Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolienn_

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:55

Ik meld me ook!

zit op dit moment tm 10 juni in london voor stage (heb er dan 4,5 maand gezeten)
in 2012 in Blanes ( :') ) achter de bar gewerkt voor een maand.
volgende zomer moet ik weer op stage en daarna zou ik graag op een ranch achtig iets willen gaan werken.
dus na mn studie! dus ik volg gezellig mee!
Leuk al die verhalen!

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:03

De stal waar ik ga is in bodenfelde, tijd gaat snel, deze week ga ik al. Ben wel beetje zenuwachtig hoor! :p

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:03

_MelisS schreef:
Haha ja moet t topic wel goed bijhouden he! :))

En vind het leuk om te lezen wat iedereen zoal gaat doen!

Maar ook naar komende ervaringen ben ik zeer benieuwd! :D

Haha ja ik lees ook bij maar ik maak niet zulke posts :')

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:23

Voor mij begint de tijd ook te korten! Ben echt al heel nerveus.. heb wat schrik dat ik heimwee ga krijgen en m'n vrienden en familie te veel ga missen.. en natuurlijk mijn paardje

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:58

Gowlan schreef:
Waikiki schreef:
Ik via yardandgroom.com

Welke stallen hebben jouw benaderd in Australia Gowlan?

Gostelow Equistrian Team (op yardandgroom.com: Somersby Equistrian Park) in New South Wales.
En Diamond Park Riding Academy, in Victoria.

Alleen ik heb hele leuke gesprekken met India, dus zie dat tot nu toe eerder gebeuren dan Australië mede om wat SpikkelFire zegt. :j

Somersby zit bij mij redelijk in de buurt, geloof dat een vriendin daar wel is gewerkt heeft, aan de foto's te zien had ze een leuke tijd.
Victoria is het nu zooo koud :=

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:21

xEliine schreef:
Voor mij begint de tijd ook te korten! Ben echt al heel nerveus.. heb wat schrik dat ik heimwee ga krijgen en m'n vrienden en familie te veel ga missen.. en natuurlijk mijn paardje

Echt? Ik ben nog niks nerveus haha. Het lijkt allemaal zo onwerkelijk. Zou dringend eens een lijstje moeten opstellen met wat ik allemaal mee moet nemen en wat ik allemaal nog moet doen voor mijn vertrek. Wel kijk ik er enorm naar uit, dat wel. Even weg van alles en iedereen. Benieuwd hoe ik er over een paar maand over denk ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:31

Ik ben ook niet nerveus. Mijn grootste angst is natuurlijk dat de baan niet leuk is/niet past, maar dan denk ik dat ik wat anders zoek vanuit Engeland en toch daar probeer te blijven.

Verder heb ik net mijn eerste uitje in Engeland al gepland, 5 juni naar een concert in Birmingham. :D

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:34

ImkeTarek schreef:
wil voornamelijk gaan werken op boerderijden, tijdje de outback in.. tuurlijk ook wat van het land zien!

Ik loop hier in Nederland een beetje vast :/ , weet niet wat ik wil doen met de rest van mijn leven. Hoop door een soort van drastisch uit mijn "sleur" te stappen er achter te komen hoe ik de rest van mijn leven wil gaan invullen.
Ben pas 24, dus nog jong.. maar ergens komt die 30 en verder dan toch steeds wat meer in de buurt.. vind dat ik nu dus toch wel echt op een punt ben om te bedenken hoe ik de rest van mijn leven in ga vullen.

En zo heb ik besloten om naar australie te gaan :p !

Nou, klinkt bekend, dit was ook mijn originele plan... jaren geleden... ^^ Ben er ondertussen 28 en wordt van de zomer alweer 29. Tijd om er in te vliegen dus! De plannen zijn wel lichtjes gewijzigd, ik vertrek eind juni voor een jaar naar Canada en niet naar Australië dus. Maar als het even kan, zou ik nadien graag nog Australië en/of Nieuw-Zeeland willen doen. Wat dus wil zeggen dat ik mijn WHV op tijd zal moeten aanvragen, wil ik voor mijn 31ste verjaardag er nog geraken. De tijd begint voor mij écht te dringen. Heb dan ook besloten mijn opleiding tijdelijk stop te zetten hiervoor. Heb echt een 'nu of nooit' gevoel, dus ik begrijp je volledig!

