Indonesie 2013!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Indonesie 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:00

Help, door dit topic wil ik ook -O-
Ik ga komende zomer óf naar Java en Bali (ben in 2010 2 weken op Bali, Lombok en Gili Trawangan geweest) of naar Amerika, en ik weet echt niet wat ik liever wil haha.
Wat móet ik op Java zien?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:24

Je kunt nu voor april / mei (en misschien ook nog wel andere maanden) heel goedkoop tickets boeken naar Jakarta, voor 500 euro retour met Emirates met een overstap in Dubai. Misschien een leuke tip voor als mensen nog moeten boeken voor rond die periode. :D

Wij hebben iig geboekt, nu alles nog uitzoeken!

hebben jullie ook inentingen gehaald?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:32

Ja als wij gingen (in het hoogseizoen) boekten we ook altijd in december. Scheelt een hoop door alle kortingen die je krijgt. Inentingen raden ze sowieso aan. Als je nog niks heb gehad moet je er geloof ik 3.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:37

Iemand nog tips hoe wij onze vakantie kunnen boeken/ rgelen? De bedoeling is Sumatra en daarna Bali...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:24

Eulogy schreef:
Ik ga komende zomer óf naar Java en Bali (ben in 2010 2 weken op Bali, Lombok en Gili Trawangan geweest) of naar Amerika, en ik weet echt niet wat ik liever wil haha.

Als ik je een tip mag geven zou ik net buiten de zomervakantie naar Java/Bali gaan :)
Scheelt je enorm in kosten voor de vliegreis/accommodaties en dergelijke en qua drukte scheelt het ook veel!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:15

Wij zijn net terug. Super tijd gehad. Was wel af en toe regen, maar niet hinderlijk. 1 dag viel wel in t water.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:30

Hilde_q schreef:
Eulogy schreef:

Als ik je een tip mag geven zou ik net buiten de zomervakantie naar Java/Bali gaan :)
Scheelt je enorm in kosten voor de vliegreis/accommodaties en dergelijke en qua drukte scheelt het ook veel!

Hmm ja dat gaat denk ik niet lukken :+ Voor half juli kan ik niet weg en na 1 september ook niet meer lang, dan heb ik alleen nog eventueel de kerstvakantie en dan is het volgens mij alleen maar duurder

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:16

Leuk topic! Ga deze eens doorlezen! In februari vertrek ik naar Indonesië om lekker te gaan backpacken! ! :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:45

Heeft iemand van jullie toevallig tips voor mij? Ik wil twee weken naar indonesie. 6 dagen Sumatra en de rest bali. Nu heb ik zitten kijken naar aparte vluchten (we willen eerst naar sumatra, daarna Bali) en als ik enkele tickets boek ben ik rete-duur uit! Dit is ruim 300 p.p. duurder dan in een keer doorvliegen naar Bali. Nu zat ik te denken om misschien vanuit Bali een retourvlucht te boeken naar Medan. Ik kan echter alleen tickets vinden met een tussenstop waardoor de kortste vlucht 11 uur duurt! Iemand ervaring met een dergelijke binnenlandse vlucht?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:59

Wanneer wil je vliegen?

Wij hebben voor eind april vrij goedkope tickets naar Jakarta geboekt, zijn geloof ik 515 pp kwijt.
Van Jakarta vlieg je heel goedkoop naar Medan, doe je 2,5 uur over.

Van Medan kun je naar Bali vliegen met Lion Air zie ik, ik weet niet of dat een betrouwbare maatschappij is, je hebt dan wel een overstap, maar in totaal nog geen 5 uur onderweg.

Van Bali kun je heel gemakkelijk voor een prikkie weer naar Jakarta vliegen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:34

Houd er rekening mee dat je Indonesië niet inkomt op een one way ticket, je MOET een ticket uit Indonesië hebben, en ze laten je er 'echt niet in...

(Of lees ik nu niet goed?)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:36

Ze gaat sowieso wel weer terug lijkt me? Dus als je 2 one way tickets boekt (voor heen en terug) heb je altijd een ticket terug toch?

Zit jij nog op Bali Kehdra?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:54

Zolang je dat ticket maar hebt voordat je Indonesië invliegt...

