Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 06:31

Aluxes ecopark :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

:D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 06:40

Volgens mij is dit in Zinacantán. :+
Een oude stad, met veel inheemse mensen. En jawel, als ze op een van je foto's staan moet je ervoor betalen :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 06:43

El cañon del Sumidero, de kliffen zijn vanaf het wateroppervlak iets meer dan 1km hoog.
Er leven ook ongeveer 200 wilde krokodillen in de waters :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eeeeeen Chiapa de Corzo :D
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 06:59

Oh geweldig al die foto's! Ga je wel naar school nog of niet?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 07:38

normaaaaal moet ik gaan (school begon terug 2 weken geleden) maar ben nog niet geweest nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:00

:') Ik mis de like knop haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:04

Leuke foto's! Jammer dat je er met de pet naar gooit met school, vind dat eigenlijk wel een beetje respectloos. Ook al is de kwaliteit misschien slecht, toch zou ik wel gewoon gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:13

Cayenne schreef:
Leuke foto's! Jammer dat je er met de pet naar gooit met school, vind dat eigenlijk wel een beetje respectloos. Ook al is de kwaliteit misschien slecht, toch zou ik wel gewoon gaan.

Inderdaad, je leeft tenslotte bij die mensen, die voor je zorgen zodat je naar school kan, en nu lijkt het net een grote grap voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:47

Het is toch een uitwisselingsproject? Dat is met alles erop en eraan, inclusief, armoe, gebrek aan luxe, primitief gedoe, eenzijdig eten, school van mindere standaard en alles wat dat land te bieden heeft voor een verwend Westers schoolmeisje....

Want het doel is om je zelf te ontwikkelen, door en door mee te maken hoe het is om een ander te zijn, Die Andere........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:05

Het zijn echt hele leuke foto's en je zier er heel blij uit, maar ik ben toch ook wel een beetje verbaasd over het verloop. Dat je een keer van gastgezin verwisseld kan ik mij nog wel inbeelden dat je echt gewoon slecht zat. Maar twee keer en dan ook nog eens niet meer naar school gaan, dan krijg ik vraagtekens waar het dan aan ligt, of je echt gewoon zo ontzettend veel pech hebt dat je zelfs voor Mexicaanse normen ronduit slecht terecht bent gekomen. Of waren je verwachtingen veel te hoog toen je begon? Mag je trouwens zomaar besluiten om niet meer naar school te gaan? Uiteindelijk is dat toch de bedoeling van zo'n project, anders maak je er gewoon een lekker gezellige lange vakantie van en dat lijkt me niet de bedoeling. Of zijn ze voor je op zoek naar een andere school ofzo?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 23:15

1. De families, niemand heeft ooit kunnen denken dat ik nog eens ging veranderen en dat is gewoon een samenloop van omstandigheden geweest. De ouders van mijn moeder werden heel erg ziek en daardoor moest ze dus bij hun zijn voor hulp (en mijn zus ging ook mee voor de baby). Mijn vader werkte de ganse dag en mijn broer ging naar school.
Daardoor ging ik een hele dag alleen thuis zijn (wat voor mij niet veel uitmaakte eigenlijk) maar zij wouden het niet, dus ben ik voor een paar weken bij mijn vrijwilligster gaan wonen. Dan ging het besluit komen wat er zou gebeuren.
Dan is het besluit gekomen dat ik ging veranderen (met ook wat dingen die gezegd werden over mij van mij familie uit ;) Maar daar zeg ik liever niets over.) De keuze is van beide kanten uit gemaakt.
Er zijn genoeg mensen die 2x van familie veranderen en ik zeg daarom ook niet dat het niet goed is en ik wou uit het diepste van mijn hart dat het anders liep, maar het is nu eenmaal hoe het is en ik kan er helaas ook niets aan veranderen.

2. Mijn project is culturaal, niet educatief. Dus school is niet de hoofdzaak in deze uitwisseling en ik gooi er zeker niet na met mijn pet, anders zou ik al die maanden al niet meer geweest zijn.
Mijn punt is (waarom ik niet naar school ga) dat het mij gewoon niet kan boeien, in de zin van leerkrachten komen nooit opdagen en lessen worden gegeven zodat iedereen ligt te slapen op het einde. Geloof mij, ik wil niet nog 4 maand zo naar school gaan, dan kan ik evengoed thuisblijven, de stad intrekken of het land verkennen, leer ik veel meer uit dan naar school gaan.

Russel, klopt, mijn eerste gezin was primitief, incl al hetgeen wat je zegt en daar had ik geen probleem mee, School,daar heb ik het al over gehad. Ik ben verre van het verwende Westers schoolmeisje, toch bedankt om dit even te vermelden.

Hopelijk is het wat duidelijker voor jullie. Ik wil niet onrespectloos en verwend overkomen
, voor mij is dit hele jaar echt fijn en heb echt enorm leuke en ook minder leuke tijden gehad. De Mexicaanse cultuur is voor mij een prachtige cultuur met heel wat geschiedenis, die ik ook wil leren kennen. Al het bovenstaande ivm school daar weet ook mijn vrijwilligster van. Dus het is niet dat ik dit zomaar besluit. Deze laatste maanden hier ga ik minder school volgen en wat meer cultuur gaan bestuderen, wat uiteindelijk de hele bedoeling is van mijn uitwisseling :)

Btw, sorry als ik een paar keer in herhaling val hier

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:28

Hey wat leuk dat ik je topic weer gevonden heb. Jammer dat je al 2X van gezin hebt moeten veranderen, hoop dat je nu bij deze familie kan blijven.
Vervelend van school, ik snap dat je het dan leuker vind om het land en de cultuur beter te leren kennen.
Wat zijn de grootste cultuurverschillen tegenover hier? Dingen waar je echt tegen aan loopt omdat wij anders leven dan hun?
Wat mis je het meeste uit Nederland?