Iemand enig idee of je een WHV voor Australië of Nieuw-Zeeland kan aanvragen wanneer je in het buitenland zit? Als dat mogelijk is, zou ik dit in Canada evt. wel kunnen aanvragen en zo meteen doorreizen na een korte tussenstop thuis (en mits het budget het toelaat natuurlijk).

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:36

Annash schreef:
Ik ben ook niet nerveus. Mijn grootste angst is natuurlijk dat de baan niet leuk is/niet past, maar dan denk ik dat ik wat anders zoek vanuit Engeland en toch daar probeer te blijven.

Verder heb ik net mijn eerste uitje in Engeland al gepland, 5 juni naar een concert in Birmingham. :D

Ja, die angst heb ik ook. Heb een plekje waar ik normaal terecht kan in Canada, maar wat als ik het niet leuk vind, of als het dan toch niet doorgaat? Dan sta ik daar mooi... Nu ja, dan probeer ik iets anders te zoeken en zie ik wel hoe het verder loopt. Terugkeren kan ook nog altijd in het uiterste geval ^^ Maar daar ga ik dus niet vanuit. Waar een wil is, is een weg en ik ben toch echt van plan om die te volgen ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:42

Zo zit ik er inderdaad ook in. :-) Maar ik denk dat het wel normaal is. Als ik hier aan een nieuwe baan begin heb ik dat ook.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:02

Denk dat het inderdaad een normaal gevoel is :j
Ik denk er vaak ook zo moeilijk over (de 'wat als' vragen :') ), maar eigenlijk heel makkelijk.
Als ik niet kan aarden, dan vlieg ik gewoon 'even' terug :))

Wat leuk je eerste uitje al gepland Annash! Wat voor concert is het :) ?

Halleluja je bijleespost TS _/-\o_

Gave plannen Tweety_be, weet zo niet of je WHV voor Australië of NZ vanuit buitenland kan aanvragen. Staat dat niet op de site van de Australische of NZse overheid?

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:06

Ik meld me ook even!

Ik heb stage gelopen in Tenerife en ben daar blijven plakken. Deze zomer ga ik daar weer terug als werkvakantie en na mijn opleiding is het de bedoeling om mijn spullen te pakken en daar full time aan het werk te gaan. Ze zien het daar zitten en ik zie het zitten, dus we gaan het gewoon proberen!!

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:09

Het is echt mijn droom om in het buitenland op een western stal te werken. Het liefst in zweden.
Ik heb er nou een mooie leeftijd voor. Maar heb hier mijn baan, mijn vriend en mijn eigen paardjes

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:15

LvdO: Leuk zeg! Ik heb een oud klasgenoot die in zijn eentje ook geëmigreerd is naar Tenerife, en nu zelfs zijn eigen bedrijf daar heeft. :j
Ik ben er alleen op vakantie geweest, en ik vond het echt een heel leuk land!

Zivazoef: Als je ooit de kans er voor krijgt, moet je hem zeker pakken.
Dat is inderdaad momenteel wel moeilijker, voornamelijk om je baan en wellicht de paardjes ook.
Mijn pony staat nu op een goedkoop landje, terwijl ik normaal op een luxe stal sta (€350 per maand :+)
Nu is paardje alleen super duidelijk veel gelukkiger op het goedkope landje :\ , dus ik ga mij oriënteren op een plek met uitloopstal/land het hele jaar door, en in ieder geval in de periode dat ik er niet ben.. :=

Nou pff wat een zenuwen, het meisje waarmee ik zou komen te werken in India is van mijn leeftijd en is echt een hele vriendelijke meid. Tot nu toe klikt het goed. :j
De bedoeling is ook dat ik bij haar op het appartement kom te zitten.
Ze vroeg of ik mogelijk zin had om dan een paar maanden te blijven en samen wat reizen door India te maken. Als alles goed is en ik deze reis ga maken, en dan zeg ik 2 vliegen in 1 klap. :D :P

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:20

Mijn baan stop ik het liefste vandaag nog mee. Maar heb 4 paardjes die ik zelf moet verzorgen dus die kan ik niet even achterlaten. En ik kan mijn vriend ook niet missen denk ik.
Maar als mijn leven ooit anders ingedeeld is vertrek ik meteen

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:21

Ja Tenerife is ook geweldig! Het plan/de droom is om na mijn opleiding daar te gaan werken als gids tijdens de walvissafari's :) <3