Nee, na twee jaar op Bali ben ik inmiddels weer in Egypte ( zie topic onderschrift). Ook leuk :p

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:38

Hoewel ik verwacht dat ik het erg naar mijn zin zal hebben wil ik daarna toch wel graag naar huis :Y) . Via Jakarta wil ik eigenlijk niet vliegen; we hoeven niet zo nodig naar Jakarta dus dan is het een tussenstop. Ik denk dat ik maar tickets ga boeken naar bali, even twee daagjes bijkomen en dan een binnelandse vlucht boek. Is dat handiger om eenmaal in Bali te doen of kan ik dat beter in Nederland al doen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:43

Ik gaf t als optie om afhankelijk van wanneer je vliegt een hoop geld te besparen. ;)
Overstappen moet je toch. Bali kan wel rechtstreeks maar dat is super duur. Maar goed, is maar net wat je te besteden hebt natuurlijk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:56

I know, bedankt voor de tip! Maar vooral voor de terugweg over Jakarta lijkt mij vreselijk. Heb niet zo goede ervaringen met een binnenlandse vlucht voor een intercontinentale (als je pech hebt is de eerste vlucht vertraagd oid en het is al zo'n rot end vliegen...). Dat is het grootste nadeel, dat lange stuk vliegen en airport survivallen :D Hopelijk maakt de reis dat helemaal goed!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:58

Dat is idd wel een beetje spannend ja... dat hebben wij de terugweg dus wel. Ga maar eentje boeken die een beetje op tijd gaat denk ik!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:49

Wij hebben een tussenstop gemaakt van één nachtje gemaakt in Jakarta. 's Avonds dus van Bali naar Jakarta en 's ochtends van Jakarta naar huis. Moest ook wel, want de helft van mijn tassen stonden daar nog. := Maar is me wel goed bevallen, kun je even goed slapen voordat je aan de terugreis begint en geen stress over eventuele vertragingen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:11

Wij hebben gewoon ter plaatse binnenlandse vluchten geboekt oa bij Lion Air. Zwarte lijst maatschappij maar wij hebben er prima mee gevlogen, wij zijn met binnenlandse vluchten van molukken tot Sumatra geweest, geen problemen gehad.

Als je op Bali vliegt zou ik echt een oversteek naar Flores overwegen! Voor Komodo NP. Een van de hoogtepunten van onze reis :) dat kan met Merpati. Ter plaatse is een vlucht heel makkelijk te regelen. Meestal willen ze het in het hotel wel doen en anders kom je met wifi en een creditcard ook een eind.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:47

Net een vlucht van Bali naar Jakarta geboekt.
Nu alleen nog Jakarta - Yogyakarta en Yogyakarta - Bali boeken en het reisje is compleet :)

woensdag 23 april: Amsterdam - Dubai - Jakarta - Yogyakarta (aankomst 24 april)
dinsdag 29 april: Yogyakarta - Bali
maandag 5 mei: Bali - Jakarta - Dubai
woensdag 7 mei: Dubai - Amsterdam

Weet iemand hoe dat werkt met een visum aanvragen? Waar doe je dat en hoeveel kost het?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

Ambassade in Den Haag of via internet.. maar dan moet je paspoort opsturen :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:40

Daar was ik al bang voor.. maar als je naar de ambassade toe gaat kunnen ze het dus daar voor je regelen?
Anders toch maar paspoort opsturen, niet zo'n fijn idee helaas.

Op de site van de ambassade staat dit:

If you are the bearer of Netherlands passport or passport issued by the following countries, you may apply for Visa on Arrival

Betekent dat dat niet dat je dat daar kunt regelen?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:50

Hoi ik kom even binnenvallen, ben 2 jaar geleden voor 3 weken op Bali geweest na mijn reis in Australië.
Toendertijd kreeg je op het vliegveld een Visa on Arrival en die zijn 30 dagen geldig. Wil je er 1 voor langer (max 60 dagen) dan moet je naar de ambassade in Den Haag. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:57

Dank je :)
Dat lees ik idd ook net. Handig, hoeven we ons daar niet druk om te maken!

Voor Dubai werkt dat ook zo, dus geen gedoe met visa gelukkig :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:06

Is een van jullie wel eens naar de Gili Islands geweest?