Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 02:00

anneliesdj schreef:
Wij zijn een dag op de eilanden geweest: via Krk naar Cres naar Losinj. Krk viel mij eigenlijk tegen maar we hebben vooral de doorgaande wegen gezien, op de terugweg ergens gegeten, leek wel gezellig maar was druk. Cres is mooier, Losinj was schitterend. Ondiepe baaien met warm en werkelijk kraakhelder water.
We zijn ook met een boot overgestoken vanaf Novi Vinodolski naar Krk om daar te zwemmen (we zijn niet echt aan land geweest) Dat was het meest heldere water wat ik ooit heb gezien, 20 meter diep en je kijkt naar de bodem alsof je hem kunt aanraken, heel onwerkelijk. Ook erg mooi om daar te snorkelen, ontzettend veel gezien, maar dat is dan ook een stukje natuur waar normaal geen mens komt.
Bij de overtocht terug hebben we zelfs nog dolfijnen gezien, werkelijk zo blij als een kind was ik <3
Dus een bootje huren en op onderzoek uitgaan naar rustiger plekken is wel een aanrader.

Dat is wel een goede tip :D Wij zitten komende zomer op Krk, bij stad Krk. Lijkt me wel leuk om een eindje te varen richting andere eilanden daar.

Lindor92

Re: Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:59

Pff voor ons wordt het toch vliegen, mijn ouders willen niet dat we met z'n 2en naar Kroatië rijden.

Iemand eens in Vodice geweest? is dat een leuke plaats?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:04

Kroatie is een prima land om op de bonnefooi heen te gaan, bijna iedereen heeft wel een achterkamer die hij verhuurt voor toeristen en het kost geen drol.
Ideaal om gewoon rond te rijden tot je een mooie omgeving of stad hebt gevonden en weer verder te gaan wanneer je er genoeg van hebt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:13

Wat leuk dat hier een topic van is, ga het van de week eens op mijn gemak doorspitten.
In mijn jeugd ben ik 3x naar Kroatië geweest (2x istrie bij Pula en 1x Dalmatie bij Vodice), beide keren met de auto.
Omdat ik jong was weet ik het niet meer tot in de details maar ik weet wel dat het onwijs mooi en leuk was.

Nu ga ik van de zomer met mijn vriend naar Kroatië, ook met de auto (we overnachten in Oostenrijk voor de tunnel). We gaan in een appartement (particulier) in het dorpje Ičići wat bovenaan het schiereilandje ligt (waar Pula zich ook in bevind).
We willen in ieder geval naar Pula, Rovinj en misschien de Pliviet meren (of hoe heet het..), wellicht ook een keer naar het eiland Krk.
Zijn er ook mensen die tips en ervaringen hebben om een dagje naar Venetie te gaan? Ik zag dat dit vanuit Pula en Rovinj kan maar ik kan nu nog niks boeken? en het bedrag wat ik tegen kwam was een eurotje of 200 per persoon.. Ik wil al zo lang een keer naar Venetië maar voor 200 euro hmm..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:19

Volgens mij kan je ook vanuit porec naar Venetië, dat staat mij inderdaad nog bij van toen wij in Porec waren *D Geen ervaring mee verder, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:30

Queelens, je kan gewoon ter plekke boeken hoor. Als je op toeristische plekken bent vliegen de aanbiedingen je om de oren.

Rovinj is echt geweldig! Zeker naartoe gaan. Krka (watervallen) is naast de plitvici meren ook zeker een aanrader.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:29

Dit topic maar eens de lucht in schoppen *D.
Wie gaan er dit jaar naar Kroatië op vakantie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:51

Wij waarschijnlijk dit jaar weer naar turanj
Vandaar uit naar split en plitvice en krka watervallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:52

Ik!! Samen met vriendlief naar Pula, maar we willen graag heel veel cultuur snuiven, heb het hele topic al doorgespit naar tips! :))

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:09

Ik ga dit jaar met een vriendin naar Kroatie. We hebben een appartement vlakbij Pula. Iemand nog tips voor activiteiten/bezienswaardigheden in omgeving Pula?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:15