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:34

Gowlan schreef:
Mijn pony staat nu op een goedkoop landje, terwijl ik normaal op een luxe stal sta (€350 per maand :+)
Nu is paardje alleen super duidelijk veel gelukkiger op het goedkope landje :\ , dus ik ga mij oriënteren op een plek met uitloopstal/land het hele jaar door, en in ieder geval in de periode dat ik er niet ben.. :=

Nou pff wat een zenuwen, het meisje waarmee ik zou komen te werken in India is van mijn leeftijd en is echt een hele vriendelijke meid. Tot nu toe klikt het goed. :j
Ze vroeg of ik mogelijk zin had om dan een paar maanden te blijven en samen wat reizen door India te maken. Als alles goed is en ik deze reis ga maken, en dan zeg ik 2 vliegen in 1 klap. :D :P

@ Gowlan: Dat zou gaaf zijn! Om ook wat te reizen bedoel ik, dan sla je inderdaad 2 vliegen in 1 klap!
Het klinkt alsof jij echt een leuk bedrijf hebt gevonden!
Mocht je trouwens nog een fijne plek voor je paard zoeken (24/7 buiten in fijne kudde op grote weilanden, zeer goede verzorging, 2x daags muesli en hoefsmid en alles wordt top bijgehouden) ik heb die van mij naar Horserij Hamara gebracht (eifelpensioenstal.com) Beetje ver weg, ik kom ook uit 't westen, maar het is het zoooo waard als je weet dat je paard goed staat ;)

Ik heb vorige week mijn paardje weggebracht voor 3 maanden vakantie. Ik zit deze maand namelijk met mijn eindexamens (druk joh, daarom zit ik nu op bokt :Y) ) en de 28e ga ik naar Estland.
Ergens in augustus of september haal ik hem weer op, maar god ik mis hem nu al |(
Hoewel ik weet dat hij zich waanzinnig goed vermaakt samen met de kudde en mijn jonge merrie en hij wordt ontzettend goed verzorgd!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:44

tweety_be schreef:
ImkeTarek schreef:
wil voornamelijk gaan werken op boerderijden, tijdje de outback in.. tuurlijk ook wat van het land zien!

Ik loop hier in Nederland een beetje vast :/ , weet niet wat ik wil doen met de rest van mijn leven. Hoop door een soort van drastisch uit mijn "sleur" te stappen er achter te komen hoe ik de rest van mijn leven wil gaan invullen.
Ben pas 24, dus nog jong.. maar ergens komt die 30 en verder dan toch steeds wat meer in de buurt.. vind dat ik nu dus toch wel echt op een punt ben om te bedenken hoe ik de rest van mijn leven in ga vullen.

En zo heb ik besloten om naar australie te gaan :p !

Iemand enig idee of je een WHV voor Australië of Nieuw-Zeeland kan aanvragen wanneer je in het buitenland zit? Als dat mogelijk is, zou ik dit in Canada evt. wel kunnen aanvragen en zo meteen doorreizen na een korte tussenstop thuis (en mits het budget het toelaat natuurlijk).

Ja je kan het in het buitenland aanvragen, geen probleem. Overigens kan je in australie beter een baantje vinden, sparen gaat wat makkelijker gezien de lonen hoger liggen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:06

Kim_Evendi schreef:
Gowlan schreef:

@ Gowlan: Dat zou gaaf zijn! Om ook wat te reizen bedoel ik, dan sla je inderdaad 2 vliegen in 1 klap!
Het klinkt alsof jij echt een leuk bedrijf hebt gevonden!
Mocht je trouwens nog een fijne plek voor je paard zoeken (24/7 buiten in fijne kudde op grote weilanden, zeer goede verzorging, 2x daags muesli en hoefsmid en alles wordt top bijgehouden) ik heb die van mij naar Horserij Hamara gebracht (eifelpensioenstal.com) Beetje ver weg, ik kom ook uit 't westen, maar het is het zoooo waard als je weet dat je paard goed staat ;)

Ik heb vorige week mijn paardje weggebracht voor 3 maanden vakantie. Ik zit deze maand namelijk met mijn eindexamens (druk joh, daarom zit ik nu op bokt :Y) ) en de 28e ga ik naar Estland.
Ergens in augustus of september haal ik hem weer op, maar god ik mis hem nu al |(
Hoewel ik weet dat hij zich waanzinnig goed vermaakt samen met de kudde en mijn jonge merrie en hij wordt ontzettend goed verzorgd!

