USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:01

We zijn net aangekomen in Santa Fe en alles valt nog steeds heel goed mee! Tot nu toe hebben we nog niks gedaan wat nieuw voor mij was. SF, LA, Vegas, Grand Canyon, Santa Fe heb ik allemaal al gedaan. Maar wel leuk om het nog een keer te doen. Grand Canyon was weer heel spectaculair. Maar ik kijk heel erg uit naar Texas, Louisiana en Florida, want dat is helemaal nieuw voor mij.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:15

Florida heb ik jaren terug eens gedaan! Wat mij nog het meeste bijstaat is het weer dat van het ene op het andere moment volledig kan omslaan! :D
Texas nog nooit geweest, maar lijkt me ook echt gaaf om eens te doen!

Memorial vond ik mwah, niet bijzonder ofzo. Zijn er best snel doorheen gegaan, want het is hier ijskoud en we moesten naar de wc. :') vond het, toen ik hier in 2004 was indrukwekkender, zeker omdat we enkele jaren daarvoor nog op de twin towers hadden gestaan.

Poeh, ben sinds vannacht 3 uur Amerikaanse tijd op, hebben zo nog die basketbalgame om half 8 en daarna moeten we nog eten... Gelukkig heb ik mijn onderdrukte verslaving weer terug opgepakt om de dag door te komen (Starbucks :') )

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:04

Oei, nog even doorbijten dan anders ben je morgen weer om 3 uur je bed uit. Ik heb de afgelopen nachten gewerkt dus ik zit nu ook met spleetoogjes voor de TV terwijl het pas 7 uur is ... mag van mezelf pas om 9 uur nog naar bed dus dat wordt nog afzien. :')

Leuk om de meningen over het WTC Memorial te lezen. Staat op mijn verlanglijstje voor de volgende keer dat we naar NY gaan.

Hey nog een Grand Canyon liefhebber! Ik lees veel dat mensen vinden dat het tegenvalt, maar ik vond het echt prachtig en baalde als een stekker dat we maar 1 nacht geboekt hadden. Hopelijk willen mijn ouders een keer een klein rondreisje door het zuid-westen doen dan heb ik weer een excuus om terug te gaan. :))

Texas is gaaf! Rijd als je even kans hebt door Bandera, dat is de zogenaamde cowboy hoofdstad van de VS ... en natuurlijk San Antonio.

@Jottom en Zefana, hadden jullie mijn blog al gelezen? Alleen de 1e twee dagen hebben foto's, maar toevallig zijn dat de dagen dat we in San Francisco waren.

@pniekepnak, wij vertrekken op de 19e naar Oahu. Vanaf 22e to de 28e zijn we op Big Island, en daarna gaan we naar Maui.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:41

Mag, ik woon dan wel in de VS maar ik boek alles over het internet. Vind het heerlijk om alles zelf uit te zoeken en de vrijheid te hebben om je reis helemaal aan je eigen wensen aan te passen.

Jammer dat je vriend niet ver wil rijden; afstanden zijn vaak veel groter in de VS, maar het rijdt veel makkelijker dan in Nederland. Misschien kan je hem net zo lang mooie foto's laten zien totdat hij om is? :P

5 Dagen New York is voor mij veel te lang, maar aangezien het je eerste bezoek is en je vriend niet ver wil rijden en niet zo van natuurverschijnselen houdt (of heb ik dat verkeerd begrepen?) misschien juist een goed idee voor jullie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 06:08

In Texas gaan we naar Austin en San Antonio :j
Grand Canyon vind ik fantastisch. Ik was er al geweest maar ik was helemaal vergeten hoe gigantisch, diep en wijds het allemaal is. Dat is gewoon niet op foto vast te leggen.

En Guinevere heeft helemaal gelijk, rijden in Amerika is echt heel makkelijk. Wij hebben vandaag van Flagstaff naar Santa Fe gereden. Het was 6u rijden, ik heb zelf 4,5u gereden en dat was een eitje. De hele weg was rechtdoor op de interstate, in the middle of nowhere, aan 75 miles/h. Cruise control aanzetten en maar genieten van het landschap! Als je in Amerika niet ver wilt rijden, ga je niet heel ver komen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:16

Guinevere schreef:
@Jottom en Zefana, hadden jullie mijn blog al gelezen? Alleen de 1e twee dagen hebben foto's, maar toevallig zijn dat de dagen dat we in San Francisco waren.

