Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:25

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 15:00

Kir_Ples schreef:
Mijn vakantie bestemming is toch weer gewijzigd, we hadden al geboekt naar Sal maar mijn moeder vond het maar helemaal niks en heeft min of meer gesmeekt of we ergens anders heen wilden gaan.

Nu weet ik van mij zelf ook dat als ik daar een week zit en mijn moeder voelt zich rot dat ik geen fijne vakantie heb. Gelukkig hadden wij nog optie tot vandaag en hebben we de reis geannuleerd. Nu gaat de reis naar Gran Canaria hotel Tabaiba Princess. :)

Mochten jullie ervaringen hebben met dit hotel dan is dat welkom! :D

Leuk! wanneer gaan jullie?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:45

countrygirl schreef:
Voor wie naar Egypte wil gaan... er is wel degelijk een negatief reisadvies en helaas is er nu geen prettig nieuws! Eigenlijk nogal verontrustend!

http://www.theguardian.com/global/2014/ ... e-of-cairo

Ik heb hem niet helemaal gelezen maar dit gaatgeloof ik alleen over cairo en omstreken?
De zonvakanties zijn ruim 500 km er vandaan geloof ik. Zelfde afstand van NL naar Parijs..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:17

Lindy wij gaan 20 oktober pas, duurt nog even maar hebben we wel weer iets om naar toe te leven. :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 17:21

dat duurt zeker nog even haha! De voorpret alleen is al erg leuk he! :P

Kijk al heel vaak in mijn Arke :P zag laatst dat we een ander vliegtuig hebben gekregen en nu is opeens de aankomsttijd van de terugvlucht veranderd. We vliegen dan om 19.35 en komen om 3.00 uur aan op schiphol :oo eerst zouden we om 1.20 uur aankomen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:46

Hahah dat heb ik ook met de terug vlucht kom 2.55u op schiphol. :P

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:10

Wieldop schreef:
Wij gingen naar het Griekse gedeelte in Cyprus en hadden op de terugweg een tussenlanding op het Turkse gedeelte in Cyprus. Vliegtijd en tussenlanding duurde bij elkaar minder dan een uur en we mochten blijven zitten. Ik vond het persoonlijk alles meevallen.

Ik ga elk jaar weer naar Griekenland. Wel de rustige en kleinere eilanden (geen toeristische eilanden), heerlijk! Mensen zijn erg vriendelijk. Mooie natuur, elk eiland is anders.
Thassos is mijn nummer een favoriet. Mooie stranden, je vaart over met een boot(net als naar Texel), mooi groen, relatief klein. Vooral thassos-stad is een leuk plaatsje met leuke restaurantjes, souvenirwinkels en barretjes.

Las even mee, en zag opeens jou verhaaltje.
Wat leuk dat je naar Thassos gaat. Mijn vriend en ik wonen in Kavala! We gaan ook vaak dus met de boot naar het geweldige eiland Thassos.. Je hoort niet van veel Nederlanders dat ze deze plek kennen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:03

Ik heb even een speciaal topic geopend over Gran Canaria voor extra tips en bijvoorbeeld vakantie verslagen!

Kan helaas geen link kopiëren op mijn telefoon of ik snap er niks van hahah. :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:13

Zweden natuurlijk!! voor meer info kan er altijd n berichtje worden gestuurd of mail eff lizettevaneekelen@gmail.com *\o/* tis hier o zo mooi!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:48

MelisWess schreef:
Las even mee, en zag opeens jou verhaaltje.
Wat leuk dat je naar Thassos gaat. Mijn vriend en ik wonen in Kavala! We gaan ook vaak dus met de boot naar het geweldige eiland Thassos.. Je hoort niet van veel Nederlanders dat ze deze plek kennen!

Zo onbekend is Thassos toch niet? Ik ken zat mensen die er ėėn of meerdere keren geweest zijn. Ik vind het een aardig eiland maar het is niet mijn favoriete eiland.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 20:07

Kir_Ples schreef:
Ik heb even een speciaal topic geopend over Gran Canaria voor extra tips en bijvoorbeeld vakantie verslagen!

Oh had ik ook al gedaan :P
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 24-01-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:10

Queelens schreef:
countrygirl schreef:
Voor wie naar Egypte wil gaan... er is wel degelijk een negatief reisadvies en helaas is er nu geen prettig nieuws! Eigenlijk nogal verontrustend!

http://www.theguardian.com/global/2014/ ... e-of-cairo

Ik heb hem niet helemaal gelezen maar dit gaatgeloof ik alleen over cairo en omstreken?
De zonvakanties zijn ruim 500 km er vandaan geloof ik. Zelfde afstand van NL naar Parijs..

Ja, dit was idd. nog in Cairo zelf. Het is gewoon in het hele land onrustig.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:12

Gran Canaria en Ibiza! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:32

LiiNd_Y schreef:
Kir_Ples schreef:

Oh had ik ook al gedaan :P

Ohh die ben ik dan ontlopen hahah.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:41

Wij gaan dit jaar naar Cuba, heb er erg veel zin in :D
We gaan in juni, dus dat is al best wel snel :):) !

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:48

Wij gaan elk jaar naar Turkije, normaal hebben we in december al geboekt voor augustus. Nu hebben we nog niets, ik weet ook niet echt iets vergelijkbaars als Turkije. Curacao, Aruba e.d. vind ik erg duur in het hoogseizoen.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:53

Patty91 schreef:
Wij gaan elk jaar naar Turkije, normaal hebben we in december al geboekt voor augustus. Nu hebben we nog niets, ik weet ook niet echt iets vergelijkbaars als Turkije. Curacao, Aruba e.d. vind ik erg duur in het hoogseizoen.

