Wij gaan op vakantie naar Costa Adeje, als je dat kent? Lees je hele topic tot nu toe mee! Lijkt ons leuk om als excursie mee te gaan op een boot om dolfijnen te spotten.
Primavera
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-11 22:56
super leuk Jildau! dat is een heel mooi plaatsje Moet je zeker doen zo'n boottrip! je hebt verschillende boten die echt hele mooie trips geven. helaas verschillen ze ook in de prijs. enkele boten waar je ons op kunt verwachten:
Maxicat (Puero tColon) Royal Delphin (Puerto Colon) Freebird 1 (Puerto Colon) One for you (Puerto Colon) Katrin (Los gigantisch) Son Caliu (Los gigantisch Katrin (?? nog niet op geweest) Mustcat (?? ook nog niet op geweest)
hiervan weet ik dat de maxicat, royal delphin en de one for you echte aanraders zijn. de Freebird One is echt een boot waar heel veel mensen ziek op worden.
Royal Delphin is trouwens de enigste GlassBottomBoat, daar komen ook mijn onderwaterfoto's vandaan zeker een aanrader
Laatst bijgewerkt door Primavera op 21-06-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
oh en de masca-walk is ook zeker een aanrader! een looproute door het mascagebergte van ongeveer 3,5 uur. (kost ongeveer 25 euro, je betaalt enkel het vervoer erheen, en de boot terug de tocht is helemaal gratis)
enkele van mijn omgevingfoto's komen daar ook vandaan.
ElineThera
Geplaatst: 21-06-11 23:01
Oke, dat klinkt inderdaad veel dichterbij en als je zo denkt is het ook veel sneller om en erna zeker genieten met je vriend, dat is het allerbelangrijkste en waarneer je zo contact hebt is dat ook veel fijner, al snap ik wel dat je daarom het thuisfront misschien iets meer mist.
Sinds waarneer ben je ook alweer naar Teneferi gegaan?
Eline ik ben hier nu sinds 29 april wat al gelijk weer 3 weken en 2 dagen maakt nu nog tot volgende week vrijdag (:D) en dan nog 2 weken heerlijk vakantie en dan zit het er helaas al weer op
Oke, toch al best weer een tijd maar aan de ene kant wel fijn als het dus over is, erna 2 weken zullen wel (misschien) beter bevallen omdat je dan samen met je vriend bent. Ga je met hem naar een hele andere streek of blijf je in dezelfde buurt?
Ja kan echt niet wachten tot hij hier is verheug me er heel erg op. die 2 weken gaan zeker bevallen want ik hou heel erg van het eiland, het is gewoon nu zo dat ik niet heel erg goed in de groep pas..
ik ga met hem naar Playa las America's. Nu zit ik zo'n km hoger in Arona
vandaag een erg lange/warme dag achter de rug. de dag begon weer om 8:00 en toen ik mijn ogen opendeed wist ik gewoon al wat er komen ging, want het was bloedheet! ik zat helemaal vastgeplakt tussen mijn dekens, en overal zag je de zweetplekken zitten. deze heb ik dus ook maar gelijk even door een sopje geslagen, zodat ik vanavond weer een fris bed heb. ik ging met tegenzin aan mijn ontbijt, want honger had ik vanmorge echt nog niet, en wist gewoon niet wat ik aan moest trekken. Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor een shortpants met een heel simpel topje.
om 9:00 gingen we schoonmaken, en toen ik vroeg of ze niet iets van ventilators konden regelen om onze slaapkamer enigzinds koel te houden, is marco gelijk voor elk appartement 2 ventilators gaan regelen + 2 voor in de researchroom (heel fijn, aangezien wij daar de hele dag moeten werken).
ik mocht vandaag het terras weer schoonmaken, en dat was een kwestie van de banken recht zetten, tafels schoonmaken, asbakjes legen, vegen en moppen en thats it.
