Mexico topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

Re: Mexico topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:44

Het is ook echt genieten, wij zijn er niet voor niks al 3 keer geweest. Dus ik ben ook gewoon rete jalours op je ;)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:49

whoo 3x al?! Elke keer dezelfde streek of telkens ergens anders.

Dan nog een vraagje (okey mss vergezocht maja) wij fokken hier chihuahua's. Nou komen die natuurlijk van origine uit Mexico. Zie je die daar ook werkelijk veel of totaal niet?Zijn daar over het algemeen genomen trouwens veel zwerfdieren.
Dan dus geen hagedissen enzo, maar bijv honden en katten?Of is het een netjes georganiseerd opgeruimd land zeg maar?
En wat is de aard van de mensen daar?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:15

Het is vrij goed georganiseerd en de mensen zijn over het algemeen heel erg vriendelijk en vooral enorm vrolijk. Je hebt wel zwerfdieren maar niet enorm veel. Playa del Carmen vond ik erg netjes: het is een Amerikaanse standaard hè dus echt wel goed geregeld allemaal
Helaas is er ook criminaliteit en soms wat pusherigheid over fooien, maar dat ben ik alleen in het nachtleven tegen gekomen. In het hotel totaal niet: het was het meest vriendelijke personeel wat ik ooit heb meegemaakt!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:16

NoaSky schreef:
whoo 3x al?! Elke keer dezelfde streek of telkens ergens anders.

Dan nog een vraagje (okey mss vergezocht maja) wij fokken hier chihuahua's. Nou komen die natuurlijk van origine uit Mexico. Zie je die daar ook werkelijk veel of totaal niet?Zijn daar over het algemeen genomen trouwens veel zwerfdieren.
Dan dus geen hagedissen enzo, maar bijv honden en katten?Of is het een netjes georganiseerd opgeruimd land zeg maar?
En wat is de aard van de mensen daar?

Wij komen al zo'n 14 jaar 1 of 2 x per jaar in Playa del Carmen. We zien de stad wel veranderen, het is aan de ene kant een trendy stad met de nieuwste uitgaansgebieden maar aan de andere kant wordt je ook drugs aangeboden en lopen er veel meer bedelaars op straat enzo. Met de dieren , je ziet veel aapjes/leguanen en ik heb zelfs wel eens iemand met een leeuwenwelp gezien alleen maar om op de foto te gaan.
Er zijn weinig zwerfdieren, ze worden gevangen en naar asiels gebracht en als ze daar te lang zitten, maak het verhaaltje dan maar af...
We hebben ons er echter in de toeristengebieden nog nooit onveilig gevoeld.
chihuahua's kom je echt niet zoveel tegen, hoguit iemand die in een achterstraatje puppies probeert te verkopen.
Uiteraard zijn er ook parken/organistaties waar de dieren wel goed verzogd worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:20

Hebben jullie nog wat mooie foto s van de stranden bij de hotels?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:46

Ja die leeuwenwelpjes hebben wij meerdere keren gezien op de 5th avenue,ook tijgertjes aapjesen aangeklede leguanen.Erg zielig en hoop dat niemand ermee op de foto gaat! Bah bah! Ze proberen een verhaal er van te maken dat ze het geld van de opbrengst naar de dieren gaat JEAH RIGHT :n

Excursies zijn er erg veel en leuk! Ik vond Sian Kahn erg mooi en daar hebben we krokodillen, speciale vogels, schildpadden en dolfijnen in het wild gezien. Zeer mooie natuur daar.Coba was ook wel leuk,zeker de middag waar we wilde aapjes gingen kijken en eenmayadorp bezochten