Wij zijn vorig jaar eind februari/begin maart naar Curacao geweest. We vlogen retour voor €600 pp geloof ik, en het appartement hebben we via www.micazu.nl geboekt. Was erg goed, zij had een taxi vanaf het vliegveld voor ons geregeld, die stond klaar met een bordje op ons te wachten. In de periode dat wij gingen is het goedkoper dan november/december. Sowieso rond kerst is het ontiegelijk duur.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:02

marjan19 schreef:
Patty91 schreef:

Wij zijn vorig jaar eind februari/begin maart naar Curacao geweest. We vlogen retour voor €600 pp geloof ik, en het appartement hebben we via http://www.micazu.nl geboekt. Was erg goed, zij had een taxi vanaf het vliegveld voor ons geregeld, die stond klaar met een bordje op ons te wachten. In de periode dat wij gingen is het goedkoper dan november/december. Sowieso rond kerst is het ontiegelijk duur.

Wij zitten vast aan het hoogseizoen, ik denk ook dat ik dan eerder zou kiezen voor een hotel. Misschien omdat het de eerste keer zou zijn :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:03

Hallo allemaal.
Hier ook iemand die graag tips wil. Ik ben 3 jaar geleden met mijn vriend naar Bali geweest. We hadden 15 nachten een hotel met ontbijt, een retourvlucht Bali - Jakarta en uiteraard retourtje Amsterdam - Bali en waren 1400 per persoon kwijt. Als ik nu een vakantie zoek naar Azië (strandvakantie) kom ik voor 10 dagen al op 1500 pp kwijt. We willen sowieso tussen de 15-20 dagen. Wie weet een leuke plek in Azië waar je voor +- 1200 pp een strandvakantie hebt waar je ook nog wat uitstapjes kunt doen? Buiten Azië mag ook wel alleen trekt ons wat minder aan, dus dan moet het wel heel mooi/leuk/avontuurlijk zijn.

Ps. Voor de periode midden juli - midden augustus.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:16

merel_gomez schreef:
Douraque schreef:
Naar Zanzibar moet je echt gaan om enkel op het strand te liggen, safari is daar niets op wat apen na. Als je een safari wil, doen moet je naar Kenia of Tanzania gaan. Ben zelf inmiddels 5 keer in Kenia geweest en eigenlijk wel alles zien, dus als je vragen hebt stel ze gerust.

We willen echt eens strandvakantie, het liefst op Zanzibar en dan gewoon 2 of 3 dagen een safari doen op het vaste land.

Wij hebben vorig jaar (september 2013) deze vakantie gedaan die jij beschrijft en ik vond 3 dagen safari echt kort achteraf gezien..
Wij hadden feitelijk 1,5 dag safari omdat de 3e dag het vliegtuig 's ochtends naar Zanzibar vloog.. (Wij zijn eerst naar Zanzibar gegaan 2 dagen toen vanuit Zanzibar naar vaste land gevlogen voor 3 dagen safari)
Als ik je mag aanraden zou ik minimaal 5 dagen safari doen, zodat je zeker 3 a 3,5 dag safari hebt en daarna naar Zanzibar.
Er is idd vrij weinig te doen, maar Stone Town is wel leuk voor dagje en wij vonden de schildpadden ook leuk om te bezoeken.
De safari is zooooo overweldigend, echt een topervaring! :+:

Het wordt er savonds wel frisjes, lees rond de 19/20 graden met een windje. Dus zorg voor vestjes/lange broeken. Wij hadden dat namelijk niet verwacht..
Heb je al geboekt? Zo niet kan ik je Diamond Dreams of Zanzibar aanraden. We hebben wel wat hotels gezien toen we mensen gingen ophalen met excursies en die waren best wel oud, dit hotel is echt mooi en er is voor de begrippen van Zanzibar ook vrij uitgebreid eten :j .

Je kunt overigens slecht zwemmen in de zee op Zanzibar. Het is overdag een hele tijd eb en dan staat de zee droog tot aan het rif..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:23

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:28

Ik heb het eb/vloed verhaal niet als nadeel ervaren overigens :) Er zijn ook veel beachboys op het strand en daardoor zwom ik sowieso liever in het zwembad..
Qua safari kan ik je Selous aanbevelen, is goedkoper dan de Serengeti en nog minder 'ontdekt' de dieren zijn daar nog wat minder gewend aan mensen (dus wel beter zoeken), maar je mag daar ook offroad en zit in een open jeep (handig met foto's maken). Serengeti zit je in een jeep waarvan het dak open kan zeg maar en je moet daar op de paden blijven van wat ik gehoord heb van de mensen die er geweest zijn. Ook wordt daar heel erg samengewerkt, dus spot je in de Serengeti een leeuw dan staan er binnen korte tijd zo 8 jeeps omheen.. In Selous is dat niet, je zoekt zelf met je gids naar dieren :j .
Mocht je nog vragen hebben, dan mag je ze altijd stellen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:52

Nou we hebben uit eindelijk toch voor iets anders gekozen.

April 12 dagen naar Egypte! Jaz aqua Marine!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:50

Stedentrip Londen in juni met een vriendin en in juli 2 weken op rondreis door Engeland met het gezin. :)