Toen ben ik naar Marco gelopen met de vraag of ik niet in de ochtend naar de supermarkt mocht, aangezien dit in de middag gewoon echt niet verstandig is door de zon. Dit was geen enkel probleem dus hadden we een groepje gemaakt wie er allemaal naar de supermarkt wou en stonden we op het punt om te gaan, toen iedereen het ineens toch te warm vond en niet meer mee wouden. Oke geen enkel probleem, dan loop ik gewoon in mijn eentje even naar beneden. Waar ik echter wel een probleem van ging maken (totaal onterecht in hun ogen) was dat hun aan mij vroegen of ik hún boodschappen mee wou nemen. Dus niet!! want ze hadden ook flessen water nodig. Normaal ook niet zo'n probleem, het probleem is echter dat die ''flesjes'' water hier in Tenerife 8l zijn dus ook 8kg en ik die niet in deze hitte naar boven ga slepen aangezien ze niet voor mij zijn (hehe snap je het nog?)
dus toen waren ze boos, en ben ik in mijn eentje naar de supermarkt gewandeld. Daar de nodige spulletjes ingeslagen en toen op mijn gemakje weer terug gewandeld.
Thuis aangekomen alles in de koeling gelegd en opgeborgen en ben ik aan het werk gegaan. Ook vandaag stond de computer met vinfoto's weer op mij te wachten voor de nodige fin id. Maar niemand vond het nodig om te werken met deze warmte, dus zijn ze ook vandaag allemaal weer gewoon lekker op het terras gaan zitten. Toen besloot ook ik maar te stoppen en gewoon lekker te niksen heel de dag. Heb dus ook heel de dag niks anders gedaan dan bokken, msnen, en mailen.
Smiddags kwam die lieve theresa met een watergevecht aanzetten waar iedereen dankbaar gebruik van maakte, en heb ik gezorgd dat de foto's online kwamen zodat iedereen deze kon zien op mijn blog en op de mail.
's avonds meeting en daar moest ik vertellen wat ik voor project had. aangezien ik geen project had heb ik verteld wat ik aan finresearch gedaan heb (meer als 360 dolfijnen geindentificeerd) en iedereen stond er heel erg van onder de indruk, en ik kreeg een luid applaus. Wat ik niet verwacht had, dus ik werd knal rood! Maar ze waren er dus heel blij mee.
Savonds op de msn gezeten met frank en toen weer lekker naar bedje gegaan.
Morgen weer op de boot dus vroeg eruit. Slaap lekker!
xDirkje
Geplaatst: 22-06-11 12:48
Klinkt echt geweldig hoor, kan ik alsnog niet overkomen?
vanmorgen ging mijn wekker onder het bed. jaja ik slaap in een stapelbed, en mijn telefoon vond het nodig om op de grond te gaan slapen, dus die was naar beneden gedonderd. Dus kon ik om 7:00 mijn bed uit springen om niet iedereen wakker te laten worden van mijn onvindbare telefoon. Daarna wou ik rustig in de badkamer mij eigen gaan douchen, maar helaas was deze al bezet, dus ging ik eerst maar ontbijten en mijn tandenpoetsen en zou ik daarna even snel douchen. echter toen het kwart voor 8 was, en ik nog een kwartier de tijd had voor de auto vertrok kwam Yesly pas uit de badkamer. douchen zat er dus niet meer in, maar ik heb snel even mijn oksels geschoren (want het is niet fris met al dit zweten om ze niet te scheren) en ben ik de auto in gedoken.