Heel erg leuk gedaan je blog.
Geeft echt een goed beeld van de dingen die je er kan doen.
Wat voor tour heb je gedaan bij Alcatraz?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:55

Liek_ schreef:
Volgens mij ben ik echt de enige die het memorial echt helemaal tien keer niks vond!

Wat dan? Ik vond het heel indrukwekkend, het symboliseert zoveel maar dat kan ik moeilijk uitdrukken.

Is het iemand opgevallen dat het museum heel erg op een omgevallen toren lijkt? Ik vond het wel heel jammer dat dat pas dit jaar open gaat, want was er erg graag even naar binnen gelopen.

Anoniem

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:55

Nou het was zo aapjes kijken vond ik. Ik vond het verschrikkelijk om te beseffen dat al die mensen die daar dood zijn gegaan nu niets meer zijn dan een toeristische attractie. De mensen die daar zijn omgekomen en hun nabestaanden verdienen wat mij betreft een heel stuk meer respect dan dat. Heeft ook te maken met de sfeer die er hing (de extreem lange wachtrij, de achterlijke houding van de amerikanen daar, de belachelijke fouillering, echt over the top amerikaans...)

Wat mij betreft gooien ze die memorial lekker dicht voor toeristen. Die kunnen op heel veel plekken aapjes kijken. Dan kunnen mensen die er echt wat mee van doen hebben tenminste op een gepaste wijzen hun dierbaren eren.

Misschien dat het heel anders is over een paar jaar hoor, als alles klaar is. Maar dit vond ik echt helemaal niks dus, mij zal je er ook niet meer zien.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:46

Oh echt? Jeetje, dan heb je het heel anders meegemaakt dan ik. Wij konden de hele wachtrij zo doorlopen en bij de controle ook. Op het memorial zelf was het ook heel rustig. Ik dacht ook dat dat bewust gedaan werd zodat iedereen rustig kon kijken en dat nabestaanden rustig een traan konden laten. Naïve Eva :P

Wij waren wel op tweede kerstdag om kwart over 9 al. Misschien dat dat er ook mee te maken had.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:12

Guinevere, heb je blog nog niet gelezen, ga ik straks even doen.
Thanks

Yasmine, Texas ben ik vaker geweest en ik ben er graag. Helaas nog niet in San Antonio geweest, dat wil ik graag nof es doen.
Wel in diverse andere plaatsen. Heb zelfs paard gekocht in College Station (klein studentenstadje) :P zie profiel.

Stacey, jij haalt eruit wat erin zit :D Groot gelijk! Geniet ervan

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:42

Zefana, we deden de avondtour ... wat mij betreft echt de onbetwiste aanrader! Je gaat terwijl het nog licht is naar het eiland en terwijl je daar bent wordt het helemaal donker, lekker spooky! En wanneer je aan het eind de gevangenis weer uit loopt zie je ineens SF in het donker. 8-)

Op deze website kan je de verschillende tours met elkaar vergelijken. Let op, tours zijn vaak van tevoren uitverkocht (zeker in de zomer) dus wacht niet tot je in San Francisco bent met tickets kopen. Als je op de avondtour meegaat vergeet dan niet een warme trui mee te nemen, want de wind over het water is erg koud.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:38

Guinevere, ik zat naar de foto's te kijken en je verhaal te lezen en het viel mij op dat je het steeds over regen had. Gelukkig bedacht ik ineens naar de datum te kijken :') Was al bang dat dit het weer in de zomer is.
Alhoewel in SF zal het eerder regenachtig zijn dan in Arizona.

Goeie tip van de tickets voor de tour, ik was niet op het idee gekomen om van tevoren te bestellen. Hebben we in NY ook nergens voor gedaan, maar was natuurlijk in november.

