USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 12:59

Dat is idd balen Charles!

Ik heb geen ervaring met kamperen in de VS, maar via internet moet toch wel een hoop te vinden zijn?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:33

Heb nog niks geboekt hoor

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:36

quera schreef:
Heb nog niks geboekt hoor

als je wat wilt weten laat maar horen. Camper boeken wij altijd via Tioga Tours, heb dat liever altijd goed, kan er ook niet veel mis gaan :)

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:38

Meld zich ook. Had er eigenlijk al gezeten maar nogal veel gebeurd hier thuis.
Mijn doel is om een half jaartje op een koeienranch te werken met het vee en mijn honden.
Heb wel naar dude ranches gekeken, maar denk niet dat die op zoek zijn naar hulp van buiten af, maar je weet het maar nooit.

Heb twee plekjes waar ik terecht kan om te werken, voor kost en inwoning. Eentje is in Oregon bij een Chistelijke familie. Iemand daar ervaring mee?
Andere is in Canada bij mensen die ik wel eens ontmoet heb, helaas kan ik daar alleen in de zomer terecht.

Als je vrijwillgerswerk gaat doen hoef je toch geen werkvisum te hebben?

Ben drie jaar geleden in LA en omgeving en Seattle omgeving geweest, dus als mensen nog adviezen willen, heb er genoeg.
Las al iets over LA. Santa Barbara is een aanrader. In Camarillio heb je een fantastische mall voor outlet spullen. Gewoon Levis jeans voor 20 dollar enzo
Ik was rond juni daar, en dan hangt er een mist laag over de stad die van zee komt. Dat is jammer en er is veel smok. In de winter schijnt het mooier te zijn. Vond aan LA niet zo heel veel.
Death valley is niet heel ver van LA vandaag, baal zo erg dat ik er toen niet naar toe gereden ben.
In Bakersfield zit een enorme facility waar wedstrijden gehouden worden met paarden, vee en honden.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:50

EvaC schreef:
Dat is dus het nadeel, daar heb ik al gekeken en die verhuren ze niet, of ze worden niet verhuurd in de periode dat wij willen. Zelfs google is in dit verhaal niet mijn beste vriend, vandaar dat ik het hier eens probeerde.

Misschien moet hij dan maar genoegen nemen met zo'n Tahoe SUV ofzo? Dat was dan ook nog "wel oke".

Mijn ervaring is dat als je er bent ze je altijd proberen te upgraden naar een duurdere auto. Volgens mij ligt het er aan waar je bent of ze pick ups hebben ja of nee.
Huur wel bij de bekendere bedrijven. Ik ben ooit de fout in gegaan om bij een onbekend bedrijf te huren die goedkoop leek. Duurde wel een half uur voordat ik bij t vliegveld opgepikt werd, waar alamo en budget al 3 x langs waren gekomen.
En hun prijs was niet all in...... Was dus een veel duurdere auto dan de andere

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:04

Vinaba schreef:
Ik ga 18 januari voor 8 dagen naar Seattle.

Wat ik onwijs leuk vond in Seattle was t uitzicht.
Afbeelding
Dit is vanuit Kerry Park, W Highland Drive en 2nd Ave West

Dan heb je nog de trol onder een brug. http://en.wikipedia.org/wiki/Fremont_Troll

Als je een auto hebt is het best leuk om naar de overkant te gaan met de ferry en daar te wandelen. Is daar heel mooi groen en je hebt een mooi zicht op de stad.

En de pike public market. Zie je in heel veel films
Ik vergeet helemaal, daar vlak bij is de kauwgom muur. Mag je je kauwgom op plakken. Helaas wist ik dat niet toen ik er was.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 09:46

_Do_ schreef:

Jawel, zonder visum mag je alleen op vakantie, meer niet. Officieel is het als buitenlander vrijwel onmogelijk om in de VS te kunnen werken. Dus of je liegt bij immigrations en waagt de gok, of je gaat gewoon een mooie reis maken. ;)

Mooie foto van Seattle, daar zou ik ook nog wel eens naar toe willen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:03

Alleen vakantie is niet helemaal waar je mag ook zakenreizen doen zonder visum. Maar werken is wel lastig al krijgen sommige paardenbedrijven wel de mogelijkheid om buitenlanders te laten werken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 11:58

Das waar Katja. ;)
*offtopic*, wanneer ga je onder het mes?

