Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:59

Ik heb geen huisje in Zweden ofzo, maar ben wel Zwedenfan. Zo erg dat ik zelfs een cursus Zweeds heb gedaan :') . Prachtig land, alleen vind de Zweden zelf nogal stug, maar dat maakt het land niet minder mooi *\o/*

anoukwendy

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:31

Ik denk dat dat eraan ligt waar je zit want hier zijn ze het tegenover gestelde van hoe ze zweden beschrijven. Ze zijn hier heel open, vriendelijk en je komt niet snel van ze af :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:23

Precies! Bij ons ook. :)

Iedereen komt altijd gezellig het erf op rijden als ze iets te vragen hebben (doet iedereen zo in ons dorpje), altijd 's avonds leuke feestjes aan het meer of bij iemand thuis... Het is echt heel gezellig. :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:35

Nou, hier zijn de Zweden wel stug :')
Dus ik weet wel wat je bedoelt Ankie2011.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gros vind ik persoonlijk niet zo sociaal en m'n vrienden die hier wonen (ook niet uit Zweden) zeggen precies hetzelfde :p

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:54

Ik geloof inderdaad ook dat het per regio heel erg verschilt. Verder denk ik niet dat je het stug moet noemen, maar dat sommige Zweden meer op zichzelf zijn. Dat ze minder behoefte hebben aan een gesprek, of dat het voor hun gevoel een gesprek zelfs goed loopt zonder dat ze zoveel zeggen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:57

Ik ben half zweeds :D :D :D :D
Mijn vader biologische ouders zijn allebei 100% zweeds, mijn moeder 100% nederlanders
Mijn vader is later door 2 100% engelse pleegouders opgevangen.

Heb geen contact met mijn vader, maar ik ben dus eigenlijk 50% nederlands, 50%zweeds( maar ben gewoon in nederland geboren)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:28

Kallandso schreef:
Ik geloof inderdaad ook dat het per regio heel erg verschilt. Verder denk ik niet dat je het stug moet noemen, maar dat sommige Zweden meer op zichzelf zijn. Dat ze minder behoefte hebben aan een gesprek, of dat het voor hun gevoel een gesprek zelfs goed loopt zonder dat ze zoveel zeggen.

Ja, dat zou idd ook wel kunnen. Ik ken mensen die wel contact zoeken, maar er komt gewoon niet zoveel uit. Iets wat ik totaal niet gewend ben en ik vind het dus ook moeilijk om daar mee om te gaan. Ik merk wel dat mensen die ik ken hier, niet snel zelf contact opnemen met je, dat ik dat echt moet doen. Maar dat kan natuurlijk ook meerdere oorzaken hebben :+

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:57

Kallandso schreef:

Hier zijn ze ook zeker niet stug maar erg hartelijk en geïnteresseerd in wat je doet en waarom je hier woont. Soms komen ze binnenvallen om bijvoorbeeld iets te vragen en blijven dan gewoon 2 uur zitten achter de koffie ;-) Vooral in het begin nemen ze niet vaak zelf de eerste stap maar waarderen het erg als jij dat wel doet en dan is het ijs vaak gebroken. Wij zijn hier in ieder geval zeer welkom geheten.
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben of je hier permanent woont of alleen een vakantiehuis hebt. Dat laatste vinden ze inderdaad minder fijn: veel leegstaande huizen die maar een paar weken per jaar bewoont worden.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:01

Wauw al die foto's!
Ik ga dit jaar een rondreis door Zweden doen met m'n ouders en broertje. We beginnen in Kloten ( :') ), en trekken daarna door naar het noorden! Ik ben zoooo benieuwd.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:11