In de haven aangekomen weer rustig wakker geworden bij victoria's en daarna zijn we naar de shop gelopen omdat suzanne nog niet had ontbeten. Dus hebben we lekker wat brood gekocht. We zijn het brood aan het strand op gaan eten, en ondanks dat het zo vroeg was, was het al 25 graden. Om half 10 liepen we op ons gemak naar de boot en toen we daar aankwamen zag ik tot mijn grote vreugde Juan daar weer staan! Gelukkig want hij maakt mijn dag altijd heel erg vrolijk. De eerste trip hadden we een simpel tripje van 65 personen maar hebben we wel een hele mooie grote groep shortfin pilot whales gezien. Daarna nog een hele mooie groep dolfijnen die heel speels waren en constant aan het spyhoppen waren (met het hoofd vertikaal uit het water springen). heel mooi om te zien, helaas geen foto's van. Op deze trip heb ik de petities gedaan omdat suzanne ergens mee moest helpen. En tot mijn verbazing sprak ik vandaag echt vloeiend engels. Kan nu wel zeggen dat ik redelijk goed engels spreek! Er was een jongen op de boot die echt onwijs rare, maar daarom niet onbelangrijke vragen stelde zoals: ''waarom heet een pilotwhale een pilotwhale''.. waarna van mijn kant een hoop gestamel kwam. Ik heb hem in het engels uitgelegd dat ik even naar de kapitein zou lopen om het te vragen. dus ik liep naar onze nederlandssprekende kapiteit (jaja ) en legde hem de stelling voor. Hij vertelde mij het antwoord en ik liep terug naar de man. Ik ging naast hem zitten en vertelde dus dat er verschillende theorien zijn, maar dat de meestvoorkomende theorie is dat er in een groep walvissen een leider is (de piloot) en dat daar dus de naam piolotwhales vandaan komen. Ik heb nog een tijd met die man zitten kletsen toen er een andere meneer op mij afkwam die mij duidelijk ergens voor nodig had. Ik bedankte dus de man waar ik het gesprek mee had en wenste hem nog een fijne trip/vakantie. Ik wende me tot de andere man die mij vroeg wat voor vragen we allemaal zoals kregen op zo'n trip. ik antwoorde dat we hele onozele vragen kregen (voorbeeldje: waarom is een dolfijn grijs? antwoord: omdat papa en mama dat zo geregeld hebben ) maar dat ik daar meestal ook geen fatsoenlijk antwoord op weet. dus ik zei: kijk ik kan wel gaan vertellen waar deze dieren leven enzo maar op dat soort vragen heb ik gewoon niet altijd antwoord. dat had ik niet moeten zeggen, want toen kwam gelijk de vraag: en waar komen de pilotwhales dan vandaan? aangezien ik wel opgelet heb tijdens mijn lessen hier, maar het toch niet helemaal is blijven hangen heb ik een onzin verhaal opgehangen. Niet geheel vriendelijk, maar hij geloofde het, dus dat moet goed zijn
om 13:00 kwamen we terug in de haven en lieten we de tweede groep op de boot. de 2e trip hebben we een onwijs gave groep Atlantic Spotted Dolphins gezien. een soort dat we hier niet vaak tegenkomen en die ontzettend klein en snel zijn. die heb ik dus ook helaas niet op de foto kunnen vast leggen, maar het was een prachtig zicht om te zien. Hoewel het bij ons boven in de bergen nu momenteel 45 graden is, is het hier aan de kust op zee erg fris. Bij het strand zal het ongeveer 30-35 graden zijn, en is het dus wel warm, maar wel te doen We hadden deze keer een trip van 4,5 uur en terwijl we naar de baai vaarde om te zwemmen moesten we tegen de wind in en tegen de golven in varen, wat er op neer kwam dat elke keer aan de voorkant een hoop water opspatte en wij dus zeiknat waren. En in combinatie met de wind is dat best frips op de boot.
Ik had het ongelofelijk maar waar deze trip echt heel erg koud. Maar al snel waren we in Masca aangekomen en moesten we het buffet opdienen. Heerlijke pasta met sla, kipkrokantsnitsel en aardappeltjes met brood werd geserveerd en toen iedereen gehad had mochten wij ook opscheppen. Heerlijk want ik was uitgehongerd!
het was echt heerlijk en ik wou dat er in het huis wat vaker zo gekookt wordt als vandaag op de boot is gedaan.
we waren om 18:00 terug in de haven en toen heb ik besloten om met Juan op de foto te gaan. Ik weet namelijk niet of ik nog op zijn boot zit voordat ik vertrek, en ik wou erg graag een foto van ons samen. Hij vond het prima en pakte me op en ging lachend met me op de foto. Daarna nog een groepsfoto van die dag gemaakt. Het is echt een topboot! super aardige mensen Mocht ik met frank een trip gaan maken, ga ik hem zeker meenemen op die boot.