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:47

Nadir schreef:
_Do_ schreef:

Jawel, zonder visum mag je alleen op vakantie, meer niet. Officieel is het als buitenlander vrijwel onmogelijk om in de VS te kunnen werken. Dus of je liegt bij immigrations en waagt de gok, of je gaat gewoon een mooie reis maken. ;)

Mooie foto van Seattle, daar zou ik ook nog wel eens naar toe willen.

Ik had bedacht omdat het allemaal ben mensen is die ik ken dat ik gewoon ze dat ik daar op bezoek ben. Als vriend.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:52

Nadir schreef:
Das waar Katja. ;)
*offtopic*, wanneer ga je onder het mes?

Vrijdag...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 16:01

Do, kun je doen, maar officieel mag het niet. Als ze er achter komen ga je met het eerst volgende vliegtuig weer naar huis. Het is een andere bokker pas geleden ook gebeurd.

Katja, sterkte alvast voor vrijdag!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:20

Ik wil mij ook hier melden, ik ga in september voor het eerst naar Amerika (ook nooit zo ver weggeweest) naar familie in Idaho met een vriendin, daar gaan we paardrijden in de bergen, naar Red fish lake,Sawtooth mountains en als het even kan ook nar Yellowstone park.

Ik ben erg benieuwd hoe het daar is en vind het best even spannend.

Iemand al ervaring met Idaho?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:02

Silly1972 schreef:
Iemand al ervaring met Idaho?

Technisch gezien wel, ik ben een dag in Coeur d'Alene geweest (vanuit de oostkant van Washington state, waar ik vijf weken op vakantie was), maar dat is alweer een tijdje geleden, kan er weinig zinnigs meer over zeggen, hehe.
Yellowstone lijkt me geweldig!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:10

haha oke, was die kant mooi?
Ik ga naar een klein plaatsje 25 km boven Boise.

En als ik al Google naar plaatjes van bv Red fish lake en Sawtooth mountains, dan is het adembenemend mooi!
Ik ben zelf nog nooit verder geweest dan Portugal, dus je snapt mijn spanning welhaha

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:28

Ja hoor, prachtige omgeving, maar ja, ik ken geen plekken in de VS die niet mooi zijn. Het is een grote natuurschoon.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:36

Dat geloof ik graag!
Ben benieuwd naar de dagen die we te paard de bergen en bos in gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:41

Wat gaaf Silly1972!
Je moet zeker naar Yellowstone gaan als je 'in de buurt' bent.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:56

Zijn we inderdaad ook van plan, we willen dan via Craters of the moon naar Yellowstone en Teton park.

Ben je er geweest?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 09:56

Nee, helaas nog niet...
Staat wel bovenaan mijn wensenlijstje, volgende keer gaan we daar onze reis omheen plannen denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:54

Lijkt me een goed plan, van wat ik tot zover heb gehoord is het daar prachtig!

Ik zal het ter zijner tijd laten weten hoe het was.
Duurt alleen nog even voor ik daar ben geweest ;-)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:29

Do, je moet sowieso een visum als je een half jaar op pad wil. Het is een lastige situatie want je mag op een toeristenvisum niet werken, maar aan de andere kant is het vrijwel onmogelijk om voor zo'n baantje een werkvisum te krijgen.

Ook al zeg je dat je op vriendenbezoek gaat kan je tijdens je interview vragen verwachten over hoe je jezelf gedurende die 6 maanden gaat onderhouden. Werken (tegen kost en inwoning) mag niet, dus je zal vooraf moeten aantonen dat je over voldoende middelen bezit.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:25

Thnx allemaal. Ik dacht er ook aan om te kijken of ik het op een stage kan gooien. Ik ben afgestudeerd als homeopaath voor dieren en extra ervaring met vee past natuurlijk binnen mijn studie.
Mij zelf onderhouden dacht ik gewoon te zeggen dat ik heel veel gespaard heb oid

Ik weet idd dat ik een visum nodig heb, je mag maar 3 mnd zonder visum

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:26

Let op: je mag 90 dagen zonder visum. Je zal niet de eerste zijn die de fout in gaat door 3 maanden te rekenen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:57

en ook voor stages heb je een visum nodig..... mochten ze op gegeven moment moeilijk doen, moet je ook kunnen aantonen dat je heel veel gespaard hebt (bijv door bankafschriften).