Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 21:46

Ik weet niet wat er gebeurd is. Heel frustrerend want dat betekent dat het nog eens zou kunnen gebeuren...

Vanmorgen bleek de wond aan 1 kant toch open, maar na controle vond de dierenarts het er allemaal wel erg netjes uit zien. Het is nu op zijn hoofd wat gezwollen, maar de hechtingen houden het voorlopig, goed.
De antibioticaspuit kon simpelweg niet gezet worden nu hij wakker was en dus heb ik een pasta gekregen zodat ik het via de mond kan toedienen.
Het sprayen is ook geen pretje, maar het is wel gelukt .
Emp is er heel schichtig onder en niet heel blij met mij en al mijn middeltjes, maar als ik niks bij me heb is hij heel knuffelig en aanhankelijk, als altijd.
Verder, afwachten dus...

De dierenarts heeft me aangeraden hem juist in beweging te houden. Niks forceren ed, maar wel conditie op pijl houden. Hij verwacht dat dit beter is voor de genezing dan niks doen.

Ik besef het eigenlijk nog steeds niet helemaal en de gevolgen dringen nog niet goed door. Concours is zwaar onder geschikt natuurlijk, hoewel je maar 1 x de 5 jarige landfinale kan rijden. Het is niet anders.
Ik hoop gewoon dat hij zijn knappe mooie koppie terug krijgt en ik mijn vrolijke, aanhankelijke paardje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:06

Wanneer is de wedstrijd precies en zou je die eventueel zonder frontriem kunnen rijden als dat mogelijk is en hij fit en gezond genoeg ervoor is?

Je zou haast zeggen dat hij met zijn hoofd ergens tegenaan is gestoten of tegen de draad aan gelopen op een ongelukkige manier of een scherpe tak die toen is gaan snijden. Je hebt ook nergens bloed of haren gevonden? Stonden ze trouwens bij huis of op de wei?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:12

Ziet eruit alsof ie met zijn hoofd frontaal op een rand of draad terecht is gekomen, een ouderwetse kopstoot.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 22:28

Na heel wat twijfel toch een topic er over geopend omdat ik graag meer tips en ervaringen wil. Ik wil het echt zo goed mogelijk doen...

[VVDD] Een liggende operatie aan huis na enorme hoofdwond. Tips?

De wedstrijd die ik nog moet rijden is volgende week vrijdag. Zonder frontriem vind ik een optie, maar het is meer dan 100km. Wat als er wat gebeurd? Als hij de reis te zwaar ervaart en daardoor verzwakt? Dat vergeef ik mezelf nooit.

Tja maflinger, maar waaraan dan? Hoe dan? Draad kan het sowieso niet zijn. Een kop stoot zou kunnen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:44

Dat is best een eind, zeker in dat terrein met bochten en heuvels. Ik zou gewoon kijken hoe hij opknapt wat betreft wiebeligheid, schrik enz en pas op het laatste moment afzeggen. Wie weet knapt hij zo snel op dat je gerust op stap kunt gaan. Anders merk je snel genoeg of hij goed benaderbaar is of nog te slap door alle medicatie en narcose. Ik neem aan dat de gezondheid van hem voor gaat boven de wedstrijd. Anders komt er vanzelf een nieuwe kans.

Eventueel kun je navragen of hij met de medicatie wel mee mag doen of dat dat onder doping valt. Als dat zo is wordt de keuze heel simpel namelijk, dan mag je niet eens. Lijkt me juist op zo n moment vreselijk dat al de mensen die je lief zijn zo ver weg zijn zodat je er niet even bij kan uithuilen. :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:54

Je staat nu zelf waarschijnlijk ook wat wankel op je pootjes. Grote kans dat jullie volgende week vrijdag allebei weer goed hersteld zijn maar wil je dat risico lopen door hem en jezelf die hele reis te laten maken? Gewoon rustig thuis genezen met zo min mogelijk stress klinkt als een betere optie.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:01

Wat is dit vreselijk schrikken Leonie, wat een dikke pech weer |( :(:) Ik hoop van harte, dat alles weer helemaal goedkomt!
(Het hangt natuurlijk af van eventuele complicaties, maar zo zonder complicaties ziet het er voor mij uit, alsof het een goede kans maakt op heling :j )

leonie87 schreef:
De wedstrijd die ik nog moet rijden is volgende week vrijdag. Zonder frontriem vind ik een optie, maar het is meer dan 100km. Wat als er wat gebeurd? Als hij de reis te zwaar ervaart en daardoor verzwakt? Dat vergeef ik mezelf nooit.