Dankjewel! Ik heb inderdaad al eens van Hamara gehoord, wat ben je daar kwijt als ik vragen mag? :)
Ben wel naar iets soortgelijks opzoek, en ergens heb ik de hoop dat hij naar een vriendin toe kan zolang ik weg zou gaan.

En ja, het klinkt ook allemaal wel heel leuk.. Ze schijnen ook allemaal baby cavia's, konijntjes, kalfjes, paardjes, puppy's etc te hebben. Alles net geboren/bijna uitgerekend dus het zal afwisselend zijn naast het leven tussen enkel de paardjes. :D
Verder ben ik gewoon heel benieuwd naar de cultuur en de uitstapjes.

Edit: Oh over hamara; klopt het dat je €150 per maand kwijt bent? Dat is natuurlijk wel goed te doen :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:00

Voor alle mensen die zich druk maken over 'ik wil echt niets vergeten'.
Zolang je naar een westers land vertrekt valt alles aan te schaffen.

Vertrek je in de zomer? Neem geen winterkleding mee.
Vertrek je in de winter? Neem geen zomderklednig mee.

Neem vooral spullen mee die moeilijk te krijgen zijn daar. Denk aan bepaalde medicatie, anticonceptie?
Voor Amerika bijv. 'spuit'deodorant. Dat kennen ze hier niet, dus ik heb een hele lading meegenomen.
Ik heb ervaren dat ik meer waarde hecht aan de kleine emotionele dingetjes die ik heb meegenomen dan de hele lading kleding bijvoorbeeld.

Voor elektronica: Denk na als je vindt dat je een föhn of stijltang of whatever mee wilt nemen of je dezelfde plug hebt in het land waar je naar toe gaat en ook of je dezelfde stroomspanning hebt.
Nu maakt minder uiteraard niet zo veel uit, maar bij meer blaas je je apparaat op.

Voor heimwee: Momenten zoals kerstmis, verjaardagen, sterfte of gelukkige momenten en niet naar huis kunnen is het moeilijkst.
Whatsapp is erg handig om te hebben, en uiteraard skype. Wist je dat je ook kosteloos kunt bellen over facebook messenger? Ik vind het erg handig.
Blijf vooral actief als je heimweeïg wordt, thuis blijven zitten werkt bij mij bijvoorbeeld totaal averechts.

En voor als je in europa blijft: overvliegen is zo gebeurd en voor weinig geld ook.

Misschien wat fijne tips om te hebben voor de meiden die binnenkort vertrekken en een beetje zenuwachtig zijn. Ik wil niet belerend overkomen o.i.d.

*edit: kleine toevoeging --> Realiseer je vooral dat het een geweldige ervaring gaat worden waarbij je veel zult leren en zien en reizen maar dat er ook 100% zeker momenten zijn dat je je afvraagt 'Wat doe ik hier in vredesnaam'. En die momenten gaan (hopelijk) ook wel weer over en dan weet je weer waarom je het doet. :D

Ha, leuk plaatje van mij: Kerstdiner met mijn familie over skype. :') (Letterlijk het hele kerstdiner ben ik er bij geweest, zo'n 4/5 uur lang _O- )
Afbeelding

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:31

Gowlan schreef:
Dankjewel! Ik heb inderdaad al eens van Hamara gehoord, wat ben je daar kwijt als ik vragen mag? :)
Ben wel naar iets soortgelijks opzoek, en ergens heb ik de hoop dat hij naar een vriendin toe kan zolang ik weg zou gaan.

En ja, het klinkt ook allemaal wel heel leuk.. Ze schijnen ook allemaal baby cavia's, konijntjes, kalfjes, paardjes, puppy's etc te hebben. Alles net geboren/bijna uitgerekend dus het zal afwisselend zijn naast het leven tussen enkel de paardjes. :D
Verder ben ik gewoon heel benieuwd naar de cultuur en de uitstapjes.

Edit: Oh over hamara; klopt het dat je €150 per maand kwijt bent? Dat is natuurlijk wel goed te doen :D

Wat betreft Hamara: klopt dat je 150 betaald in de zomermaanden als de paarden 24/7 buiten staan. 's winters kun je kiezen voor 's nachts op stal, dan betaal je 175. Ze hebben wel een wachtlijst geloof ik, maar daar zou je naar kunnen informeren. Vind het een mooie prijs, niet iets wat je in Nld ook vindt. Daar betaal je toch al gauw veel geld voor stalling, laat staan als ze hem ook helemaal verzorgen :oo Haha ik heb daar geen aandelen ofzo (mocht dat zo overkomen := ), maar ben wel ontzettend positief als ik zie hoe mijn 2 paarden daar verzorgd worden, de ene dan net een week, en de ander nu ruim een jaar.