Darkshines, dan gaan we hwt denk ik daar maar op de gok wagen dat we een leuke aanbieding tegen komen.
Hier nog mensen die ook met de auto gaan of al eens zijn geweest?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:24

Heerlijke vakantie gehad! Gastvrij land met mooie omgevingen. Wij zaten in Kringa, particulier gehuurd bij mensen. Eigen huisje met zwembad, we zijn een dag naar Porec geweest, hebben rondvaart Brunii eilanden gedaan. We gaan zeker nog een keer!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:30

wij zijn afgelopen jaar met de auto naar Kroatië geweest met auto en tent. Een tip ga slapen in appartementen dit is goedkoper adat op de camping! Overal zie je langs de weg appartementen te huur, veel burgers proberen op deze manier wat extra's te verdienen. Campings zijn relatief "zeldzaam" en daardoor ook duurder. Ze zijn vaak erg gastvrij in Kroatië.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:42

Lauwie, ik vraag me af waar jij dan bent geweest. Kan deze ervaring niet met je delen, ben toch zeker zo'n 7 keer in Kroatië geweest. Alleen op campings.. Het klopt wel dat er veel apartementen te huur zijn. Maar van de prijzen die ik heb gezien niet goedkoper dan campings, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:02

We hebben op de camping gestaan in labin, split en dubrovnik. We betaalden rond de 35 euro per nacht. We zijn op een goedkopere camping geweest bij dubrovnik daar zouden we 22 euro per nacht betalen maar daar zijn we na een uur vertrokken omdat het niet goed voelde het was bijna uitgestorven en voelde als een spookstad.

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:18

Wij gaan al jaren naar Kroatië en hebben veelal in Istrie gezeten, afgelopen jaar in Krk maar dat vonden wij geen aanrader. Vergeleken bij Istrie is er niets te doen, geen gezellige stadjes om te bezoeken. Wel wat dorpen maar dat heb je met 10 min gezien.
Voor mensen die van veel rust houden is Krk wellicht wel een aanrader.

In Istrie hebben wij Pula, Porec, Rovinj en Umag gezien.
Umag vonden wij geen aanrader, camping Park Umag veel te groot en in de omgeving weinig te doen, ook de zee is daar minder mooi.
Rovinj is zeker een aanrader maar meer om een dagje heen te geen, niet om daar je vakantie te vieren.
Dit vonden wij ook van Pula.

De mooiste plek vonden wij Porec en dan camping bijela uvala.
Wij hebben hier gezeten bij 2 verschillende tour operators en de 1 is zeker beter dan de ander, qua plek en service. Dus ook dit is zeker een aanrader, goed kijken welke bedrijven hier actief zijn en op welke campingplaats deze staan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:59

Leuk om telezen! Ben jaaaaaren geleden in Istrie en omgeving geweest. Mijn ouders hebben een huis in Hongarije en wij gaan dit jaar van daaruit trijpen maken o.a. naar Boedapest en dus de Plitvice meren. dus ik lees even mee voor meer ideeën :D

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:18

Wat een leuk topic! Ik ga hem vanavond eens even helemaal doorlezen. Ik ben ook van plan dit jaar (weer) naar Kroatië te gaan. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en het is me erg goed bevallen. Ik heb, samen met mijn vriend destijds, gewoon de auto gepakt en gaan rijden. In eerste instantie naar Split. Daar een dagje vertoefd en vervolgens zuidelijker gereden. We zijn in Makarska beland. Leuk b&btje gevonden (er zijn een heleboel b&b's daar) en twee weekjes gebleven. We wilden nog doorrijden naar Dubrovnik maar het beviel zo goed dat we zijn blijven hangen. Op de terugweg via de hele kustlijn teruggereden (tot Zadar geloof ik). Was echt prachtig!! Ik denk dat ik dit jaar wat meer bovenin wil blijven. Scheelt een boel reistijd :D

Ik heb het topic nog niet gelezen maar zijn er meer mensen in Makarska geweest?