We wouden gaan toen Juan alweer onze tassen had volgestouwd met allerlei alcoholische dranken (lees: 3 flessen champagne, 1 fles witte wijn, 8 blikjes bier, 1 fles cola (neppert), 1 fles fanta (echt merk) en 1 fles sprite (echt merk)
dus met volle tassen namen we afscheid en liepen we de kade op richting de auto. in het huis heb ik wat pasta gegeten (ja alweer, dat is namelijk het enigste wat we hier krijgen... hoe kom ik aan?) en ben ik de gegevens gaan verwerken.
Toen wou ik eens vroeg naar bed, maar omdat het op onze kamer is heb ik gevragen of er niet ergens in het huis een koelere kamer was. Deze was er, alleen niet in ons appartement, maar in het grote huis. Dus heb ik (tijdelijk) mijn spullen verkast naar deze koelere kamer, en werkelijk het is een verademing om hier te liggen! geen zweet, geen drukte op je hoofd, geen hoofdpijn door de warmte maar gewoon een (nja nog te warme, maar wel fijnere) normale kamer
lekker onder een koude douche gaan staan, mijn haar gekamd en mijn bed opgemaakt en nu lekker slapen.
Morgen zit ik weer op de boot, op de Eden. Spannend want daar heb ik nog niet eerder op gezeten Slaap lekker en tot morgen!
donderdag 23-06
Vanochtend werd ik wakker na een nachtje héérlijk slapen. Eindelijk eens een nacht zonder zweet en plakkerige dekens. Ik ben naar het appartement gelopen om me eigen een ontbijtje te maken en toen ik daar binnen kwam werd ik gelijk overdonderd met een benauwde kamer en ik begon gelijk te zweten. Ik weet wel waar ik dus slaap vanavond + de rest van de warme dagen.
Om 9:00 ging mijn auto richting Puerto Colon, maar eerst reden we naar Los Galletas om de andere mensen op de boot te zetten. We keken naar het kleine haventje en we zagen surfgolven van meer dan 2 meter hoog! echt heel gaaf. We reden terug naar onze haven en vroegen in het kantoor hoelaat onze boot zou vertrekken. Deze bleek pas om 11:00 te gaan, dus liepen we even naar de supermarkt voor een fles koud water. Het was om 10:00 in de morgen al 31 graden. Jeej wat zou de rest van de dag ons brengen?
om kwart voor 11 liepen we naar de haven en gingen aan de steiger staan. Toen alle toeristen op de boot zaten kwam een van de bemanningsleden kwam op ons af en zei dat we even moesten wachten zodat hij het aantal toeristen kon tellen, en dan wist hij of er nog ruimte was op de boot. Dus wachten wij netjes aan de steiger toen ik ineens de boot aan zag varen. Ze hadden ons dus gewoon aan de steiger laten staan zonder iets te zeggen.
We waren behoorlijk overdonderd en we liepen dus maar rustig aan richting het strand. We parkeerde onze konten in het te warme zand en besloten maar gelijk te gaan zwemmen. Het water was koud, maar heerlijk en we bleven een tijdje ronddobberen in het water. toen ik het redelijk fris kreeg ben ik naar onze spullen gelopen en heb ik me afgedroogd. Omdat ik wist dat ik ging verbranden heb ik me dik ingesmeerd met zonnebrand creme. een uurtje of anderhalf heb ik in de zon gelegen en toen ik het weer warm kreeg ben ik weer lekker gaan zwemmen. Het water was echt heerlijk! heerlijk koel en vervrissend. Zo is het eigenlijk een hele dag door gegaan. zonnen, zwemmen, afdrogen, insmeren, zonnen, zwemmen, afdrogen, insmeren... etc etc dit hebben we tot 1 uur volgehouden en toen gingen we voor de 2e trip naar de boot toe. Weer zei de kapitein dat we 5 minuutjes moesten wachten want hij zou de toeristen gaan tellen en dan zou hij ons laten weten of er ruimte was voor ons. Maar weer zagen we naar een minuut of 2 de boot wegvaren. Weer teleurgesteld en boos omdat we zo onrespectvol zijn behandeld liepen we weer naar het strand waar we ons luie dagje vervolgd hebben.
Rond 4 uur kwamen we 3 andere AWF mensen tegen die alweer terug kwamen van de boot en die z'n eigen ook op het strand hadden geparkeerd. We gingen bij elkaar zitten en zijn nog lekker gaan zwemmen, toen ik zag dat mijn benen en mijn onderarmen wel een klein beetje verkleurd waren. Nja geen zorgen, want ik voelde ze niet, dus hoogstwaarschijnlijk was het niet erg.
