Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:01

Waarschijnlijk ga ik naast 2 weken Aegina ook nog een weekje met een vriendin naar Griekenland.

Nu is er alleen zoveel keuze als je kijkt op bijvoorbeeld zoover, dat we gewoon echt niet weten waar we moeten zoeken. Daarnaast vinden we het ook eng om iets definitiefs te kiezen, stel dat het tegenvalt.

Wat we zoeken is een leuk appartement/hotel voor 2, netjes en schoon, liefst met een zwembad. Graag in de buurt van een 'mooi' strand, leuke restaurantjes en een dorpje. We willen een scooter kunnen huren, zodat we ook meer van het eiland kunnen zien.

Er moet wel een beetje leven zijn, maar dan niet in de zin van heel veel 'jongere' toeristen. Ook hoeven we niet persee te stappen, maar het is wel gezellig om niet in je eentje in het restaurant te zitten.

Het eiland maakt niet uit, alleen is het wel fijn als deze vrij makkelijk te bereiken is met het vliegtuig (eventueel stukje boot). Het zou ook leuk zijn als het eiland wel iets 'speciaals' of moois heeft.

Hebben jullie suggesties?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 11:15

Kokkari op Samos? Vond ik wel een leuk dorpje. Samos is ook een mooi eiland.
Bij mij blijft Skopelos nog steeds favoriet als eiland, maar dan is het mooie strand niet vlakbij het stadje.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:57

Fitzroy schreef:
Kokkari op Samos? Vond ik wel een leuk dorpje. Samos is ook een mooi eiland.
Bij mij blijft Skopelos nog steeds favoriet als eiland, maar dan is het mooie strand niet vlakbij het stadje.

Samos hier ook vaak geweest :) heerlijk om aan t water naar de boten te kijken en lekker drankje op t terras te doen,erg vriendelijke mensen ook en heel rustig.

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:42

Ik ga begin mei naar Kos met mijn ouders voor 10 dagen. Ik wil gaan surfen en misschien paardrijden en natuurlijk alle andere leuke dingen zien/bezoeken.
Wat zijn echt aanraders om op Kos te gaan doen of te bezoeken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:49

ikkuhh90 schreef:
Ik ga begin mei naar Kos met mijn ouders voor 10 dagen. Ik wil gaan surfen en misschien paardrijden en natuurlijk alle andere leuke dingen zien/bezoeken.

zowiezo maar weet niet of dat nog zo is,uitkijken voor marktjes of mensen die in de steden lopen en je dingen aanbieden zoals een mooie camera en horloge etc,die zijn vaak 5 min ervoor gejat van een andere toerist :) dus goed op je tas en portomonee letten. Verder vond ik kos op zich leuk,maar inmiddels meer te toeristisch voor mij

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:53

Ik ga 12 mei samen met een vriendinnetje naar Corfu.
Hebben jullie nog tips? :)

Hoorde al verhalen over muggen / wespen.. Is het echt zo erg?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:33

Waar ga je naar toe op Corfu? Wij zaten in Agios Gordis en we hebben geen mug gezien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:03

De wespen zullen in mei wel meevallen.

Muggen waren inderdaad vreselijk voor ons op Corfu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:01

Wij hebben soms binnen gezeten vanwege de muggen op Corfu. Vreselijk!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:44

Wij zitten in Kanoni.

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:34

ikkuhh90 schreef:

Wat leuk! Ik ga ook begin mei weer! :D
Ik ben een paar jaar geleden naar oud pyli geweest, en dat was gaaf! We waren eerst met een auto (gehuurd) naar verschillende stadjes geweest, en het enige echte zandstrand daar. Toen de bergen in gegaan, auto geparkeerd en veder de bergen in wandelen. Ik ben geweest toen het geregend had, dus had het echt zo'n mysterieuze wending. :):)

Wat paardrijden en surfen betreft daar, ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me ó zo leuk om te doen. Wel van te voren al op internet kijken voor het paardrijden gezien er vrijwel alleen runderen staan daar (en inderdaad af en toe een verdwaald peerd). Ik heb één keer een bordje gezien van een 'manege' of iets, maar dat was in the middle of nowhere.
Surfen heb ik geen ervaring mee :o

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:40

zap schreef:
Wellicht kunnen jullie mij adviseren/helpen? Mijn vriend en ik willen naar Griekenland op vakantie. Maar welk eiland is voor ons geschikt??