Terrrug on topic: jij zit dus ook nog op een plek met meer beestjes, gezellig hoor.

@nagini: handige tips allemaal!
Hoewel ik maar 2 maandjes weg ga wil ik ook niks vergeten. Ben een beetje bang dat er daar niet heel veel aan te schaffen valt, aangezien ik redelijk in de middle of nowhere terecht kom XD En heimwee enzo hoef ik me gelukkig ook niet te veel zorgen om te maken want voor ik het weet ben ik weer terug, alleen met m'n verjaardag zal het ff anders zijn, en ik ga vast wel wat mensen (en m'n beestjes) missen natuurlijk...
Haha die foto's van jou kerstdiner: ge-wel-dig _O-

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:33

Ik zou graag even jullie mening willen weten.

Ik heb nu concrete plannen gemaakt met de stal in Polen om daar te komen vd zomer.

Nou wil ik langskomen om te kijken hoe of wat. Of alles goed is en goed in elkaar zit.
Nou heb ik met mijn vriend waarschijnlijk geregeld dat we dit weekend langs gaan.
Maar nu zegt hij, dat het handig is om een derde persoon er bij te nemen.H Hij denkt dat ik er te verliefd naar kijk en hij heeft er geen verstand van.
Ik vind het onproffesioneel overkomen om gelijk jan en alleman uit te nodigen.

Daarnaast is mijn vriend waarschijnlijk objectief hierin omdat hij geen verstand heeft van paarden en ik ga mijn best doen om zo proffesioneel mogelijk ernaar te kijken. Ik weet zelf heus wel wanneer iets goed zit of niet.

Wat denken jullie?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:56

@Cindeeh: Allereerst, wat leuk dat je plannen om naar Polen te gaan steeds concretere vormen aan nemen!
Dus je wilt even naar Polen voor een weekendje om te kijken of de stal bevalt? Het zou persoonlijk niet eens in mij opkomen omdat ik het veel geld en tijd vind kosten, maar dat is je vraag natuurlijk helemaal niet.

Ik denk dat jij en je vriend een prima indruk kunnen krijgen van de stal :j daar heb je m.i. geen derde persoon voor nodig.
Jij kunt kijken wat je van de sfeer vindt en hoe de paarden erbij staan en gereden worden, en je vriend is handig als extra paar ogen en om jouw bevindingen na het weekend mee door te nemen. Jij kunt echt wel zelf kijken of je het wat vindt of niet, daarvoor hoef je niemand meer mee te nemen.

Edit: alinea's O:)

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:24

Ik lees ook even mee! :)

Heb gesolliciteerd op een baan in Australie. Op anderhalf uur van Melbourne af, in de buurt van Philip Island. Ik ben er twee jaar geleden op stage geweest en zag een vacature op Facebook voorbij komen, dus zodoende!
Ik ben er nog niet helemaal over uit, ben me nog aan het orienteren. Het is wel vrij zeker dat ik mag komen! Alleen komt het eigenlijk iets te vroeg voor mij, ben nu nog aan het afstuderen. Kan dus pas op z'n vroegst eind september/oktober gaan.

Weet iemand hier hoe het zit met een visa? Mijn stage heb ik gedaan op een working holiday visa, en ik was in de veronderstelling dat je deze maar één keer aan mag vragen. Maar dit kan ik nu nergens terug vinden? Ik kan volgens mij geen second year visa aanvragen, want ik ben maar 2,5 maand in Australie geweest. Wel farmwork gedaan, maar dus net te kort.
Het plan is om voor een jaar/aantal jaar te gaan. Emigreren klinkt nog ietwat te heftig, eerst zo maar eens kijken!

Wie o wie kan mij helpen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:29

Ik zou mij ook graag willen melden!

Voor school moet ik een halfjaar (nouja, 5 maand) op projectstage, deze probeer ik in NieuwZeeland te regelen. Verder wil ik na school eerst een jaar of wat buiten Nederland werken, dus lees voornamelijk mee om ideeën op te doen :)