We wilden de meeste overnachtingen ook pas daar regelen, of is dat niet slim? In Texas werkte dat prima.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:41

Ik ga dit jaar weer naar Florida voor een weekendje, volgens mij 2,5 uur rijden vanaf Miami. Met eigen zwembad/jacuzzi en bootje. Lekker.
Wouden eerst naar NY gaan weer maar we gaan nu met grote groep en werd wat te duur, wie weet volgend jaar.
Ik wil deze zomervakantie graag terug naar Tennessee om mn hostfamily daar op te zoeken, maar dat moet ik even aankijken j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:02

Ga je voor één weekend al die uren vliegen? Dat vind ik echt zonde... Kan je niet wat langer blijven?

Tickets voor Alcatraz moet je inderdaad goed op tijd boeken. Wij wouden woensdag gaan maar toen was alles tem zaterdag uitverkocht.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:13

Voor een weekendje? Typfoutje? :o?

Jottum, de regen viel wel mee hoor ... het weer in SF was verschikkelijk wisselvallig dus het regende af en toe een minuut of 10, maar verder was het heerlijk. Kan me voorstellen dat het 's zomers nog fijner is.

Ter plaatse boeken is ons niet goed bevallen (in Ohio), maar dat is mijn persoonlijke voorkeur en heeft verder niks met het gemak van boeken te maken. Ik ben nogal een controle freak en zomaar op goed geluk een hotel kiezen kan ik niet zo goed dus meestal kwam het er dan op neer dan we doelloos rondreden totdat iemand eindelijk de beslissing maakte. :o

SF kan flink prijzig zijn, dus misschien dat het daarom loont om vooraf te boeken, maar misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven?

@Yasmine, ja ik vond het achteraf zonde dat ik je niet gewaarschuwd had toen je vertelde dat je naar Alcatraz zou gaan, maar ik zie jouw hier en op AA zo vaak dat ik dacht dat je dat al wist. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:03

We waren zelf ook een beetje dom :+ We dachten dat het wel zou meevallen qua aantal mensen die de tour wouden doen omdat het winter is, maar natuurlijk was het net voor Kerstmis en dan heb je net heel veel Amerikanen die zelf reizen. Ik heb wel al een keer een tour rond het eiland gedaan, maar er op gaan had ik heel graag gewild. Dat is dan voor volgende keer :)

Brrrr, wat is het hier koud in Santa Fe :brr: -1°C, in de zon is het wat beter maar nog altijd niet heel erg warm.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 03:23

Wow, zo koud!? Had niet verwacht dat het daar zo koud zou zijn ... het is zelfs hier flink warmer.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:54

Bleh, -1 in Santa Fé!! Koud!!!!

Ik boek ook het liefst alle hotels van te voren. Ik vind het leuk om dan de beste prijzen te zoeken op het internet en ik vind het fijn om zeker te weten dat ik 's avonds een plaats heb om te slapen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:14

-1, brr :brr: Is dat normaal daar in deze tijd?

Er is ook wel wat voor te zeggen om hotels van tevoren te regelen, maar je hebt wel minder vrijheid om flexibel te zijn.
Wij zijn nu bezig met route en tijdplanning.
Eerste stuk staat al vast, beginnen in SF, daar wat leuke dingen doen en dan door tot Monterey voor whale-watching en dan het land in steken richting Yosemite park en daarna Death Valley. Vanaf daar weten we het niet exact, maar ik denk riching Las Vegas voor 2 nachtjes en verder door naar Flagstaff en uiteindelijk Phoenix waar we 10 dagen willen blijven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:00

Waarom 10 dagen in Phoenix? Ik vond het een erg leuke stad voor 2 dagen, maar het is niet echt een toeristenstad bij uitstek. Weet anders wel een leuke B&B in Phoenix als je nog een adres zoekt.

