. Prachtig land, alleen vind de Zweden zelf nogal stug, maar dat maakt het land niet minder mooi
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kallandso schreef:Ik geloof inderdaad ook dat het per regio heel erg verschilt. Verder denk ik niet dat je het stug moet noemen, maar dat sommige Zweden meer op zichzelf zijn. Dat ze minder behoefte hebben aan een gesprek, of dat het voor hun gevoel een gesprek zelfs goed loopt zonder dat ze zoveel zeggen.
Kallandso schreef:Ik geloof inderdaad ook dat het per regio heel erg verschilt. Verder denk ik niet dat je het stug moet noemen, maar dat sommige Zweden meer op zichzelf zijn. Dat ze minder behoefte hebben aan een gesprek, of dat het voor hun gevoel een gesprek zelfs goed loopt zonder dat ze zoveel zeggen.
Vooral in het begin nemen ze niet vaak zelf de eerste stap maar waarderen het erg als jij dat wel doet en dan is het ijs vaak gebroken. Wij zijn hier in ieder geval zeer welkom geheten.
zo stonden we laatst vast met de trekker dus de buurman gebeld, die lag ziek op de bank en die was er met 10 minuten.
flitzz schreef:Voor mij is het aftellen begonnen, koffer is gekocht nu nog inpakken.. Zondagavond vertrek ik naar zweden.
Vind het dood eng maar dat is meer omdat ik al ruim 20 jaar niet meer gevlogen heb en nu voor het eerst zonder gezin op vakantie ga.. Aan de andere kant ben ik erg benieuwd hoe het daar is.
Zijn er bokkers die weten wat ik qua levensmiddelen mee zou mogen nemen? Ik was namelijk aan het denken om wat typische nederlandse dingen mee te nemen zoals bijv kaas, drop, chocolade paas eitjes..
Ik kan echt niet wachten. De lente begint in Värmland vroeg dit jaar, zei mijn vader (hij is er al twee weken geweest). Eindelijk weer op verzorgpaardje van 27 door de natuur rijden...
Hij is vroeger renpaard geweest en houdt er nog steeds van om even zijn benen te strekken, dus dat doen we dan ook even!
Verder staat hij lekker op een enorm weiland, met uitzicht over het meer.

We zijn ook bezig met appartementen te verhuren, en dat loopt al best aardig!
18 uur met onze vorige auto, nu gelukkig een wat snellere auto. Resistance schreef:Ons huis is in Värmland, ongeveer 60 km ten Noorden van Karlstad. Ons dorpje heet Älvsbacka.
Ik ben 3 keer naar Värmland op vakantie geweest haha, naar Nya Skogsgarden
Hebben inmiddels wel andere eigenaren gekregen helaas.... Ben zelf ook helemaal gek op zweden
Vooral het gebied van Torsby!
Ken jij in dat gebied Peter Vester? Hij heeft veel paarden waarmee je dan een buitenrit kunt maken. Jeetje wat is dat gaaf zeg! Nu 2 keer gedaan, hij weet zo veel van de natuur en de paarden, echt geweldig!
Was erg blij dat ik m op de foto had voor ie wegrende 

hij had wel door dat ze er waren maar blijft heerlijk relax