Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaboutertjes

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:38

Als het goed is zitten we kort aan een strand en ook kort bij de cafetjes etc. Altijd goed dus haha.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:39

Hoi ik kom even binnenvallen!
Wij gaan 26 april naar turkije, naar Lara, in het hotel Delphin diva premiere! Heeft iemand misschien ervaring met dit hotel? En met het weer rond eind augustus/ begin mei? :)
Alvast bedankt!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:34

@ Sky_Sam_Hoo
Dan zit je echt in Marmaris leuk leuk. Wij zaten er verder vanaf in het Halici holiday village, Was zo'n 10 minuten met dolmus busje. Vind Marmaris zelf erg gezellig

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:58

Wij wilden ook in een villa, aangezien we eerst met 22 mensen zouden gaan.
Nu gaan we uiteindelijk met zijn 15en.

Ik heb er ook erg zin aan maar ik zie wel op tegen de vliegreis. :\
Iemand tips om daar niet zo ontzettend tegenop te zien hihi?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:06

Gewoon genieten van het uitzicht :) muziekje mee puzzel/lees boekje mee :) lol maken.
Ja ik hou wel van vliegen.
Waar zie je precies tegenop?

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:08

Ik weet niet, het lijkt me echt gewoon doodeng maar ik wil zo graag mee op vakantie.
De gedachte dat je zo hoog van de grond af bent, brrrrr.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:11

Je merkt vind ik eigenlijk niet dat je zo hoog bent, je gaat met zo'n 700 km per uur door lucht maar je gaat heel langzaam :). Je merkt het wel met opstijgen dat je flink de lucht in gaat, Maar gewoon niet nadenken over dat je heel hoog zit. En je moet er gewoon niet overnadenken dat je zo hoog zit

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:35

De vakantie is al geboekt dus terug kan ik toch niet.
Ik kruip gewoon heel dicht tegen mijn lieve vriendje op.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:15

Willemlover; in mei heb je al heerlijk de zon, het kan nog wel afkoelen in de avond. Augustus is warm en veel zon!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:58

@ Sassy4barrel, volgens mij kan het wel! Ik was toen informatie aan het zoeken over het dolfijnen zwemmen in Marmaris, daar stond Kusadasi ook bij. http://www.dolphinarium-turkey.com/nl/d ... index.html

@ Charissiej, heb je al een plaatsje in gedachte? Ik ben zelf gek van Konakli (ligt vlak bij Alanya). De meeste hotels in Konakli liggen ook dicht bij Konakli zodat je er heel makkelijk heen kunt lopen. Verder is het ook echt een heel gezellig dorp, er zijn hele leuke restaurantjes en leuke winkels. Konakli ligt ook dicht bij Alanya en bij Manavgat, dus er zijn ook genoeg excursiemogelijkheden.

@ Sammiesam, dan zou ik inderdaad naar Alanya gaan met de taxi of dolmus als dat kan. Van Side naar Alanya is een ruime 60 kilometer. Sealanya ligt 20 kilometer voor Alanya, dus van Side naar Sealanya is dan 40 kilometer. Volgens is dat ook wel per dolmus te doen. (heb het even snel opgezocht, en het kan wel, voor iets van 3 euro: http://alanya.startpagina.nl/prikbord/8 ... sg-8960732).

@ Jildau, dat kan ik begrijpen ja :D Het is echt ontzettend gaaf!!

@ Miejmoon, ik zag dat Titan Garden bij jouw links stond. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zat in het hotel tegenover Titan Garden. Kennissen van ons zijn daar geweest en vonden het heel goed. Een Nederlandse van de animatie zat ook in dat hotel en die vond het ook heel goed, goed eten en goed schoon. Je zit ook heel dicht bij het strand (is nog geen 5 minuten lopen) en dicht bij het centrum van Konakli (5-10 minuten lopen als je echt in het centrum wilt, maar als je de straat uitloopt beginnen de restaurantjes etc. al).

@ Sky_Sam_Floo, ik ben ook een tijdje heel bang geweest in het vliegtuig, vooral met het opstijgen, verder viel het wel mee. Wat voor mij heel erg hielp, was om tijdens het opstijgen het raampje dicht te doen zodat je niet die hoogte ziet en tijdens het opstijgen iets anders te doen (bijvoorbeeld iets lezen en als je afgeleid wordt, jezelf gelijk weer aan het lezen zetten). Nu kan ik weer aardig ontspannen het vliegtuig instappen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:29

@_tamara hoe is het uitgaan in dat gebied? En excursies? Nog aanraders?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:31

Hoi bokkers!
Ik las in dit topic al dat enkelen van jullie al vééélee malen in Turkije zijn geweest. Dus ik wil jullie graag om advies vragen :D

Mijn beste vriendin & ik hebben voor deze zomervakantie Turkije op het oog! 8-) We zijn er alleen beiden nog nooit geweest. We zitten gebonden aan de maand augustus dit jaar (jammer genoeg :$). Maar er zijn zoveel plaatsen te vinden, dat wij eigenlijk niet weten waar wij goed zouden zitten.

