Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:59

In Griekenland hoef je je geen zorgen te maken over waar je scooters kan huren, dat kan namelijk zowat overal! Er zitten zoveel bedrijven die auto's en scooters verhuren, dus dat moet goed gaan ;). Als je vaak gewoon naar de winkeltjes/restaurantjes gaat dan kom je vast wel iets tegen.

Veel plezier!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:04

Grapje schreef:
ik ga vanacht naar Kos :D

Kalo taxidi (goede reis :D)

Wij gaan volgende week en komen dan hoogst waarschijnlijk geen Nederlanders tegen in de vakantie.
Als wij in juli/augustus naar Syros gaan, komen wij 1 of 2 x Nederlanders tegen. En dan schrik ik me altijd dood, als ik ineens Nederlands hoor spreken. ;).
Ik eet de eerste dagen 2 x per dag warm, want dan wil ik alles bestellen wat ik lekker vind.
Later in de vakantie, neem ik 's middags wat minder, pita gyros of club sandwiches en 's avonds uitgebreid.
Wij hebben alleen een apartement, dus gaan altijd 's avonds de stad in om ergens te eten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:05

Wij hebben ook lekker appartement. Niets zo leuk als elke avond uit eten <3 <3

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:09

boooo schreef:
Omdat ik nog geen topic heb kunnen vinden open ik hem zelf maar eventjes!

Griekenland 2011, wie nog meer? :D

Afbeelding

Wij gaan met ons gezin eind Juli naar Zakynthos. Naar de plaats Laganas!
Hier gaan we heen http://zon.sunweb.nl/griekenland/zakynt ... ectIndex=0

1e keer voor ons naar dat eiland, verder zijn we al wel geweest naar:
-Kreta
-Rhodos
-Kos
-Samos
-Corfu

Afbeelding

Kijk er nu al naar uit, heerlijk even naar de zon! *\o/*

Wij zijn in 2009 naar dit app. complex en dus eiland geweest!!!
Hele leuke mensen daar!!! Aan het strand, heerlijk eten!!
En wat een ge-wel-dig eiland!!!!!
Vorig jaar zijn we naar hetzelfde eiland geweest, alleen was Pierros al vol :( Dus naar een hotel/app.complex geweest aan de andere kant van het strand :P We zijn 3 dgn via het strand naar Laganas gelopen om even langs te gaan bij Pierros om lekker te eten en bij te kletsen daar!!
Heel gaaf!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 06:37

Manzano, collega was net terug uit Lesbos en die had ook prima weer gehad en het goed naar haar zin.
Wij gaan idd ook iedere avond uit eten, all inclusive lijkt me echt niets in Griekenland. Ik moet nog een paar maanden wachten, ben benieuwd of het ons net zo goed bevalt als deze periode. (normaal gaan we altijd rond deze tijd.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:08

Ach, ik ben in september voor het eerst naar Turkije geweest, naar zo'n all-in resort, super de luxe, vond ik toch ook wel leuk hoor. En het was een stuk goedkoper.
Wij boeken alles los (vliegtuig, appartement, ferry, overnachting Athene), dus dan ben je altijd duurder uit dan een pakketreis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:09

Ja maar dat is logisch toch...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:15

manzano schreef:
Ja maar dat is logisch toch...

Ja natuurlijk, maar mijn portemonnee vond het wel leuker in Turkije :D .
Niets ten nadele van Griekenland, mijn schoonfamilie woont er, maar de prijzen zijn soms te gek.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:15

Ja maar in Griekenland kan je met een pakketreis ook super goedkoop weg. O

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:20

manzano schreef:
Ja maar in Griekenland kan je met een pakketreis ook super goedkoop weg. O

Daar heb je gelijk in, alleen waar mijn schoonfamilie woont, niet. Maar ik klaag niet hoor, ik ga volgende week weer. *\o/*
Alleen ik ga ook altijd nog een keer op vakantie ergens anders heen. Nu is de vraag, naar Griekenland, ander eiland? Of Turkije met vriendinnen (mijn man gaat nl. niet mee naar Turkije :D ) of ergens ver weg, dat vindt mijn man leuk, maar ik weer niet.
Dus eerst volgende week naar Syros en dan zien we wel weer verder. :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:48

Electra63 schreef:
Volgens mij, wordt je snel bruin/verbrandt je daar, omdat je het warm hebt, ga je veel het zwembad/de zee in en het water op je huid dient als vergrootglas.
Dus, gewoon heel goed smeren en lekker rond 14 uur uitgebreid eten op een terras in de schaduw, dan kan je huid even "bijkomen".
En ik probeer altijd thuis altijd een beetje voor te bruinen, zodat je huid al een beetje aan de zon gewend is.

Jaa dat heb ik indd zelf ook wel eens gehoort. Sowieso ben ik pas geleden al naar Spanje geweest, dus mijn bruine kleurtje heb ik gelukkig nog over gehouden! :D Maar nee, de hele dag in de zon zitten is trouwens ook niet goed voor je huidje :(:) Dus dat wordt gewoon een paar uurtjes zonnen, en dan hupsa: Weg uit de zon! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:50

wij gaan dit jaar waarschijnlijk weer een week naar Naxos :)
We zijn er 2 jaar terug ook geweest, alleen dan met eilandhoppen (Cycladen). Naxos was echt een super eiland!
Ik denk dat we wel weer naar hetzelfde hotel gaan, hotel Galaxy.