Voor mij is (behalve geen stress) het grote voordeel van vooraf boeken dat je inderdaad precies kan uitzoeken wat je krijgt en ook hoeveel het je gaat kosten. Luxe hotels zijn niet echt mijn ding, maar sommige van de overnachtingsplaatsen waren zo bijzonder dat ik daar net zulke leuke herinneringen aan heb als aan de mooie dingen die we onderweg gezien hebben. Wanneer we op het laatste moment iets zoeken komt het vaak op de Days Inn o.i.d. aan. Maar wat je al zegt, als je niet zo'n stresskip bent als ik, lijkt het mij heerlijk om de vrijheid te hebben om ergens zo lang of zo kort te blijven als je maar wil.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:49

Manlief wil graag 10 dagen in Phoenix, zelf wil ik liever een week. Gewoon om bij te komen, soort gedwongen rust zeg maar :D
B&B adres is sowieso welkom :j

Ja, Days Inn en Motel 8 enzo, ach voor een nachtje is dat geen drama, maar de prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk niet optimaal.
Van tevoren uitzoeken zal dan zeker een voordeel zijn.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:59

Ook ik ben weer van de partij! Aankomende zomer ga ik -net zoals vorig jaar het zomerkamp in Conroe, Texas doen! :D (klein uurtje van Houston af!) Ik denk dat ik in de weekends weer touristisch ga doen in Texas.

Na het kamp wil ik weer gaan reizen, afgelopen jaar heb ik het geluk gehad om twee road trips met gigantische groepen te doen. Ik ben Vanuit Houston doorgereden naar New Orleans (Op allerlei touristische plekken zijn we gestopt hoor!) Daar hebben we 3 dagen rondgewandeld. Vanuit daar zijn we naar Orlando geweest, om ook daar 3 dagen door te brengen. Ons plan was om naar Miami te gaan, maar ik was daar rond die orkaan, dus toen zijn we naar Pensacola Beach gereden. Vanuit daar naar Alabama teruggereden en daar een paar dagen doorgebracht. En toen terug naar Austin. Een dag later begon ik met de tweede road trip, via Oklahoma City naar Wichita in Kansas, daar een week "meegelopen" op een boerderij! Superleuk! En vanuit daar zijn we doorgereden naar Denver. :D Vanuit Denver ben ik doorgevlogen naar NYC. Al met al een super ervaring! Veel gezien!

Aankomend jaar wil ik ontzettend graag naar Californië, dus als iemand zich nog aangesproken voelt om samen een road trip te gaan maken? De PB knop zit hier onderaan! :D:D

Ik krijg al helemaal de kriebels als ik al jullie berichten zo lees, hihi!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:54

Maar dan nog snap ik niet hoe jullie voor Phoenix gekozen hebben? Ben erg benieuwd wat jullie daar zo aantrekt ... het is een mega grote stad, niet een rustige oase.

Oh, ja de B&B: ZenYard. Heel klein schalig in een rustige woonwijk met twee hele lieve, excentrieke homo's als gastheren.

Desolate, gave plannen weer! Hoe heb je vorige keer die road trips geregeld? Gewoon met mensen die je tijdens het kamp ontmoet had? Je hebt inderdaad veel kunnen zien in zo'n korte tijd. 8-)

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:06

Guinevere schreef:
Zefana, we deden de avondtour ... wat mij betreft echt de onbetwiste aanrader! Je gaat terwijl het nog licht is naar het eiland en terwijl je daar bent wordt het helemaal donker, lekker spooky! En wanneer je aan het eind de gevangenis weer uit loopt zie je ineens SF in het donker. 8-)

Op deze website kan je de verschillende tours met elkaar vergelijken. Let op, tours zijn vaak van tevoren uitverkocht (zeker in de zomer) dus wacht niet tot je in San Francisco bent met tickets kopen. Als je op de avondtour meegaat vergeet dan niet een warme trui mee te nemen, want de wind over het water is erg koud.

Thanks voor de tip. We zaten er aan te denken om 's ochtends vroeg te gaan maar 's avonds lijkt me ook wel wat. Met die avondtour kom je wel op het eiland dus. Ik had ergens gelezen dat je daar namelijk op moet letten, want sommige tours die doen dat niet.

Hebben jullie ervaring met Universal? Moet je daarvoor ook tickets van te voren kopen?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:09

@ Guinevere: Volgens die site die je aangaf zijn er rond 10,11 en 12 mei al geen tickets meer. De hele periode daaromheen al niet. Of ik doe iets verkeerd...