Om 18:00 kwam de auto ons ophalen en werden we naar het huis gebracht. Toen ik in de auto wou gaan zitten wist ik niet hoesnel ik weer op moest gaan staan, want er ging werkelijk een steek van pijn door mijn billen. Ik ben gigantisch verbrand op mijn kont (en ja die heb ik ook ingesmeerd). Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen weet ik dus niet, maar het is echt niet fijn (Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten). In het huis aangekomen snel wat gegeten en toen ben ik gaan kijken hoe erg de schade is.. Nou ik weet wel dat het strandleven niks voor mij is, want ik ben gigantisch verbrand. Nu voel ik ook heel mijn lichaam pijn doen. Mijn onderarmen, Rug + schouderbladen + schouders, Mijn bovenbenen, mijn knieholtes en mijn billen zijn echt massaal verbrand. mijn hoofd + oogleden + oren zijn vuurrood en ook mijn hoofdhuid is knalrood (wordt fijn met haren kammen).
Fijn, eerst werk je er een fles factor 50 zonnebrandcreme doorheen en dan vervolgens ben je alsnog verbrand.
Nu maar een koude douche pakken en dan mijn lichaam verwennen met een goede aftersun lotion. en dan hopen dat de pijn vannacht meevalt.
Owhhh, ik was vorig jaar in de zomer ook zo ontzettend verbrand.. De knieholtes zijn het ergste.. Sterkte! Je tripjes van woensdag klinken heel leuk! Lijkt me ook echt super leuk om zoveel contact te hebben met die onbekende mensen en dat ze zo oprecht geïntresseerd zijn! Wanneer komt je vriend over?
Nou nog 9 dagen en dan komt Frankie Nog even doorbijten dus, maar op de donderdag na, wel leuk geweest toch? Ik zit nu op school, dus jij hebt het daar beter bekeken whaha.
ja nog 9 daagjes! kan echt niet wachten het was wel leuk ja alleen ben ik toch wel blij als het weer voorbij is, want ondanks dat ik echt van het eiland hou... ben ik toch blij als ik weer thuis ben
xDirkje
Geplaatst: 24-06-11 11:24
Ja dat geloof ik goed, 7 weken is ook veel ineens:P
haha Urko inderdaad in het toeristengebied is het erg lekker nu (zo'n 37 graden) en daar zou ik ook erg graag heen willen als ik in Nederland zat. Maar ik leef nu al een week met temperaturen van 47 graden, en dat breekt. Je kan niet slapen door de warmte dus ben eigenlijk continu wakker... Je hebt het heet, je zweet heel de dag, je eet slecht, beweegt niet veel, komt zelden buiten... Het is echt niet zo leuk als het lijkt
Urko
Geplaatst: 24-06-11 18:31
Echt wel, ben er vorig jaar ook geweest en ik had echt niks maar dan ook niks te klagen. Zat buiten het toeristen gebied en ga nu weer naar dezelfde locties (slapen en stage is niet bij elkaar in de buurt).
Ik weet hoe mijn rooster eruit ziet en ik kan je vertellen, als ik weer in de keuken heb gestaan waar het dus tegen het vriespunt aan ligt ivm de grote koelcellen en weer uit het water van de dolfi's kom, ben ik altijd ERG blij als het zo warm is. Ben ik zo weer opgewarmt.
