Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Een paar maanden Ierland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:07

Ik ga je ook volgen!
:D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 08:32

Thnx guys :D

@ Pandora; ja t is inderdaad best veel, maar routine komt er nu steeds meer in, gister zaten we om 8 uur al te paard zo snel gingen we!

Ga vanmiddag weer even een update maken en PB's reageren enzo... Weer veel gebeurd!! O.a. er weer afgevallen, haha, Princess had een beetje de lente in haar bol op de renbaan!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:36

Routine moet je idd even krijgen :j Wel ontzettend gaaf allemaal hoor en wat een prachtige omgeving! Ik moet nog 3 dagen wachten en dan gaan wij ook.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 15:34

Oeh lekker Chocobroodje! Waar ga jij heen? Ook voor lange tijd trouwens of "gewoon" vakantie? :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:38

Je hebt nog een nieuwe volger erbij, ontzettend gaaf zeg!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:49

Nou we gaan nu 2 weken, maar het is de bedoeling dat we daar naar huizen gaan kijken zodat we in Ierland kunnen gaan wonen ;)

We hebben een huisje in Bandon (county cork) en een huisje in kilcolgan op het randje van county clare en galway.

Maar we hebben een behoorlijke lijst met huizen in verschillende county's en die gaan we allemaal langs in die 2 weken. Toevallig ook 2 of 3 huizen in tipperary, dus misschien kunnen we even naar je zwaaien hahaha

ArGieVai schreef:
Oeh lekker Chocobroodje! Waar ga jij heen? Ook voor lange tijd trouwens of "gewoon" vakantie? :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 15:52

Oh wat leuk!! :D Hoop dat je wat vind!!! Ik zit nu echt in het midden van Tipperary geloof ik, Thurles is het dichtsbijzijnde grotere dorp, en dat is kwartiertje rijden met de auto zo ongeveer :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:00

Vinden van huizen is niet zo'n punt maar vriendlief moet wel werk vinden daar en dat zal mede bepalen waar we uiteindelijk terecht komen. Al hopen we zelf op County Galway, daar is het heerlijk rustig, zijn de huizen betaalbaar en is de rust en ruimte die we zoeken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:15

Thurles is volgens mij ook wel een van de grotere plaatsen in Tip anyway...

Als je tijd hebt, ga een x richting Limerick op een vrije dag, je kunt er best heel leuk shoppen! Het is een beetje een, voor Ierse begrippen iig, rough city en lang niet zo mooi als andere stukken maar voor shoppen is het prima. Oh en als je daar dan toch bent, even door naar Adare. Dat is een dorpje iets buiten Limerick city en is in de Engelse cottagestyle, heel erg schattig!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:20

ooooo wat gaaf!! Wauw!
Ik ga je zeker volgen :D :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:26

Wat gaaf, Chocobroodje!!! Maak je ook een topic over wat je gezien hebt en of jullie iets passends gevonden hebben ? Ben zo benieuwd naar beeldmateriaal.... :o :o

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:58

Sodera; geen idee, zou heel goed kunnen indd, was van het weekend in Thurles en is wel een heel leuk plaatsje om te zien! Limerick en Adare wil ik indd ook nog heen, dit weekend misschien een dagje naar Kilkenny, lijkt me ook heel mooi!!

Zo... Nu de beloofde update, later als alles lukt nog wat foto's :D

Vorige week dus (weer :P) gevallen, was een prachtige dag en de paarden hadden allemaal een beetje de lente in hun bol... Eerst Wilson toen voor de eerste keer gereden, wat een apart dier... Op het begin voelt het alsof hij op 4 benen kreupel is, na 5 minuten galoperen niks meer aan de hand... Is overigens wel gister naar de chiropractor geweest, die toch wel heel wat blokades heeft gevonden, voornamelijk de stand van zijn bekken was waardeloos... Maar goed, er lag een hek op de grond naast de renbaan die normaal rechtop staat, Wilson vond het een leuke aanleiding om eens flink te gaan bokken, wat allemaal goed ging, en stiekem wel een beetje lachwekkend was...