Ik begreep niet goed hoe ik dit moet lezen :? . Bedoel je te zeggen dat je serieus overweegt om mee te doen? Of bedoel je te zeggen, dat je het juist niet gaat doen, zo 8 dagen na het ongeluk?

"leonie87 in topic leonie87 @ [VVDD] Een liggende operatie aan huis na enorme hoofdwond. Tips? schreef:
Hij viel heel ongelukkig. Als een kikker in zijn bekken en met 2 man kun je dat niet veranderen.
Hij heeft dus de hele operatie zo gelegen! Niet al te best....<snap>
Met het insprayen, toen we net klaar waren wilde hij opstaan en viel op zijn zij.
Zo lag hij veel beter en ik was er blij mee. Zo kon hij rustig wakker worden. <knip>
Verder heeft de dierenarts mij aangeraden hem niet op rust te zetten.
Ik vind dit wat spannend, maar morgen ga ik dan toch maar met hem wandelen zodat hij wat extra beweging krijgt.
Zo kan ik ook zien hoe hij loopt en of hij last heeft van zijn bekken.

8 Dagen is maar weinig tijd tussen ongeluk en wedstrijd... Je paard heeft een enorme smakker gemaakt, heeft wellicht hoofdpijn, staat op medicatie, is wellicht nog stijf en moet - naast die wedstrijd zelf-, dan ook nog eens 2x 100 kilometer op een trailer.... En dan ook nog eens door berglandschap, met de ene haarspeldbocht na de andere (veel balans voor nodig). Hoe vreselijk het ook is - ik denk dat je diep in je hart het antwoord al kent... |( :(:) .
Heel veel sterkte voor jullie beiden !!! Zo naar en verdrietig allemaal |(

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:53

Zoals gezegd Hasjam, wedstrijd rijden is echt ondergeschikt. Mijn post was dus ook bedoeld als zijnde, ik denk niet dat ik het aandurf of hij moet zich echt zoo goed voelen en zo snel genezen.

Vooralsnog houd hij zich heel flink en vol energie. Het jeukt hem wel enorm, maar hij is voorzichtig en hij wil gewoon bezig zijn. Dat vind ik wel positief!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:12

Jeuken betekend vaak toch dat het aan het genezen is, zou een goed teken moeten zijn :)

Heb je op smoelenboek al gefeliciteerd maar nog een keertje kan geen kwaad. Maak er toch nog een leuke dag van Leonie :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:06

Ondanks de ellende van de voorbije dagen, toch gefeliciteerd met je verjaardag, Leonie ! *\o/*

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:08

Leuk ik ga zeker volgen!
Ga je een resort maken voor ruiters met paarden of kun je ook paarden huren?
Ben ik benieuwd naar :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:51

Vandaag is Empaier wat traag en loom. Hij eet vooral snachts heel veel en overdag rust hij meer. Wel gaat hij snachts in stal altijd liggen en dat doet hij nu nog steeds.

Het ziet er echt al netjes uit! Vandaag vond ik de wond eigenlijk ook al erg droog en mooi ogen.
Dit is de laatste dag van pijnstilling en antibiotica, dus we gaan kijken hoe hij zich morgen voelt.
Natuurlijk moet er nog heel veel genezen voor het echt goed is, maar de hechtingen lijken het gewoon goed te houden. Nu die infectie nog buiten houden als de antibiotica stopt...

Mijn wedstrijd, en dus ook de landfinale, heb ik afgezegd. Ook al hersteld hij snel, ik wil nu gewoon niet gaan trainen met alle risico's van dien en dan ook nog eens zo ver weg voor concours. Heel jammer, 5 jaar is ie 1 maar 1 keer natuurlijk. Maar ja, zijn gezondheid gaat echt echt voor.

Even morgen afwachten dus maar weer...