Ze zoeken het inderdaad niet heel erg zelf op maar mocht er wat zijn staan ze altijd voor je klaar :) zo stonden we laatst vast met de trekker dus de buurman gebeld, die lag ziek op de bank en die was er met 10 minuten.
En inderdaad als ze eenmaal komen dan blijven ze meteen een tijdje.
De zweden onder elkaar zijn wel heel nieuwschierig en iedereen weet alles van elkaar. Zo vertelde de hoefsmid vorige week dat er een man naar hem toe kwam met het verhaal dat ie had gehoord dat ie een nieuwe vriendin had.. Hij keek hem aan en zei dan weet jij meer dan ik :')
Mn moeder en dr 'vriend' liggen niet echt meer op een lijn en gaan uit elkaar en de hoefsmid vroeg aan ons of we in zweden bleven of terug zouden gaan, ben nog steeds benieuwd van wie hij iets zal hebben gehoord want het is maar aan 2 of 3 mensen verteld maar ondertussen weet zowat heel småland het :')

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:59

Voor mij is het aftellen begonnen, koffer is gekocht nu nog inpakken.. Zondagavond vertrek ik naar zweden.
Vind het dood eng maar dat is meer omdat ik al ruim 20 jaar niet meer gevlogen heb en nu voor het eerst zonder gezin op vakantie ga.. Aan de andere kant ben ik erg benieuwd hoe het daar is.
Zijn er bokkers die weten wat ik qua levensmiddelen mee zou mogen nemen? Ik was namelijk aan het denken om wat typische nederlandse dingen mee te nemen zoals bijv kaas, drop, chocolade paas eitjes..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:01

flitzz schreef:
Voor mij is het aftellen begonnen, koffer is gekocht nu nog inpakken.. Zondagavond vertrek ik naar zweden.
Vind het dood eng maar dat is meer omdat ik al ruim 20 jaar niet meer gevlogen heb en nu voor het eerst zonder gezin op vakantie ga.. Aan de andere kant ben ik erg benieuwd hoe het daar is.
Zijn er bokkers die weten wat ik qua levensmiddelen mee zou mogen nemen? Ik was namelijk aan het denken om wat typische nederlandse dingen mee te nemen zoals bijv kaas, drop, chocolade paas eitjes..

Spannend!!
In je handbagage of in ruimbagage?
Met welke maatschappij vlieg je?
Drop en paaseitjes zijn overigens niet typisch Nederlands, winkels liggen er daar vol mee. Ook kaas is niet bijzonder, ligt gewoon Goudse en Edammer in de winkels. Maar, is wel erg duur...
Stroopwafels zijn ze dol op daar!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:10

Inderdaad spannend.. Dacht ik mijn ouders een beetje te verwennen.. haha ik vlieg met flysas via dusseldorf. Ik wou de lekkernijen gewoon in mijn koffer doen dus niet in de handbagage.
Maar ik weet eigenlijk niet of je dat gewoon mee mag nemen. *zal eens gaan kijken op de site van flysas en dusseldorf*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:33

Jaaa, aanstaande vrijdag weer voor twee weken naar Zweden! :D Ik kan echt niet wachten. De lente begint in Värmland vroeg dit jaar, zei mijn vader (hij is er al twee weken geweest). Eindelijk weer op verzorgpaardje van 27 door de natuur rijden... <3 Hij is vroeger renpaard geweest en houdt er nog steeds van om even zijn benen te strekken, dus dat doen we dan ook even! :) Verder staat hij lekker op een enorm weiland, met uitzicht over het meer.

Foto van hoe het er daar uitziet in zijn wei (ongeveer 200 meter bij ons vandaan, foto is vorige zomer genomen):

Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar fotootjes om jullie jaloers te maken :Y)

Het meer aan de andere kant van ons huis op een mooie zomeravond:

Afbeelding

En de vallei die je ziet als je uit onze oprijlaan komt (die vallei komt uiteindelijk ook weer uit op een meer...):

Afbeelding

Jullie snappen waarschijnlijk wel dat wij verliefd zijn op onze magische plek! :) We zijn ook bezig met appartementen te verhuren, en dat loopt al best aardig! :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:41

