Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bedouin schreef:Vooraf heb ik aangegeven wat de verwachting was, dat hebben ze ook op de website kunnen lezen, ik heb aangeven uitleg te geven wanneer iets niet duidelijk was en geen reactie ontvangen, in het topic over Tunesie hebben ze alles kunnen lezen en kunnen vragen.
Ook heb ik altijd gevraagd overleg met ouders te hebben, - vooraf - om oa. details door te spreken.
bedouin schreef:Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.
Linda_Bien schreef:Dat Myour nu achteraf met haar ervaringen komt en dit niet eerlijk tegen zowel Bedouin als Sandra en de anderen heeft verteld vind ik eigenlijk nog wel het meest belachelijke wat ik hier in dit topic heb gelezen. Het feit dat zij (en ik quote) "bij thuiskomst tegen d'r ouders had gezegd dat ze erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen", maar niet het lef heeft gehad om Sandra en de anderen te waarschuwen vind ik ontzettend laag en not done. Hoe haal je het in je hoofd?
Evelijn schreef:@Narya... de post van jou klinkt een beetje dubbel... cultuurschok maar ook gastvrijheid. Het is natuurlijk een hele ervaring geweest en voor de TS en andere meiden is dat negatief uitgevallen... jij schrijft dat je vooral veel geleerd hebt (maar hebt ook een studie die hierbij aansluit).
Als een paardenmeisje van 20 aangeeft naar deze plek te willen om vrijwilligerswerk te doen, zou jij het haar dan aanraden?
Citaat:Het is een gigantische cultuurshock, dat absoluut, maar ik zie dat niet zozeer als iets negatiefs, maar als onderdeel van het leerproces. In Douz had ik voor het eerst het idee dat ik in de 'echte' Arabische wereld was in plaats van dat ik als een toerist in een bubble leefde. En ja, dan loop je soms tegen dingen aan die anders zijn dan thuis, maar ook daarvan leer je. Dat soort dingen zou ik echter niet op internet gooien, maar met Bedouin zelf bespreken, want die heb ik niet leren kennen als iemand die niet open staat voor mensen met andere visies. Integendeel. Een 20-jarig paardenmeisje zou ik wel aanraden om hier eens goed over na te denken. De enige 20-jarige is de andere 20-jarige niet, maar je kunt je er nauwelijks een voorstelling van maken in welke andere wereld je terecht komt. Dat kon ik ook niet, want al mijn boekenwijsheid gaf weliswaar handvaten om met de praktijk om te gaan, maar theorie en praktijk waren uiteraard niet hetzelfde.
bedouin schreef:Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.
Ceriadwen schreef:Citaat:Het is een gigantische cultuurshock, dat absoluut, maar ik zie dat niet zozeer als iets negatiefs, maar als onderdeel van het leerproces. In Douz had ik voor het eerst het idee dat ik in de 'echte' Arabische wereld was in plaats van dat ik als een toerist in een bubble leefde. En ja, dan loop je soms tegen dingen aan die anders zijn dan thuis, maar ook daarvan leer je. Dat soort dingen zou ik echter niet op internet gooien, maar met Bedouin zelf bespreken, want die heb ik niet leren kennen als iemand die niet open staat voor mensen met andere visies. Integendeel. Een 20-jarig paardenmeisje zou ik wel aanraden om hier eens goed over na te denken. De enige 20-jarige is de andere 20-jarige niet, maar je kunt je er nauwelijks een voorstelling van maken in welke andere wereld je terecht komt. Dat kon ik ook niet, want al mijn boekenwijsheid gaf weliswaar handvaten om met de praktijk om te gaan, maar theorie en praktijk waren uiteraard niet hetzelfde.
Of het nou een andere cultuur is of niet, of het nou de andere kant van de wereld is of niet, geeft een man niet het recht om zo goed als naakt in een slaapkamer te komen van een ander, een vrouw van een paard te sleuren, te zeuren over een massage, of whatever dan ook. Dan had ik hem toch mooi kennis laten maken met het stukje deze wereld en hem een nieuw gebitje aan laten meten.
Skygirl schreef:Zelfs al had die man de beste bedoelingen, ik denk dat het toch handig is om duidelijke afspraken te maken over hoe met de meisjes om te gaan..
Linda_Bien schreef:Dat Myour nu achteraf met haar ervaringen komt en dit niet eerlijk tegen zowel Bedouin als Sandra en de anderen heeft verteld vind ik eigenlijk nog wel het meest belachelijke wat ik hier in dit topic heb gelezen. Het feit dat zij (en ik quote) "bij thuiskomst tegen d'r ouders had gezegd dat ze erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen", maar niet het lef heeft gehad om Sandra en de anderen te waarschuwen vind ik ontzettend laag en not done. Hoe haal je het in je hoofd?
rOcky_lofz schreef:Linda_Bien schreef:Dat Myour nu achteraf met haar ervaringen komt en dit niet eerlijk tegen zowel Bedouin als Sandra en de anderen heeft verteld vind ik eigenlijk nog wel het meest belachelijke wat ik hier in dit topic heb gelezen. Het feit dat zij (en ik quote) "bij thuiskomst tegen d'r ouders had gezegd dat ze erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen", maar niet het lef heeft gehad om Sandra en de anderen te waarschuwen vind ik ontzettend laag en not done. Hoe haal je het in je hoofd?
Jeetje, Wat een rot opmerking van jou zeg!![]()
Wie zegt dat Myour niet het lef heeft gehad om anderen te waarschuwen ? had ze daar wel tijd voor ? had ze wel een mogelijkheid om hun te waarschuwen ?? volgens mij kan je daar niet eens een antwoord op geven, en houd je het er maar op dat het komt omdat Myour geen lef had...
wat een poedersuiker opmerking, kan er met me hoofd niet bij!
TS, heel veel sterkte
Wat een nare en vervelende ervaring moet dit zijn geweest.. Geen woorden voor.. Sorry, maar geloof toch echt TS
Evelijn schreef:bedouin schreef:Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.
Verleid? achtervolgen en massage roepen is niet verleiden dat is lastig vallen.
Half naakt in een slaapkamer staan is intimiderend.
Leuk dat jou man passievol is... ik heb ze liever minder agressief... je half van het paard proberen te sleuren tijdens een buitenrit? Valt dat ook onder passie?