Wel hebben we een paar hele mooie fotos kunnen maken met hem aangezien Juliette hier nu is. Daar ben ik wel heel blij mee!
Ook van Vulcan zijn er een paar hele gave platen geschoten al! Zo mooi dat mensen denken dat het geshopt is, wat gewoon niet zo is. Natuurlijk wel wat details bijgewerkt, maar de omgeving en de wolken zijn gewoon zo, daar wacht zij echt speciaal op en dan schiet ze pas. Wij rennen soms 6/7 keer op en neer van plek naar plek omdat daar dan net de lucht of het licht is zoals zij wil hahaha. Maar het resultaat is er wel!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:34

Genezing kost een hoop energie en afvalstoffen moeten afgevoerd worden, dat je paard daar wat slomer van wordt is denk ik niet zo gek.

Goed plan om niet naar de landfinale te gaan hoe jammer ook. Wel een goede beslissing voor jullie beiden.

Ja hoor, het wel over mooie foto´s hebben en dan niets posten, daar maak je vrienden mee :D.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:14

Maflinger_S schreef:
Ja hoor, het wel over mooie foto´s hebben en dan niets posten, daar maak je vrienden mee :D.

_O- _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:00

Pandora2 schreef:
Maflinger_S schreef:

_O- _O-

:j ik word ook nieuwschierig! :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 20:51

Haha jongens. Even gevraagd aan Juliette of het mocht. Gisteren hebben we er 1 op fb gezet. Dus de kwaliteit is echt enorm achteruit gegaan, maaaaaar.
Voorproefje (en nee dit is niet geshopt!)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:54

WAUWWW <<) _/-\o_ :~

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:01

Da´s inderdaad een gave plaat geworden. Nadeel is natuurlijk wel dat we nu benieuwd zijn naar meer ...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:37

WAUW.....wat een mooie foto en idd je zou bijna denken dat daar aan gesleuteld is....wat een
engelen geduld moet ze hebben en jij ook om zo te fotograferen.....

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:13

Er is alleen een lijntje en een telefoondraad weggeshopt....

haha ja maflinger maar daarvoor moet ik echt op haar wachten, daar heb ik geen invloed op. Maar ik zal vast verklappen dat mijn favo shoot, niet eens deze is! Hoewel deze foto wel grenst aan perfectie hoor...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:15

Gave foto Leonie !!

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:55

kally schreef:
WAUW.....wat een mooie foto en idd je zou bijna denken dat daar aan gesleuteld is.....

Dank je Kally! Ik dacht nl ook dat er aan gesleuteld was :o
( Nu denk ik alleen nog maar dat de een of ander Fransman bermzaad gezaaid heeft... :Y) )

Prachtige foto's Leonie! ( of beter: fotografe Juliette! _/-\o_ ) En Leonie; zo knap en karaktervol dat je Empie zijn welzijn voor de landfinale hebt gezet! _/-\o_ Diep respect voor dat en ik baal enorm mee, dat deze pech op je pad kwam :(:) Ik hoop van harte dat de wond zonder complicaties verder geneest!, maar zonder infecties heb ik oprecht goede hoop :j

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:08

Wauw wat een prachtige foto! <3
Fijn dat je Emp de tijd geeft om te herstellen i.p.v. vol stress en zorgen naar die wedstrijd te gaan. Super! Do it for the horse. De gezondheid van je paard gaat natuurlijk boven een wedstrijd (van welk niveau dan ook) :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 23:56

Haha de foto valt in de smaak. Er zijn zo belachelijk veel mooie platen geschoten! Ook met empi ondanks zijn wond. Ik heb er alleen geen enkele met mij er op uiteraard.

Vandaag (de laatste avond/nacht) is onze volle maan shoot dan eindelijk gelukt! En het resultaat is gaaf! We wilde eigenlijk nog met Vulcan en een flitser terug maar dan moeten we nog een keer in het pikke donker die berg op en dat is best wel pittig dus we zien er vanaf.

Nou ja ik dacht hij hersteld zo snel, dat ik het overwoog. Maar toen dacht ik, dan moet ik nu al wel weer gaan trainen en dat vind ik echt veel te vroeg. Misschien, dat als alles echt in orde lijkt, ik er vrijdag weer eens opstap, maar dan heeft hij geen trailerrit van 2 uur of meer, prestatiedruk en alles wat er bij komt kijken. Het is echt balen omdat ik hierdoor dus ook de finale niet mag rijden, maar het is gewoon niet anders. Ik heb 100x liever dat hij helemaal gezond beter word dan dat ik die finale kan rijden. Daarom dus besloten voor mijn paard te kiezen hoewel mijn fanatieke spirit het daar moeilijk mee heeft, had ik gewoon geen andere keuze.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:03