We waren eigenlijk van plan om naar Rhodos te gaan, maar Naxos wilden mijn ouders heel graag weer :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:06

Ik ga dit jaar ook naar Naxos!! Ben enorm benieuwd, nog nooit naartoe geweest!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:13

Jeany schreef:
Ik ga dit jaar ook naar Naxos!! Ben enorm benieuwd, nog nooit naartoe geweest!

Het is echt een geweldig eiland! Supermooi en hele vriendelijke mensen. Heerlijke grote zandstranden en er is veel te doen :j
Je kunt er ook paardrijden :P
Wij hebben daar een wandeling gedaan van een aantal km, met een gids die Engels sprak maar echt zoveel van de natuur wist! Echt heel gaaf!
Je loopt dan echt door de natuur heen, je gaat door de bergen, bezoekt kouros beelden enz :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:49

Naxos ben ik wel eens geweest, maar meer dan 20 jaar geleden, het ligt net als Syros in de Cycladen.
Toen kon je er alleen via de boot komen, dat is nu wel gemakkelijker met het vliegtuig. :D

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:43

Zo wij zijn net terug van een top vakantie op Zakynthos! Zeker een aanrader vond het ook veel leuker en mooier dan Kreta!

Wij zaten in app. Boletsos Beach in Argassi en dit was voor ons de perfect plaats niet te groot maar wel vlakbij alle grotere toeristenstekjes zoals Laganas en Zante stad..... Persoonlijk zou ik niet in Laganas willen zitten(wel leuk als je veel wilt stappen veel (engelse) jongeren)
Ons app. is een aanrader als je rustig wilt zitten vanuit ons appartement stapten we zo in het zwembad en nog een trapje af zaten we op een klein zandstrandje waar je heerlijk kon snorkelen en bijna geen andere mensen waren! :D over het algemeen waren er veel nederlanders en een paar engelse oudere stellen en wat jongere mensen 25-35 jaar.

Een Quad huren zou ik afraden want die dingen rijden verschrikkelijk maar een scooter of auto is ideaal. Met de auto zijn we heel het eiland rond gereden een aantal must see plekjes:

Bay of Limnionas (super mooi om te snorkelen wel waterschoenen mee nemen ivm rotsen)
Porto Vromi (vanaf hier een bootje nemen om naar de Shipwreck te kijken) niet via toerbureau's of reisbureau bezoekjes boeken dat is echt niks, en veel duurder!

Turtle spotten en bezoek Keri grotten kan je wel boeken via de georganiseerde toerbureau's die overal in de dorpjes zitten (niet via reisbureau veel te duur)

Blue caves moet je gewoon met de auto naar de uiterste punt rijden bij de vuurtoren en daar kan voor weinig geld met kleine bootjes mee in de grotten kijken!

En als je op mooie stranden wilt zitten Banana Beach en bij Gerakas *\o/* (voor snorkelen Dafni Beach maar om hier te komen is nogal offroad)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:12

Ik vertrek ook bijna naar zakynthos, dus ben erg blij met je tips!!!!
Waterschoenen direct op inpaklijst gezet,
Heb je daar nog paardgereden? Ik zou wel aan het strand willen rijden en mijn reisgenoot ook, maar die is onervaren (kan een ietsiepietsie rijden)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:22

Dank voor de tips! Eind juni gaan wij 8 dagen naar Zakynthos, dus heb er zeker wat aan!
fijn dat je zo'n lekkere vakantie gehad hebt!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:28

raket schreef:
Ik vertrek ook bijna naar zakynthos, dus ben erg blij met je tips!!!!
Waterschoenen direct op inpaklijst gezet,
Heb je daar nog paardgereden? Ik zou wel aan het strand willen rijden en mijn reisgenoot ook, maar die is onervaren (kan een ietsiepietsie rijden)

ja je hebt daar een 'manege' Nana's horses in Laganas wij zijn niet gaan rijden want ik vond het veel te warm(voor de paarden) om een lange rit te maken maar er stond duidelijk bij dat het voor beginners en gevorderden was! Dus het kan daar zeker wel!

de prijzen van autohuur zijn trouwens ook erg verschillend via het reisbureau konden we een suzuki jimmni boeken voor 95 euro per dag en via een verhuurbedrijf in het stadje hebben we hem voor 45 euro per dag gehad :D

En als je van lekker(en goedkoop) eten houdt moet je in Argassi eten bij Peppermint , Ethnic en Granada!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:40

Ik heb al je tips in een word documentje gezet bij mijn inpaklijst.

De paarden zullen toch wel gewend zijn aan die temperaturen???

Ach ik zal wel zien, niets moet, heerlijk vakantie!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:44

Ik ben even wat foto's aan het uploaden in een album dan zal ik straks de link hier wel neerzetten!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:56

leuk leuk!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:10

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:26

Wauw, nu heb ik nog meer zin!! En dat terwijl deze druilerige maandag toch echt een werkdag voor me is......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:20

Waaauw! Prachtig daar zeg :~ Net als op de foto's in de reisfolder! Dan liegen ze toch niet :')
Oooh, ik krijg er nu steeds meer zin in! Dank je voor de foto's kim!