- warm (dat is het overal wel geloof ik :P).
- Ik wil echt zandstrand (ik zie overal van die piepkleine en supersmalle strandjes. Iets breder zou ik wel mooi vinden)
- En op loopafstand van een gezellig centrum waar restaurantjes te vinden zijn, wat te winkele is, wat te zien is en een kroeg ofzo is. We zijn niet (meer) van de discotheken, maar gezellig in de avond een drankje doen en wat winkeltjes kijken vinden wij wel erg leuk.
- iets te doen in de omgeving (hoeven echt geen archeologische hoogtepunten te zijn, maar anders zitten we 14 dagen lang aan het zwembad/strand. Iets zien (denk aan 2 dagen ofzo :P) is ook wel leuk.

Verder willen we een appartement en kunnen we reizen vlak na het hoogseizoen. Geen massa zoals Chersonissos ed.

Wij gaan al jaren naar Kos
Mooie grote stranden, leuke winkels, en je hebt er ook echt wat te doen :j
Succes
We zaten zelf te denken aan Zakynthos of wellicht Corfu. Maar eigenlijk staat alles nog open.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:16

Zo onze boot is geboekt :)

Poging 2 voor de Cyclades. En anders weer wat anders :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:42

NatasjavE schreef:

Je weet ................... nu ben ik nieuwsgierig: welke eilanden/route? :D :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:43

Wij hebben elk jaar cultuurreis in klas 5 met school, en ik ga naar Griekenland met mijn vriendinnen *\o/*
Het wordt een rondreis, te beginnen bij Athene en verder weet ik het niet eigenlijk, alleen dat het heel leuk wordt!! *\o/* *\o/* *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:45

ZeSteigert schreef:
Wij hebben elk jaar cultuurreis in klas 5 met school, en ik ga naar Griekenland met mijn vriendinnen *\o/*
Het wordt een rondreis, te beginnen bij Athene en verder weet ik het niet eigenlijk, alleen dat het heel leuk wordt!! *\o/* *\o/* *\o/*

Athene is erg leuk, veel plezier!!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:48

Ik krijg er al weer helemaal zin in..
Wij gaan de eerste 2 weken van juli naar Parga, ben erg benieuwd, al meerdere keren op de verschillende eilanden geweest maar nog nooit op het vaste land

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:49

griekenland!
ik was er vorig jaar heen, het was echt heerlijk.
jammer genoeg hebben we dit jaar andere plannen

NatasjavE

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:

Je weet ................... nu ben ik nieuwsgierig: welke eilanden/route? :D :D

Kea, Kithnos, Serifos Milos, Folegandros, Santorini (met eigen boot of met een ferry) Ios, Amorgos en dan naar de Dodecanese.

Maar het kan ook de route bovenlangs worden maar dan missen we Santorini.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 19-03-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Electra63 schreef:
ZeSteigert schreef:

Athene is erg leuk, veel plezier!!

Bedankt! We gaan in ieder geval ook naar Olympia en Delphi geloof ik, ik merk het wel :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:53

NatasjavE schreef:
Kea, Kithnos, Serifos Milos, Folegandros, Santorini (met eigen boot of met een ferry) Ios, Amorgos en dan naar de Dodecanese.

Maar het kan ook de route bovenlangs worden maar dan missen we Santorini.

Ik ben benieuwd !!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:55

Ben benieuwd, Natasja, wat jij ervan vindt. Op de Cycladen zijn wij nog nooit geweest. Het lijkt ons te toeristisch en te kaal.

Zesteigert, je zult vast ook naar Epidavros, Mycene en het Kanaal van Korinthe gaan. Dat is meestal wel een standaard rondje en echt heel mooi :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:10

Fitzroy schreef:
Ben benieuwd, Natasja, wat jij ervan vindt. Op de Cycladen zijn wij nog nooit geweest. Het lijkt ons te toeristisch en te kaal.

Zesteigert, je zult vast ook naar Epidavros, Mycene en het Kanaal van Korinthe gaan. Dat is meestal wel een standaard rondje en echt heel mooi :j

Sommige eilanden zijn helemaal niet toeristisch. Op Syros zijn er weinig buitenlandse toeristen, wel veel Grieken van het vaste land. Je kan er geen broodje kroket krijgen of een varkenshaas met champignons, er zijn geen all-in-resorts of bingo-avonden, dus echt Grieks. :D Mykonos, na Santorini het bekendste eiland, is natuurlijk wel één en al toerisme. Maar er zijn meerdere eilanden die nog vrij zijn van massa-toerisme. Leuk om te gaan Island-hoppen. Maar inderdaad zijn de eilanden vrij droog en kaal. Of je moet in mei gaan. :D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:14

Ik ga heerlijk een maandje naar het huisje van mijn ouders op Kreta. De hond gaat lekker mee en een vriendinnetje ook. Aan het eind van mijn maand komen mijn ouders en blijf ik nog een paar dagen en dan vlieg ik weer terug. Kan niet wachten <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:01