Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en waarneer je zo contact hebt is dat ook veel fijner, al snap ik wel dat je daarom het thuisfront misschien iets meer mist. 
maar aan de ene kant wel fijn als het dus over is, erna 2 weken zullen wel (misschien) beter bevallen omdat je dan samen met je vriend bent.
Ga je met hem naar een hele andere streek of blijf je in dezelfde buurt?
verheug me er heel erg op.
want ik hou heel erg van het eiland, het is gewoon nu zo dat ik niet heel erg goed in de groep pas..
dus vroeg eruit.
) en legde hem de stelling voor. Hij vertelde mij het antwoord en ik liep terug naar de man. Ik ging naast hem zitten en vertelde dus dat er verschillende theorien zijn, maar dat de meestvoorkomende theorie is dat er in een groep walvissen een leider is (de piloot) en dat daar dus de naam piolotwhales vandaan komen. Ik heb nog een tijd met die man zitten kletsen toen er een andere meneer op mij afkwam die mij duidelijk ergens voor nodig had. Ik bedankte dus de man waar ik het gesprek mee had en wenste hem nog een fijne trip/vakantie.
) maar dat ik daar meestal ook geen fatsoenlijk antwoord op weet. dus ik zei: kijk ik kan wel gaan vertellen waar deze dieren leven enzo maar op dat soort vragen heb ik gewoon niet altijd antwoord. dat had ik niet moeten zeggen, want toen kwam gelijk de vraag: en waar komen de pilotwhales dan vandaan? aangezien ik wel opgelet heb tijdens mijn lessen hier, maar het toch niet helemaal is blijven hangen heb ik een onzin verhaal opgehangen. Niet geheel vriendelijk, maar hij geloofde het, dus dat moet goed zijn 

alleen ben ik toch wel blij als het weer voorbij is, want ondanks dat ik echt van het eiland hou... ben ik toch blij als ik weer thuis ben

Ik heb het wel weer een beetje gehad.