Moooi!!! Ik vertrek precies over 2 weken YEAHH!!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:25

Oeh dat ziet er echt ontzettend gaaf uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:25

Jaaa, wij gaan over een half uurtje rijden! :D 18 uur met onze vorige auto, nu gelukkig een wat snellere auto.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:32

Resistance goede reis!! Veel plezier in zweden. Ik vertrek morgen weer naar huis. Jammer genoeg.. Wat een ongelofelijk mooi land. Ik snap nu waarom mijn ouders naar zweden zijn geëmigreerd en waarom mijn man zegt dat als ik eenmaal in zweden geweest ben dat ik niet meer naar Engeland wil verhuizen.. Daarom heb ik al stiekem samen met mijn ouders naar huizen zitten kijken...

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:37

Resistance schreef:
Ons huis is in Värmland, ongeveer 60 km ten Noorden van Karlstad. Ons dorpje heet Älvsbacka.

Hee wat leuk! :D Ik ben 3 keer naar Värmland op vakantie geweest haha, naar Nya Skogsgarden :) Hebben inmiddels wel andere eigenaren gekregen helaas.... Ben zelf ook helemaal gek op zweden :) Vooral het gebied van Torsby!

Ik zie dat je ook bij de Sun Dance Ranch geweest bent. Daar ben ik ook geweest hahaha :') Ken jij in dat gebied Peter Vester? Hij heeft veel paarden waarmee je dan een buitenrit kunt maken. Jeetje wat is dat gaaf zeg! Nu 2 keer gedaan, hij weet zo veel van de natuur en de paarden, echt geweldig!

Elandje fotograferen :+ Was erg blij dat ik m op de foto had voor ie wegrende :')
Afbeelding

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:35

Elanden zijn zo grappig om te zien :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:53

Zweden is mijn land <3

Volgend jaar vind mijn trouwerij er ook plaats en mijn emigratie is dan definitief, ik kijk er zo erg naar uit! nu vlieg ik nog elke maand heen en weer. :+

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:06

Waar wil je heen?

Elanden zijn inderdaad zo vet!! Wij hebben ze ook geregeld in de tuin :D
Afbeelding
Laatst was ik door het bos aan het rijden en kwam ik ook een paar keer een vos en een hertje tegen. Wat ben ik dan blij met mn liefste gribaldi die er ooit gemaakt is :') hij had wel door dat ze er waren maar blijft heerlijk relax :D

Ik zit nu weer een weekje in nederland, eergister aangekomen maar jeetje ik heb in de tijd dat ik in zweden zit niet zoveel auto's gezien als vrijdag in nederland. Wat een drukte en vooral stress..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:15

Zo, ik ben net wakker geworden met de zon die door mijn raam naar binnen scheen, en het gefluit van roodborsjes die in de boom voor mijn raam wonen. Daarna in pyjama op de veranda vers brood uit de aga gegeten.

Net even opgefrist, en dan zo naar Karlstad om inkopen te doen. Onder andere een berg hout voor een hele grote veranda die we aan de andere kant van het huis gaan bouwen, zodat we daar 's avonds in de avondzon kunnen zitten.

Wat is het heerlijk om weer thuis te zijn! :D <3

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:58

He Kirri! Heb ik met jou niet ooit een tijdje gepbt over Göteborg?
Straks mag je dus echt verhuizen, gefeliciteerd :D

Wat een heerlijke plaatjes allemaal en de verhalen.. geniet ervan!
En die elanden zijn zo leuk :D

Het staat nu wel zo ongeveer vast, in het najaar ergens ga ik ook weer even langs in Göteborg <3

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:40

Klinkt jaloersmakend Resistance! Geniet er maar eventjes lekker van.

Kirri, ik zie bij je woonplaats ook Göteborg staan, ga je daar ook heen dan?

Het nog niet allemaal rond, maar waarschijnlijk studeer ik vanaf augustus voor eventjes in Göteborg.