Ik ga komende zomer óf naar Java en Bali (ben in 2010 2 weken op Bali, Lombok en Gili Trawangan geweest) of naar Amerika, en ik weet echt niet wat ik liever wil haha.
Wat móet ik op Java zien?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Eulogy schreef:Help, door dit topic wil ik ook![]()
Ik ga komende zomer óf naar Java en Bali (ben in 2010 2 weken op Bali, Lombok en Gili Trawangan geweest) of naar Amerika, en ik weet echt niet wat ik liever wil haha.

Hilde_q schreef:Eulogy schreef:Help, door dit topic wil ik ook![]()
Als ik je een tip mag geven zou ik net buiten de zomervakantie naar Java/Bali gaan
Scheelt je enorm in kosten voor de vliegreis/accommodaties en dergelijke en qua drukte scheelt het ook veel!
Voor half juli kan ik niet weg en na 1 september ook niet meer lang, dan heb ik alleen nog eventueel de kerstvakantie en dan is het volgens mij alleen maar duurder
. Via Jakarta wil ik eigenlijk niet vliegen; we hoeven niet zo nodig naar Jakarta dus dan is het een tussenstop. Ik denk dat ik maar tickets ga boeken naar bali, even twee daagjes bijkomen en dan een binnelandse vlucht boek. Is dat handiger om eenmaal in Bali te doen of kan ik dat beter in Nederland al doen? 
Hopelijk maakt de reis dat helemaal goed!
Maar is me wel goed bevallen, kun je even goed slapen voordat je aan de terugreis begint en geen stress over eventuele vertragingen.
dat kan met Merpati. Ter plaatse is een vlucht heel makkelijk te regelen. Meestal willen ze het in het hotel wel doen en anders kom je met wifi en een creditcard ook een eind.