbaasd en vond het prachtig omdat het daar nog helemaal niet bekend was (is?)!

En verder heb ik op een reis naar Turkije met mijn zus 3 jaar terug heerlijke zitplaatsen gehad.
We waren met 2 personen, maar hadden 3 stoelen omdat de stoel naast ons vrij was. *\o/*
Dus daar hebben we mooi gebruik van gemaakt, heerlijk languit gelegen en filmpjes gekeken hihi.