En op mn kamertje hangt gelukkig een hele mooie airco
ElineThera
Geplaatst: 24-06-11 18:48
Stom dat ze je donderdag zo hebben laten staan, echt niet netjes. Fijn dat je het zo goed met Juan kon vinden en dat je een leuke foto van jullie hebt kunnen maken en dat je een goede herinnering hebt aan die boot! Ook fijn dat je z'n applaus kreeg
Haha Urko, jij liever als ik Ik heb het wel weer een beetje gehad. ElineThera ja ik vond het ook best asscociaal van ze, en was best gekwetst. Juan (spreek trouwens uit als gwan) is echt super! en ik ben heel blij dat ik nog een aandenken aan hem heb haha ja dat applaus had ik echt niet verwacht! en als zoiets onverwacht komt wordt ik altijd vuurrood
Vandaag best wel een rotdag achter de rug. Ik werd wakker (ofja ik stond op, want echt geslapen heb ik niet..) om 8:00 en ben naar het appartement gestrompeld, want fatsoenlijk lopen kan ik niet. ik heb mij een ontbijt gemaakt en me eigen klaar gemaakt en ben toen nog even op mijn bed gaan liggen omdat ik zo moe was. Haast in slaap gevallen, maar gelukkig hoorde ik iedereen verzamelen en ben ik ook maar naar de hal gelopen. De taakjes werden uitgedeeld, en ik mocht weer de toilet schoonmaken. Daarna heb ik mijn spullen gepakt en ben ik in de meetingroom gaan zitten. Ik wou beginnen met finid maar de server lag eruit, dus ik kon niet aan mijn gegevens en kon dus heel de dag niks doen. Ik heb een beetje achter de computere gezeten, maar besloot om 11:15 nog even een uur naar bed te gaan. Om kwart over 12 werd ik wakker en stond teresa klaar om ons naar de grote supermarkt te rijden. We hebben onze spulletjes ingeslagen en ik had een heerlijk bruinbrood met héééél veel zaden gekocht en een lekkere bak kersen en nog wat lekkers. we betaalde en reden terug naar het huis waar ik mijn lunch gemaakt heb met mijn nieuwe brood en toen op bed ben gaan liggen. om 17:30 werd ik wakker en ben ik nog maar wat gaan eten (lekker brood! oh wat heerlijk om weer versgebakken brood te eten). daarna nog een beetje op msn gezeten en met marco en yesly en danielle afgesproken dat ik morgen met hun naar santa cruz ga om te shoppen. Daarna nog een beetje op bokt gezeten en toen de meeting gehouden.
Vanavond als iedereen op stap is ga ik lekker films kijken met een grote zak chips naast me en ga ik een ijskoude douche pakken (heerlijk verkoelend voor de verbrande huid) en mezelf verwennen met een dikke laag aftersun
Nu hopen dat ik een beetje kan slapen vannacht en dan morgen vroeg dag, want om 8:00 gaan we naar de bushalte lopen.
Nou balen zeg, Hopelijk dat je het weer een beetje beter naar je zin krijgt. Waarom worden die taken niet gewon in een rooster gezet?? Dan hoeft niet telkens dezelfde klus te doen.
Wanneer mag je weer met de boot mee?
Primavera
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-11 00:31
vanmorgen ging om 7:15 mijn wekker, en dat was best vroeg. ik kleede me aan en wou naar het appartement lopen om te ontbijten enzo toen ik merkte dat de deur van het grote huis op slot zat en ik er niet door kon. dus ik ben op zoek gegaan naar een sleutel. ik vond hem en probeerde de deur open te maken, maar hoe hard ik ook probeerde ik kreeg er geen beweging in. Ik had yesly ondertussen al gesmst of ze iemand wou sturen, zodat die van buitenaf de deur open kon maken. Maar ik kreeg niks terug, en dat betekende dat ze nog sliep. Mooi, zit je daar opgesloten in je eigen huis. Tijn werd wakker en ik vroeg hem of hij mij wou helpen om de deur open te maken, maar ook hij kreeg er geen beweging in. dus ben ik maar wat gaan prutse aan de deur, en hoewel ik nog steeds niet weet wat ik gedaan heb is de deur uiteindelijk wel open gegaan. Ik liep naar het appartement waar marco al buiten zat (ik had welgeteld nog 15 minuten om me een beetje te wassen, om te kleden, mijn ontbijt te maken en mijn spullen te pakken). Dus ik ben als een gek aan de slag gegaan en stond om 8:00 precies klaar toen we wouden aanlopen naar de bushalte. Eenmaal bij de bushalte stond de bus al te wachten, dus we betaalde en zochten een plekje. Na 1,5 á 2 uur en 1x overstappen kwamen we aan in Santa Cruz waar marco de volgende bus naar het strand pakte, en waar yesly, Danielle en ik besloten vast te gaan winkelen. We liepen van winkel naar winkel en ik heb nog nooit zolang in één winkel gestaan geloof ik. elk kledingstuk werd welgeteld een stuk of 7x opnieuw aangetrokken om te kijken of het wel écht een leuk kledingstuk was, en als ze dan besloten hadden werd het uiteindelijk alsnog teruggehangen. Ik had hele leuke pumps gezien die maar 15 euro kostte, maar omdat ik niet zeker wist wat ik nog ging kopen heb ik ze laten staan. Daar heb ik nu wel spijt van, want ik ga niet alleen naar santa cruz voor die schoenen, maar ik had ze wel graag gehad.