Daarna op Princess geklommen, en die vond het liggende hek iets minder leuk, helaas met jockeybeugels in verlichte zit maak je echt 0% kans als paardlief ineens op de noodrem staat en in "the bank" (zijkant van de renbaan, zo'n 30 cm hoger dan de renbaan zelf) springt... Oftewel ik maakte een koprol en landde in de bank... Gelukkig weer niks aan de hand!

Voor de rest ging zaterdag allee de leiding erg goed, hadden alleen Wilson en Josie om te rijden wat super goed ging, en de rest van de dag verliep ook op rolletjes!

Het weer hier is de laatste anderhalve week echt geweldig, regelmatig zonnetje en telkens overdag droog, temperatuur begint flink te stijgen wat ik ook helemaaaaal niet erg vind (laatst zelfs alleen in een longsleeve buiten staan klooien in het zonnetje)

Qua andere dingen; we zijn begonnen met de training van Simba, ohhhh wat vind ik dat een leuk paard!! Komt elke dag (ik haal en breng hem standaard naar het land, plus stiekem nog een aantal extra knuffels natuurlijk) heel hard galoperend naar me toe in de wei wat echt heel lachwekkend is, heb er ook een filmpje van even kijken of ik die kan uploaden... Ook komen deze week de driejarigen waarschijnlijk binnen, DRUK dus! En beter voor ze, staan momenteel op een land dat echt op is, heel erge blubber zooi, en de iets zwakkere paarden ertussen beginnen daar nu wel last van te krijgen (Smelly heeft een hoefzweer, Roxy ontsnapt telkens uit de wei, en Bay erge last van mok momenteel, lastig dus...)

Ook voor het eerst naast elkaar gereden op de renbaan ipv achter elkaar, GAAF!!! Eeste keer was op Willy, die echt heeeeeeerlijk enthousiast werd maar nog goed te houden was. Tweede keer op Josie, en god wat een paard is dat... Eerste 6,5 rondjes niks aan de hand, van hand veranderd, eerste rondje andere kant op ook prima, en het tweede rondje begint en ineens voel ik haar toch vanuit haar achterhand aantrekken, en weg was ze... Gelukkig en half rondje later weer naast Willy gekregen, en niks aan de hand voor de rest.. Wel echt een WAANZINNIG gaaf gevoel om ineens zo hard te gaan en haar zo te voelen aantrekken!

Goed, dat was het wel denk ik... Beetje kortaf, maar toch nog best een lang verhaal, hihi... :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:09

Topic gaat er zeker komen :j Het hoe en wat weet ik alleen nog niet precies maar sfeer plaatjes kan ik altijd plaatsen straks ;)

Ohjee weer boem :P Moet je daar ook trakteren? Dat weer klinkt helemaal goed hopelijk houdt dat aan als wij er straks zijn.

Vind het wel echt heel stoer dat je dit helemaal alleen doet! Lijkt me ook wel een super fijne plek met fijne mensen :)

Pandora2 schreef:
Wat gaaf, Chocobroodje!!! Maak je ook een topic over wat je gezien hebt en of jullie iets passends gevonden hebben ? Ben zo benieuwd naar beeldmateriaal.... :o :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:09

Klinkt echt super leuk zeg!
Lijkt me echt super gaaf om eens op de renbaan te gaan, zo hard op die paarden!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:10

Ik volg vanaf nu wat leuk zeg!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:43

Leuke verhalen ArGieVai. Klinkt als een leuke plek waar je het naar je zin hebt. Fijn ook dat het weer (net als hier trouwens) lekker voorjaarsachtig is. Ierland heeft het zwaar te verduren gehad deze winter, dus dit zal een verademing zijn.

Chocobroodje, heel veel plezier. Ben ook wel benieuwd naar de huizen die je gaat kijken, dus ik ga jou ook in de gaten houden Een hele stap om naar Ierland te verhuizen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:23

Klinkt echt gaaf hoor! Dat zie ik dus ook wel zitten! :D Niet alleen de paarden maar ook het mooie weer, we hebben de hele winter amper zon gehad dus voorjaar wil ik ook wel... Maar mag ik vragen waarom je toch na 3 maanden weer naar huis gaat? :o

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:30

@ Midori; heb een trainee contract t/m eind april, daarna mag ik eigenlijk zelf beslissen of ik blijf of niet.. In eerste instantie was het plan gewoon weer terg naar NL... Weet wel dat ik doordat ik bij Mark nu werk echt overal aan de bak kan komen in de racingwereld, hij heeft een erg goede naam en super veel contacten (o.a. Coolmore, wat een enorme naam is in de Racing industrie), maar moet zeggen dat ik hier voor nu wel goed zit... Of ik dus terug kom naar NL of dat ik hier blijf daar beginnen steeds meer twijfels te komen, en zit dus stiekem wel een beetje rond te snuffelen hoe duur het is mijn paard over te laten komen e.d.... Oftewel; heb nog totaal geen idee wat ik in april ga doen!