Feitjes over ons:
- twee meiden van 22 jaar
- enorme zonliefhebsters :))
- voorgaande vakantielanden: Frankrijk, Kroatië, Tunesië.
- kunnen bijna niet stil liggen..
- activiteiten die we normaal doen: abseilen, duiken, stadjes/dorpjes/eilandjes bezoeken, boottocht, jeepsafari, canyoning, quad rijden en natuurlijk liggen we ook wel op het strand. Maar dat is over het algemeen geen hoofdactiviteit die onze dag vult :+
- we zijn niet zozeer opzoek naar een jongerenvakantie (a la uitgaan en zuipen), maar hebben er geen moeite mee als er wel gezelligheid in de buurt is! Want een avondje in een gezellig stadje/dorpje doorbrengen hebben we geen moeite mee :D

We denken dat we met Turkije dus wel goed zitten, want we hebben gezien dat er genoeg te doen valt. Alleen welke plaats is wat voor ons? Alanya, Marmaris, Side, Gumbet? etc?
We zien zoveel voorbij komen en qua activiteiten kun je overal wel veel geloof ik. Dus wat raden jullie ons aan? :Y)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:47

als ik het goed lees maken hun dus foto's die je later weer kunt kopen?
of mag (een vriend oid) ook foto's maken?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:28

Mijn ouders zijn eruit: Het word Side.
Snorkelen zal enkel goed te doen zijn in Egypte, dus nu lijkt Side hen geschikt. Ze zitten te twijfelen tussen hotel Turquoise of Side Star. Iemand ervaringen ermee?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:45

Een nederlands stel met wie we op quad safari waren die zaten in Side star en waren er erg over te spreken :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:57

Wie ben je> Froukje
Hoe oud ben je> 16
Wat heb je met Turkije> Toen ik nog heel klein was ben ik hier geweest. Weet er nog een heel klein beetje van maar ik ben verliefd op de cultuur, de gastvrijheid en de warmte!
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> We hopen ergens in de zomervakantie!

Hierbij meld ik me ook aan. We willen dit jaar met het gezin op vakantie en we hadden dit land ingedachten. (ik in mijn broertje in ieder geval!) We zoeken eigenlijk nog meer informatie over dit land, hotels en alles. Altijd handig! En graag ook meer info over de jeugd (15-16 jaar).

Bestaad het Pegasus hotel ook nog?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:20

Pff loop nu telkens aan de dolfijnen te denken.
Lijkt me wel erg gaaf! :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:46

@ miejmoen, ik ben daar zelf niet wezen stappen, maar het stappen moet wel leuk zijn. Vlakbij Titan Garden zit een hele grote discotheek (Summer Garden). In Konakli zelf zitten ook wel wat discotheken en bars. In Alanya zelf moet het stappen erg leuk wezen. Uhm, excursies.. Ik ben zelf op jeepsafari geweest, dat is echt zo leuk!! Je gaat de bergen in, onderweg staan langs de weg allemaal bewoners die je nat spuiten met de tuinslang :+ Ook een watergevecht tussen alle jeeps met flessen water, haha! Gingen ook naar een zandverstuiving met allemaal bulten, al die jeeps keihard crossen over die bobbels :') Is echt heel erg leuk! Verder is zo'n tripje met een boot ook altijd erg lekker. Vlakbij Konakli heb je ook de Manavgat-watervallen, ben daar zelf niet geweest, maar moet erg mooi zijn. Verder is Alanya ook erg leuk om heen te gaan. Het is ook heel leuk om naar de markt in Konakli te gaan, kan je zo heen lopen (wel even vragen wanneer het precies is). Verder zijn er in Alanya ook wat waterparken, dat is ook altijd leuk.

@ sammiesam, er worden foto's en een video gemaakt en die kan je later kopen. Je kan zelf ook foto's maken, maar je kan er dan niet heel dichtbij komen, dus die foto's worden wel minder. In dat album zie je ook wel het verschil tussen de foto's die we zelf hebben gemaakt en de foto's van de fotograaf. Echt doen joh, is hartstikke gaaf en je vergeet het nooit meer ;)

@ charissiej, mijn opa en oma zijn in Side Star geweest en waren er heel tevreden over! Goed eten, goede service en mooie kamers.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:54

de persoon die met jou mee was Tamara, hoeveel moest die betalen om daar te staan/zitten ?

en wat voor een prijs moet ik denken die ik daar kan kopen. lees uiteenlopende bedragen op internet, van 50 tot 500

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:55

Volgens mij was het 50 euro voor het hele pakket. Zou als je het zeker wilt weten, even een mailtje sturen. Diegene die mee gaan, hoeven helemaal niks te betalen, kan gewoon gratis naar binnen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:57

ow dan stuur ik even een mailtje binnenkort. ow gelukkig, las namelijk op de website al iets van dat er een speciaal pakket is voor niet zwemmers, maar wss gaat mijn vriend gewoon alleen voor mij mee, en gezien het toch een dik uur rijden is vanaf ons hotel.

kan gewoon een mailtje sturen naar de Nederlandse website van hun?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:11

Ja geloof het wel! Stond dat ze nederlands konden, dus zal wel kunnen. Mijn ouders zijn toen gewoon meegelopen, hebben niks betaald. Misschien is het nu anders, is al wel een paar jaar terug. Kan je misschien ook gelijk even vragen in je mail!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:27

Ik heb ook geboekt ik vertrek 2 mei , en gaan 7 nachten ( wat vroeg in het jaar maar komt het beste uit met ieders vakantie)

alleen weet niet of ik zo blij moet zijn met de vliegtuigmaatschappij ga met sky airlines lees veel negatieve ervarings maarja zo lang is het niet vliegen

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:08

Hmmm wij gaan ook met sky, maar ga niet teveel rare
Verhalen opzoeken anders wil ik al niet meer :p

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:08

sammiesam schreef:
Hmmm wij gaan ook met sky, maar ga niet teveel rare
Verhalen opzoeken anders wil ik al niet meer :p

die pech heb ik al gehad,, maar eerst zelf ervaren t och ? :j waren meer mensen die over vertraging of een tussenstop zeurde ( tussenstop heb ik zobizo niet)