zo'n 2 uur ben ik als een hondje achter de 2 dames aangelopen en wat hebben we een winkels gezien! ik zocht enkel alleen een rokje panty en pumps, dus ik was elke keer vrij snel klaar in een specifieke winkel aangezien er niet een hele afdeling met alleen maar rokjes is. om 13:30 smste marco mij dat hij terug kwam van het strand, dus hebben we afgesproken dat we elkaar ergens zouden ontmoeten. Ik ben er uit dat ik véél liever met marco ga winkelen. Dit om meerdere redenen: - hij weet wat hij nodig heeft, dus gaat een winkel in, past enkele kledingstukken, beslist wat hij wil hebben, betaald en verlaat de winkel weer. - hij (misschien omdat hij homo is) heeft een ontzettend goede smaak - hij loopt door! (iets wat die dames niet kunnen)
terwijl de dames nog op z'n gemak in de NewYorker aan het snuffelen waren ben ik maar vast met marco in de macdonalds een ijsje gaan eten en na zo'n 45 minuten (we waren al bijna 1,5 uur in die winkel geweest) kwamen hun dan ook naar de mac. Toen besloten ze te moeten plassen waar ze letterlijk 20 minuten over hebben gedaan.
Toen ik het winkelen om 16:00 al helemaal zat was zag ik een winkeltje wat mijn aandacht trok. Normaal helemaal niet mijn steil (beetje rock en emo achtig) maar toch werd ik er heel nieuwsgierig naar. Ik liep voor de grap naar binnen en vroeg of ze ook short skirts hadden in stof (dus niet in spijkerstof) en ze lieten me een aantal rokjes zien. niet echt waar ik geintereseerd in was. Of véél te kort (krijg je zo'n sletterig effect) of rood met zwart (maar ik wou gewoon een kleur). Dus helaas weer niet wat ik zocht. ik ben verder gaan neuzen in dezelfde winkel toen de verkoopster naar me toe kwam. '' we hebben nog wel iets uit de vorige collectie, dat is misschien wel iets voor jou'' en ze legde me een aantal combinaties voor (skirts + top) en een aantal losse rokjes. ik keek mijn ogen uit, dit was precies wat ik zocht!!! ik heb 2 combinaties gepassen en 1 los rokje en uiteindelijk heb ik 1 combinatie mee naar huis genomen en nog een los rokje. Perfect! precies wat ik zocht, en in een winkel waar ik het gewoon niet in verwacht had.
Op de terugweg naar de bus kwamen we een ijssalon tegen die zelf ijs maakte dus daar hebben we uiteraard een héél lekker ijsje gegeten. Marco en ik liepen voorop en Danielle en Yesly liepen achter ons. maar ze liepen zo sloom dat we ze al snel kwijt raakte. we besloten naar het bus station te lopen om te kijken of ze daar waren (aangezien het 17:50 was en om 18:00 de bus ging) maar daar waren ze niet. Marco moest nog even naar de winkel (precies hetzelfde als media markt, maar dan spaans) en wij besloten maar de bus van 18:30 te nemen. Dus om 18:30 zaten wij in de bus naar huis. die arriveerde om 20:15 in Arona en toen moesten we nog een klein stukje lopen naar het huis. ik was bekaf, dus heb snel mijn avondeten gemaakt (brood met chocolade pasta) en ben op bed een film gaan kijken.
Morgen ga ik kijken of ik ergens een panty (voor onder de rokjes) kan scoren en een stel pumps en dan ben ik klaar