Echt een onwijs gave kans! Probeer er vol op van te genieten en te leren. Heel veel plezier nog! Ik heb me nu geabonneerd dus zal je blijven volgen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:05

Ik kom dit topic nu pas tegen! Heel gaaf en nog veel plezier. :)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:52

Wauw silk ik heb wat foto's op fb gezien, maar nu ik t hier zo zie. Wat een mooi land zeg! Ik wens je nog onwijs veel plezier

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:12

Waarom ben je bij het tweede gezin weggegaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:27

Dat staat in haar berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:01

Jaaa toffe updates en prachtige foto's! Jammer dat het niet allemaal is gelopen zoals je had gehoopt, maar hopelijk kun je inderdaad nu bij je gastgezin blijven. Dat je niet meer naar school gaat leek me in eerste instantie ook wat respectloos, maar als ik je foto's van je klas zo zie, kan ik het wel begrijpen.. Jammer dat dat zo slecht is, zeg. Heel veel plezier nog en blijf vooral nog veel jaloersmakende foto's posten :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:16

lieveli schreef:
Dat staat in haar berichtje.

Klopt. Ik had het berichtje al getypt voor haar update maar was vergeten op versturen te drukken dus dat had ik pas veel later gedaan. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:18

Jammer dan dat je zoveel pech hebt gehad met je gastgezinnen. Heb je ook pech gehad met de school waar je zit, of is dit in de streek zowat het algemene niveau van hoe er les wordt gegeven?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 01:06

cashlee schreef:
Hey wat leuk dat ik je topic weer gevonden heb. Jammer dat je al 2X van gezin hebt moeten veranderen, hoop dat je nu bij deze familie kan blijven.
Vervelend van school, ik snap dat je het dan leuker vind om het land en de cultuur beter te leren kennen.
Wat zijn de grootste cultuurverschillen tegenover hier? Dingen waar je echt tegen aan loopt omdat wij anders leven dan hun?
Wat mis je het meeste uit Nederland?

Echt een onwijs gave kans! Probeer er vol op van te genieten en te leren. Heel veel plezier nog! Ik heb me nu geabonneerd dus zal je blijven volgen.

Ik ben Belg haha
Voor mij kan ik zo niet echt 123 de verschillen eruithalen. IK denk dan vooral aan het punctueel zijn, de vrijheid en het eten. Dat zijn echt de grote verschillen hier.
Ook zijn mensen veel familialer (schrijf je dat zo?) dan wij, daarmee bedoel ik, altijd samen dingen doen (zelfs gewoon inkopen)
zo heel veel verschil in levenswijze is er niet (vind ik persoonlijk) of ik ben het al heel gewoon hier dat ik het niet meer merk? Geen idee. :=

Kwanyin schreef:
Jammer dan dat je zoveel pech hebt gehad met je gastgezinnen. Heb je ook pech gehad met de school waar je zit, of is dit in de streek zowat het algemene niveau van hoe er les wordt gegeven?

Dit is over het algemeen het niveau hier als ik zo hoor van andere studenten :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:34

Zo ik ben vandaag naar school gegaan. Heb wel gemerkt dat nu ik beter spaans praat, communiceren met mijn klasgenootjes veel beter gaat. (duh :') )
Maar natuurlijk, heb van 8u tot 14u 2 lessen gehad :Y)

Werd wel heel erg enthousiast onthaald zowel van medestudenten en leerkrachten :))
Oh soms mogen we toch niet meteen klagen, zeker? :D

Heb anders niet echt veel te melden, ietwat een domper gehad met mijn vrijwilligster hier.
Ze begint me eerlijk de keel uit te hangen (en dan gewoon omdat ze haar begint te moeien met wat ik moet doen in mijn familie etc etc etc en ah frustraties (ook mede door cultuurverschillen, wat zij niet begrijpt van mijn cultuur :) niet dat ik de mexicaanse cultuur zoooooo goed ken, maar ik kan wel vergelijken relativeren en mijn verschil duidelijk maken, snap je?), heb gisteren toch eens goed uitgehuild bij mijn zus, deed eens deugd)

Oh weer een klaagpost help :')

zometeen ga ik lekker naar een koffieshop, frappeetje drinken, wat bijkletsen :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:34

& oh, ben ook naar een paardenren geweest, heb daar foto's van die ik later wel post!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:37

Nog even een post van mijn kant :)

Gisteren kreeg ik een berichtje van mijn Nieuw-Zeelandse vriendin.
'Kijk, ik heb jou gevonden op een poster'
Afbeelding
Fun fact, dit is dus wel degelijk mij _O-
ben er zelf wat van geschokt geweest, hoe toevallig is het dat iemand aan de andere kant van de wereld, jou naam ziet op een poster (die in haar school hangt), de wereld is toch klein soms :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:38

Hahah gaaf :D

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:49

Haha Silke wat gaaf!