Zo vandaag de driejarigen aan de hand naar binnen gehaald, wat een klus! Het Ierse meisje dat hier zit heeft een flinke klap opgelopen, maar gelukkig niks gebroken... Roxy was het niet eens met verhuizen! Gelukkig was de rest wel redelijk braaf, ze hadden nog eigenlijk geen ervaring met lopen aan halster + touw, en zijn allemaal zonder problemen naar de grote loopstal gekomen! Oftewel 5 nieuwe bewoners in de yard, en 5 minder in de wei! (Genaamd: Alice, Kenny, Roxy, Smelly en de vijfde naam ben ik alweer vergeten :P )

Voor de rest heerlijk gereden op Bart en Princess, die beide het echt super deden, en ben lichtelijk zenuwachtig gezien ik morgen wss voor het eerst op Bonny moet, die gister Ashling er hardhandig heeft afgegooit waardoor Ashling absoluut niet meer op haar wilt rijden.. (die heeft dus wel haar week, eerst vallen daarna trap...) Opzich ben ik geen angsthaas en vind ik het allemaal wel best, en eigenlijk wel een uitdagig, maar toch wel een kleeeeiiin beetje nerveus...

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 02:12

Aah ik snap het, je hebt je paard nog in Nl! Als ik dat zo hoor zou ik ook moeite hebben met het terug gaan :Y) Maar zal wel erg duur zijn om je paard naar Ierland te halen...
Hoe heet de plek waar je werkt trouwens? Kan me niet herinneren dat je dat al eerder hebt geschreven, of ik moet het al gemist hebben... :j
En succes voor morgen!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:50

Leuk update weer Stef, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt :) het zou lekker zijn als je je paard naar Ierland kan halen! Mis je je vriend niet heel erg?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:39

Een stille meelezer hier.

Wat super gaaf om te werken in Ierland op een racestal!

Ik heb alleen een vraagje: Wat is het verschil tussen hunter, breaker en yard?
Ik ben niet zo bekend in de racesport, maar ik kon het ook nergens vinden.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 21:36

@ Midori: Crossogue Equestrian :D En moet zeggen dat de kosten me opzich nog meevallen... Zo'n 600,- gok ik... Maar goed, zit hier nog maar een maand, dus ik wacht gewoon nog even en beslis begin/half april wat ik ga doen! :D

@ Susan88: eigenlijk helemaal geen racetermen, hihi :P de hunters zijn de jachtpaarden (paar oud racepaarden, veel pony's varierend van tinkers tot dartmoors tot connemara's tot van alles :) ) die gebruikt worden voor de zomerkampen die hier gegeven worden, voornamelijk voor buitenritten en cross country lessen :D, de breakers zijn de net ingereden paarden, maar gezien de 5 driejarigen die we hebben binnengehaald nu breakers worden, heten degene die eerst de breakers waren (Bonny, Bart, Minx en Princess) nu youngsters :P en de yard is gewoon de stal zegmaar, waar de stallen zijn :D

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:24

Wat toevallig, die heb ik gister gemaild en gelijk antwoord terug gekregen van Mark dat hij mij in de komende dagen op zou bellen! :D Ik had al zo'n vermoeden dat het dezelfde was!

En 600,- ik had echt veel meer verwacht! Hoe gaat dat dan, vliegtuig of vractauto/ boot?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 22:32

Oh gaaf! Mark is echt super aardig, ook aan de telefoon heb iets van een uur gepraat ofzo :p

Als het goed is met de vrachtwagen en 2x boot (nl naar engeland en emgeland naar ierland)

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:44

Jaa okee, en dat voor maar 600 euro verbaast me echt!

Hopen dat hij belt dan! :D